KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:16

Qerty schreef:
Janine1990 schreef:
Maargoed zo'n quote in paardenland.... Ik neem het bij de meesten niet zo serieus.


Ik ben niet zo thuis in de terminologie onder bestuurders in paardenland.
Maar in niet-paardenland is dit wel degelijk iets wat je vaak tegenkomt.
Consultants / interims die gevraagd worden knelpunten in een organisatie op te lossen, maar als ze het beestje bij de naam noemen of daadwerkelijk dingen in gang gaan zetten om de boel te veranderen als boeman worden aangewezen.
Gezien haar achtergrond en die van het KNHS vind ik het best aannemelijk klinken.
dat is precies wat hier gebeurd, eindelijkt iemand die de zaken bij de naam durft te noemen en dan gebeurt dit. Ik hoop echt op ingrijpen door de ledenraad!

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 16:54

aadburg schreef:
Weet ik niet zeker, ze hebben vorig jaar wel 2,3 miljoen aan" trainingen en uitzendingen sportactiviteiten" uitgegeven , zouden dit soort kosten wel in mogen zitten lijkt mij


Zulke kosten moeten gespecificeerd worden.
Ik vind dat dat KNHS ook veel te veel doet voor de topsport en talenscouts. Het is echt maar zelden dat een ruiter of amazone uit een gewone familie met een gewoon paard wordt voorgedragen als talent. Het draait voor 80% om 'the usual suspects'. En ook alle privileges en ondersteuning die ruiters in het A of B kader genieten is vaak helemaal niet gepast en buiten proporties als je ziet wat de KNHS voor haar leden doet die gewoon in de basis rondhobbelen met hun knollies. De ruiters in de basis zijn de melkkoeien voor de KNHS. En heel veel mensen hebben daar genoeg van en hebben hun lidmaatschap opgezegd.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:22

Ik snap wel dat KNHS investeert in topsport, en in de talenten die het misschien toch al zelf gaan redden. Hoewel dat minder leuk is voor het gewone ruitervolk en on-ontdekt talent. Een sprookje van manegemeisje dat via de bixieproef wereldtalent wordt kan een KNHS ook echt niet bekostigen, als is dat idee nog zo mooi.

Als Nederland wereldwijd op de kaart kan staan in de topsport en als land met kennis en kunde. Dan doet dat veel voor de nationale en internationale sport én zakenwereld.

Ik vind dat ik als gewoon KNHS-lid voldoende krijg voor mijn lidmaatschap. Bovendien weet ik dat ik met mijn lidmaatschap ook de sport als geheel ondersteun, want ook ik juich als NL een podium heeft op de Spelen.

Natuurlijk is het leuk om meer aandacht en waar te krijgen voor een lidmaatschap. De underdog zonder eigen geld talent te zien worden. Natuurlijk wil ik als recreant ook betere en meer ruiterpaden, natuurlijk wil ik minder bureacratie bij deze logge bond. etc. etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 17:36

Kelly_ann schreef:
Ik weet eerlijkgezegd onvoldoende van de hoed en de rand om hier iets zinnigs over te denken/zeggen. Laat staan een petitie tekenen.

Ik kan het wel eens zijn met bovenstaande post van Qerty....


Ik ben natuurlijk ook nooit bij die vergaderingen geweest en zou niet weten hoe het er aan toe gaat. Maar ik heb wel ervaring met de KNHS. Bijvoorbeeld op de meninstructieweken, waar soms pijnlijk duidelijk wordt hoe onzorgvuldig de KNHS omspringt met de leden. Wat voorbeelden: in plaats van 2 instructieweken voor menners, was er dit jaar opeens maar 1. En daar kon maar de helft van het aantal deelnemers van voorgaande jaren inschrijven. Dat was zo omdat de KNHS paarden heeft aangekocht voor een MBO opleiding van het Groenhorst, die daar gestald staan. Dus was er geen plek meer voor paarden van deelnemers aan de instructieweken. Met andere woorden: die opleiding van het Groenhorst gaat voor activiteiten t.b.v. de contributiebetalende leden. Maar ook kleine dingen als de paarden al om 3 uur 's middags hun laatste portie hooi van de dag voeren. Of bij de (inbegrepen) lunch tegen mensen zeggen dat ze maximaal maar 2 boterhammen mogen nemen. Die ene keer er opeens luchtkussens en stormbanen in de grote buitenrijbaan stonden tijdens instructieweek, omdat de rijbaan opeens verhuurd bleek te zijn aan een wildvreemd niet-paardgerelateerd bedrijf dat daar sportdag had. Kon je fijn lessen naast een springkussen, stuiterende ballen en toeters. En zo kan ik nog wel even doorgaan. En sommige dingen werden later weer hersteld of verexcuseerd, maar allemachtig....we hebben wat meegemaakt door de jaren heen....
En dan nog startpassen die opeens fors duurder werden, terwijl je er minder voor terugkrijgt. En nooit eens iemand kunnen bereiken aan de telefoon. Degene die je moet hebben is altijd ziek, afwezig of voorgoed vertrokken. Ook raar....

En ik snap het wel hoor. Ze zijn met die peperdure accommodatie dik over hun budget gegaan en dat moet terugverdiend worden. Dat is ook in het belang van de leden. Maar ze lijken daarbij helemaal te vergeten dat ze bestaan bij de gratie van de leden.

En dan de verhalen van mensen die er gewerkt hebben. Maar die moeten ze zelf maar vertellen... En die dingen die Aadburg noemt, zoals die bizar hoge kosten per FTE. Mij maak je niet wijs dat daar allemaal duurbetaalde HBO-ers en academici werken. Hoe krijg je een organisatie ooit nog financieel gezond als je de loonkosten zo uit de hand laat lopen? Wat verdienen die bobo's daar eigenlijk?

Ik weet niet tot in detail wat er aan de hand is, maar de organisatie wekt op mij wel de indruk dat hij ziek is. En ik hoop van harte dat daar verandering in komt. Dat er een frisse wind gaat waaien, problemen opgelost worden en wij leden weer gaan ervaren dat de KNHS er voor ons is. Dat zou mooi zijn. Dus daarom teken ik.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 18:57

Ik vind dit hele verhaal wel erg vervelend voor de "gewone" werknemers van de KNHS die aan dit hele gebeuren geen schuld hebben en waarschijnlijk ook niet de genoemde loonsverhogingen hebben gehad!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:05

aadburg schreef:
Ik vind dit hele verhaal wel erg vervelend voor de "gewone" werknemers van de KNHS die aan dit hele gebeuren geen schuld hebben en waarschijnlijk ook niet de genoemde loonsverhogingen hebben gehad!


Nou, dat zeker. Goed dat je het zegt. En ik wil ook de benadrukken dat de vervelende ervaringen die ik beschreef niet aan die gewone medewerkers te wijten zijn. Het wordt hogerop door het management beslist en de uitvoerenden moeten vervolgens wel alle frustraties incasseren....

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:49

Ik heb vooral ervaring met het van het kastje naar de muur stuur en achterkamertjes-mentaliteit van de hogere managementwetenschappen van de knhs. Overigens ook met de belabberde communicatie en input richting de FEI.
Tel daarbij op dat het financieel niet goed gaat en dat het niet gelukt is een hoofdsponsor te vinden..

Feit dat er nu ook een bestuurslid is afgetreden geeft ook aan dat er meer aan de hand is.
Ik vermoed dat Rens iets gezegd of gedaan heeft waardoor het voor sommige mensen te heet onder de voeten werd en ze daarom het veld moest ruimen.

Nee, ik ben niet zo positief over het huidige knhs.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:01

fransje23 schreef:
Ik heb vooral ervaring met het van het kastje naar de muur stuur en achterkamertjes-mentaliteit van de hogere managementwetenschappen van de knhs. Overigens ook met de belabberde communicatie en input richting de FEI.
Tel daarbij op dat het financieel niet goed gaat en dat het niet gelukt is een hoofdsponsor te vinden..

Feit dat er nu ook een bestuurslid is afgetreden geeft ook aan dat er meer aan de hand is.
Ik vermoed dat Rens iets gezegd of gedaan heeft waardoor het voor sommige mensen te heet onder de voeten werd en ze daarom het veld moest ruimen.

Nee, ik ben niet zo positief over het huidige knhs.

Juist de toegankelijkheid maar ook de bereidheid tot zoeken naar maatwerk waren zaken waar Rens om geroemd werd, dat zijn natuurlijk wel eigenschappen waar de verstarde en verzuilde zittende orde mee om moet kunnen gaan en dat lijkt helaas niet zo te zijn.

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:54

Qerty schreef:
Janine1990 schreef:
Maargoed zo'n quote in paardenland.... Ik neem het bij de meesten niet zo serieus.


Ik ben niet zo thuis in de terminologie onder bestuurders in paardenland.
Maar in niet-paardenland is dit wel degelijk iets wat je vaak tegenkomt.
Consultants / interims die gevraagd worden knelpunten in een organisatie op te lossen, maar als ze het beestje bij de naam noemen of daadwerkelijk dingen in gang gaan zetten om de boel te veranderen als boeman worden aangewezen.
Gezien haar achtergrond en die van het KNHS vind ik het best aannemelijk klinken.


Ik geloof ook wel dat wat ze beschrijft gebeurt is hoor, dat vind ik meer dan aannemelijk.
Maar om er met zo'n quote mee te gaan schermen, tsjah... Dat is wat ik in paardenland bedoel. Hoevaak je dit soort dingen wel niet tegen komt op facebook, door ruiters en eigenaren onderling bijvoorbeeld. Ik kan daar gewoon niet zoveel mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:32

Janine1990 schreef:
Ik geloof ook wel dat wat ze beschrijft gebeurt is hoor, dat vind ik meer dan aannemelijk.
Maar om er met zo'n quote mee te gaan schermen, tsjah... Dat is wat ik in paardenland bedoel. Hoevaak je dit soort dingen wel niet tegen komt op facebook, door ruiters en eigenaren onderling bijvoorbeeld. Ik kan daar gewoon niet zoveel mee.


Ik heb dat ook hoor. Ook al heeft iemand misschien wel hartstikke gelijk, ik vind het gewoon niet zo chique.

Qerty
Berichten: 2018
Geregistreerd: 18-09-02
Woonplaats: Naast de windmolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:43

Janine1990 schreef:
Ik geloof ook wel dat wat ze beschrijft gebeurt is hoor, dat vind ik meer dan aannemelijk.
Maar om er met zo'n quote mee te gaan schermen, tsjah... Dat is wat ik in paardenland bedoel. Hoevaak je dit soort dingen wel niet tegen komt op facebook, door ruiters en eigenaren onderling bijvoorbeeld. Ik kan daar gewoon niet zoveel mee.


Ah, nu snap ik wat je bedoelt. Tja, die tweet is niet mega chique. Maar ik zou echt niet in haar schoenen willen staan. Je bent succesvol ondernemer, geeft dat op voor een baan als bestuurder voor iets waar je hart ligt en juist omdat je doet wat er van je verwacht wordt krijg je de bons. Dat frustreert niet alleen, maar maakt haar kwetsbaar. In paardenland weten we genoeg over het belabberde imago van de KNHS, maar voor potentiele klanten daarbuiten lezen dat ze aan de kant is gezet door een van ons meest succesvolle sportbonden.
Ik ben geen lid, heb de komende 10 jaar geen startambities of op enige wijze te maken met de knhs en vind het niet mijn plek om deze petitie te tekenen.
Maar hoop echt van harte dat alle leden dit wel doen en als ze zich daar niets van aantrekken jullie op een dag met zijn honderden het hoofdkantoor bestormen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:54

Qerty schreef:
Janine1990 schreef:
Ik geloof ook wel dat wat ze beschrijft gebeurt is hoor, dat vind ik meer dan aannemelijk.
Maar om er met zo'n quote mee te gaan schermen, tsjah... Dat is wat ik in paardenland bedoel. Hoevaak je dit soort dingen wel niet tegen komt op facebook, door ruiters en eigenaren onderling bijvoorbeeld. Ik kan daar gewoon niet zoveel mee.


Ah, nu snap ik wat je bedoelt. Tja, die tweet is niet mega chique. Maar ik zou echt niet in haar schoenen willen staan. Je bent succesvol ondernemer, geeft dat op voor een baan als bestuurder voor iets waar je hart ligt en juist omdat je doet wat er van je verwacht wordt krijg je de bons. Dat frustreert niet alleen, maar maakt haar kwetsbaar. In paardenland weten we genoeg over het belabberde imago van de KNHS, maar voor potentiele klanten daarbuiten lezen dat ze aan de kant is gezet door een van ons meest succesvolle sportbonden.


Het gekke is: zo'n tweet zou me dus eerder weerhouden om iemand aan te nemen of er zaken mee te doen dan dat het zou helpen. En helemaal als ik de KNHS niet zou kennen. Maar de frustratie kan ik me ontzettend goed indenken. Daar heb ik echt alle begrip voor.

De teller van de petitie staat trouwens op 608. Dat vind ik al best een aardige score voor een petitie die zo weinig PR heeft gehad tot nog toe. Wel ontzettend veel anonieme ondertekenaars. Dat vind ik opvallend. Zouden zoveel mensen niet met naam en toenaam durven tekenen?

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 01:31

Als je achter de vernieuwing staat wat maakt het dan uit dat je wel of geen lid bent vd KNHS?

annetm
Berichten: 921
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 01:57

safina schreef:
Ik weet niet tot in detail wat er aan de hand is, maar de organisatie wekt op mij wel de indruk dat hij ziek is. En ik hoop van harte dat daar verandering in komt. Dat er een frisse wind gaat waaien, problemen opgelost worden en wij leden weer gaan ervaren dat de KNHS er voor ons is. Dat zou mooi zijn. Dus daarom teken ik.


+:)+

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 02:54

ik las ook net van die petitie en heb dochter opdracht gegeven te tekenen
Waarom? omdat er frisse wind nodig is, het vast geroest is.
Ooit dichtbij een andere bond gestaan, en die was en is precies hetzelfde.
Laag opgeleiden met een top salaris omdat ons ons kent cq familie is, veel te hoog voor het aantal (terug lopende) leden, veel 'fouten' etc...
vast geroest in een patroon, wat lijkt op een neerwaartse spiraal, vergeten dat ze 'zuinig' moeten zijn op hun leden en menen dat leden dankbaar moeten zijn dat zij het werk willen doen (alsof het vrijwilligers werk is wat ze doen) maar goed dat is een ander verhaal.

vwb de tweet... naschoppen is nooit goed, ook al is het de waarheid.

aadburg
Berichten: 625
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: Broekland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 08:56

Alane schreef:
ik las ook net van die petitie en heb dochter opdracht gegeven te tekenen
Waarom? omdat er frisse wind nodig is, het vast geroest is.
Ooit dichtbij een andere bond gestaan, en die was en is precies hetzelfde.
Laag opgeleiden met een top salaris omdat ons ons kent cq familie is, veel te hoog voor het aantal (terug lopende) leden, veel 'fouten' etc...
vast geroest in een patroon, wat lijkt op een neerwaartse spiraal, vergeten dat ze 'zuinig' moeten zijn op hun leden en menen dat leden dankbaar moeten zijn dat zij het werk willen doen (alsof het vrijwilligers werk is wat ze doen) maar goed dat is een ander verhaal.

vwb de tweet... naschoppen is nooit goed, ook al is het de waarheid.

Ik zie die tweet niet als natrappen maar een middel om enigzins te verduidelijken wat er echt gaande is. Ze zal wel een spreekverbod hebben op dit moment maar het punt is dat heel veel leden geen flauw benul hebben van hetgeen er speelt. Met zo'n tweet licht je wel een tipje van de sluier op zonder inhoudelijk te zijn. Het gaat er nu om dat de leden en met name de ledenraad in actie komen om dit een halt toe te roepen!

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:12

Abacab schreef:
aadburg schreef:
Weet ik niet zeker, ze hebben vorig jaar wel 2,3 miljoen aan" trainingen en uitzendingen sportactiviteiten" uitgegeven , zouden dit soort kosten wel in mogen zitten lijkt mij


Zulke kosten moeten gespecificeerd worden.
Ik vind dat dat KNHS ook veel te veel doet voor de topsport en talenscouts. Het is echt maar zelden dat een ruiter of amazone uit een gewone familie met een gewoon paard wordt voorgedragen als talent. Het draait voor 80% om 'the usual suspects'. En ook alle privileges en ondersteuning die ruiters in het A of B kader genieten is vaak helemaal niet gepast en buiten proporties als je ziet wat de KNHS voor haar leden doet die gewoon in de basis rondhobbelen met hun knollies. De ruiters in de basis zijn de melkkoeien voor de KNHS. En heel veel mensen hebben daar genoeg van en hebben hun lidmaatschap opgezegd.


Heel verrassend idd dat kids/jeugd met ouders waarvan het bedje driedubbel dik is opgemaakt in zo’n team zitten.
Die komen er heus wel.
Sterker nog een aantal hebben de carrière al incl. een kapitaal en stal vol met paarden achter de hand incl. gerenommeerde trainers (ouders/ vrienden van ouders).
En nee ik ambieer geen sport carrière in de paardensport.
Maar vind het wel onterecht dat kids/jeugd subsidie krijgen vd KNHS (indirect van m’n zuur verdiende centjes) die allang gebeiteld zitten mbt dure vrachtwagen(grote en een kleine model kost €40K) dure spullen, meerdere paarden etc.

janouk
Blogger

Berichten: 17916
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:14

Ik zie de tweet ook niet als natrappen.
Ze heeft recht op haar kant van het verhaal.

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:44

PaysBas schreef:
Heel verrassend idd dat kids/jeugd met ouders waarvan het bedje driedubbel dik is opgemaakt in zo’n team zitten.
Die komen er heus wel.
Sterker nog een aantal hebben de carrière al incl. een kapitaal en stal vol met paarden achter de hand incl. gerenommeerde trainers (ouders/ vrienden van ouders).
En nee ik ambieer geen sport carrière in de paardensport.
Maar vind het wel onterecht dat kids/jeugd subsidie krijgen vd KNHS (indirect van m’n zuur verdiende centjes) die allang gebeiteld zitten mbt dure vrachtwagen(grote en een kleine model kost €40K) dure spullen, meerdere paarden etc.


Yep zo zit het precies. De KNHS is er niet voor haar leden. De leden zijn nodig om de hoge kosten in de topsport te dragen. En die bestaat uit een kleine elite die al jaren met de sport verbonden is afgewisseld met wat nieuw geld dat bereid is zich een plek in die wereld te kopen door grote sponsorbedragen.

Het verbaasd me dat er nog zo veel amateurs in de basis geloven in de droom om B te starten en dan uiteindelijk door te groeien naar de suptop en dat ontdekt te worden. De KNHS lijkt meer op een Ponzi-game of een Multi-Level-Marketing systeem.

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:47

Ik heb toch ook maar gewoon getekend en ook gewoon met naam. Ik heb nooit veel moeite gedaan om mijn mening te verzwijgen dus waarom nu wel..

Over de tweet, zie dat zelf ook niet als natrappen maar nog een keer duidelijk je standpunt en mening geven. Dat dat niet chique is, dat zal de knhs weinig schelen want die zijn zelf ook niet zo chique als dat ze willen voordoen, hoop mooie praatjes maar weinig actie, als ze al praten want dat is ook nog maar de vraag.
Communicatie naar buiten is prut maar binnen de organisatie is het net zo prut en houden ze erg van hokjes. Wil je dan wel wat zeggen, snoeren ze gewoon je mond :x en dat vragen ze niet met alsjeblieft..

Janine1990

Berichten: 43847
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 09:59

Abacab schreef:
PaysBas schreef:
Heel verrassend idd dat kids/jeugd met ouders waarvan het bedje driedubbel dik is opgemaakt in zo’n team zitten.
Die komen er heus wel.
Sterker nog een aantal hebben de carrière al incl. een kapitaal en stal vol met paarden achter de hand incl. gerenommeerde trainers (ouders/ vrienden van ouders).
En nee ik ambieer geen sport carrière in de paardensport.
Maar vind het wel onterecht dat kids/jeugd subsidie krijgen vd KNHS (indirect van m’n zuur verdiende centjes) die allang gebeiteld zitten mbt dure vrachtwagen(grote en een kleine model kost €40K) dure spullen, meerdere paarden etc.


Yep zo zit het precies. De KNHS is er niet voor haar leden. De leden zijn nodig om de hoge kosten in de topsport te dragen. En die bestaat uit een kleine elite die al jaren met de sport verbonden is afgewisseld met wat nieuw geld dat bereid is zich een plek in die wereld te kopen door grote sponsorbedragen.

Het verbaasd me dat er nog zo veel amateurs in de basis geloven in de droom om B te starten en dan uiteindelijk door te groeien naar de suptop en dat ontdekt te worden. De KNHS lijkt meer op een Ponzi-game of een Multi-Level-Marketing systeem.


Ik denk niet dat er veel mensen zijn met die droom. Competitiedrang is menselijk. Ik denk dat de meeste mensen realistisch genoeg zijn om te weten dat je in de paardensport niet ontdekt wordt. Toch willen ze de sport in. Iets bereiken met je paard is toch prachtig? Ik droom ook van een slipjas. Ik weet wat het kost en heb dat er ook gewoon voor over. Heel simpel. Zonder dat ik de illusie heb dat ik ontdekt ga worden, wil ik ook niet (Ik heb mijn moment of fame al gehad). Die onrealistische droom die jij benoemt, is denk ik maar bij weinigen aanwezig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:09

palousa_boy schreef:
Ik heb toch ook maar gewoon getekend en ook gewoon met naam. Ik heb nooit veel moeite gedaan om mijn mening te verzwijgen dus waarom nu wel..

Over de tweet, zie dat zelf ook niet als natrappen maar nog een keer duidelijk je standpunt en mening geven. Dat dat niet chique is, dat zal de knhs weinig schelen want die zijn zelf ook niet zo chique als dat ze willen voordoen, hoop mooie praatjes maar weinig actie, als ze al praten want dat is ook nog maar de vraag.
Communicatie naar buiten is prut maar binnen de organisatie is het net zo prut en houden ze erg van hokjes. Wil je dan wel wat zeggen, snoeren ze gewoon je mond :x en dat vragen ze niet met alsjeblieft..


Jij kan t weten. Het lijkt mij echt geen feest om daar te werken.

De petitie is nu 630 keer ondertekend. Dat gaat de goede kant op.

https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:44

Abacab schreef:
PaysBas schreef:
Heel verrassend idd dat kids/jeugd met ouders waarvan het bedje driedubbel dik is opgemaakt in zo’n team zitten.
Die komen er heus wel.
Sterker nog een aantal hebben de carrière al incl. een kapitaal en stal vol met paarden achter de hand incl. gerenommeerde trainers (ouders/ vrienden van ouders).
En nee ik ambieer geen sport carrière in de paardensport.
Maar vind het wel onterecht dat kids/jeugd subsidie krijgen vd KNHS (indirect van m’n zuur verdiende centjes) die allang gebeiteld zitten mbt dure vrachtwagen(grote en een kleine model kost €40K) dure spullen, meerdere paarden etc.


Yep zo zit het precies. De KNHS is er niet voor haar leden. De leden zijn nodig om de hoge kosten in de topsport te dragen. En die bestaat uit een kleine elite die al jaren met de sport verbonden is afgewisseld met wat nieuw geld dat bereid is zich een plek in die wereld te kopen door grote sponsorbedragen.

Het verbaasd me dat er nog zo veel amateurs in de basis geloven in de droom om B te starten en dan uiteindelijk door te groeien naar de suptop en dat ontdekt te worden. De KNHS lijkt meer op een Ponzi-game of een Multi-Level-Marketing systeem.


Kortom dikke vette vriendjespolitiek. BAH!!!
Heb genoeg talenten gezien in m’n omgeving maar die konden niet opboksen tegen het kapitaal van de gevestigde en ingenestelde orde.

Vind het een duidelijk statement wat mevrouw Paulien Chardon maakt. Das een vrouw met ballen en lef! Goed zo!


Gezien KNHS haar monopolie durven weinig ruiters / amazones / trainers niet hun mond op te trekken. De hand die je voedt (subsidie / inhuurt) bijt je niet ookal slaat hij je regelmatig Uhmm gechargeerd gezegd / getypt ;)

palousa_boy

Berichten: 10427
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: KNHS in gesprek met algemeen directeur over vertrek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 10:57

Paulien ken ik ook al wat jaren en het verbaasde me eigenlijk dat ze een functie aangenomen had bij de knhs maar met het oog op eventuele verbeteringen voor de basissport een goede stap.
Onderschat ook de eventuele gevolgen voor hun thuis niet na zo'n beslissing, ze rijden allemaal onder de vlag van de knhs en niet onverdienstelijk. Al gok ik dat de knhs wel een paar keer goed nadenkt voordat ze daar hun vingers aan gaan branden..

fransje23

Berichten: 15431
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 11:00

Veel mensen zitten met de gedragscode van de knhs. Daardoor wordt de mondgesnoerd..