Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 16:34

Ik vindt het heel mooi was ook een mooie witte pony :) :)

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:50

Brainless schreef:
@NYC2B
Zodra jij je paard aan de slager verkoopt is het niet meer jouw pony.
Er gaan ook vaak benen (en andere onderdelen) weg voor opleidingsdoeleinden van bv dierenartsen.



Ja is ook wel weer logisch natuurlijk. Ik had het wel mooi gevonden als ik mijn eigen pony had kunnen laten opzetten, maar helaas.

Hij heeft dit overigens wel als speelgoed maar zoiets moet toch onderhouden worden?

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:10

CharleyT schreef:
Bravura schreef:


Ja....je zult je pony zo maar tegenkomen...in de media als hobbelpaard...
Ergens loopt er iemand rond waar de pony van is geweest...en het vast zal lezen...Lijkt me vreselijk als je er vooraf geen weet van had.


Tsja, hoe groot is die kans denk ik dan. En dan nog, wil je dat echt voorkomen dan rest alleen crematie.


Inslapen en op laten halen door RENDAC is denk ik ook wel afdoende hoor ... of worden ze daar vies en beschadigd uit de kadaverbak gehaald en alsnog gevild... lijkt mij niet. Ze moeten nog in perfecte staat zijn lijkt me.

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:21

Dat ook. Huiden, vachten en prepareren is enorm tijdrovend om iets mee te doen. Van een slager kun je een 'verse' huid krijgen, via Rendac kan een dier al 24 uur dood zijn. Bij zoiets wil je ook werken met het beste materiaal.

Ook denk ik niet eens dat Rendac iets van kadavers mag verkopen of op een andere manier afstand van mag doen dan vernietigen. Heel de werkwijze van Rendac is ingericht op voorkomen van ziekteverspreiding en alles vernietigen. Geloof niet dat je daar als particulier kan aanbellen om een huid of been te kopen :-)

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:26

Ik vind het echt ontzettend prachtig gemaakt <3 en tja die prijs... het is en blijft 'kunst'.

En wanneer ie het loodje legt mogen ze mijn paard zo hebben hoor, om er een hobbelpaard of voor mijn part een ander kunstwerk of iets van te maken. Heb 1000x liever dat er nog wat moois of nuttigs mee wordt gedaan dan dat de hele boel wordt vernietigd en weggeflikkerd alsof het oud vuil is. Vind dat zelf eerlijk gezegd veel 'respectlozer'.

(en even serieus maar lichtelijk offtopic: weet iemand of er daadwerkelijk bedrijven/instanties zijn of iets waar je het lichaam van je overleden paard aan kan doneren wanneer de staat van het dier dat toelaat? Voor wetenschap, onderwijs, kunst, wat dan ook?)

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:33


pien_2010

Berichten: 43237
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:33

safina schreef:
gohya schreef:
Deze pony kost 15.000,- ben benieuwd wat een groot paard dan gaat kosten.
Zal vast duurder zijn,meer werk eraan. Vind het heel erg mooi.


Ik zou ze liever van zo'n minipaardje maken. Dan valt je peuter niet zo ver naar beneden. Die mini's worden tegenwoordig in erg leuke kleurtjes gefokt. En je hebt er verder toch niks aan. :D :+


Hier heb ik zo om moeten lachen. _O-

Mooi hobbelpaard waar ook oudere kinderen mee kunnen spelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:37

Memories schreef:
Ik vind het echt ontzettend prachtig gemaakt <3 en tja die prijs... het is en blijft 'kunst'.

En wanneer ie het loodje legt mogen ze mijn paard zo hebben hoor, om er een hobbelpaard of voor mijn part een ander kunstwerk of iets van te maken. Heb 1000x liever dat er nog wat moois of nuttigs mee wordt gedaan dan dat de hele boel wordt vernietigd en weggeflikkerd alsof het oud vuil is. Vind dat zelf eerlijk gezegd veel 'respectlozer'.

(en even serieus maar lichtelijk offtopic: weet iemand of er daadwerkelijk bedrijven/instanties zijn of iets waar je het lichaam van je overleden paard aan kan doneren wanneer de staat van het dier dat toelaat? Voor wetenschap, onderwijs, kunst, wat dan ook?)

Het is speelgoed. Geen kunst.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:39

Ik vind het echt kunst!! Knap gedaan.

En tsja als je je paard aan de slager verkoopt ben je geen eigenaar meer. De benen worden ook naar scholen gebracht. Je zou maar hoefsmid willen worden en het been van je eigen paard tegen komen, is exact hetzelfde.
Ik vind dat ze de huid van deze pony nuttig hebben gebruikt!

De rendac is veel luguberder als je precies weet wat daar gebeurt...

Memories

Berichten: 2629
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 20:48

_San87_ schreef:
Het is speelgoed. Geen kunst.


Daarom kunst tussen haakjes :Y) Wat mij betreft kan je niet ontkennen dat hier een kunstelement aan verbonden zit. Geeft de maker ook aan met zijn 'het kan ook als kunst maar ik heb liever dat het gebruikt wordt'

Siepi

Berichten: 516
Geregistreerd: 08-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:27

CharleyT schreef:
yfkelover schreef:
Mischien mooi gemaakt ik vind het smerig maar dat vind ik van alle opgezette dieren


Smerig? Of gewoon ik hou er niet van?

Vind het gewoon eng zal echt mijn paardje niet zo tegen willen komen als ik er met veel moeite afscheid van moet nemen krijg een beetje de kriebels bij opgezette dieren paard of wat anders heb er echt niets mee

Gabyy9

Berichten: 12
Geregistreerd: 23-09-17

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:28

Knap maar best eng om te zien zo!

finnens

Berichten: 4919
Geregistreerd: 11-01-13

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:33

Vind het best gaaf, en mooi gemaakt. Ik zou dat echt cool hebeben gevonden toen ik klein was!

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 00:36

Orgineel is het niet. Ben dit al veel vaker tegengekomen..

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 01:07

Zeldzaam mooi opgezet!

Maarreeeeh... dat zadel past dus écht niet, daar moet een zadelmaker naar kijken. :+

Kaatastrof

Berichten: 6260
Geregistreerd: 04-09-11
Woonplaats: Pajottenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 13:32

Ik vind het ook heel mooi opgezet! Zou het zeker niet van mijn eigen dieren willen en ik blijf het om één of andere reden toch een beetje luguber vinden, maar aan de andere kant kan ik het wel weer appreciëren als het gewoon netjes is gedaan waardoor het dier toch nog een beetje 'in ere' blijft.

Kwam onlangs op facebook ook eentje tegen van een groot volwassen paard dat ook echt prachtig opgezet is geweest om in een museum te komen staan. Daar waren ook foto's bij van het hele proces. Was knap om te zien. Voor diegenen die graag het proces eens zien (zonder al te veel vieze foto's), ziehier the making of van Kaitlyn the Trapper's Horse: https://www.facebook.com/pg/drew.turner ... 3881813047

The horse that is being mounted was bought by Drew Turner after it had been euthanized. The owner of the horse had contacted Drew Turner that the horse was going to be "put down". Drew wanted to mount this horse to help educate the public about the importance of the horse for the early Americans. The name of the previous owner of the horse or any details about the horse can not be disclosed. ( the horse did not have any harmful or contagious illness.)

shiroihebi
Berichten: 1951
Geregistreerd: 13-01-13

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:52

Ik vind het heel mooi gedaan. Ik zou het (net als veel Bokkers lees ik) niet willen laten doen mij mijn eigen dieren, maar dat is meer omdat ik de blik dan zou missen. Het is dan slechts het lichaam van je dier en wat er in zat aan persoonlijkheid en karakter is weg. Plus dat ik misschien de gedachte zou krijgen dat mijn dier nou ook wel eens rust wil en niet nog 50 jaar bij mij op de kast wil staan :')

Overigens kwam ik dit bericht eerst tegen op Facebook en ik schrok van de reacties. Blijkbaar willen hele groepen mensen deze man zelf opzetten? Naar mijn idee is er met respect om gegaan met deze huid (het had ook kunnen eindigen als een laars oid.) en is er iets prachtigs van gemaakt. Maar nee, zit niet aan de lieve aaibare diertjes want dat wordt blijkbaar je einde >;)

Anoniem

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 19:03

Ik denk dat heel veel mensen een paard liever wat meer onherkenbaar terugzien. In een kroket. Of als een paar schoenen. Dan zie je niet meer wat het is en kan je dus doen alsof het er niet is. Dat voelt tenminste niet zo ongemakkelijk.

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 09:05

Memories schreef:
(en even serieus maar lichtelijk offtopic: weet iemand of er daadwerkelijk bedrijven/instanties zijn of iets waar je het lichaam van je overleden paard aan kan doneren wanneer de staat van het dier dat toelaat? Voor wetenschap, onderwijs, kunst, wat dan ook?)


Volgens mij is dat donorcodicil alleen voor kleinere dieren, maar je kan wel sectie laten verrichten en adh daarvan kan een lichaam voor de wetenschap gebruikt worden. Dacht ik ten minste, weet niet precies hoe en wat.

En iedereen die zegt voor dat geld liever een levend paard te kopen, ik denk dat men redelijk snel door die 15.000 euro heen gaat voor een gemiddeld paard (en dan heb je het natuurlijk niet over een op een weitje gegooide shet)

MelissaYM
Berichten: 508
Geregistreerd: 18-08-12

Re: Amsterdammer maakt hobbelpaard van echte pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 15:08

Dit is toch gewoon een opgezet dier die heen en weer wiegt? Verder wel erg knap gemaakt!

MissYvette4u

Berichten: 2985
Geregistreerd: 15-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:59

OMG ik zag een foto hiervan voorbij komen en las vluchtig de tekst levensecht hobbelpaard maar dacht dat het een geintje met een echte pony was! Dacht nog van potjandorie die heeft die pony netjes afgericht dat die zo braaf op dat voetstuk blijft stilstaan! _O-

Ziet er echt mooi uit, maar zou het zelf niet kopen ik zou mijn paard te veel missen en bovendien heb je voor dat geld een echt (duur) paard.