KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:09

safina schreef:
Hij staat nu op 360.

Maar wordt het bestuur van de KNHS niet gewoon gekozen door de leden?

Het bestuur wel maar dit gaat om de directie van de werkorganisatie. Ik heb op de regiovergadering in november gevraagd of men had zitten slapen aangezien er nu ineens 1 miljoen kan worden bezuinigd..
Het antwoord was dat dat niet zo was maar dat er sinds een jaar een nieuwe algemeen directeur zat die mede de motor is achter de bezuinigings plannen, die directeur is dus mw Plandsoen, de gene die nu opzij dreigt te worden geschoven. Het is een feit dat het ledenaantal is teruggelopen van 212000 in 2010 naar 181000 in 2016. Het aantal fte's dat bij de KNHS in loondienst is was in 2010 85,8 tegen 86,5 in 2016. 14% minder leden en nog iets meer personeel dus... Ik gun iedereen zijn baan maar zoiets kan gewoon niet, als het personeelsbestand gelijke tred had gehouden met het ledenbestand waren de personeelskosten in 2016 € 870.000,00 lager uitgevallen (ga je al aardig richting het eerder genoemde miljoen euro.
Wat verder opvalt is dat de loonkosten per fte zijn gestegen van €58.000,00 naar € 72.000,00 per jaar, een stijging van 5,3% per jaar terwijl de gemiddelde werknemer in Nederland in deze crisis jaren nog niet de helft aan loonstijging kreeg.
Daarnaast is er in 10 jaar tijd ruim 11 miljoen aan automatisering uitgegeven, 1,1 miljoen op een begroting van 16 miljoen per jaar is absurd hoog, zeker als je door die automatisering je personeelskosten niet omlaag krijgt...
Dan hebben we nog ons mooie federatiecentrum waar verreweg de meeste leden niets aan hebben waar maar nog steeds geld bij moet.

Al met al is er bijzonder slecht op de winkel gepast en mogen de daarvoor verantwoordelijke personen wat mij betreft het veld ruimen en niet de gene die eindelijk het lef heeft om het roer om te gooien!!

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:14

palousa_boy schreef:
Dat geeft hetzelfde idee als dat ik hier vanuit Frankrijk zou tekenen voor mijn gevoel en sta dus nog niet op de lijst, ookal ben ik het er wel mee eens.

Heb er zelf gewerkt en weet prima hoe het er daar gaat helaas. Op wat leuke collega's na ben ik dan ook blij dat ik er niets meer mee te maken heb.
Weet ook dat ze bokt bijhouden dus laat de details verder weg.

Ik begrijp dat een aanzienlijk deel van het personeel hier niets aan kan doen en ook zijn zakken niet heeft zitten vullen maar die genen die hier wel verantwoordelijk zijn mogen wat mij betreft hun capaciteiten laten zien in het echte bedrijfsleven waar het iets anders aan toe gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:17

aadburg schreef:
safina schreef:
Hij staat nu op 360.

Maar wordt het bestuur van de KNHS niet gewoon gekozen door de leden?

Het bestuur wel maar dit gaat om de directie van de werkorganisatie.


Nee, die petitie gaat over het bestuur. Lees de tekst maar.

Dat bestuur is trouwens gekozen door de ledenraad.

Overigens deel ik je zorgen wel.

koeke

Berichten: 872
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:39

PaysBas schreef:
koeke schreef:
Lees net in de PaardenSport dat die volgend jaar nog maar 2 keer verschijnt. Gaat de prijs van de startpas dan ook weer omlaag?


Ook weer omlaag? Uhmm je bedoelt eerder zal deze weer stijgen?
2 jaar geleden ging P&S van 12 naar 4 nummers per jaar en ging het verplichte abonnement eraf. In ruil daarvoor werd de startpas fors duurder. Zo heb ik het indertijd tenminste begrepen. Lijkt me logisch dat nog minder vaak verschijnen van P&S dan ook in de startpas verdisconteerd gaat worden. Immers als we het verplichte abo nog hadden gehad was niemand zo stom geweest om voor 4 resp. 2 nummers i.p.v. 12 hetzelfde abonnementsgeld te betalen.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:53

koeke schreef:
Lees net in de PaardenSport dat die volgend jaar nog maar 2 keer verschijnt. Gaat de prijs van de startpas dan ook weer omlaag?


Ook weer omlaag? Uhmm je bedoelt eerder zal deze weer stijgen?[/quote]2 jaar geleden ging P&S van 12 naar 4 nummers per jaar en ging het verplichte abonnement eraf. In ruil daarvoor werd de startpas fors duurder. Zo heb ik het indertijd tenminste begrepen. Lijkt me logisch dat nog minder vaak verschijnen van P&S dan ook in de startpas verdisconteerd gaat worden. Immers als we het verplichte abo nog hadden gehad was niemand zo stom geweest om voor 4 resp. 2 nummers i.p.v. 12 hetzelfde abonnementsgeld te betalen.[/quote]


Nou, de startpassen gaan niet omlaag: 1e startpas + € 3,50 = 3,1%, 2e startpas + € 11,75 = 12,4%.

Op zich is dat allemaal tot daar aan toe, als het echt nodig is zij het zo en als daar van de andere kant een bezuiniging van 1 miljoen tegenover staat kan ik er nog mee leven maar wat blijft er van die bezuiniging over als deze directeur er echt uit gaat?

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:15

safina schreef:
Nee, die petitie gaat over het bestuur. Lees de tekst maar.

Dat bestuur is trouwens gekozen door de ledenraad.

Overigens deel ik je zorgen wel.


Petitie gaat inderdaad Ommen het bestuur. Bestuur is natuurlijk uit eindelijk verantwoordelijk voor het wanbeleid van sommige mensen binnen de werkorganisatie, of niet?

Verwacht deze week toch wel een reactie van de knhs. De ledenraad is sowieso bezig met bedenken wat ze met de situatie aan moeten.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:12


aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:14

fransje23 schreef:
safina schreef:
Nee, die petitie gaat over het bestuur. Lees de tekst maar.

Dat bestuur is trouwens gekozen door de ledenraad.

Overigens deel ik je zorgen wel.


Petitie gaat inderdaad Ommen het bestuur. Bestuur is natuurlijk uit eindelijk verantwoordelijk voor het wanbeleid van sommige mensen binnen de werkorganisatie, of niet?

Verwacht deze week toch wel een reactie van de knhs. De ledenraad is sowieso bezig met bedenken wat ze met de situatie aan moeten.

Ik zie net dat Paulien Chardon zelf haar lidmaatschap van het hoofdbestuur heeft opgezegd uit onvrede over het op handen zijnde ontslag van Rens Plandsoen, er zijn dus meer eerlijke mensen met ruggengraat in dit bestuur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:36

aadburg schreef:
fransje23 schreef:

Petitie gaat inderdaad Ommen het bestuur. Bestuur is natuurlijk uit eindelijk verantwoordelijk voor het wanbeleid van sommige mensen binnen de werkorganisatie, of niet?

Verwacht deze week toch wel een reactie van de knhs. De ledenraad is sowieso bezig met bedenken wat ze met de situatie aan moeten.

Ik zie net dat Paulien Chardon zelf haar lidmaatschap van het hoofdbestuur heeft opgezegd uit onvrede over het op handen zijnde ontslag van Rens Plandsoen, er zijn dus meer eerlijke mensen met ruggengraat in dit bestuur!


Wauw! _/-\o_

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 22:36

Alleen jammer dat er vrouwen vertrekken. Blijven nu alleen mannen over? Het old school boys network? Word er misselijk van. Begin maar eens met dat Talentenplan te versoberen. Die jongens en meisjes komen en zelf wel of niet. Daar doet dat plan niks aan af. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over. Ik hoop dat heel veel mensen de petitie gaan tekenen.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 23:24

vur schreef:
Alleen jammer dat er vrouwen vertrekken. Blijven nu alleen mannen over? Het old school boys network? Word er misselijk van. Begin maar eens met dat Talentenplan te versoberen. Die jongens en meisjes komen en zelf wel of niet. Daar doet dat plan niks aan af. Maar goed, daar gaat deze discussie niet over. Ik hoop dat heel veel mensen de petitie gaan tekenen.

De dames lijken daar meer ballen te hebben dan de heren...

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 08:45

Petitie is nu getekend door 499 mensen, op het totaal aantal leden is dat niet veel. Hoop toch dat de knhs toch de ernst van de zaak in ziet en eindelijk eens wat gaat doen. Mijn hoop ik voornamelijk gevestigd op de ledenraad, die kunnen ook daadwerkelijk actie ondernemen.

Sjaco
Berichten: 376
Geregistreerd: 31-10-15

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:07

500x de petitie getekend valt mij tegen.
Alleen al op bokt moeten we toch veel meer actie kunnen ontketenen?

Verzoek aan al die mensen die bewust geen lid zijn van de KNHS, of in het verleden hun startpas of lidmaatschap hebben opgezegd. Jullie hebben we ook nodig voor de petitie !!

(en een verzoek aan alle volgers van dit topic: s.v.p. blijven reageren zodat dit topic op de homepage blijft langskomen)

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:42

Sjaco schreef:
Kan iemand die betreffende tweet hier plaatsen?
Ik heb geen Twitter-account en hij wordt niet getoond bij Mijn KNHS (gek hè?)

En allemaal graag de petitie tekenen en delen in je vriendenkring.


Ik denk dat dit de tweet is die wordt bedoeld.

Afbeelding

Lijkt er inderdaad op dat ze de verkeerde laten gaan.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 10:43

Sjaco schreef:
500x de petitie getekend valt mij tegen.
Alleen al op bokt moeten we toch veel meer actie kunnen ontketenen?

Verzoek aan al die mensen die bewust geen lid zijn van de KNHS, of in het verleden hun startpas of lidmaatschap hebben opgezegd. Jullie hebben we ook nodig voor de petitie !!

(en een verzoek aan alle volgers van dit topic: s.v.p. blijven reageren zodat dit topic op de homepage blijft langskomen)


Tip die niks kost zet het in je onderschrift

Anoniem

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:04

Delen op social media doet ook wonderen!

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 11:12

Qerty schreef:
Sjaco schreef:
Kan iemand die betreffende tweet hier plaatsen?
Ik heb geen Twitter-account en hij wordt niet getoond bij Mijn KNHS (gek hè?)

En allemaal graag de petitie tekenen en delen in je vriendenkring.


Ik denk dat dit de tweet is die wordt bedoeld.

[ [url=m/wQZ4Si.png]Afbeelding[/url] ]

Lijkt er inderdaad op dat ze de verkeerde laten gaan.


Maargoed zo'n quote in paardenland.... Ik neem het bij de meesten niet zo serieus.

Overigens heb ik wel getekend, omdat ik denk dat de huidige stuurlui het schip laten zinken en dweilen met de kraan open.

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 12:12

safina schreef:
Delen op social media doet ook wonderen!


Zou mooi zijn als de media het verder ook zou oppakken.

En dat rijverenigingen het ook op hun Facebook site durven te plaatsten. Of heb zij al mail gekregen mbt royement dreiging?

Via Facebook spamt de KNHS iig zelf behoorlijk met hun verzekeringsvoordeeltje. Super irri overigens dat ter zijde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 13:32

Dat betaald promoten van berichten is helemaal niet zo duur en kan een heel aardig bereik genereren. Leg met 4 of 5 mensen een tientje in en je komt al een heel eind.... Maar dan moet je wel een FBpagina hebben als basis.

Ik merkte in ieder geval dat een groot deel van de KNHS-leden die ik ken niets over de petitie wisten.

Ik heb geen idee of rijverenigingen het durven te plaatsen. Ik heb het bij ons nog niet voorgesteld. Kan me indenken dat dat lastig ligt. Whatsappgroepen zijn vaak beslotener. Misschien gaan dat makkelijker?

Of gewoon even al je vrienden whatsappen:

Ook ontevreden of bezorgd over de situatie bij de KNHS? Teken de petitie en stuur dit bericht door! https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:23

Rijverengingen etc zitten waarschijnlijk met de gedragscode van de KNHS. Delen van de petitie zou daar weleens in strijd mee kunnen zijn.
Ik heb net de link naar de petitie maar eens op mijn Facebook gezet. Veel mensen zijn in ieder geval nog niet op hoogte en Bokt heeft het nieuws over de petitie ook nog niet als apart bericht gedeeld. Ook het bericht over het afgetreden bestuurslid trouwens niet. Denk dat een apart topic wel zorgt voor meer lezers?

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 14:42

aadburg schreef:
Het bestuur wel maar dit gaat om de directie van de werkorganisatie. Ik heb op de regiovergadering in november gevraagd of men had zitten slapen aangezien er nu ineens 1 miljoen kan worden bezuinigd..
Het antwoord was dat dat niet zo was maar dat er sinds een jaar een nieuwe algemeen directeur zat die mede de motor is achter de bezuinigings plannen, die directeur is dus mw Plandsoen, de gene die nu opzij dreigt te worden geschoven. Het is een feit dat het ledenaantal is teruggelopen van 212000 in 2010 naar 181000 in 2016. Het aantal fte's dat bij de KNHS in loondienst is was in 2010 85,8 tegen 86,5 in 2016. 14% minder leden en nog iets meer personeel dus... Ik gun iedereen zijn baan maar zoiets kan gewoon niet, als het personeelsbestand gelijke tred had gehouden met het ledenbestand waren de personeelskosten in 2016 € 870.000,00 lager uitgevallen (ga je al aardig richting het eerder genoemde miljoen euro.
Wat verder opvalt is dat de loonkosten per fte zijn gestegen van €58.000,00 naar € 72.000,00 per jaar, een stijging van 5,3% per jaar terwijl de gemiddelde werknemer in Nederland in deze crisis jaren nog niet de helft aan loonstijging kreeg.
Daarnaast is er in 10 jaar tijd ruim 11 miljoen aan automatisering uitgegeven, 1,1 miljoen op een begroting van 16 miljoen per jaar is absurd hoog, zeker als je door die automatisering je personeelskosten niet omlaag krijgt...
Dan hebben we nog ons mooie federatiecentrum waar verreweg de meeste leden niets aan hebben waar maar nog steeds geld bij moet.

Al met al is er bijzonder slecht op de winkel gepast en mogen de daarvoor verantwoordelijke personen wat mij betreft het veld ruimen en niet de gene die eindelijk het lef heeft om het roer om te gooien!!


Even een vraagje over de personeelskosten van de KNHS. Is die misschien extreem hoog omdat allerlei trainers en coaches een aanstelling vanuit de KNHS krijgen?

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:11

Weet ik niet zeker, ze hebben vorig jaar wel 2,3 miljoen aan" trainingen en uitzendingen sportactiviteiten" uitgegeven , zouden dit soort kosten wel in mogen zitten lijkt mij

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:45

Janine1990 schreef:
Maargoed zo'n quote in paardenland.... Ik neem het bij de meesten niet zo serieus.


Ik ben niet zo thuis in de terminologie onder bestuurders in paardenland.
Maar in niet-paardenland is dit wel degelijk iets wat je vaak tegenkomt.
Consultants / interims die gevraagd worden knelpunten in een organisatie op te lossen, maar als ze het beestje bij de naam noemen of daadwerkelijk dingen in gang gaan zetten om de boel te veranderen als boeman worden aangewezen.
Gezien haar achtergrond en die van het KNHS vind ik het best aannemelijk klinken.

vur

Berichten: 3982
Geregistreerd: 16-11-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:55

aadburg schreef:
Weet ik niet zeker, ze hebben vorig jaar wel 2,3 miljoen aan" trainingen en uitzendingen sportactiviteiten" uitgegeven , zouden dit soort kosten wel in mogen zitten lijkt mij

Misschien moet ze M. vd Heijden dan ook maar niet meer alle kampioenschappen af laten kleppen. Scheelt ook alweer in de kosten zulke snoepreisjes. Ik wist er wel raad mee. Maar ja, dan stond ik denk ik ook vrij snel op straat. :D

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 15:56

Ik weet eerlijkgezegd onvoldoende van de hoed en de rand om hier iets zinnigs over te denken/zeggen. Laat staan een petitie tekenen.

Ik kan het wel eens zijn met bovenstaande post van Qerty....