Dierenarts geschokt door paard met prothese

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
violafan
Berichten: 153
Geregistreerd: 11-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:35

duidelijk gevallentje proefkonijn (paard) Tja door uit te proberen leert de medische wetenschap. Maar het is idd treurig en ik zou hier nooit voor kiezen. Ook niet bij mijn hond trouwens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:42

sneeuwpop schreef:
Ik zou wel eens de mening willen horen/lezen van mensen die een beenprothese hebben.
Dit zal vast 1 van de eerste filmpjes zijn en het ziet er naar uit.
Maar wat gebeurd er na een wat langere periode?
Ik kan eigenlijk geen goede mening geven bij zo weinig info en heb er geen ervaring mee.
Bij een negatief bericht gaan ze geen "succesfilmpje plaatsen, dus wil niet meegesleept worden met de bedoeling van de schrijver maar ben er natuurlijk ook niet positief over.


Ervan uitgaande dat een mens max 100 kilo weegt en een paard een kilo of 600-700.. Lijkt me echt geen vergelijking.. Dit paard kan nooit rennen, springen of gek doen.. En als de prothese eraf gaat door een gekke beweging? Valt ie erbij neer en kan niet meer zelf overeind komen. Dat andere voorbeen is binnen no time helemaal af en dan kan ie alsnog worden ingeslapen. Nou wat een leven :n

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:45

Oei.. de protese werkt ook totaal niet omdat het niet inbuigt bij de knie. Vind het zelfs naar om naar te kijken. Dit dier doe je hier geen plezier mee idd.

Anoniem

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 14:47

Houden van is ook afscheid nemen als dat beter is.

Paard heeft duidelijk een egocentrisch baasje. Om te kotsen dit.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:01

Moet je voor de gein eens op youtube zoeken naar paarden prothese, daar word ik in ieder geval niet blij van.

Popstra
Berichten: 13743
Geregistreerd: 21-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:01

Jezus waar gaat dit heen en hoe lang blijven ze aan modderen met dat dier??? Vind het erg sneu.

pien_2010

Berichten: 43273
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:12

Vaak is de mens een dom wezen met weinig kennis en respect voor de natuur .

martine096
Berichten: 457
Geregistreerd: 25-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:12

Arm paard. Egoïstische eigenaar ook. :n
Ik hoop eigenlijk dat het paard alsnog ingeslapen word want het arme dier heeft anders nog een lange lijdensweg te gaan. :\

anjali
Berichten: 15078
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:27

trustHim schreef:
Te zielig voor woorden. Paard is er ook duidelijk niet gelukkig mee. Staat als een paard dat zich uit alle macht probeert in evenwicht te houden op zijn 3 benen en gedwongen Word gewicht te zetten op een prothese die waarschijnlijk pijnlijk is . Ik zou dit zelfs niet in gedachten nemen voor mijn paard. Zelfs voor mijn andere dieren zou mijn twijfel groot zijn om ze met 3 poten te laten leven

Onze buurvrouw had een 3-potige hond. Die redde zich daar uitstekend mee.Maar als ze er mee ging wandelen kreeg ze zoveel negatief commentaar,dat ze hem tenslotte maar in de achtertuin uitliet.Deze hond had trouwens geen prothese.Maar een hond is wel anders gebouwd dan een paard,ik denk dat het bij een paard niet kan.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:33

sneeuwpop schreef:
Ik zou wel eens de mening willen horen/lezen van mensen die een beenprothese hebben.
Dit zal vast 1 van de eerste filmpjes zijn en het ziet er naar uit.
Maar wat gebeurd er na een wat langere periode?
Ik kan eigenlijk geen goede mening geven bij zo weinig info en heb er geen ervaring mee.
Bij een negatief bericht gaan ze geen "succesfilmpje plaatsen, dus wil niet meegesleept worden met de bedoeling van de schrijver maar ben er natuurlijk ook niet positief over.


Tien jaar geleden was er een soortgelijk topic, maar de bokker die dat toen opende is al vanaf 2009 niet meer actief: [MD] Paard met voetprothese .......(Inclusief foto's )

Ik was er toen al niet enthousiast over en dat ben ik nog steeds niet. Ik snap echt niet dat je dit wil.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:50

Vreselijk... paardonwaardig, en m.i. ook kansloos, je kunt zo wel inschatten dat dit het paard een heleboel extra pijn, frustratie, complicaties door compensatie elders in het lichaam, en heel goed mogelijk ook nog mentale kwetsuren oplevert.
Ook ik denk dat dit een experimenteel iets is zo van: Kijk eens wat wij kunnen! DA's/chirurgen die zich hiervoor lenen moesten zich schamen.
Dit doe je een bewegingsdier als een paard, met dermate veel gewichtsbelasting van de voorhand toch niet aan?
Iemand die écht om zo'n paard geeft laat het dier rustig inslapen.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:03

Ik vind dit soort idiote dingen voor honden of katten al mesjogge, laat staan voor een paard hoe krankzinnig kan de mens zijn..

Arm paard is maar een experiment

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:40

Houden van is inderdaad ook loslaten in het belang van de ander. Dit lijkt me een egoïstische daad. Arm dier.

Elisa2

Berichten: 37137
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:09

Ik kan hier ook niet achter staan bij een paard...een paard is een vluchtdier en moet kunnen rennen en inderdaad de belasting op de andere benen/ rug kan gewoon niet goed zijn. Imo word het "lijden" zo..

CoonArt

Berichten: 23292
Geregistreerd: 20-05-07
Woonplaats: Harderwijk, Oh yes baby!

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:49

Dit doe je een paard niet aan... :n

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:56

sneeuwpop schreef:
Ik zou wel eens de mening willen horen/lezen van mensen die een beenprothese hebben.


Vergeet niet dat een mens rond de 90 kg weegt. Eenpaard draagt 60-70% van zijn gewicht op zijn voorhand. Als het goede been van de grond is, is dat dus zo 350 kg op het prothese-been. Paard en mens zijn hier mijns inziens dus absoluut niet te vergelijken!!

Ragdollcat
Berichten: 14665
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 17:59

Op de FB zag ik het filmpje voorbij komen en ik vond het direct een dierenkwelling.

Ik snap echt niet dat het is gedaan, paard heeft ontzettend veel pijn en ongemak ervan.

Ik hoop dat men het toch snel inziet dat het verkeerd is en het dier alsnog in laat slapen.

lissisanne

Berichten: 2506
Geregistreerd: 16-08-08

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:17

De reden waarom dit in sommige gevallen ook gedaan wordt is (volgens mij) vanwege geloofsovertuigingen. In sommige culturen mogen dieren niet worden gedood, ook al hebben ze zwaar letsel. In zulke gevallen wordt dan soms een prothese geplaats.

Desalniettemin vind ik dit ook een erger lot dan de dood voor een paard

CharleyT
Berichten: 3990
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 18:43

Praat me bij, welk geloof of ideologie heeft zulke ideeen?

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:34

Verschrikkelijk. Heel egoïstisch, hier wordt het paard totaal niet gelukkig van.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:36

Jasmijn159 schreef:
sneeuwpop schreef:
Ik zou wel eens de mening willen horen/lezen van mensen die een beenprothese hebben.


Vergeet niet dat een mens rond de 90 kg weegt. Eenpaard draagt 60-70% van zijn gewicht op zijn voorhand. Als het goede been van de grond is, is dat dus zo 350 kg op het prothese-been. Paard en mens zijn hier mijns inziens dus absoluut niet te vergelijken!!

Precies.
En een mens gaat ook nog eens zitten en dan zit er geen gewicht meer op geen enkel been.
Ook met liggen en opstaan is het voor een mens gemakkelijker dan voor een paard.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:46

En een mens kan je uitleggen wat er aan de hand is. Die weet hoe het wat.
Een dier weet niet wat hem overkomt.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 19:51

Ook honden en katten krijgen last van scheefheden in het lichaam.

Een paard is een dier wat in verhouding tot de mens veel zwaarder is en veel meer uren per dag staande doorbrengt.

Waar de mens meer zit of ligt.

Daarbij is de mens geen vluchtdier, waar een paard wat niet rennend weg kan komen, zich zeer onbehaaglijk kan voelen.

Dit lijkt me meer een prestige project.
Een dierenarts die kan zeggen, kijk eens wat ik kan en eigenaren die kunnen zeggen, kijk eens wat we voor ons paard over hebben.

Arm paard.

hagelslag
Berichten: 9024
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Dierenarts geschokt door paard met prothese

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:08

De facebook pagina die het filmpje had gedeelt en daarbij als tekst had equesterian love... Ehh no die heb ik dus direct uit mn like lijst gegooid.
Afgrijselijk is het juiste woord, afgrijselijk dat ze een paard zoiets aandoen

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:15

Arm paard :n