Frank Schuttert tweede in Grote Prijs van Maastricht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Frank Schuttert tweede in Grote Prijs van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-17 19:41

KNHS
Springen


In de Grote Prijs van Maastricht eindigden de voormalige KNHS Talenten van het Jaar Frank Schuttert en Lisa Nooren op het podium. Frank reed vierhonderdste seconde sneller dan Lisa, maar het was de Belgische ruiter Olivier Philippaerts die zijn tweelingbroer Nicola opvolgde als winnaar van de Grote Prijs. “Ik heb in de barrage alles geprobeerd. Het was net niet genoeg”, vertelt Schuttert in de persconferentie.

Een prachtige strijd ontpopte zich in de acht combinaties tellende barrage van de driesterren Grote Prijs van Maastricht in het MECC. Kevin Olsmeyer (Doorwerth) en zijn jonge talentvolle paard Dalvaro reden als eerste foutloos en eindigden op de vierde plaats.
Lisa Nooren reed aanvallend en toonde weer haar enorme talent en dat van haar hengst VDL Groep Sabech d’A. Ze namen de leiding maar moesten deze snel afstaan aan Frank Schuttert die met Chainti’s Champion de tijd van Lisa met vierhonderdste seconde verbeterde.
Het was Olivier Philippaerts die zijn ervaring en die van zijn snelle merrie H& M Legend of Love inzette en onder de tijd van Schuttert dook. Olivier volgt zijn tweelingbroer Nicola op als winnaar van de Grote Prijs van Maastricht.

“Ik heb in de barrage alles geprobeerd. Het was net niet genoeg, maar ik ben heel tevreden”, vertelt Frank Schuttert in de persconferentie. “Ik ben heel blij met hoe mijn paard Chianti’s Champion hier vandaag sprong. Het hele weekend trouwens, want vrijdag waren we al derde in de zware proef. Chianti’s Champion speelde met de hindernissen. Hij springt zo makkelijk”

Voor Lisa Nooren is Jumping Indoor Maastricht haar thuiswedstrijd. Twee jaar geleden eindigde ze als derde in de Grote Prijs. “Ik was vandaag niet snel genoeg. Ik zag net de afstanden niet. Maar ik ben heel tevreden. Mijn paard is er een tijdje uit geweest en dan is dit een mooi resultaat.”

Bianca Schoenmakers (Geldrop) debuteerde op Jumping Indoor Maastricht en deed dat overtuigend door op zaterdagavond de 1.50m hoofdrubriek te winnen met Daylight HDH. In de Grote Prijs eindigden ze op de elfde plaats. Nederlandse zeges waren er in het MECC voor Willem Greve, Wout Jan van der Schans en Gerco Schröder.

Uitslag CSI*** Grote Prijs van Maastricht, 1.55m
1. Olivier Philippaerts (Bel), H&M Legend of Love (v.Landzauber), 0 – 0, 37.93 sec
2. Frank Schuttert (Ommen), Chianti’s Champion (v.Champion du Lys), 0 – 0, 38.65 sec
3. Lisa Nooren (Engis), VDL Groep Sabech d’A (v.Qredo de Paulstra), 0 – 0, 38.69 sec
4. Kevin Olsmeyer (Doorwerth), Dalvaro 2 (v.Calvaro), 0 – 0, 43.35 sec

DiscoDipp

Berichten: 2867
Geregistreerd: 29-09-14

Re: Frank Schuttert tweede in Grote Prijs van Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 19:52

Toevallig met Frank kunnen praten tijdens Jumping Peel en Maa. Hij is echt een top vent! Enorm sociaal en heel begaan met zijn paarden en de mensen om hem heen! Hij praat ook altijd super prositief! Echt een leuke gast, dik verdiend :D