Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Trailer met paard in sloot na frontale botsing

 
Profiel   

omroep gelderland
Overige


Bij een frontale botsing op de Zuiderzeestraatweg West (N310) bij Doornspijk zijn woensdagmiddag vijf gewonden gevallen. Onder hen bevinden zich drie jongens. Eén van de kinderen raakte bij het ongeluk ernstig gewond.

Volgens de politie moesten meerdere gewonden naar het ziekenhuis, een woordvoerster wist niet hoeveel.

Het ongeval gebeurde rond 12.45 uur. Een van de auto's trok een paardentrailer. Deze is losgeschoten en in een sloot beland. Voor zover bekend is het paard dat erin stond, niet gewond geraakt.

De weg was in beide richtingen afgesloten voor sporenonderzoek en bergingswerkzaamheden. Het is niet bekend hoe het ongeluk kon gebeuren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 16:35 



 
Profiel   

wat een wonder dat het paard niks mankeert! ik hoop dat alle gewonden er goed vanaf komen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 16:37 



 
Profiel   

Wat een NACHTmerrie!!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 17:02 



 
Profiel   

Goede degelijke trailer zo te zien die ook nog netjes rechtop staat. :j

Sterkte voor de gewonden. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 17:38 



 
Profiel   

Tjezus wat erg zeg. Hopelijk is het paard inderdaad niet gewond en zijn alle personen snel weer goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 17:48 



 
Profiel   

Op http://www.stefanverkerk.nl/ staan meer foto's van het ongeval. Hij is een plaatselijke fotograaf/reporter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 17:58 



 
Profiel   

De trekhaak is gewoon van de auto gebroken? :oo
Wat een nachtmerrie...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 18:05 



 
Profiel   

Dat is maar zo'n 500 m bij ons vandaan.
Het ongeluk schijnt door het slechte weer/gladheid te zijn gebeurd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 18:11 



 
Profiel   

Jemig wat moet dat een klap zijn geweest. blauwe auto is echt compleet total loss.
Zo zie je ook maar weer hoe belangrijk een degelijke trailer is, kan mij zo voorstellen dat dit met een wat oude gammele trailer heel anders had kunnen aflopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 18:23 



 
Profiel   

Een humbaur maximus zo te zien. Die zijn leeg al over de 1000 kilo. Een Tucson mag maximaal 1500/1600 kilo trekken. Vermoedelijk een reden dat de combinatie makkelijk kon gaan slingeren. Fijn dat het paard ongedeerd lijkt. Hopelijk zijn de betrokkenen snel weer in orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:04 



 
Profiel   

Vreselijk.. mijn vader reed achter de trailer, en heeft 1ste hulp verleent.. Vreselijk wat deze mensen is overkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:15 



 
Profiel   

MyChoice schreef
Een humbaur maximus zo te zien. Die zijn leeg al over de 1000 kilo. Een Tucson mag maximaal 1500/1600 kilo trekken. Vermoedelijk een reden dat de combinatie makkelijk kon gaan slingeren. Fijn dat het paard ongedeerd lijkt. Hopelijk zijn de betrokkenen snel weer in orde.


De vrouw reed 50.. het was een vreselijke stortbui op dat moment van hagel.. dus denk niet dat het aan bovenstaande kan liggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 19:16 



 
Profiel   

Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Het was echt heel slecht op de weg vandaag. Sterkte voor alle betrokkenen.

Jammer dat er altijd mensen zijn die neiging hebben tot het trekken van conclusies die ze niet mogen en kunnen trekken.
Het is een Humbaur Pegasus, weegt 980 kg.
De Hyundai Tuscon is een diesel CRDI en die heeft afhankelijk van de motor een trekvermogen van 1400 tot 2200 kg.
Onbekend hoe zwaar het paard of de paarden cq. pony's waren, dus speculeren vooral niet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:45 



 
Profiel   

Het nieuwe model Tucson wel ja, maar dit oudere model niet. De diesel die het meest mag trekken van dit oudere model mag Max 1600 kilo trekken. Heb er onlangs nog een onderzoek naar gedaan omdat ik een auto zocht die minimaal 2000 mag trekken.

Dit is een net aan combinatie, waarmee je dus bij wat problemen niet meer de overhand hebt op de trailer. Niks om te veroordelen, maar je ziet dit heel vaak voorbij rijden en dan hou ik m'n hart vast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 20:56 



 
Profiel   

AM01 schreef
Verschrikkelijk wat er is gebeurd. Het was echt heel slecht op de weg vandaag. Sterkte voor alle betrokkenen.

Jammer dat er altijd mensen zijn die neiging hebben tot het trekken van conclusies die ze niet mogen en kunnen trekken.
Het is een Humbaur Pegasus, weegt 980 kg.
De Hyundai Tuscon is een diesel CRDI en die heeft afhankelijk van de motor een trekvermogen van 1400 tot 2200 kg.
Onbekend hoe zwaar het paard of de paarden cq. pony's waren, dus speculeren vooral niet doen.



Amen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 21:18 



 
Profiel   

In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 21:48 



 
Profiel   

MyChoice schreef
In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html


Misschien is die wel gaan slingeren doordat de vrouw achter het stuur schrok van de vreselijk grote hagelbui die ineens naar beneden kwam, en ze daardoor remde, en het daardoor is gaan slingeren met de gladheid erbij. Het is al vreselijk genoeg dit ongeluk.. en het is zo makkelijk oordelen achter je computer..

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 22:08 



 
Profiel   

MyChoice schreef
In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html

Ik heb ook eens een slingerende kar achter de auto gehad...
Auto was een (grote) mazda 5, kar was max 700 kilo.
Kar kwam in een waterspoor (aquaplaning) en ik moest toen net wat afremmen (alleen gas los).
En hop een slingerende kar erachter.
Schrok mij dood, dus gewicht/combi zegt niets over het wel of niet gaan slingeren bij gladheid/auqaplanning.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-01-18 22:20 



 
Profiel   

Wat erg! Gelukkig zijn er geen doden gevallen en heeft het paard ook wonderbaarlijk niks... Maar zal waarschijnlijk wel een trauma hebben voor een trailer nu...

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 00:35 



 

MyChoice schreef
In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html


Je weet helemaal niet of het een net-aan combinatie was, dus dit gaat nergens over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 08:39 



 
Profiel   

MyChoice schreef
In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html


Je wilt verder niet over je eigen (voorbarige) uitspraken discussieren, maar geeft nog wel even een sneer na :')
We weten helemaal niet wat er is gebeurd, dus ik zou dit soort adviezen voor me houden wanneer je er niet bij bent geweest.

Heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 08:48 



 

Heftig! Sterkte voor de betrokkene.
Wat ik me dan afvraag, hoe hebben ze het paard er uit gekregen? Gewoon achterwaarts uitladen? :oo

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:13 



 
Profiel   

Oh laat maar :P


Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 18-01-18 09:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:53 



 
Profiel   

Misschien werd het paard wel heel onrustig door de hagelbui, allemaal speculatie, we hebben geen idee..

Veel sterkte voor alle betrokkenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:54 



 
Profiel   

Cayenne schreef
MyChoice schreef
In het AD stond dat de trailer was gaan slingeren, en dat de tegenliggers de trailer niet meer konden ontwijken. Vandaar dat ik de net-aan-combinatie noem. Verder ga ik niet in discussie, het blijft een vreselijk ongeluk, maar ik hoop dat mensen meer gaan nadenken waarmee ze de weg op gaan.

https://drimble.nl/regio/flevoland/zeew ... spijk.html


Je wilt verder niet over je eigen (voorbarige) uitspraken discussieren, maar geeft nog wel even een sneer na :')
We weten helemaal niet wat er is gebeurd, dus ik zou dit soort adviezen voor me houden wanneer je er niet bij bent geweest.

Heel veel sterkte gewenst aan alle betrokkenen!

nou ik zie hierin geen sneer na, maar gewoon een waarschuwing. Want inderdaad rijden er combinaties die echt levensgevaarlijk zijn. Hiermee zeg ik dus niet dat dat met deze combi het geval was.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:54 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen