Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Jurylid Törnblad tijdelijk geschorst na klacht KNHS

 
Profiel   

KNHS
Juryleden


In september 2017 heeft de KNHS een klacht ingediend bij de internationale paardensportbond FEI over de uitlatingen van het Deense vijfsterren dressuurjurylid Leif Törnblad. In een interview met een Australische journalist liet Törnblad zich negatief uit over de Nederlandse dressuursport.

De KNHS verwacht een hoge ethische standaard van vijfsterrenjuryleden. Hoe kan een jurylid dergelijke uitspraken doen en vervolgens onafhankelijk en objectief, zonder vooroordeel, Nederlandse ruiters jureren? Zo luidde de klacht van de KNHS over het Deense jurylid. Inmiddels heeft de FEI onderkend dat Tornblad met zijn eerdere uitlatingen de gedragscode (Codex) voor juryleden schendt. De FEI meldt: “Een jurylid moet alle schijn van belangenverstrengeling vermijden. Een jurylid moet een teamspeler zijn en een neutrale, onafhankelijk en eerlijke positie innemen tegenover ruiters, eigenaren, organisaties en andere officials.” Naar aanleiding van de klacht van onder andere de KNHS is Leif Törnblad tot en met 31 december 2017 geschorst als jurylid. De KNHS is blij met deze maatregelen, maar vindt de schorsing gering en zal dit ook aankaarten bij de FEI.

Gerelateerde berichten: [VN] Jurylid Leif Törnblad kritisch over Nederlandse dressuur en [VN] Jurylid Leif Törnblad: "Ik verdedigde Anky juist"
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:09 



 
Profiel   

Nou ben ik benieuwd wat deze meneer gezegd heeft!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:20 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Nou ben ik benieuwd wat deze meneer gezegd heeft!


Ik heb de gerelateerde berichten er nu ook bij gezet, daar staat in over welke uitspraken het gaat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:32 



 
Profiel   

+:)+ Top, dankje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 18:38 



 
Profiel   

Beste man mag het niet zeggen maar hij heeft wel grotendeels gelijk. En hij zal nu wel alle tijd krijgen om zijn mening uit te dragen want er zal geen enkele organisatie zijn die hem nog uitnodigt wanneer er ook Nederlanders op de startlijst staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 19:01 



 
Profiel   

tsja, heel eerlijk? Ik ben het volledig met dit jurylid eens.......jammer dat de KNHS de kritiek niet ter harte heeft genomen om eens kritisch te gaan kijken naar de Nederlandse trainingsmethoden binnen de dressuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 19:56 



 
Profiel   

Hij kan gelijk hebben, maar als hij dit zo ventileert, kun je hem niet meer serieus nemen als onpartijdig jurylid..

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 20:11 



 
Profiel   

Daarom hoor je mij ook nergens zeggen dat ik de schorsing niet begrijp :) Ik zeg alleen dat na de zoveelste die kritiek uit op de Nederlandse trainingsmethoden, het de KNHS gesierd zou hebben als ze nu eens al die kritiek ter harte gaan nemen.....en er naar gaan handelen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 20:28 



 
Profiel   

De fei-juryleden moeten vooral eens wat lager gaan punten dan! Niet blijven belonen maar gewoon keihard afstraffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-11-17 20:43 



 

xxCYNNxx schreef
tsja, heel eerlijk? Ik ben het volledig met dit jurylid eens.......jammer dat de KNHS de kritiek niet ter harte heeft genomen om eens kritisch te gaan kijken naar de Nederlandse trainingsmethoden binnen de dressuur.



helemaal mee eens,

ik zou wel eens willen weten waarom de ruiters in landen rondom ons heen wel iets hebben gedaan met de signalen van de FEI bij de O.S. in Londen en Rio, ze gaven toen duidelijk aan dat het (o.a.) om de ontspanning gaat,

als hij daaraan refereert is het gewoon jammer dat de knhs dat niet heeft opgepakt
(hand in eigen boezem steken is moeilijk, laat staan een oud gewortelde methode veranderen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:24 



 
Profiel   

Sommige citaten lijken wat uit verband gerukt.
Daarom is het van belang het interview zelf te lezen:
Interview met Leif Tørnblad – on training and judging

Naar mijn idee wordt de boodschapper gestenigd - meneer Tornblad zegt bepaald geen onzinnige dingen.

En wat ik niet begrijp: zouden het juist niet de juryleden moeten zijn die signalen moeten afgeven?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 14:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 11 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen