Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:38

Spring fries :D

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:39

Ik wilde zeggen... mijn Fries die Z loopt kan ook prima springen :')
We zijn ook kampioen balkjes er af gooien, maar dat even terzijde :P Die voorbenen komen er prima overheen.

germie

Berichten: 25937
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:39

Klopt, maar ook friezen kunnen goed uitbreken hoor, en de kansdat er dan een been blijft haken is best aanwezig, maar ook het wel over een vangreel komen in paniek. Vergis je niet in paarden. En een fries springt best 1m.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 18:45

Was ook sarcastisch. Mijn twenter fries springt ook al 70 cm :P

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34631
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:00

Maar ikke jij was degene die het had over Zeeuwse paarden die het publiek in springen. Die moeten dan toch ook over een hek? Lijkt mij onwaarschijnlijker als een Fries die de vangrail over gaat. Of was er geen afscheiding op dat evenement wat jij als voorbeeld aanhaalde? Ik ben het eens met het begrip risicotaxatie. Alles met paarden houdt een zeker risico in. Het een alleen meer dan het ander.

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:46

SusanH schreef:
Maar ikke jij was degene die het had over Zeeuwse paarden die het publiek in springen. Die moeten dan toch ook over een hek? Lijkt mij onwaarschijnlijker als een Fries die de vangrail over gaat. Of was er geen afscheiding op dat evenement wat jij als voorbeeld aanhaalde? Ik ben het eens met het begrip risicotaxatie. Alles met paarden houdt een zeker risico in. Het een alleen meer dan het ander.

Dat is het punt, die Zeeuwse paarden hoefden nergens overheen te springen. Slechts een touwtje scheidde de paarden van het publiek. Als je er dan vier aan elkaar knoopt en aan elke kant een mannetje neer zet, is de kans wel erg groot dat het spul daar eindigt waar men het liever niet heeft.

Maar als we dan de echte risico's eens op een hoop vegen dan is het grootste probleem juist het NIET langsrazen van het verkeer maar een onbeheersbare kijkersfile, twee kanten op, vier banen breed.

marleen_usar

Berichten: 24655
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 19:59

Een paard is een kudde dier maar ze zijn het niet gewend om met zoveel tegelijk te lopen.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:27

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand zich hiervoor opgeeft.
Buiten alle eventuele problemem om zou ik een veiligheidsgordel verplichten..dan blijf je nog zitten als je in slaap valt.

Dat wordt zo'n allemachtig saaie rit. Mijn paard loopt het fluitend, maar zo'n dijk is toch voor niemand leuk.

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 23:22

janouk schreef:
[ Video ]

Maar het blijft wel een super kippenvel gezicht als er een pararde langs rijdt van een ras stamboek.

Hier een voorbeeld met meer dan 100 haflingers

Met Janouk voor de eerste koets met vaandel.


Met een prachtige Haflinger voorop :):)
Als ik dit allemaal zo lees zijn wij toch iets nuchtiger met onze Haflinger hè Janouk :+

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:11

Ja, ik zou daar gewoon rijden met een koetsentocht. We rijden altijd met koetsentochten door het verkeer, ook dwars door Amsterdam met de nachtrit met 50 koetsen.
Ik vind alleen de afstand te ver. Zeker voor veel paarden die niet gewend zijn om zolang op het harde te lopen. En als het alleen in stap gaat, ben je 9 uur bezig. Dat is mij te lang.

Kabayo

Berichten: 13975
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:13

suffie schreef:
janouk schreef:
[ Video ]

Maar het blijft wel een super kippenvel gezicht als er een pararde langs rijdt van een ras stamboek.

Hier een voorbeeld met meer dan 100 haflingers

Met Janouk voor de eerste koets met vaandel.


Met een prachtige Haflinger voorop :):)
Als ik dit allemaal zo lees zijn wij toch iets nuchtiger met onze Haflinger hè Janouk :+

In een afgesloten bak en een fietspad naast een dijk (die je in geen enkele manier mag betreden) en een snelweg vind ik echt een wereld van verschil hoor :=

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 08:16

http://www.youtube.com/v/2kpohsyAoPk maar dit is dwars door het Gooi, langs en over (over viaduct) de A1, een hele drukke snelweg. als voorbeeld. Verschil is dat onze paarden dit meer gewend zijn.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Tocht met Friese paarden op Afsluitdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:49

Beetje jammer zo'n uit de hoogte opmerking over nuchterder zijn in zo'n discussie die tot dusver heel concreet en op de bal was. Zou zonde zijn als dat uitloopt op steken onder water, want dit nodigt wel uit als je het mij vraagt.