Van der Vleuten oppermachtig in Grote Prijs Kronenberg

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Van der Vleuten oppermachtig in Grote Prijs Kronenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-17 21:27

*Persbericht De Peelbergen
Springen

Afbeelding
Maikel van der Vleuten met Solomon.

“Ik stond ervan de kijken dat er zoveel nullers waren”, begint Maikel van der Vleuten na het winnen van de 1.45m slotrubriek van de eerste week van de Peelbergen Winter Tour. Uit een barrageveld van 17 deelnemers troefde de Brabander Italiaan Emanuele Camilli met Emperio van ’t Roosakker en Leopold van Asten met VDL Groep Zidane af.

“Ik vind Henk Linders een goede parcoursbouwer en er stond vanmiddag geen makkelijke proef. Maar qua hoogte en moeilijkheidsgraad is hij aan regels gebonden en het moet wel een tweester rubriek blijven”, vertelt de winnaar over de Parkhotel Horst Grote Prijs waar hij de elfjarige Salomon voor gezadeld had. Na 60 combinaties in de basisomloop, waarbij vooral de insprong van de dubbelsprong vaak niet intact bleef, kreeg het publiek barrageritten voorgeschoteld van Nederlandse toppers en niemand minder dan Laura Kraut.

Olympisch amazone Kraut won eerder op de dag het 1.35m, nu nam de Amerikaanse na een vlugge maar behouden vaart genoegen met de vierde plaats. Met Verdi-telg Viper Vrombautshoeve Z klokte ze 35.23 seconden. Die tijd wist Van Asten te verbeteren door onder de 35 seconden grens te duiken. Na zijn GP-winst van een week eerder in Lier met Zidane liet de voormalig Nederlands Kampioen de chronometer stoppen op 34,55 seconden. Van Asten was zichtbaar tevreden met zijn uiteindelijke resultaat van plaats nummer drie.

Dat ook de 34 seconden grens voorbijgesneld kon worden liet Emanuele Camilli zien. Hij herhaalde klassering in de kwalificatieproef op vrijdag. Ook nu stuurde de Italiaan Emperio van ’t Roosakker naar de tweede tijd, nu in 33.99 seconden. Van der Vleuten liet vervolgens iets soepeler bochtenwerk zien met Stolzenberg-nazaat Salomon. In de laatste lijn kreeg Maikel zijn eerste afstand voor elkaar en had zo 0.55 seconden minder op de teller, tot grote vreugde van het massaal toegestroomde publiek. “Ik rijd dit paard nu zo’n twee jaar. Ik heb hem overgenomen van mijn vader en hij heeft nu een aantal aardige successen op naam staan. Ik heb hier op de Peelbergen alle dagen fijn gereden en hoe betrokken het publiek vanmiddag was, dat vind ik altijd nog mooi om te zien. Dat het toevallig een keer een concours dichtbij huis is, dat is ook wel een keer fijn.”

Het Equestrian Centre de Peelbergen maakt zich nu op voor de tweede week van de Winter Tour die aanstaande donderdag aanvangt.