Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe gaat het nu met de boktveulens? 4e merrieveulen 2013

 
Profiel   

Bokt.nl
Bokt community
[ img ]
Golden Nina, de foto waarmee zij met de veulenverkiezing meedeed.


Deze maand in 'Hoe gaat het nu met de boktveulens?' lees je over Golden Nina, van bokker Faline, die in 2013 de 4e prijs won bij de merrie verkiezingen.

Super leuk dat ik voor Bokt een stukje over Nina mag schrijven! :D

Het lijkt nog maar net geleden dat ze geboren werd en meedeed aan de veulenverkiezing in 2013. Ben er nog altijd super trots op dat ze destijds vierde is geworden! :j

[ img ]
Nina, net geboren

Nina, geboren 02-05-2013, is voor mij heel bijzonder omdat ze het laatste veulen is uit mijn oude merrie Goldy en mijn prachtige Champagne hengst Kharamel GF die ik helaas naar China heb laten gaan. (Ik was destijds ziek en wilde voor hem de beste keuze maken) Ze komt dus uit mijn twee favoriete paarden. <3 Ik heb Goldy van mijn ouders gekregen toen ik een jaar of 10 was. Ik ben dus met haar opgegroeid en we hadden dan ook een ijzersterke band samen. Ze is 17 jaar bij mij geweest, vanaf dat ze 3 jaar oud was. Helaas kreeg ze aan beide achterbenen een chronische peesblessure, dankzij mijn eigen onwetendheid toen en verkeerde diagnoses en behandelingen van dierenartsen is dat nooit meer goed gekomen. Nina was haar laatste veulen waarmee ze nog heerlijk 1,5 jaar heeft mogen rondlopen op de grote wei.
[ img ]
Samen met Goldy op de wei.

Goldy was een geboren moeder dus een groter plezier hebben we haar niet kunnen geven haar laatste jaren. Helaas werd het elke winter allemaal steeds erger met haar benen en gezondheid tot we op een punt overleg gehad hebben met onze dierenarts en overeengekomen om haar nog een laatste mooie zomer te gunnen en haar daarna te laten gaan...
Het werd ook echt een prachtige zomer! Heerlijk samen met Nina op het grote weiland en ze knapte ook nog eens enorm op!
Van die eerste 1,5 jaar heb ik natuurlijk ook wat plaatjes :D
[ img ]
Nina ongeveer 4 maanden oud.
[ img ]
1 jaar oud, op de wei met Goldy

Daarna moest ze dus helaas zonder haar moeder verder, maar wonderlijk genoeg vond ze een pleegmama in de andere oude welshmerrie bij ons op stal <3 (ondanks dat ze zelf al 1,5 was, vond ze een pleegmama toch wel heel fijn haha)
Overigens had ze allemaal pleegmoeders, Nina was geliefd in de hele kudde en nooit heeft er een van de anderen ook maar boos naar haar gedaan! Ze werd door allemaal in bescherming genomen.

[ img ]
Met haar pleegmoeder.

Mooie foto in de rijbak... maar ze hoorde eigenlijk gewoon in het weiland te staan toen. Mevrouw had (al voor de 2e keer in haar leven, 1e keer was ze net een jaar en hier bijna 2) besloten dat het in de bak waarschijnlijk beter vertoeven was, dus *hop* over de 1.20m omheining en daar sta je dan.


[ img ]En toen kwam het moment dat ze alweer 3 jaar oud werd! :oo

Ik vond haar toen nog best wel een puppy en nog niet klaar om beleerd te worden, dus het grote besluit genomen om een hengst voor haar uit te zoeken en een veulentje met haar te fokken!
Dat is toen Nia Domo's Bolero geworden, een prachtige zwarte welsh hengst uit Orchard lijntjes! Nina haar moeder was van Orchard LimbLopper en ik ben daardoor echt een fan van die lijnen geworden. :D
Dus lekker terug fokken naar het welsh en daarmee heel hard hopen op de allereerste champagne geregistreerde welsh! :D



Natuurlijk hadden we ook een mooi volgtopic met foto's van het verloop van de dracht, dat kun je hier vinden: [KS-MK] [VOLG]Twee champagne sprookjesveulens verwacht!

En zo komen we dan bij 29 juni 2017, de dag dat Nina, inmiddels alweer 4 jaar oud, moeder werd van Dycharona <3

[ img ]
Golden Nina met haar veulen Dycharona
[ img ]
Nog een recente foto <3
Op deze vind ik dat ze qua uitdrukking heel erg lijkt op Goldy.



Dycharona blijft voorlopig ook bij ons en heeft pas haar moeder opgevolgd in de veulenverkiezing! Wie weet kan ik dan over een paar jaar ook weer een leuk stuk over haar gaan schrijven :D
Het plan is om Nina na het spenen van Dycharona te gaan beleren. We hebben het afgelopen jaar al een heel mooi begin kunnen maken met grondwerken en Nina vind het heerlijk om op die manier met mij te werken. Ik heb natuurlijk nog meer paarden, maar als ik met het halster aan kom, staat zij vooraan om mee te mogen :D
Mijn doel is om de volgende zomer minimaal 1 endurance wedstrijd met haar te hebben gereden en wellicht ook 1 of 2 dressuur proefjes te hebben gereden :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 17:50 



 
Profiel   

Die is knap geworden.
En super knap veulen ook :wow:

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 20:48 



 
Profiel   

Daar was het topic al! :D

Dankjewel art ificious! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 21:58 



 
Profiel   

Wens je nog veel succes met je doelen maar dat gaat vast en zeker lukken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 22:10 



 
Profiel   

Ow wat leuk zeg! Je destijds wel gevolgd, maar wist niet dat dit het mooie veulen was en dycharona haar nakomeling!

Super leuk... ben benieuwd of ze haar moeder gaat opvolgen! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 22:47 



 
Profiel   

Wat een leuk verhaal en prachtig paard! Echt heel leuk om te lezen hoe het nu is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-17 22:47 



 
Profiel   

Jeetje wat een knappe dame geworden.....leuk om te lezen hoe haar vergaan is tot nu toe...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 00:04 



 
Profiel   

Wat leuk om het verhaal te lezen achter je mooie champie merrie en veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 01:21 



 
Profiel   

Wat een prachtpaard!! Mooi verhaal ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 05:57 



 
Profiel   

Echt een heel apart kleurtje zeg, inderdaad een prachtdier en haar veulen van dit jaar ook. Wat voor een kleur gaat die worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 09:34 



 
Profiel   

Wauw wat heeft die een prachtig kleurtje zeg! Ben benieuwd hoe ze het gaat doen ohz!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 09:39 



 
Profiel   

Dankjewel allemaal! :D
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe Nina het onder het zadel gaat doen. Ik denk dat ze heel veelzijdig gaat worden :D

Wat betreft kleurtjes, Nina is een gold champagne en haar veulentje Dycharona is classic champagne. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:52 



 
Profiel   

Super leuk!!! *pum*
Zij was echt mijn favoriet en ze is mooi uitgegroeid!!

Wat zijn die bobbels op haar onderkaak in de laatste foto?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 20:53 



 
Profiel   

Wat een prachtige dame!! :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 21:19 



 
Profiel   

2a54z6e45r6r schreef
Super leuk!!! *pum*
Zij was echt mijn favoriet en ze is mooi uitgegroeid!!

Wat zijn die bobbels op haar onderkaak in de laatste foto?

Ze wisseld . Dat hebben veel jonge paarden. Verdwijnd gewoon weer

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 21:21 



 
Profiel   

Ja dat klopt haha. Ik vond het eerst ook super vreemd hoor, heb er zelfs nog een topic over geopend omdat ik niet wist wat het was :')
Tandarts doen we bij haar nu half jaarlijks om het goed in de gaten te houden. Het is de laatste tijd ook alweer een stuk weggetrokken :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-17 23:02 



 
Profiel   

Onwerkelijk! Nina haar veulentje is net gouden merrieveulen van dit jaar geworden :oo

Nogmaals dank aan alle stemmers en stemmers van toen natuurlijk! Er zullen vast bokkers zijn die op beide gestemd hebben... hoe bijzonder is dat?! :D

Dankjewel allemaal _/-\o_ *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 02:36 



 
Profiel   

Volgens mij ben ik 1 van de personen die op beide heeft gestemd :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:45 



 
Profiel   

Gefeliciteerd :) het is ook een erg knap dametje :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 08:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 19 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen