Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

In beslag genomen paarden moesten van oude dag genieten

 
Profiel   

Paarden kunnen alleen van eigenaar veranderen als met inbeslagname de eigenaar een afstandsverklaring onder tekend dit gaat vaak onder dwang.
Ik zie geen hele slechte gevallen maar wel een grote puinhoop.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 06:58 



 
Profiel   

Ik heb wel eens twee ponies over genomen van de dierenbescherming. Die stonden bij een speciale opvang die absoluut niet bekend wou worden, ging allemaal achter gesloten deuren en via procedures. Ben wel verbaasd dat de opvang en herplaatsing zo makkelijk gaat tegenwoordig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 07:14 



 
Profiel   

Paard zoekt baas is in mijn ogen een vreemde organisatie waar niet alles gaat zoals het moet, dit bevestigd dat weer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 07:45 



 

Las in een blog op hun website dat de eerste bedreigingen binnen waren. Boze eigenaar die ontdekt heeft waar de dieren stonden en het er niet mee eens was? Daar heb ik dan weer geen medelijden mee. Hou me ten goede: bedreigen hoort niet en mag niet. Nooit. Maar als je als opvangadres filmpjes en foto's van de dieren die in beslag genomen zijn online zet, terwijl degene bij wie de dieren in beslag zijn genomen het daar niet mee eens is, dan is dat vragen om problemen.

Ze hebben nu afspraken gemaakt met de politie over wat te doen als er iemand het erf op komt met verkeerde bedoelingen. Fijn zeg, mag de politie daar ook weer tijd en energie in gaan steken...

Ze hebben blijkbaar hun behoefte aan het etaleren van hun zogenaamde heldenactie zwaarder laten wegen dan de veiligheid van de dieren en de mensen/kinderen eromheen. -O-

https://www.paardzoektbaas.nl/blog/102- ... eer-binnen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 09:14 



 
Profiel   

Dat is precies de de reden waarom ik nooit afstand heb gedaan. Mijn pony staat ook ergens ander, en ik betaal gewoon voor onderhoud en dierenarts kosten etc. Heen gaan is voor mij ook niet altijd mogelijk met 2,5 uur heen en dan ook nog terug maar ik wordt prima op de hoogte gehouden en regelmatig worden er foto's op een eigen facebook pagina geplaatst.

Moet er niet aan denken dat ik er geen controle of zeggenschap meer over zou hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 09:21 



 
Profiel   

Ik las op fb dat er al een shetlander herplaatst was.Iemand die zei toen boos dat dit nog helemaal niet mocht,omdat de vrouw van die paarden in beroep is gegaan en de dieren terug wil.
Of het idd. om een shet gaat uit Enschede? kan me dat niet voorstelllen. Ze doen best goed werk PZB maar vind de adoptie prijzen absurd hoog, 800,- voor een paard adopteren.Natuurlijk heb je veel kosten als opvang,maar dat weet je,en je haalt je geld nooit helemaal terug,het kost je alleen maar geld. Daarom zijn donatie's zo belangrijk,en volgens mij hebben ze best wat donateurs daar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 09:59 



 
Profiel   

Wordt tijd dat het gewoon landelijk geregeld wordt door een goede deskundige organisatie. In engeland waren knappe opvang stallen, weet niet of dat nog zo is. Ik wil best doneren maar dan moet het wel netjes voor elkaar zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 10:09 



 

Voor de mensen die zeggen dat de paarden er niet slecht uitzien, de politie gaf aan de minst schokkende foto’s te hebben geplaatst. In de video van PZB zijn de paarden te zien, die zijn zeker wel erg mager. Liep een pony bij met een twee maanden oude breuk in de heup, dat kun je geen goede verzorging noemen :n Ik ben geen fan van PZB en vind hun werkwijze in deze zaak vreemd, maar ontkennen dat de paarden er slecht uit zien kun je niet.

Ik vind het nogal schokkend dat veel bokkers het prima vinden dat die beesten in een grote modderpoel staan aan het begin van de winter. Wil niet weten hoe dat er na de winter uit moet zien.... Als eigenaar neem je dan maatregelen, of dat nu minder pony’s, een paddock of een bestraat stuk is maakt dan niet veel uit, maar je laat die dieren er toch niet een half jaar zo bij staan.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 10:16 



 

Ja, het is lastig te begrijpen dat de NVWA zaken doet met dit soort clubjes.

Ik zou er als ouders mijn kind ook niet graag heen sturen trouwens. Je kind zal maar een pony aan het verzorgen zijn en lui met verkeerde bedoelingen stappen het erf op.... En als eigenaar van het bedrijf word je er toch ook niet blij van. Het zal niet de eerste keer zijn dat rancuneuze gekken een stal in lichterlaaie zetten. Brrrr! En dat allemaal omdat ze zo nodig op social media de held uit willen hangen.

Als degene bij wie de dieren in beslag zijn genomen meewerkt kan je natuurlijk filmpjes en foto's maken. Al zal er waarschijnlijk in de praktijk zelden sprake zijn van medewerking. Maar is er geen medewerking, doe je werk dan discreet. Zet dan niet online dat deze dieren bij jou staan. Prima als je jezelf online als nobele redder van zielige dieren wilt profileren, maar als je daarmee dieren en mensen in gevaar brengt en de politie met extra werk opzadelt, dan ben je niet heldhaftig. Dan ben je te aandachtsziek om een goed en veilig opvangadres te zijn.

Jammer dat deze dieren blijkbaar niet zijn geplaatst bij een professioneel en veilig adres. Hopelijk wordt de NVWA een keer wakker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 10:36 



 
Profiel   

xJitskee schreef
Voor de mensen die zeggen dat de paarden er niet slecht uitzien, de politie gaf aan de minst schokkende foto’s te hebben geplaatst. In de video van PZB zijn de paarden te zien, die zijn zeker wel erg mager. Liep een pony bij met een twee maanden oude breuk in de heup, dat kun je geen goede verzorging noemen :n Ik ben geen fan van PZB en vind hun werkwijze in deze zaak vreemd, maar ontkennen dat de paarden er slecht uit zien kun je niet.

Ik vind het nogal schokkend dat veel bokkers het prima vinden dat die beesten in een grote modderpoel staan aan het begin van de winter. Wil niet weten hoe dat er na de winter uit moet zien.... Als eigenaar neem je dan maatregelen, of dat nu minder pony’s, een paddock of een bestraat stuk is maakt dan niet veel uit, maar je laat die dieren er toch niet een half jaar zo bij staan.....



Ik heb alleen het filmpje gezien die bij 1 van de nieuwsartikelen zat en daarin waren zeker geen zwaar verwaarloosde dieren te zien. Tel daarbij op dat ik met grote regelmaat paarden en ponies in soortgelijke weilanden zie en dan ja; dan concludeer ik dat de boel zwaar overtrokken was.

De schimmel die bij de blog van PZB is geplaatst is idd veel en veel te mager; dat kan idd echt niet. Niet zo slim van de politie om foto's vrij te geven van dieren die er helemaal niet verwaarloost uitzagen; dan krijg je dus reacties zoals de mijne.
Overigens zeg ik nergens dat ik die modderpoel maar prima vind, heb alleen aangegeven dat er genoeg paarden en ponies in Nederland zijn die in precies zulke weilanden staan en nog wel veel erger; wat er gewoon echt van begin tot eind eruit ziet alsof 100 varkens het hele stuk hebben omgeploegd en het een grote modderplaats is. En dat gaat gewoon jaar in, jaar uit zo...en bel je de db dan krijg je achteraf te horen dat de dieren voer en water hadden en ze dus niets gedaan hebben. Alsof voer en water de enige levensbehoeften zijn voor een paard (of elk dier)

zo heb ik ook wel eens gebeld voor een weiland waar ik dagelijks langs kwam; die was zo verpest dat zelfs na een week dik boven de 25 graden het nog een groot modderveld was waar de paarden tot ver over de kogels in de modder stonden(sowieso was het destijds al weken droog geweest)....en raad eens; niets aangedaan, want er was vers water. Nu zeg ik niet dat die dieren in beslag hadden moeten worden genomen, want ze zagen er verder prima uit. Maar dat de db het blijkbaar prima vond dat die dieren jaarrond in een dikke laag modder stonden is toch gewoonweg dieptriest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 10:48 



 

Ik vind het sowiezo een wazige organisatie. Kennis van mij heeft daar ook een paard geadopteerd. Ze heeft 0,0 verstand van paarden maar wil gaan coachen met paarden. Beestje werd zomaar mee gegeven. Waarschijnlijk blij dat ze er vanaf zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 10:57 



 
Profiel   

het is toch sowieso een organisatie die nog maar pas bestaat? Tenminste; tot ongeveer een paar maanden terug had ik de naam nooit voorbij zien komen. Of ik moet wat vaker onder mn steen vandaan komen.
Krijg bij deze club ook het idee dat het voornamelijk uit pubermeiden bestaat die de boel runnen daar; zie bij filmpjes van hun in elk geval amper een volwassene rondlopen, zijn allemaal van die 13-14 jarige meiden die ik rond zie lopen.
Dus ja, ook ik zet vraagtekens bij het besluit om daar de paarden en ponies onder te brengen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:04 



 

Ik heb contact met de eigenaresse, of beter gezegd de vrouw van wie de paarden in beslag zijn genomen, zij geeft aan dat paard zoekt baas verkeerd bezig is en dat er nog helemaal geen uitspraak gedaan is maar dat paard zoekt baas wel al 1 van haar paarden verkocht heeft... Ook klopt het van de oude dag genieten niet echt gezien de witte arabier erg op mijn oude pony lijkt en ik zo dus in contact gekomen ben, mijn oude pony is 19 en deze is veel jonger dus van de oude dag genieten word ook weer te snel en te hard geroepen..

xxCYNNxx schreef
het is toch sowieso een organisatie die nog maar pas bestaat? Tenminste; tot ongeveer een maand terug had ik de naam nooit voorbij zien komen. Of ik moet wat vaker onder mn steen vandaan komen.
Krijg bij deze club ook het idee dat het voornamelijk uit pubermeiden bestaat die de boel runnen daar; zie bij filmpjes van hun in elk geval amper een volwassene rondlopen, zijn allemaal van die 13-14 jarige meiden die ik rond zie lopen.
Dus ja, ook ik zet vraagtekens bij het besluit om daar de paarden en ponies onder te brengen.


Ze bestaan al wel langer maar het is heeel raar volk ik heb gisteren pb contact met ze gehad via facebook en werd nog net niet uitgescholden en kreeg gelijk naar mijn hoofd geslingerd je bent een bokker zeker?? Ik heb jullie al eens uitgenodigd langs te komen maar dat durven jullie niet en ga zo maar door en iets met als je mensen leert kennen ga je van dieren houden ofzo, ik zocht contact met een dood normale vraag en kreeg daar geen antwoord op, ze gingen vragen terug stellen ipv gewoon antwoord geven, daarop vroeg ik waarom geef je niet gewoon antwoord en werd hij gelijk boos dat hij anders die vragen ook gesteld had, terwijl ik 1 vraag had en als het antwoord daarop nee was waren we gelijk uitgepraat.. Toen heb ik bedankt en berichten uitgeschakeld en vervolgens stuurde hij (Henk ten napel, de "baas" van alles, ik dacht dat ik met een van die jonge meisjes te maken had) me een prive bericht via zijn privé account om dus over bokt te beginnen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:10 



 

Dan zijn ze inderdaad heel verkeerd bezig. De enige mogelijkheid om ze nu al te mogen plaatsen was geweest als de eigenaresse afstand gedaan had en de paarden aan PZB overgedragen waren. Als dat niet het geval is mogen de dieren inderdaad nog niet aangeboden worden. Zal een leuke rechtszaak worden zo :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:14 



 
Profiel   

Die paarden die "te vroeg" herplaatst zijn zijn het financieel niet waard om een rechtszaak over te beginnen.
Het paard krijg je normaal gesproken dan sowieso niet terug van de nieuwe koper, maar nu zijn ze natuurlijk geadopteerd, geen idee of je hem dan wel terug kan krijgen.
Anders begin je een rechtszaak uit principe en/of voor die paar honderd euro die pzb opgestreken heeft met ter adoptie stellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:18 



 

xxCYNNxx schreef
het is toch sowieso een organisatie die nog maar pas bestaat? Tenminste; tot ongeveer een paar maanden terug had ik de naam nooit voorbij zien komen. Of ik moet wat vaker onder mn steen vandaan komen.


Bestaan al veel langer https://www.tubantia.nl/nieuws/video-en ... ~a8446e05/

En het lijkt me prima als ze paarden van meewerkende particulieren opvangen, oplappen en daar al dan niet puberale filmpjes over maken. Die filmpjes wekken jeuk op bij mensen, maar wie ze niet wil zien kijkt maar gewoon niet.

Maar als adres voor door de NVWA in beslag genomen dieren met niet meewerkende eigenaren, is het blijkbaar geen geschikte plek. Dat soort zaken zijn complex, met kwade en soms ronduit gevaarlijke eigenaren, rechtzaken over de inbeslagname die afgewacht moeten worden etc. Dan moet je als opvang discreet werken. En zulke filmpjes en foto's op social media zetten is dan totaal niet in het belang van deze paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:18 



 

cobiie schreef
Die paarden die "te vroeg" herplaatst zijn zijn het financieel niet waard om een rechtszaak over te beginnen.
Het paard krijg je normaal gesproken dan sowieso niet terug van de nieuwe koper, maar nu zijn ze natuurlijk geadopteerd, geen idee of je hem dan wel terug kan krijgen.
Anders begin je een rechtszaak uit principe en/of voor die paar honderd euro die pzb opgestreken heeft met ter adoptie stellen.


Ik bedoel de rechtszaak omtrent de inbeslagname. Dit kan allemaal meegenomen in die zaak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:22 



 
Profiel   

ach, ik snap die meiden wel. Zijn nog jong en enthousiast en laten we eerlijk wezen dat wij vroeger dit ook wel hadden willen doen. Enige verschil is dat mn pa waarschijnlijk verboden had iets van de in beslag genomen paarden te filmen of t allemaal over te laten aan jonge meiden. Maar goed ze doen verder geen kwaad. De paarden hebben stal, weide, voeding, medische zorg en aandacht. Denk dat veel paarden t slechter kunnen treffen. Komen ze proffesioneel over? Vind van niet. Doen ze er iemand kwaad mee? Denk van niet. Leven en laten leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 11:45 



 
Profiel   

Slim zijn ze niet. Het online Plaatsen alle foto's en filmpjes terwijl je dan al bijna kan wachten wanneer die vrouw op de stoep komt te staan. Dat is gewoon aandacht trekken en niet nadenken over gevolgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:03 



 
Profiel   

upendo schreef
Typisch. Ik las namelijk een reactie op een vraag of de paarden wel beschikbaar kwamen voor "adoptie" en toen werd er gereageerd met 'zeker!'.

Flink knullig als de paarden niet eens in hun officiële bezit zijn.


dat kaan na de rechtszaak anders zijn he. Ik vind dat ze fantastisch werk doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:14 



 
Profiel   

farahdiba46 schreef
dat kaan na de rechtszaak anders zijn he.


Dan wacht je tot dat het geval is. :)*
Dat is het grootste ding waar de meeste mensen hier een probleem mee hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:16 



 

farahdiba46 schreef
upendo schreef
Typisch. Ik las namelijk een reactie op een vraag of de paarden wel beschikbaar kwamen voor "adoptie" en toen werd er gereageerd met 'zeker!'.

Flink knullig als de paarden niet eens in hun officiële bezit zijn.


dat kaan na de rechtszaak anders zijn he. Ik vind dat ze fantastisch werk doen.


Kan ook vóór een rechtzaak al anders zijn. Bizar he?

https://www.sdu.nl/blog/strafrechtelijk ... ieren.html

Ik vind het ook fantastisch dat mensen dieren in nood opvangen en opknappen.

Maar ik vind het opeens een stuk minder fantastisch als ze zo social-mediageil zijn dat het ten koste gaat van veiligheid van diezelfde dieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:20 



 
Profiel   

Wow pzb weet me steeds meer te verbazen. Vraag me echt af waar in godsnaam de nvwa in dit verhaal is. Horen die niet een keer in te grijpen? Of kijken ze dit circus gewoon aan vanuit hun luie stoel?
Als pzb zo door gaan zorgen ze nog een keer voor hun eigen ondergang, kan toch nooit lang goed gaan zoals het nu gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 12:26 



 
Profiel   

Waar is het project Dierenleed Preventie gebleven van Henk ten Napel? hij is de oprichter hiervan, ik was de eerste die lid werd en er is toen gefilmt op mijn locatie. Het is al een hele poos stil rond dierenleed preventie,ik hoor en lees er niks meer over.Ik heb zelfs nog een donatie gedaan.Het laatste nieuws is van 29-03-2016.
Geen idee ook of dat tel.nr. de alarmlijn nog wel werkt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:16 



 
Profiel   

Begrijp ook wel dat op Bokt de boel wat doorgeslagen is al die meningen ,vragen, opmerkingen en verwijten door elkaar heen.
Dat hij het misschien wel zat is, denk dat hij heel veel berichten gehad heeft.

Iedereen heeft er een mening over.

Sommige dingen waren of zijn misschien niet handig. Maar ze krijgen denk ik een berg aan negatieve reacties via internet telefoon..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 13:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 66 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen