Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:13

Goof schreef:
Jolliegirl schreef:
Dierenleed is niet toegestaan op bokt toch??
Snap niet dat jullie dit hier vertonen, zelfs niet met waarschuwing erbij.


Ik snap ook werkelijk niet wat zo'n bericht op het voorpagina nieuws doet. Om deze reden.
Daarbij; wat is de nieuwswaarde? Plaats zulke berichten gewoon niet.



Nieuwsredactie een uitleg zou prettig zijn.

Ik vind dit echt niet kunnen op bokt... Sorry.

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:23

neile schreef:
Vreselijk. Barbaarse praktijken vind ik dit.


Ik las Brabantse praktijken :')


Maar dit is toch wel een beetje middeleeuws. En wie bedenkt het om twee roofdieren met een prooidier in een piste te stoppen? Het arme paard, die moet toch sowieso al op scherp staan met twee van die enorme roofdieren..

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:25

Ook al bekijk ik het uit het perspectief van het circus, lijkt mij meer dan onredelijk om zo'n groot risico te nemen. Tijgers die honger hebben en een prooidier, iedereen snapt dat dat gewoon niet gaat. Tevens kosten nieuwe dieren ook geld, dus is dat ook niet erg ten voordelen van de financiƫn vh circus. Gewoon dom en niet goed over na gedacht, maar om hier nou zo'n heel media item over te maken... Wij hebben toch niks met China...?

Popstra
Berichten: 13742
Geregistreerd: 21-06-08

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:28

Ik dacht kunnen ze die klote leeuw en tijger niet kapot schieten!!! Verschrikkelijk wat een vertoning

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:35

Popstra schreef:
Ik dacht kunnen ze die klote leeuw en tijger niet kapot schieten!!! Verschrikkelijk wat een vertoning

Wat zou jij doen als je een tijd geen eten hebt gehad? Ligt dus niet aan de dieren maar aan de verzorgers die niet kunnen bedenken dat een paard ook wel lekker is voor zo'n beest.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:40

Brr.. wat een bizar filmpje. Blijft altijd lastig te bevatten dat dit realiteit is.. :/

Hoewel ik graag zelf zou hopen dat hij leeft en opgevangen wordt, hoop ik ergens voor de pony dat hij z.s.m. ingeslapen is. Meerdere malen op verschillende plekken vastgebeten worden, met tanden in je lijf een tijger en leeuw meerdere rondes meeslepen.. ik kan me niet voorstellen dat dit geen definitieve schade heeft opgelopen.. en daarbij, wat zou anders zijn toekomst zijn? Bij het circus zou hij weinig meer kunnen doen, gezien hij waarschijnlijk enorme angst heeft opgebouwd voor de piste. Daarbij ziet de manier van omgaan met dieren (op het oog zien ze er zeer onkundig uit) daar er niet al te best uit, dus ook in dat opzicht waarschijnlijk beter.

En uiteraard dat circus direct dicht.

Inney schreef:
Maar dit is toch wel een beetje middeleeuws. En wie bedenkt het om twee roofdieren met een prooidier in een piste te stoppen? Het arme paard, die moet toch sowieso al op scherp staan met twee van die enorme roofdieren..


Ik vraag me eerlijk gezegd af in hoeverre een paard dat meekrijgt. Als je een paard vanaf jongs af aan laat opgroeien met roofdieren, zal het, zolang het goed gaat, waarschijnlijk weinig angst hebben ervoor.
Laatst bijgewerkt door miramii op 16-01-18 18:41, in het totaal 1 keer bewerkt

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:40

Jeetje, ik heb met veel walging de eerste seconden van het filmpje bekeken, maar heb het al snel af moeten zetten, de-gou-tant dit! Arme beesten, alle drie... Wat voor mens verzint nu zo iets? Heel verdrietig :( |o

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:43

miramii schreef:
Brr.. wat een bizar filmpje. Blijft altijd lastig te bevatten dat dit realiteit is.. :/

Hoewel ik graag zelf zou hopen dat hij leeft en opgevangen wordt, hoop ik ergens voor de pony dat hij z.s.m. ingeslapen is. Meerdere malen op verschillende plekken vastgebeten worden, met tanden in je lijf een tijger en leeuw meerdere rondes meeslepen.. ik kan me niet voorstellen dat dit geen definitieve schade heeft opgelopen.. en daarbij, wat zou anders zijn toekomst zijn? Bij het circus zou hij weinig meer kunnen doen, gezien hij waarschijnlijk enorme angst heeft opgebouwd voor de piste. Daarbij ziet de manier van omgaan met dieren (op het oog zien ze er zeer onkundig uit) daar er niet al te best uit, dus ook in dat opzicht waarschijnlijk beter.

En uiteraard dat circus direct dicht.

Inney schreef:
Maar dit is toch wel een beetje middeleeuws. En wie bedenkt het om twee roofdieren met een prooidier in een piste te stoppen? Het arme paard, die moet toch sowieso al op scherp staan met twee van die enorme roofdieren..


Ik vraag me eerlijk gezegd af in hoeverre een paard dat meekrijgt. Als je een paard vanaf jongs af aan laat opgroeien met roofdieren, zal het, zolang het goed gaat, waarschijnlijk weinig angst hebben ervoor.


Daar heb je natuurlijk ook een punt. Ik vond het dier ook nog vrij mellow reageren. Verschrikkelijk.

Ik hoop enerzijds dat het paard nu lekker op een weitje staat, maar ik vrees dat de realiteit heel anders is. Aan het eind zie je hem ook wel behoorlijk manken.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:54

Het meest schokkende aan dit filmpje vind ik eigenlijk dat alle 3 de dieren zo te zien niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. De leeuw en de tijger hangen meermaals in de pony maar lijken niet echt door te bijten/af te scheuren, zoals ik dat in natuurfilms over Afrika wel vaker heb gezien. De pony lijkt ook nog heel en lijkt vooral te reageren op de "rare" posities van de leeuw en de tijger.

Gewoon heel triest dit.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:09

Maflinger_S schreef:
Het meest schokkende aan dit filmpje vind ik eigenlijk dat alle 3 de dieren zo te zien niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. De leeuw en de tijger hangen meermaals in de pony maar lijken niet echt door te bijten/af te scheuren, zoals ik dat in natuurfilms over Afrika wel vaker heb gezien. De pony lijkt ook nog heel en lijkt vooral te reageren op de "rare" posities van de leeuw en de tijger.

Gewoon heel triest dit.


Dat dacht ik dus ook bij het zien van de eerste seconden van het filmpje. Waarom reageert de pony niet heftiger en vooral, waarom bijten die beesten niet door? Niet dat ik het (nog) gruwelijker had willen zien, maar het is allemaal echt heel onnatuurlijk zo :(

tamary

Berichten: 29182
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:43

s_v schreef:
Maflinger_S schreef:
Het meest schokkende aan dit filmpje vind ik eigenlijk dat alle 3 de dieren zo te zien niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. De leeuw en de tijger hangen meermaals in de pony maar lijken niet echt door te bijten/af te scheuren, zoals ik dat in natuurfilms over Afrika wel vaker heb gezien. De pony lijkt ook nog heel en lijkt vooral te reageren op de "rare" posities van de leeuw en de tijger.

Gewoon heel triest dit.


Dat dacht ik dus ook bij het zien van de eerste seconden van het filmpje. Waarom reageert de pony niet heftiger en vooral, waarom bijten die beesten niet door? Niet dat ik het (nog) gruwelijker had willen zien, maar het is allemaal echt heel onnatuurlijk zo :(

Tijgers (en leeuwen dus kennelijk ook) leren jagen van hun moeder, deze dieren hebben dat nooit geleerd, want niet nodig en zelfs ongewenst als circusfok. Enkel instinct is niet genoeg om prooi te doden.

Act op zich kan redelijk stress vrij, mits jaren voorbereiding, dit is niet iets waarvoor je zo 3 (normaal hoor ik eerder van 2 trouwens) volwassen dieren voor bij elkaar kan zetten. Dat is van jongs af aan al trainen. Probleem hier is dat je en hongerige roofdieren hebt en dat die achterop een dravende? pony toekomen om op dat plateau te springen. Je triggert dus een jachtreflex bij een dier dat al honger heeft. Dit is het logische gevolg van zo'n situatie en als de trainers dat niet bedacht hebben, dan hebben ze toch echt een giga stuk basis trainings en gedragstheorie gemist. Lijkt mij nogal vreemd, aangezien deze beroepen eigenlijk altijd families zijn waarbij alles van vader op zoon (voor de dieren meestal) wordt doorgegeven. Eerder combi dus van het gaat altijd goed en geen geld meer voor genoeg voer. Dan loop je risico's en de stunts moeten spectaculairder om betalend bezoek te trekken. Resultaat is ongelukken en alle ellende die daar bij hoort.

Maar of die katten beter af zijn buiten de circusring is ook de vraag. Geen dierentuin die ze wil hebben, want veelal gekruisde ondersoorten en dus niet passend in een fokprogramma, blijft "huisdier" over en dat is echt niet beter dan nu. Permanent in afmetingen reiskooi circus zonder er ooit uit te komen en zonder mentale stimulans is net zo goed ongezond. Ergens op een jachtranch eindigen als muurtrofee voor dik betalende jager (die stom dronken bar slecht schiet) idem. Goed alternatief voor deze groep dieren is een lastig probleem.

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:19

Of de pony wel of niet met de roofdieren is opgegroeid is niet alles zeggend voor zijn eventuele angst.
Een kennisje van mij kreeg haar pony nooit!! op een normale manier langs de jager bij ons in de buurt.
En op de bereden groep was een paard dat altijd stampij ging maken als hij langs het slachthuis moest.

Of de pony nog leeft?
Stress, shock en pijn doen een hoop.....en dan zitten er ook nog eens veel bacteriƫn in een leeuwen/ tijger bek en klauwen.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:59

Popstra schreef:
Ik dacht kunnen ze die klote leeuw en tijger niet kapot schieten!!! Verschrikkelijk wat een vertoning

Daar kunnen die leeuw en tijger ook niets aan dien, hoor! Beetje kort door de bocht.

zz0o0ee
Berichten: 11
Geregistreerd: 21-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:00

Wat erg voor die arme pony ;( deze dieren horen niet in het circus... Sneu voor alle 3 de dieren...

Was wel interessant om het natuur instinct van de pony terug te zien zoals ik het ook in de lessen leer. Paarden gaan van nature tegen druk in. Dit zit in het instict aangevallen worden.
Die van mij gaat ook snel tegen druk in van bijvoorbeeld het hoofdstel. Het effect hier op is dat hij steeds sneller gaat. Wel het bewijs van de theorie hierover gevonden.

Withers
Berichten: 116
Geregistreerd: 02-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:05

s_v schreef:
Maflinger_S schreef:
Het meest schokkende aan dit filmpje vind ik eigenlijk dat alle 3 de dieren zo te zien niet goed weten wat ze met de situatie aan moeten. De leeuw en de tijger hangen meermaals in de pony maar lijken niet echt door te bijten/af te scheuren, zoals ik dat in natuurfilms over Afrika wel vaker heb gezien. De pony lijkt ook nog heel en lijkt vooral te reageren op de "rare" posities van de leeuw en de tijger.

Gewoon heel triest dit.


Dat dacht ik dus ook bij het zien van de eerste seconden van het filmpje. Waarom reageert de pony niet heftiger en vooral, waarom bijten die beesten niet door? Niet dat ik het (nog) gruwelijker had willen zien, maar het is allemaal echt heel onnatuurlijk zo :(


Zou wel eens goed kunnen dat deze dieren geen klauwen of (scherpe) tanden meer hebben.

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 08:32

Toch meen ik bloed te zien, met name op de hals van de pony.

nine1987

Berichten: 8324
Geregistreerd: 14-07-08
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Leeuw en tijger vallen pony aan in Chinees circus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:08

Ik heb het filmpje niet gekeken, kon ik niet over mijn hart verkrijgen.. Maar wat een vreselijke, middeleeuwse praktijken dit.. Walgelijk..