Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grand Prix-amazone Lüttgen overleden bij vliegtuigcrash

 
Profiel   

Eurodressage.com / NOS
In Memoriam
Ingestuurd door Ketaki


De Duitse Grand Prix-amazone Anna Katharina Lüttgen is afgelopen woensdag overleden tijdens een vliegtuigongeluk in Tanzania. De 34-jarige vrouw was op huwelijksreis met haar man Alexis Steinert in Afrika. Beiden hebben de crash niet overleefd. Lüttgen trouwde al in juli met Steinert, waarna ze een mini-huwelijksreis hielden in Parijs. Deze reis naar Tanzania was hun 'grote' huwelijksreis.

Bij het ongeluk overleden alle elf personen die aan boord waren van de Cessna, welke bij luchtvaartmaatschappij Coastal Aviation hoorde. De reden van het ongeluk is nog onbekend.

Lüttgen reed op Grand Prix-niveau met haar paarden Duvalier, Zancor en Lamborghini. Tevens reed ze op hoog nationaal niveau. Ze reed vanuit de stal van haar familie, stal Gut Mödrath. Ze laat haar ouders Ewald en Esther, en haar zus Louisa na.

Ernstigste ongeluk van 2017
Volgens het Aviation Safety Network, dat luchtvaartstatistieken bijhoudt, is het het ernstigste ongeluk in de burgerluchtvaart van 2017, als doden op de grond niet worden meegerekend.

Het vliegtuigongeluk waarbij dit jaar de meeste doden vielen was in juni. Toen kwamen in Myanmar 120 mensen om toen een militair vliegtuig neerstortte. Verder was er in januari een ernstige crash in Kirgizië. Daarbij kwamen behalve de vier inzittenden ook ruim dertig mensen op de grond om het leven.



Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 17-11-17 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Informatie toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 21:43 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie. Pas zo jong. Heel veel sterkte voor alle nabestaanden

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:06 



 
Profiel   

Ik lees dit bericht terwijl ik aan het werk ben (luchtvaartbranche), wat vreselijk! Ongelooflijk tragisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:06 



 
Profiel   

Vreselijk zeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:19 



 

Wat vreselijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:31 



 
Profiel   

Jeetje wat erg.. Ik heb daar ook met Coastal Aviation in een Cessna gevlogen.......

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:32 



 
Profiel   

Ooh wat een horror!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 22:41 



 

Vreselijk. Zo zijn mijn achterburen paar jaar terug nooit thuis gekomen van hun huwelijksreis. Familie had als verrassing nieuw naambordje opgehangen en mooie tuinset neergezet. Helaas kwamen ze nooit meer huis |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-11-17 23:28 



 
Profiel   

Het wel van het ongeluk gelezen maar dit komt zo wel heel dichtbij. Zo verschrikkelijk, fantastische ruiter , prachtig bedrijf samen met haar zus en op je huwelijksreis, hoe erg kan het zijn. Rip Anna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 00:27 



 
Profiel   

Wat verdrietig:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 10:29 



 
Profiel   

tjee man wat erg dat je dan op je huwelijksreis overlijdt. Misschien dan nog maar een 'geluk' dat ze beiden zijn overleden, dan hebben ze geen verdriet om elkaar. Maar voor de familie is dit wel een heel heftige klap zeg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 11:11 



 
Profiel   

Laatste nieuws is dat het waarschijnlijk te wijten was aan slecht zicht.Bron
Vorige maand is in hetzelfde park ook al een Cessna gecrashed, met vijf inzittenden. Die hebben het overleefd.

Erg triest, maar ze waren tenminste samen. Iemand overleven net na je huwelijk lijkt me helemaal verschrikkelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 11:16 



 
Profiel   

Monique1963 schreef
tjee man wat erg dat je dan op je huwelijksreis overlijdt. Misschien dan nog maar een 'geluk' dat ze beiden zijn overleden, dan hebben ze geen verdriet om elkaar. Maar voor de familie is dit wel een heel heftige klap zeg.


ja, dat dacht ik ook. Soort van troost dat ze echt voor eeuwig bij elkaar zullen zijn. Alhoewel dat natuurlijk helemaal niet leuk is :(

RIP Anna en Alexis

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 11:16 



 
Profiel   

jeetje wat een heftig nieuws zeg, inderdaad 'fijn' dat ze samen gegaan zijn, maar wat een enorme klap voor de nabestaanden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 14:58 



 
Profiel   

In en in triest .. heel vel sterkte voor de nabestaanden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 15:20 



 
Profiel   

NinaCharlie schreef
Ik lees dit bericht terwijl ik aan het werk ben (luchtvaartbranche), wat vreselijk! Ongelooflijk tragisch.

dat lijkt me idd heel heftig.

hoevaak komt zoiets voor, dat een vliegtuig neerstort?

:) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 15:25 



 
Profiel   

Veselijk! Die hebben zo te lezen een half uur lang in doodsangst gezeten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:35 



 
Profiel   

Babootje schreef
Veselijk! Die hebben zo te lezen een half uur lang in doodsangst gezeten..

Dat hoeft niet. Ik denk dat je lang gewoon hoopt dat de mist optrekt of dat er een weg uit gevonden wordt. Uiteindelijk als de brandstof gedumped is, reken je op een noodlanding. Ik denk eerder dat het een verrassing is dat je toch crashed.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-11-17 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen