Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 13:21

Horses.nl
Juridisch
Ingezonden door Ketaki

Afbeelding
Kirsten Brouwer. Foto door aniek1985

Vorige week was op Horses te lezen dat de familie Brouwer zo snel mogelijk wilde vertrekken bij Platinum Stables. Familie Brouwer maakte in 2015 een deal dat zij op Platinum Stable Nederland te Riel en Platinum Stable België te Weelde hun bedrijf Stal Brouwer konden voortzetten. "We hebben er bewust voor gekozen om Stal Brouwer voort te zetten om zo onze onafhankelijkheid te behouden. Voor Platinum Stables trainden we de paarden en deden we het management van de stal. Zij moesten daar uiteraard voor betalen en deden dat in eerste instantie ook netjes. We stuurden een maandelijkse factuur en die werd voldaan", vertelt Brouwer-Dijkstra.

Inmiddels blijven de betalingen uit en afgelopen woensdag kondigden de Brouwers hun vertrek uit de Platinum Stable aan. Tevens stelden zij een faillissementsaanvraag tegen Wilaras/Platinum in het vooruitzicht omdat er al sinds augustus 2016 geen rekeningen zouden zijn betaald. Partijen beschuldigen elkaar over en weer van bedreiging en intimidatie. Volgens Brouwer worden de paarden van Wilaras op Platinum Stable niet of slecht verzorgd nu Brouwer deze paarden niet meer aan mag raken. Andersom eist de familie Wilaras geld van Brouwer, te weten de opbrengst van de verkoop van paarden.

Lees meer over het conflict tussen de families Brouwer en Wilaras op Horses.nl.

Gerelateerd bericht:
[VN] Familie Brouwer weg bij Platinum Stable

Update:
Inmiddels is bekend dat de paarden van de familie Brouwer morgen weg moeten zijn bij Platinum Stable. Dat is het ultimatum dat Chris en Shirley Wilaras aan de familie Brouwer hebben gesteld. Niet alleen de familie Brouwer zelf, maar ook hun paarden en de paarden die Annemarie en Kristen Brouwer voor andere eigenaren trainen moeten de stal in Riel morgenmiddag verlaten hebben. Dit bevestigen enkele eigenaren.

Zie ook: http://www.horses.nl/algemeen/wilaras-s ... oeten-weg/

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:48


Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 15:42

Bedankt voor de tip. Ik heb het toegevoegd aan de OP.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41593
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 16:23

Godsamme, wat een drama zeg. Ik snap dat uitvechten in de media ook gewoon niet :').

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:19

_San87_ schreef:
Godsamme, wat een drama zeg. Ik snap dat uitvechten in de media ook gewoon niet :').

daarbij, dit kent alleen maar verliezers helaas.

:x :x :x :x

Whappie
Berichten: 7
Geregistreerd: 11-10-17

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 01:33

Ik vind het wel frappant dat overal de vinger naar wilaras wordt gewezen. Niemand weet de inside info! Om te suggereren. ..ik denk dat het ligt aan de arbeidsethos die zeer verschillend is tussen Azië en Nederland.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:20

tsja.....er renden vanaf het eerste Moment al mensen hard weg daar, dus zo raar is het niet, dat mensen dat denken...

Maar er zullen wel weer 2 waarheden zijn....

Achterom
Berichten: 23029
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:28

Mooi voorbeeld van hoe paardenmensen vaak denken dat anderen voor niks werken blijkbaar...

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:30

Whappie schreef:
Ik vind het wel frappant dat overal de vinger naar wilaras wordt gewezen. Niemand weet de inside info! Om te suggereren. ..ik denk dat het ligt aan de arbeidsethos die zeer verschillend is tussen Azië en Nederland.

Het is al jaren dat er steeds faillissementsaanvragen in de lucht hangen voor platinum stables.
Aangezien dat niet de normale manier is om uit elkaar te gaan in Nederland is het niet raar dat de "schuld" bij Platinum Stables gelegd wordt.

Hoe dan ook, mogelijk hadden ze eerder kunnen bedenken dat dit niet een land is waar hun fijn in aarden wanneer het steeds stuk loopt wegens andere normen en waarden.

Getup

Berichten: 8276
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Conflict Brouwer-Wilaras escaleert: "Paarden niet verzorgd"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:00

Kann mij iemand dan uitleggen, hoe het er in Indonesie aan toe gaat, dan? Dit zijn geen paardenmensen, dit zijn mensen met Geld en paarden. En als je zo n stal bouwt en mensen in dienst neemt, moet je mensen daarvoor gewoon betalen.... hoe het met de beschuldigingen over en weer zit qua betaling aan elkaar , kunnen wij natuurlijk niet weten.

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:08

Whappie schreef:
Ik vind het wel frappant dat overal de vinger naar wilaras wordt gewezen. Niemand weet de inside info! Om te suggereren. ..ik denk dat het ligt aan de arbeidsethos die zeer verschillend is tussen Azië en Nederland.


Volledig eens!

Ben er heel in begin geweest toen er nog verschillende 'afwerking' gedaan moest worden door Nederlandse aannemers ... die wilden betaald worden maar de 'afwerking' was niet af en zelfs ik zag onder niveau werkzaamheden. Als je grof geld betaald voor iets ... en ze zijn op verschillende manier echt beduveld wat dat betreft!! ... dan verwacht je ook dat top kwaliteit geleverd wordt. Dus bleven de nog te betalen rekening open ... wat ergens heel logisch is denk ik!

Ik heb ook al persoonlijk meegemaakt de werkwijze van administratie bij PS in het verleden. Dit moest door een derde partij worden opgelost op verzoek van de PS eigenaar! Dus daar was ook veel te wensen over.

Denk dat men eerst goed in eigen boekje moet kijken voordat er modder wordt gegooid door wie dan ook! Buitenstaanders weten niet de hele verhaal!

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:11

Peterina schreef:
Whappie schreef:
Ik vind het wel frappant dat overal de vinger naar wilaras wordt gewezen. Niemand weet de inside info! Om te suggereren. ..ik denk dat het ligt aan de arbeidsethos die zeer verschillend is tussen Azië en Nederland.


Volledig eens!

Ben er heel in begin geweest toen er nog verschillende 'afwerking' gedaan moest worden door Nederlandse aannemers ... die wilden betaald worden maar de 'afwerking' was niet af en zelfs ik zag onder niveau werkzaamheden. Als je grof geld betaald voor iets ... en ze zijn op verschillende manier echt beduveld wat dat betreft!! ... dan verwacht je ook dat top kwaliteit geleverd wordt. Dus bleven de nog te betalen rekening open ... wat ergens heel logisch is denk ik!

Ik heb ook al persoonlijk meegemaakt de werkwijze van administratie bij PS in het verleden. Dit moest door een derde partij worden opgelost op verzoek van de PS eigenaar! Dus daar was ook veel te wensen over.

Denk dat men eerst goed in eigen boekje moet kijken voordat er modder wordt gegooid door wie dan ook! Buitenstaanders weten niet de hele verhaal!

idd **\O/** **\O/** **\O/**

zolang je het hele verhaal niet weet, nooit gaan oordelen *\o/* *\o/*

xBostonx

Berichten: 513
Geregistreerd: 13-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 15:12

Ketaki schreef:
zolang je het hele verhaal niet weet, nooit gaan oordelen *\o/* *\o/*



Hihi dan zou heel bokt wel op slot kunnen :=