Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 08:43

Sommige mensen hier zijn ook wagelijk eigenlijk.
Als je een paard mishandeld/ heel slecht verzorgt hoor je aangifte te doen. Als jij dat niet doet en je weet het. Ben je net zon wagelijk varken.
En daarbij? Zijn naam beschermen... serieus:p
Hij maakt bewust zelf de keuze om slecht voor z”N dieren te zijn. Niemand dwingt hem daartoe.
Dus wat mij betreft mag die door dezelfde drek worden gehaald als waar de paarden in staan :)

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:09

bijzonder, ik had het niet verwacht van deze man

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:23

Er is aangifte gedaan...
Maar ik weet niet of je weet hoe de dierenbescherming werkt..?
Er is meerdere keren inspectie geweest en steeds kwam hij er mee weg.
En het is niet alleen de stal, overal in de wijde omtrek heeft hij weilanden waar de paarden in de drek staan zonder hooi in de winter. Waar ook wel eens een dood paard ligt. Wat gemeld wordt maar dan afgedaan wordt met een waarschuwing en hij snel een baal hooi neerzet.
miesnaom schreef:
Sommige mensen hier zijn ook wagelijk eigenlijk.
Als je een paard mishandeld/ heel slecht verzorgt hoor je aangifte te doen. Als jij dat niet doet en je weet het. Ben je net zon wagelijk varken.
En daarbij? Zijn naam beschermen... serieus:p
Hij maakt bewust zelf de keuze om slecht voor z”N dieren te zijn. Niemand dwingt hem daartoe.
Dus wat mij betreft mag die door dezelfde drek worden gehaald als waar de paarden in staan :)

Elisa2

Berichten: 37145
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:26

Niet de eerste keer dat hij beboet word staat er...hopelijk wel de laatste keer? als boetes niet helpen dan moeten er sancties komen lijkt me?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:27

bigone schreef:
CharmingS schreef:
Vriendin van mij heeft paarden voor hem getraind op best flink niveau en heeft nog steeds een paard wat van hun samen is op dit moment..

Denk dat heel veel "grote" paardenmannen zich niet helemaal netjes aan de regels houden, maar dit gewoon beter weten te verbergen..

Ken er genoeg die hun paarden tot de knieen in de modder hebben staan en zo af en toe een keer een baal verrot hooi krijgen. En dat zijn mannen die voor heel veel geld aan paarden op stal hebben staan ;)

En dan vraag ik mij af, wat doe jij hier mee. Een knipoog plaatsten leuk maar aangifte doen of melding maken lijkt me beter.



Vraag me af waarom jij meteen aannames hier neer gooit.. Je hebt namelijk geen idee hoe vaak ik wel niet heb gebeld. En je hebt geen idee wat iemand gedaan moet hebben voor de dieren in beslag worden genomen. Dierenbescherming is geweest, paarden hadden voer en water en achter in de wei was een klein droog stukje (waar ze nooit stonden aangezien het verrotte hooi altijd in de modder lag omdat meneer niet met zijn tractor naar achter kon). Dus voor je mij weg zet als een ongevoelige trut volgende keer eerst even netjes vragen!!

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 09:28

wapitie schreef:
idd CharmingS, zo charmant is dat niet!



Jou opmerking ook niet, kijk even naar mijn bovenstaande post en vertel me dan nog een keer wat je hier boven zegt..

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:02

@ rivjen. Het ging om mensen die er naar keken maar er niks mee willen/ durven te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:06

miesnaom schreef:
Sommige mensen hier zijn ook wagelijk eigenlijk.
Als je een paard mishandeld/ heel slecht verzorgt hoor je aangifte te doen. Als jij dat niet doet en je weet het. Ben je net zon wagelijk varken.
En daarbij? Zijn naam beschermen... serieus:p
Hij maakt bewust zelf de keuze om slecht voor z”N dieren te zijn. Niemand dwingt hem daartoe.
Dus wat mij betreft mag die door dezelfde drek worden gehaald als waar de paarden in staan :)



Over welke mensen heb je het nou precies?

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:23

@ Safina, ze heeft het over mij ;) Aangezien ik mensen ken die voor tonnen geld op stal hebben staan en hun jonge spul niet netjes verzorgen. Dat ik daar een opmerking over maakte, maar er niet duidelijk bij heb vermeld dat ik wel degelijk aangifte heb gedaan, meerdere keren maar het niet ernstig genoeg is volgens de DB. Moet hier alles uitschrijven want anders word er van uit gegaan dat je net zo'n grote dierenmishandelaar bent.

Zijn naam beschermen? Ik ben niet partijdig, ik weet bijgod niet wat er allemaal is gebeurd of hoe de paarden er bij stonden. Dus daar oordeel ik niet over want ik ken de situatie niet. Mijn reactie is gebaseerd op wat ik weet. En ik weet dat mijn vriendin (die een aantal van zijn paarden rijd) goed verzorgde paarden opgestuurd kreeg.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:15

Heel goed dat ze juist een bekende in de paardenwereld aanpakken. Van mij mogen de sanctie's nog zwaarder

(overigens wel een schande van het kwpn dat ze dit soort fokkers huldigen..) Ik vind dat de kwpn wat meer antecedenten onderzoek mogen doen alvorens ze iemand in het zonnetje zetten. Verwaarlozing van dieren hoort niet bij het predikaat fokker van het jaar.

BigOne
Berichten: 38254
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:20

studiemiep schreef:
Heel goed dat ze juist een bekende in de paardenwereld aanpakken. Van mij mogen de sanctie's nog zwaarder

(overigens wel een schande van het kwpn dat ze dit soort fokkers huldigen..) Ik vind dat de kwpn wat meer antecedenten onderzoek mogen doen alvorens ze iemand in het zonnetje zetten. Verwaarlozing van dieren hoort niet bij het predikaat fokker van het jaar.

Fokkers worden geeerd op basis van prestaties van hun paarden, dat de rest van de dieren staat te verrekken doet er voor hun blijkbaar niet toe, ik denk dat er bij de oude garde van het kwpn veel meer op deze manier met paarden om gaan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:24

Dat denk ik ook.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:36

De prestaties zijn reclame voor het KWPN. Hoe de dieren er bij staan doet er voor hen verder helaas niet toe.
Pronken met andermans veren, maar verder het hoofd in 't zand steken..

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:44

Oké charming als Jij je aangesproken voelt door mijn post...
Apart want ik geef duidelijk aan dat het gaat om mensen die GEEN melding maken / aangiften doen. Naar mijn inziens ben je dan net zo erg ja. Dus over die personen heb ik het.
Edit: & safina die mensen bedoel ik dus

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:57

miesnaom schreef:
Oké charming als Jij je aangesproken voelt door mijn post...
Apart want ik geef duidelijk aan dat het gaat om mensen die GEEN melding maken / aangiften doen. Naar mijn inziens ben je dan net zo erg ja. Dus over die personen heb ik het.
Edit: & safina die mensen bedoel ik dus


Ja ik voel me aangesproken omdat ik in mijn eerder post inderdaad aangaf dat ik wist dat dit gebeurde, maar was er even vergeten bij te vermelden (omdat ik dat niet van belang vond) dat ik daar ook een melding van heb gemaakt.

En er daarna door mensen nogal heftig werd gereageerd op mijn post ;)

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:00

miesnaom schreef:
Oké charming als Jij je aangesproken voelt door mijn post...
Apart want ik geef duidelijk aan dat het gaat om mensen die GEEN melding maken / aangiften doen. Naar mijn inziens ben je dan net zo erg ja. Dus over die personen heb ik het.
Edit: & safina die mensen bedoel ik dus

Je hebt het eerst over "mensen hier". Logisch dat mensen zich aangesproken voelen als je hen noemt. Bedoel je ze niet, moet je ze ook niet noemen. Heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:46

miesnaom schreef:
Oké charming als Jij je aangesproken voelt door mijn post...
Apart want ik geef duidelijk aan dat het gaat om mensen die GEEN melding maken / aangiften doen. Naar mijn inziens ben je dan net zo erg ja. Dus over die personen heb ik het.
Edit: & safina die mensen bedoel ik dus


Je schreef:

miesnaom schreef:
Sommige mensen hier zijn ook wagelijk eigenlijk.
Als je een paard mishandeld/ heel slecht verzorgt hoor je aangifte te doen. Als jij dat niet doet en je weet het. Ben je net zon wagelijk varken.
En daarbij? Zijn naam beschermen... serieus:p
Hij maakt bewust zelf de keuze om slecht voor z”N dieren te zijn. Niemand dwingt hem daartoe.
Dus wat mij betreft mag die door dezelfde drek worden gehaald als waar de paarden in staan :)


Je regeert dus specifiek aan de situatie die CharminS beschreef. En je hebt het dus ook nog over mensen hier. Dus ja, ik kan me voorstellen dat zij zich aangesproken voelt.

Ik meen nu te begrijpen dat je niet doelt op CharminS of welke poster dan ook in dit topic. Misschien de volgende keer wat beter kijken naar hoe je het formuleert voordat je zo tekeer gaat?

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:12

Oké wat hebben mensen hier moeite met lezen my goodness.
Nog een keer;
Mensen die zien dat er iets absoluut niet door de beugel kunnen en er vervolgens NIKS mee doen. Vind ik aso en wagelijk.
Ik heb hiermee niemand specifiek benoemt. Degene die dit doen weten dit zelf en hoef ik daar niet op te wijzen.
Begrijp dus ook niet dat jij je aangesproken voelt charming aangezien je er WEL wat mee heb gedaan. Tevens heb ik jou ook NIET benoemd in mijn 1e post. Het is geen aanval maar even om het duidelijk en recht te zetten aangezien sommige mij nu woorden in de mond gaan leggen...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 15:36

Misschien moet je eens leren jezelf uit te drukken in tekst in plaats van anderen ervan te beschuldigen dat ze niet kunnen lezen en je woorden in de mond leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:41

miesnaom schreef:
Oké wat hebben mensen hier moeite met lezen my goodness.
Nog een keer;
Mensen die zien dat er iets absoluut niet door de beugel kunnen en er vervolgens NIKS mee doen. Vind ik aso en wagelijk.
Ik heb hiermee niemand specifiek benoemt. Degene die dit doen weten dit zelf en hoef ik daar niet op te wijzen.
Begrijp dus ook niet dat jij je aangesproken voelt charming aangezien je er WEL wat mee heb gedaan. Tevens heb ik jou ook NIET benoemd in mijn 1e post. Het is geen aanval maar even om het duidelijk en recht te zetten aangezien sommige mij nu woorden in de mond gaan leggen...


Waar precies worden jou woorden in de mond gelegd dan?

Sommige mensen hebben moeite met lezen en sommige mensen hebben moeite met schrijven. Als we nou allemaal iets proberen te doen aan ons eigen aandeel, dan komt het vast allemaal goed. ;)

Anoniem

Re: Fokker van Big Star krijgt boete voor verwaarlozen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:14

Ga even lekker verder via pb jullie :evaw:

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:33

Ze stonden er misschien niet tof bij.
maar ik ben nog steeds dankbaar dat hij mijn oude verzorgpaarden die nog leefde van de dood gered heeft.

Als hij ze niet had overgenomen waren ze allemaal dood.

en nee ik was al jaren weg daar en kreeg het pas te horen dat het zo erg was toen hij ze overgenomen had