Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12380
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:38

Ik lees mee, onze tak van sport valt er niet onder ( ook vaag :+ )

Maar hoeveel % van het budget gaat naar het ondersteunen van talenten dan?

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6687
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 18:50

Maar, even los van het feit of er te veel uitgegeven wordt aan het ondersteunen van talenten of niet, het is toch logisch dat 'onze' contributie ook gebruikt wordt voor dingen waar wij geen gebruik van maken? Ik denk dat het juist ook een goede zaak is dat dat gebeurt. Anders zouden heel veel dingen nog meer 'elite' worden dan ze nu al zijn, dus dan is de drempel om er te geraken nog veel hoger.

Denk bijvoorbeeld ook aan het betalen van collegegeld. Iedere student betaalt hetzelfde, maar in de praktijk is een geneeskundestudent veel duurder dan een rechtenstudent. Echter, mocht je de geneeskundestudent daadwerkelijk laten betalen wat zijn opleiding kost (en dus niet iedere student hetzelfde laten betalen), dan zouden uitsluitend nog de hele rijken geneeskunde studeren.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:06

Ik vind het ook niet zo gek hoor, draag graag mijn steentje bij aan zaken als het federatie centrum, of een talententraining aan een topper in de dop. Ik ben wijs genoeg dat ik zelf dat talent en geld nooit zal hebben, en besef terdege dat ik als 'gewone' ruiter bijdraag aan al dat andere. Duur kan ik het lidmaatschap ook niet noemen.

Echter heerst bij een aantal mensen wel ontevredenheid, en voelt de basissporter zich niet gehoord. Dat is kwalijk en schadelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:12

ruitje schreef:
Ik lees mee, onze tak van sport valt er niet onder ( ook vaag :+ )

Maar hoeveel % van het budget gaat naar het ondersteunen van talenten dan?


Dat is niet uit de begroting ter herleiden. Het staat er niet als aparte post op.

NadjaNadja schreef:
Maar, even los van het feit of er te veel uitgegeven wordt aan het ondersteunen van talenten of niet, het is toch logisch dat 'onze' contributie ook gebruikt wordt voor dingen waar wij geen gebruik van maken? Ik denk dat het juist ook een goede zaak is dat dat gebeurt. Anders zouden heel veel dingen nog meer 'elite' worden dan ze nu al zijn, dus dan is de drempel om er te geraken nog veel hoger.


Daar is ook niks mis mee. Het gaat om de verhouding. Die verhouding laat zich trouwens niet altijd uitdrukken in geld. Het gaat ook om aandacht. Waar ligt de nadruk op? Voelen leden zich gehoord, gezien? Hebben ze het idee dat lidmaatschap ze wat oplevert?

En waar het wel om het geld gaat: de KNHS zit in de rode cijfers. En het aantal leden loopt terug. Waar moet je dan de prioriteit leggen? In het zorgen dat die leden willen blijven, lijkt me. En dat doe je door te zorgen dat je hén wat te bieden hebt. Daar moet meer aandacht heen.

palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:17

Inmiddels zijn ze horse event en paard en koets ook kwijt dus zoveel doen ze niet om te zorgen dat mensen willen blijven (of om ze ook het centrum te laten "gebruiken")

Dat grote evenementen wegrennen zegt ook wel wat

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:34

nou ik ben in 2016 bij horse event geweest en heel eerlijk; het knhs centrum is gewoon geen geschikte locatie voor zo'n evenement als horse event; te klein, te weinig parkeerruimte. Vind het niet zo vreemd dat horse event nu alweer uitwijkt naar een andere locatie, want het was echt allemaal superkrap toen ik er was.

palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:41

Het is al jaaaaren een groot probleem daar als het regent maar daar doen ze niets aan schijnbaar.
Net als het parkeren eigenlijk.

Snap ook niet dat ze daar wat meer aan hebben gedaan met de grote verbouwing, als toch alles al op de schop ging..

cobiie

Berichten: 7318
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:44

Afgelopen jaar was het ook zuur dat de kampen voor hun eigen leden korter werden en zelfs bij de menners de capaciteit gehalveerd werd om zo andere evenementen de ruimte te kunnen geven.

Dat gaf echt niet een gevoel dat ze er voor hun eigen leden zijn.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:47

idd de regen dan ook nog, was ik dat element nog even vergeten....al met al maakt het centrum zich daarmee ongeschikt als locatie voor een evenement als horse event.

palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:03

Denk dat de kampen idd ook wel een beetje hun beste tijd gehad hebben, er duiken steeds meer alternatieven op

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:49

cobiie schreef:
Afgelopen jaar was het ook zuur dat de kampen voor hun eigen leden korter werden en zelfs bij de menners de capaciteit gehalveerd werd om zo andere evenementen de ruimte te kunnen geven.

Dat gaf echt niet een gevoel dat ze er voor hun eigen leden zijn.


Nee, niet eens om evenementen de ruimte te geven. Want daar zou prima mee te leven zijn. Van evenementen profiteren heel veel leden tenslotte. Nee, het was omdat er geen plek was voor de paarden van de menners. De KNHS had namelijk paarden aangekocht voor een hippische opleiding van het Groenhorst en die stonden in de stallen. Opdat studentrn op het KNHS terrein, op paarden van de KNHS, hun opleiding kunnen doen waren de leden en hun paarden niet welkom.

Sita_xx

Berichten: 1629
Geregistreerd: 27-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:28

Ik heb niet het hele topic gelezen. Dus als het al eerder genoemd is, mijn excuses.

Wat ik mij afvraag. Heel veel geven de knhs de schuld van het teruglopende ledenaantal. De knhs moet iets aan haar beleid doen, dat is zeker. Maar als ik naar verenigingen in de buurt kijk en om mij heen zijn overal de ledenaantallen gedaald. Door de crisis zijn er mensen gestopt en minder kinderen begonnen. Dat begint nu pas weer een beetje aan te trekken. Het dalende ledenaantal heeft denk ik ook te maken met het beleid en de stijgende kosten van de knhs. Maar ook zeker met de crisis. Paardrijden is nou eenmaal duur, het is een hobby. In tijden van crisis zullen mensen niet snel een pony voor hun kind kopen of een nieuw paard aanschaffen of dure wedstrijden gaan rijden. Dat begint de laatste tijd weer meer.

cupido1996
Berichten: 444
Geregistreerd: 13-04-07
Woonplaats: Noordoostpolder

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:39

Ik denk dat een terugloop van het aantal leden van verenigingen direct in verband staat met een terugloop van het aantal leden bij de KNHS.
Veel ruiters zijn alleen maar lid van een vereniging omdat ze anders geen startpas kunnen krijgen. En voor de startpas moet je weer lid zijn van de KNHS.

xPenny
Berichten: 1715
Geregistreerd: 11-03-08

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 13:06

De manege waar ik altijd gestald stond met mijn paard is ook overgestapt op een andere bond. Hier zouden een paar oude bestuursleden van het knhs inzitten die het met velen dingen niet eens waren bij het knhs, (is mij verteld).
De bond heet: manege & ruiterbond.

Kruidenpotje
Berichten: 360
Geregistreerd: 04-01-10
Woonplaats: Belgique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:07

xPenny schreef:
De manege waar ik altijd gestald stond met mijn paard is ook overgestapt op een andere bond. Hier zouden een paar oude bestuursleden van het knhs inzitten die het met velen dingen niet eens waren bij het knhs, (is mij verteld).
De bond heet: manege & ruiterbond.

Als ik de website zie van de manege & ruiterbond dan denk ik dat het eerder een alternatief is voor de FNRS dan voor de KNHS.

Anne_GTI

Berichten: 18208
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:12

Dubbel facturen komt veel voor. Als je een ruiter of menbewijs hebt krijg je een factuur maar als lid van een vereniging ook. Zo wordt er per lid 20 euro extra in rekening gebracht.

xxCYNNxx

Berichten: 5663
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:29

nou, ik heb geen dubbele facturen gekregen hoor; betaal via de rijvereniging en krijg niet ook nog eens van de KNHS een rekening.
En zo wel; dan bel/mail je toch om dat recht te zetten? Of betalen mensen dan klakkeloos 2 keer?

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:41

xxCYNNxx schreef:
nou, ik heb geen dubbele facturen gekregen hoor; betaal via de rijvereniging en krijg niet ook nog eens van de KNHS een rekening.
En zo wel; dan bel/mail je toch om dat recht te zetten? Of betalen mensen dan klakkeloos 2 keer?


Ik wel, en ben een behoorlijke tijd bezig geweest om dat weer recht te breien, ik had onderhand al meerdere boze brieven van de knhs binnen omdat ik niet betaald zou hebben, en dat ik niet meer starten mocht want wee je gebeente! , ik kreeg daarbij ook 5 paard en sport thuis gestuurd, 1 per paard, 1voor m'n ruiterbewijs en 1voor m'n instructeur zijn, het is al vele jaren een chaos bij de knhs, dit is niks nieuws, de administratie zal best een hele klus zijn maar en ging geregeld iets mis, al deze chaos bij de knhs verbaasd me dus niks

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 14:50

Ruiterbewijs en koetsiersbewijs zijn 2 rekeningen voor hetzelfde. En dat wilden ze bij mij niet herstellen. Ik heb dus alles opgezegd. Je kunt elders je ruiterbewijs en koetsiersbewijs met eeuwige geldigheid laten overzetten.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:12

Ja dat kan je doen bij de srr gerief, er zit dan alleen niet de avp meer bij, maar die was toch al secundair

Oehlala
Berichten: 4318
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Knallende ruzie binnen KNHS na vertrek van hoofdsponsor Rabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:15

ik heb ook 2 verschillende relatienummers, krijgen ze ook niet geregeld.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:11

NenaC schreef:
ik heb ook 2 verschillende relatienummers, krijgen ze ook niet geregeld.

Nee dus dat, heel herkenbaar ik had er dus 3! Instructeur, startkaart en recreatie ruiterbewijs, ik ben op gegeven moment naast 't koffiezetapparaat gaan zitten met de telefoon en na minstens 6x doorverbonden te zijn heb ik het weten te regelen, daarvoor had ik het al eerder via mail, mijn knhs en telefoon geprobeerd.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:32

Dat zijn operationele zaken, wellicht personeel dat niet functioneert of systemen die niet goed werken. Of een tekort aan mensen om grondig werk te leveren... Uiteindelijk wel aan directie om zoiets aan te pakken en bestuur om daarop aan te sturen.
Maar het zet geen zoden aan de dijk om incidenten te managen als er in de basis zaken niet helder zijn en er niet kan worden doorgepakt op een reorganisatie. Ik denk dat dat het grootste zeer is, het kabbelt teveel.

germie

Berichten: 26082
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:09

knollentuin schreef:
Ja dat kan je doen bij de srr gerief, er zit dan alleen niet de avp meer bij, maar die was toch al secundair

Die verzekering? Haha, die betaalt nooit uit. Dus onzin.

knollentuin
Berichten: 10407
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:24

germie schreef:
knollentuin schreef:
Ja dat kan je doen bij de srr gerief, er zit dan alleen niet de avp meer bij, maar die was toch al secundair

Die verzekering? Haha, die betaalt nooit uit. Dus onzin.


Ja precies secundair, dus overbodig.