Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-17 23:18

Oisterwijknieuws
Overige

Afbeelding
De gevonden paarden. Foto via Oisterwijknieuws

Ter hoogte van de Akkerweg en de Tilburgseweg in Moergestel zijn twee loslopende paarden aangetroffen. De eigenaar van het koppel paarden is tot op heden nog niet bekend. De politie vraagt om tips: 'Wij hebben helaas (nog) niet kunnen achterhalen waar deze paarden thuishoren. We hebben de paarden mogen stallen in een weiland aan de Tilburgseweg in Moergestel. Weet u waar deze paarden thuishoren of bent u de eigenaar van deze paarden? Neem dan contact met ons, de politie, op.'

Tips kunnen doorgegeven worden via 0900-8844.

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 07:46

Mijn schoonmoeder woont aan die straat en is veel in de natuur te vinden dus heb het haar ook even gevraagd.

FrNo
Berichten: 3657
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 13:11

Ik mag hopen dat de eigenaar nu gevonden is.

susannevdv

Berichten: 455
Geregistreerd: 09-03-09

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:07

Mijn schoonvader wist iets en heeft de politie geinformeerd

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:44

Na het lezen van dit bericht vraag ik me een dingetje af. Ik weet dat paarden verplicht een chip moeten hebben. Is het dan niet net zo als met bijvoorbeeld honden en katten. Dat als ze de chip uitlezen en invoeren op bepaalde site(s) dat ze dan de eigenaar kunnen vinden? Of werkt dat met paardenchips anders?

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:01

Als ze mijn chip uitlezen dan komen ze aan de andere kant van Nederland terecht in Hoorn en de andere pony woont volgens zijn chip in Appelscha (Friesland) Ik ben een aantal keer verhuisd en nu in Brabant (vlak bij Moergestel maar ik ken ze niet. Gedeeld op FB) maar nooit de chip omgezet.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:09

@Napie: Dat herken ik dan weer van de honden- en kattenchips: gegevens die niet meer actueel zijn... Maar werkt dus met paardenchips hetzelfde. Misschien tijd dat de politie/ weginspecteurs een chiplezer in de auto krijgen?

RyanneZarita

Berichten: 513
Geregistreerd: 02-07-12

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:13

Ik heb de chips van mijn paarden nooit gelinkt aan mijn adres?! Ik wist niet dat dat mogelijk was. Ga het toch eens opzoeken. Ik zou mijn paarden toch missen....

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:16

JPitty schreef:
@Napie: Dat herken ik dan weer van de honden- en kattenchips: gegevens die niet meer actueel zijn... Maar werkt dus met paardenchips hetzelfde. Misschien tijd dat de politie/ weginspecteurs een chiplezer in de auto krijgen?

En wat heeft dat dan voor nut? Dan kunnen ze fijn gaan zoeken in de databases van alle tientallen stamboeken en andere paspoortuitgevende instanties?

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:27

Voor de chips van honden en katten hoeven ze alleen maar op www.chipnummer.nl te kijken. Die site zoekt door alle databases.

Zou er voor paarden niet ook zoiets zijn?

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:34

Dat zeg ik toch net? Die chipnummers zijn bekend bij de paspoortuitgevende instantie. En dan moet je maar net weten bij welke je moet zijn. Er is geen centrale database.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26301
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:29

Dat is lastig dan idd...

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 02:35

Valt mee, hier ooit in de ochtend een vreemde pony op het erf. Bleek later met halster aan onze stal gebonden te zijn. Dacht toen ik dat zag aan een gedumpte pony, maar zal achteraf gezien een voorbijganger geweest zijn die de pony op de weg tegen kwam. Via de chip bleek het diertje geregistreerd bij Ned Welsh stamboek maar een fokker uit Belgie, deze heb ik toen gebeld en via haar de huidige eigenaar achterhaald.
Dus toch zeker belangrijk om je paard/pony op naam te zetten bij de paspoort uitgevende instantie.
Want ondanks dat ik zowel de Ned. als Bel politie had ingelicht, en de eigenaar dus ook de politie had gebeld (Belgie) was de weg via het stamboek sneller.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Politie zoekt eigenaar paarden in Moergestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 02:49

@Jobamra
Tuurlijk zou op eigen naam zetten fijn zijn, mits ze geen fantasie prijzen zouden rekenen.
Geen van mijn paarden staat op mijn naam; de kosten zijn veel te hoog daarvoor.
Heb een arabier... daarvoor moet ik eerst lid worden en overschrijvingskosten betalen:
Dat is inschrijvingskosten (eenmalig) 15 E, 100E jaarlid en 50E overschrijven... kosten 165 Euro.

Dan nog een probleem; de laatst (bij het stamboek) bekende eigenaar moet mee tekenen voor overschrijving.
Die goede man leeft al geeneens meer.

Dan heb ik nog een NRPS-er (kosten 50E) en een NAS pony (lid worden 45 E + overschrijven 20E).

Daphne__
Berichten: 12458
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 05:10

Ik heb mijn paarden geregistreerd bij de NDG. Dus waar honden en katten ook geregistreerd worden. Je kunt bij diersoort gewoon kiezen voor Paard :)

Hopelijk word de eigenaar snel gevonden!

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 06:22

Mijn eerste paard heb ik heel enthousiast op mijn naam laten zetten. Ik sta dus ook als eigenaar op het afstammingsbewijs. Maar ik moest idd ook eerst lid worden en overschrijvingskosten betalen. Op zich is dat nog tot daar aan toe, maar het NSIJP wordt een steeds raardere club dus dat ga ik niet meer doen.
Mijn merrie staat niet op mijn naam. Ik heb geen belang bij een lidmaatschap van de shettenclub en degene die nog te boek staat als haar eigenaar weet me te vinden als er wat is.

Maar goed, daar gaat het topic niet over. Hopelijk is de pony van een bokker en ziet diegene dit topic.

juliomariner
Berichten: 1603
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Germanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:55

Koper schreef:
Dat zeg ik toch net? Die chipnummers zijn bekend bij de paspoortuitgevende instantie. En dan moet je maar net weten bij welke je moet zijn. Er is geen centrale database.


Dat zou toch wel iets vriendelijker kunnen?