Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Isabell Werth regeert met ijzeren vuist in Stuttgart

 
Profiel   

Equnews.nl
Dressuur


In Stuttgart regeert Isabell Werth met ijzeren vuist. De Duitse dressuuramazone reed deze ochtend met haar routinier Don Johnson FRH (v. Don Frederico) naar de overwinning in de CDI4* Grand Prix. Het was een nipte overwinning op Fabienne Lütkemeier.

Lütkemeier en haar vertrouwde D’Agostino FRH (v. De Niro) zorgden voor een spannende strijd. Uiteindelijk werd Werth met haar vijftienjarige Don Johnson bekroond met een totaal van 75,56%. De amazone haalde haar pluspunten uit de goede pirouettes. Vier van de vijf juryleden hadden Werth op de eerste plaats.

Lütkemeier volgde met amper 1% verschil met een totaal van 74,68%. Ook de derde plaats kleurde Duits. Bernadette Brune reed naar de derde stek met haar Spirit of the Age OLD (v. Stedinger). De combinatie verzamelde een totaal van 72,20%.

Klik hier voor de uitslag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-11-17 18:30 



 
Profiel   

Letterlijk met ijzeren vuist..
Lekker kin op de borst getrokken en vooruit geschopt.
Daar heb je tenslotte ijzeren vuisten voor.
En het gros juigt het ook nog toe!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 20:45 



 
Profiel   

Festeropre schreef
Letterlijk met ijzeren vuist..
Lekker kin op de borst getrokken en vooruit geschopt.
Daar heb je tenslotte ijzeren vuisten voor.
En het gros juigt het ook nog toe!


Heb je de proef überhaupt wel gezien? Of roeptoeter je nu maar wat om sensatie te trappen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 20:53 



 
Profiel   

Heb meer dan genoeg gezien van deze mevrouw
Ik hou niet van sensatie, evenmin hou ik van dierenleed.
De mensen die dit toejuichen houden van sensatie.
Het lijkt tegenwoordig wel weer de middeleeuwen waar het dier het in jet midden ban de arena moet bekopen voor het plezier van het publiek.
Werkelijk walchelijk

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:03 



 
Profiel   

Zoals haar paarden lopen kun je wel zien dat ze niet helemaal klassiek traint, maar als deze foto's echt zijn, moet ik,zeggen dat ik niet had gedacht dat ze haar paarden ooit zo in rollkur rijdt. Waar komen deze foto's vandaan, of heb je ze zelf gemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:06 



 
Profiel   

Ik word een beetje moe van die geitenwollensokken die de meest ongunstige kiekjes uit een training van 30 minuten nemen en dat posten als de absolute waarheid. Dat is pas walgelijk, sensationele zwartmakerij. Wees maar trots op jezelf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:08 



 
Profiel   

Je kunt zeggen wat je wilt, maar ik vind deze houdingen er niet echt fijn uit zien. Ook zouden ze maar eventjes te zien zijn geweest. Volgens mij volgens de regels vd de FEI ook verboden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:15 



 
Profiel   

Als je op zo'n hoog niveau zit met je paard moet je paard dit überhaupt toch niet kunnen doen? Ook zou dit niet eens moeten gebeuren in een momentopname. Ziet er echt belachelijk uit

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:23 



 
Profiel   

Vorige week is jurylid Leif Thornblad geschorst omdat hij kritiek had gegeven op trainingsmethoden van O.a. Ankie van Grunsven, Chef Jansen e.a.
Was FEI Maarn altijd zo consequent met zijn regels!!!!

Te bedenken wat er achter de echte schermen gebeurd.
De ring is maar enkele minuten.
Vele trainingen kunnen het daglicht niet verdragen.
Het word tijd dat er veel meer mensen op gaan staan.
Respect voor Leif Thornblad die vanuit zijn functie met het gevaar voor zijn cariere durft te spreken.
Erg nobel!
Een paard kan niet voor zichzelf spreken

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:27 



 
Profiel   

En daarvoor heb je dan een account aangemaakt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:37 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
En daarvoor heb je dan een account aangemaakt?
3 jaar geleden, op basis van een glazen bol :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:39 



 
Profiel   

Foto's zeggen niets. Er is vrijwel geen ruiter die niet af en toe zijn/haar paard wat achter de loodlijn rijdt.
'Rollkur itself is a method in which neck flexion is taken to an extreme for a period of time'.
Dat kun je echt niet zien op een foto.

Thornblad is niet geschorst vanwege de inhoud van zijn kritiek, maar omdat hij namen noemde. Daardoor werd zijn vermogen als jury om deze ruiters nog objectief te kunnen beoordelen in twijfel getrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:46 



 
Profiel   

Festeropre schreef
Vorige week is jurylid Leif Thornblad geschorst omdat hij kritiek had gegeven op trainingsmethoden van O.a. Ankie van Grunsven, Chef Jansen e.a.
Was FEI Maarn altijd zo consequent met zijn regels!!!!
&
Festeropre schreef
Te bedenken wat er achter de echte schermen gebeurd.
De ring is maar enkele minuten.
Vele trainingen kunnen het daglicht niet verdragen.
Het word tijd dat er veel meer mensen op gaan staan.
Respect voor Leif Thornblad die vanuit zijn functie met het gevaar voor zijn cariere durft te spreken.
Erg nobel!
Een paard kan niet voor zichzelf spreken

Leif Tørnblad:
Citaat
“Then came Andiamo who was tense like hell, then the Sjef Janssen era. It swings like a pendulum: strong, power, lightness, strong power and now we are back to lightness again. I think Isabell Werth nowadays is much better than Isabell Werth ten years ago because she has also adapted to the lightness and she is very efficient. Now you see this Cosmo boy, Sönke Rothenberger, fantastic huh? Also the Danish rider, Cathrine Dufour, she is in the same light tradition as we used to have.”

Wel handig als je de feiten op orde hebt. In het bewuste interview zegt hij dat juist Isabell, als een van de weinigen, de afgelopen 10 jaar beter is gaan rijden. Lichter, met meer gevoel en tact.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:46 



 
Profiel   

Ailill schreef
kyrkelover schreef
En daarvoor heb je dan een account aangemaakt?
3 jaar geleden, op basis van een glazen bol :j

Ok beter gezegd weer onder het stof vandaan gehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:50 



 
Profiel   

kyrkelover schreef
Ailill schreef
3 jaar geleden, op basis van een glazen bol :j

Ok beter gezegd weer onder het stof vandaan gehaald.
Het zit wellicht wat hoog bij haar/hem :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 21:52 



 
Profiel   

Kan je nagaan hoe verschrikkelijk ze 10 jaar geleden was

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:03 



 
Profiel   

Festeropre schreef
Kan je nagaan hoe verschrikkelijk ze 10 jaar geleden was
Dan maar niet na gaan denken over hoe verschrikkelijk de rest is :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:40 



 
Profiel   

Denk dat dit soort discussies altijd blijven...
Ik sta achter het punt dat dit echt een halve seconde van een half uur training kan zijn zo'n bewuste foto. Ik sta ook achter het punt dat een paar deze kans niet meer zou moeten krijgen op hoog niveau.
Maar ook weten we, als het goed en we eerlijk zijn, dat een paard nog steeds sterker is als die 'ijzeren vuist' en dit dus wel kan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:47 



 
Profiel   

Discussies in het algemeen zullen altijd blijven.
Gelukkig maar.
Er zijn filmpjes zat van minuten lang en is er echt geen sprake meer van een moment opname.
Wist een paard maar over welke kracht hij beschikte.
Dan was het klaar met dit misbruik.
Als je je hond zo zou behandelen in het park kom je daar niet mee weg, maar met een paard kan dit kennelijk allemaal.
Als een paard zou janken als een hond bij pijn zou het een heel gejank zijn in de sport.
Maar een paard is stil

