Paardentransport gebruikt voor mensenhandel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Paardentransport gebruikt voor mensenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:58

Bokt.nl / Equnews / Horse & Hound
Transport

Afbeelding
Paardenvrachtwagen. Foto: Wikimedia Commons


In Groot-Brittannië zijn twee mannen veroordeeld tot een celstraf omdat ze internationaal paardentransport gebruikten als dekmantel om migranten Groot-Brittannië binnen te smokkelen.

Stephen G. transporteerde op 21 mei 2016 vier paarden naar Groot-Brittannië vanuit Europa, en verborg ten minste drie mensen in zijn vrachtwagen. De mensensmokkel was georganiseerd door een andere Brit, Saleh K. F. De migranten werden opgepikt in Calais, waarna de vrachtwagen in Dover de ferry afreed.

Ze zouden opgepikt worden in Hertfordshire. Chauffeur Stephen G. zou 4000 euro krijgen voor de opdracht.

Stephen G. moet voor drie jaar achter de tralies, Saleh K.F. voor drie jaar en zeven maanden. Volgens de politie zou Stephen G. zijn bedrijf daarna opnieuw als dekmantel voor mensensmokkel gebruiken. Zijn vergunningen zijn intussen allemaal ingetrokken.
Laatst bijgewerkt door Suikerspinda op 24-01-18 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht verduidelijkt aan de hand van bron H&H

Jetta

Berichten: 3987
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Aan de rand van de stad

Re: Paardentransport gebruikt voor mensenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:11

Slechte mensen zitten overal. Helaas.

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 00:27

Hier staat het naar mijn idee duidelijker: http://www.horseandhound.co.uk/news/jai ... -uk-642611 .

Het staat wat raar dat aan de ene kant de initialen genoemd worden en aan de andere kant de achternaam ( van dezelfde persoon). Zo lijkt het alsof het om drie personen gaat, terwijl het er echt om twee gaat.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:22

Nieuwsredactie schreef:
Chauffeur Gardner zou 4000 euro krijgen voor de opdracht.
Als ik het dus goed begrijp heeft deze Gardner, chauffeur en eigenaar van het bedrijf voor € 4000,-- per opdracht, geriskeerd dat zijn bedrijf wordt opgedoekt en hij en zijn maat voor minimaal 3 jaar de bak in draaien. Hoe dom kun je zijn. |o Zijn leven is dus voorbij.
Als je dit dan doet en deze risico's neemt, vraag dan een behoorlijk hoog bedrag in plaats van die lullige € 4000,--. Dit komt allemaal wel heel amateuristisch over.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:11

nou, inderdaad! Zet er dan nog een nulletje achter...

Foaly

Berichten: 4851
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Paardentransport gebruikt voor mensenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 11:31

Die 4k was waarschijnlijk alles wat die mensen konden betalen... triest dit :(

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:10

Jet schreef:
Hier staat het naar mijn idee duidelijker: http://www.horseandhound.co.uk/news/jai ... -uk-642611 .

Het staat wat raar dat aan de ene kant de initialen genoemd worden en aan de andere kant de achternaam ( van dezelfde persoon). Zo lijkt het alsof het om drie personen gaat, terwijl het er echt om twee gaat.

Bedankt voor de link, Jet! Ik heb het bericht even aangepast. Zo zou het een duidelijker verhaal moeten zijn. :)

Jet

Berichten: 11997
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:13

Nissima schreef:
Jet schreef:
Hier staat het naar mijn idee duidelijker: http://www.horseandhound.co.uk/news/jai ... -uk-642611 .

Het staat wat raar dat aan de ene kant de initialen genoemd worden en aan de andere kant de achternaam ( van dezelfde persoon). Zo lijkt het alsof het om drie personen gaat, terwijl het er echt om twee gaat.

Bedankt voor de link, Jet! Ik heb het bericht even aangepast. Zo zou het een duidelijker verhaal moeten zijn. :)


Fijn! Ik twijfelde even of ik dat in het topic van de foutjes zou zetten of hier, maar ik vond het nou ook weer niet zo belangrijk dat het aangepast zou moeten worden, toch staat het zo wel een stuk beter en duidelijker.

pien_2010

Berichten: 43275
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:27

Jetta schreef:
Slechte mensen zitten overal. Helaas.


Jetta, in mijn ogen zijn dit vooral domme mensen of zoals ik ze altijd noemde "de schlemielen". Criminelen deel ik altijd in twee groepen in:
1. de schlemielen (mensen waar ik mee gewerkt heb, de mensen die niet slim zijn, veelal dom, laag intelligent en vaak gebruikt worden door de echte criminelen, maar die niet slecht zijn van binnen);
2. de echte criminelen en in dit geval voor mij zijn dat de echte bende mensensmokkelaars die jonge Africanen b.v. ontvoeren en folteren en daarmee geld afpersen van de familie (Libanezen voornamelijk), die mensen voor veel geld met gammele bootjes de zee op sturen (ook Libanezen) etc, we kennen al die verhalen wel.

Let wel, ik praat dit helemaal niet goed, maar omdat de mensenhandelaars meestal niet te pakken krijgen komt in mijn ogen Justitie met dit "kleine" verhaal "groot" naar buiten want dit onderwerp ligt heel gevoelig en dan ziet de wereld dat UK veel doet hier aan en met "succes". Helaas zijn de echte criminelen en mensen smokkelaars vaak helaas!! niet te pakken vanwege allerlei redenen, corrupte ambtenaren in het desbetreffende land etc. etc.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Paardentransport gebruikt voor mensenhandel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:33

Voor dat geld had ik geen gevangenisstraf geriskeerd hoor, erg voor die migranten want die staan nu helemaal nergens natuurlijk