Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Stokpaardrijden voor het goede doel

 
Profiel   

*RTV Drenthe
Overige

[ img ]
Foto: Marjoow

Het Nederlands Kampioenschap Stokpaardenrace komt naar Drenthe. Zaterdag 9 december zal de eerste editie in de Hoofdstraat in Hoogeveen worden gehouden. Er komt een parcours van 170 meter met een hindernis, een versmalling en natuurlijk de lange baan.
Ambassadeur van de Voedselbank, Kim Stellingwerf, organiseert dit evenement in het kader van de inzamelingsactie Samen voor de Voedselbank van RTV Drenthe.

Wat is een stokpaardenrace?
Tijdens een stokpaardenrace rennen mensen een bepaalde afstand met een stokpaard tussen de benen. Volgens Stellingwerf lachen wij erom, maar is het in Finland en Engeland een officiële sport. 

"Ik wilde op een originele manier geld inzamelen voor de voedselbank. Samen met een aantal ondernemers hebben we dit idee opgezet." Er doen zo'n 50 ruiters mee. "We hebben een aantal ondernemers, scholen, bedrijventeams, verenigingen en we zijn nog bezig met een prominententeam met bekende Nederlanders."

De deelnemende bedrijven bewerken de stokpaarden in de kleuren van het bedrijf, met bijvoorbeeld oogkleppen of vlechtjes.

Deelnemers betalen een startbedrag en de stokpaarden, die voor een groot deel gesponsord worden door Hoogeveense ondernemers, worden na afloop geveild.

Klik hier voor filmpjes.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:53 



 

Wat nou jammer dat ik die dag niet thuis ben :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:55 



 
Profiel   

Zie het al een week voorbij komen, kan helaas niet gaan kijken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 21:57 



 
Profiel   

Jammer dat het nogal ver is :+ . Anders had ik nog eens goed kunnen lachen :') .

Edit: Natuurlijk wel goed dat het voor het goede doel is +:)+ .

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 22:07 



 
Profiel   

Oh god dat is om de hoek. Weet niet of ik ga kijken of niet. Beetje leedvermaak :))

Wel een super initiatief natuurlijk zo voor de voedselbank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 22:47 



 
Profiel   

Hoogeveen de geksteee _O-
:+ ik zag van de week al iemand staan met een stokpaard en toen dacht ik echt HUUH? :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 22:49 



 
Profiel   

Hilarisch :+ Misschien toch maar even kijken dan.. (of niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 09:26 



 
Profiel   

cp112 schreef
Oh god dat is om de hoek. Weet niet of ik ga kijken of niet. Beetje leedvermaak :))

Wel een super initiatief natuurlijk zo voor de voedselbank.

Ik vind het eigenlijk wel je plicht om dit historische moment in al zijn glorie voor ons te verslaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 09:31 



 
Profiel   

Dat moet ik zien _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:33 



 
Profiel   

Boktmeeting in Hoogeveen hahahahaha

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:40 



 
Profiel   

Ierpier schreef
cp112 schreef
Oh god dat is om de hoek. Weet niet of ik ga kijken of niet. Beetje leedvermaak :))

Wel een super initiatief natuurlijk zo voor de voedselbank.

Ik vind het eigenlijk wel je plicht om dit historische moment in al zijn glorie voor ons te verslaan :')


O god haha :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 11:46 



 
Profiel   

Joepie...!

Ga ik op mijn oude dag stokpaardje rijden of zal ik mij beperken tot gokken...???

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 12:14 



 
Profiel   

Haha, dat is mijn baas en collega op het filmpje ! Echt vet leuk.
Ik ga wel even kijken denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 13:51 



 
Profiel   

Je kunt er lacherig over doen maar ik vind het een geweldig leuk idee en ook nog eens met een heel goed doel.
Je moet het lef maar hebben om als volwassene op een stokpaardje aan een dergelijk evenement mee te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 13:57 



 
Profiel   

_KiMbErLeY_ schreef
Boktmeeting in Hoogeveen hahahahaha


*\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:19 



 
Profiel   

Kim was vanmorgen ook op 538,
was erg leuk om te horen.
Hoop dat het veel bekijks trekt, dat zou natuurlijk top zijn voor het goede doel :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:25 



 
Profiel   

Ik vind stokpaardrijden an sich echt drie keer niks, maar op deze manier is het een mooi initiatief voor de voedselbank. Origineel is het namelijk zeker. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 14:28 



 
Profiel   

Hilarisch om een man zo een stok met 2 handen te zien vasthouden :D

Ik wens ze een prachtig resultaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 17:57 



 
Profiel   

Loretta schreef
Je kunt er lacherig over doen maar ik vind het een geweldig leuk idee en ook nog eens met een heel goed doel.
Je moet het lef maar hebben om als volwassene op een stokpaardje aan een dergelijk evenement mee te doen.

Dit en ook de conditie en gezond lijf. Het zou zeker niet iets voor mij wezen. ( als ik het nog had gekund lichamelijk; echter deed dit wel als kind zijnde trouwens zonder stokpaard tja was dan zelf het paard) Maar ik bewonder wel wat ik zie in de filmjes hoe men zelf springt en snelheid uithoudings vermogen heeft opgebouwd.Het lijkt meer een vorm van atletiek , vind ik. Mbt het goede doel is iets anders dan gebruikelijk/ in een andere vorm gewoon leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 23:14 



 
Profiel   

Svadilfari1 schreef
Loretta schreef
Je kunt er lacherig over doen maar ik vind het een geweldig leuk idee en ook nog eens met een heel goed doel.
Je moet het lef maar hebben om als volwassene op een stokpaardje aan een dergelijk evenement mee te doen.

Dit en ook de conditie en gezond lijf. Het zou zeker niet iets voor mij wezen. ( als ik het nog had gekund lichamelijk; echter deed dit wel als kind zijnde trouwens zonder stokpaard tja was dan zelf het paard) Maar ik bewonder wel wat ik zie in de filmjes hoe men zelf springt en snelheid uithoudings vermogen heeft opgebouwd.Het lijkt meer een vorm van atletiek , vind ik. Mbt het goede doel is iets anders dan gebruikelijk/ in een andere vorm gewoon leuk!


Dat is zeker waar, lijkt mij ook wel dat je zo'n hindernis er snel af kegelt met het uiteinde van die stok. Misschien ga ik wel heen te kijjen, voel me toch wel wat verwend met een echt paard. haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 00:29 



 
Profiel   

Nog wat meer info.

https://m.hoogeveenschecourant.nl/nieuw ... lbank.html

Ik denk echt dat ik ga kijken ik houd wel van zulke dingen. En misschien koop ik op de veiling wel een stokpaardje, ga ik er eens voor de grap mee op onze pensionstal door de bak heen rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 00:58 



 
Profiel   

@ Loretta, dat laatste lijkt dan wel weer een mooi gezicht met je paard samen door de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 09:39 



 
Profiel   

Ik vind dit heel leuk om te zien, hoe fanatiek ze doen en zo serieus! kan er ook wel een beetje om lachen hoor,maar lach ze niet uit, gewoon omdat het soms grappig is.
Daarbij heb je wel een goede conditie nodig ook nog!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 10:57 



 
Profiel   

Zijn er nog meer bokkers die gaan kijken? Als het weer een beetje meezit ga ik vanmiddag wel even kijken... ben erg benieuwd :+

Het begint rond 13.50 uur, start is 14.00 uur

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-12-17 09:01 



 
Profiel   

Niet geweest, jij nog wel gekeken? Hoe was het?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-17 11:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 25 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen