[VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:06

Ibbel schreef:
Zo deed de cavalerie dat vroeger:
[ Video ]

Dat is nog wel een stukje zwaarder dan wat er tegenwoordig getraind wordt.


Ik had 'm ook net opgezocht om te delen :)

julius_juut

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:09

Ik vind het eigenlijk vreemder dat de ruiter het voor elkaar krijgt het hoofdstel mee te trekken in zijn val, volgens mij ligt die op de grond en loopt paardlief zonder weg. :P Volgende keer misschien in de manen vastzetten ofzo, lijkt me dat je ook niet wilt dat eventuele relschoppers het hoofdstel af kunnen trekken wanneer je vanaf je paard in probeert te te grijpen.

Overigens zie ik hier ook geen dwang hoor, paard hier heeft ook wel eens trapjes gelopen, krijgen ze niets van. Dit is gewoon dikke pech wat kan gebeuren als je een werkend paard bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 14:13

Jammer dat het paard niet voor die functie als werkend paard met het bijhorend risico op 'dikke pech' heeft gekozen :o :+ Maargoed, gelukkig valt alles nu mee! Ik denk toch wel dat het anders had kunnen aflopen hoor, en daar moet je niet aan denken.

speurneusc

Berichten: 5375
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 21:06

beetje extreem extreemtrailen op die manier, maar zou goede oefening zijn voor ze

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:47

Het filmpje ziet er niet zo dramatisch uit als de titel klinkt maar bon. Toch vraag ik me af hoe verantwoord het is om in deze situatie paarden te gebruiken... Oké vroeger waren paarden misschien nodig, maar ondertussen zijn er tasers en heel wat andere wapens die gebruikt kunnen worden. En als het gewoon is om indruk te maken kunnen ze evengoed een goedgetrainde hond gebruiken.

orkaan
Berichten: 3038
Geregistreerd: 27-09-06
Woonplaats: Everywhere

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 22:50

Het enige jammere aan het hele filmpje is. Dat wij mensen zich zo kunnen misdragen dat er hele politie machten moeten worden ingezet om mensen in toom te houden.

Als "wij"allemaal wat beschaafder waren dan hoefden ze daar ook niet aanwezig te zijn.

LeGigi

Berichten: 5
Geregistreerd: 22-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 13:19

Het bruine paard lijkt echt goed getraind voor deze situatie, die ander moet het duidelijk nog leren. Het lijkt mij niet de meest verstandige optie. Gelukkig is het goed afgelopen!

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Re: [VIDEO]Politieruiter dwingt zijn paard de trap af te dalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:48

Het is van dat hele gladde beton, een slechte combinatie met ijzers. Paard 1 glijdt op het rechte stukje een beetje en daalt daarna ook iets minder ontspannen af, maar nog steeds beheerst.

Bij paard 2 kan opnieuw begonnen worden met de traptraining, die heeft waarschijnlijk door de spanning een te grote pas/sprong gemaakt en bleef daardoor glijden.