Ailill schreef
Festeropre schreef
Kan je nagaan hoe verschrikkelijk ze 10 jaar geleden was
Dan maar niet na gaan denken over hoe verschrikkelijk de rest is :Y)


Hey top man, daar had ik nog niet over nagedacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-11-17 22:58 



 
Profiel   

Ik zie liever filmpjes dan foto's..en ik zie liever een paard wat rond ingesteld is, dan een die in een valse knik en met een weggedrukte rug loopt.

Hyperflexie en rollkur vind ik dan weer vreselijk, maar er is een groot grijs gebied wat niet te beoordelen is vanaf een paar foto's met slechte momentopname's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 08:48 



 
Profiel   

“Bewijsmateriaal” is zeker vandaag de dag moeilijk te verzamelen.
Bij het inrijden is al bijna geen publiek meer aanwezig.
De filmpjes en foto’s moeten dus komen van grooms of media oid en gebeurd stiekem waardoor de kwaliteit vaak niet top is.
Desondanks hoort een paard ook geen ‘moment’
met zijn kin op de borst te lopen.
En best knap als je stiekem moet filmen en dan wel net dat ene slechte momentje erop hebt staan.
Ook zonder werkelijk bewijsmateriaal is het in de ring te zien op welke wijze een paard getraind word.
Ook als de proef correct is kan het af te lezen zijn
in de beweging van het paard.
Iig voor een kritisch oog.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 12:58 



 

Kendra schreef
Foto's zeggen niets. Er is vrijwel geen ruiter die niet af en toe zijn/haar paard wat achter de loodlijn rijdt.


'Wat' achter de loodlijn is wel iets anders dan wat je hier ziet, toch? Hoewel ik begrijp dat interpretaties kunnen verschillen, maar dan nog...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 13:08 



 
Profiel   

Er zijn toch beduidend bepaalde ruiters die hier wel meer dan met regelmaat op te betrappen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 13:19 



 
Profiel   

Festeropre schreef
“Bewijsmateriaal” is zeker vandaag de dag moeilijk te verzamelen.
Bij het inrijden is al bijna geen publiek meer aanwezig.
De filmpjes en foto’s moeten dus komen van grooms of media oid en gebeurd stiekem waardoor de kwaliteit vaak niet top is.
Desondanks hoort een paard ook geen ‘moment’
met zijn kin op de borst te lopen.
En best knap als je stiekem moet filmen en dan wel net dat ene slechte momentje erop hebt staan.
Ook zonder werkelijk bewijsmateriaal is het in de ring te zien op welke wijze een paard getraind word.
Ook als de proef correct is kan het af te lezen zijn
in de beweging van het paard.
Iig voor een kritisch oog.


Toevallig gister het andere uiterste gezien..jong paard op prof bedrijf die juist met slof zo in een valse knik gereden werd met tong er uit als gevolg en omhoog komen. Werd alleen maar geflext aan de voorkant om hem te laten zakken ipv fatsoenlijk van achter naar voren te rijden. Kin op de borst zie ik ook niet graag, maar liever nog dan bovenstaande. En alles valt of staat met de hand van de ruiter, een terugwerkende hand is in alle houdingen een No-Go imo. Maar goed, een correcte aanleuning met het neusje eruit en verbinding op twee teugels van achteruit komend natuurlijk wel het ideaal plaatje..ook met losrijden. {dat zouden ze ook mogen meenemen in de beoordelingen van mij}

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 13:22 



 
Profiel   

Amen!

https://s.yimg.com/lo/api/res/1.2/mBeQZ ... jpg.cf.jpg

https://s.yimg.com/lo/api/res/1.2/UkgRL ... jpg.cf.jpg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-11-17 22:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen