Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Total U.S. ontvangt staande ovatie in ereronde

 
Profiel   

Gesteld: je paard is 'onderbouwd': schoft hoger dan het bekken.

Dan nog moet het dier de schoftlift maken etc etc om een ruiter zonder blessures te kunnen dragen.

Ik ken deze hengst niet, ik zie in de OP een erg laag bekken
en ik zie de neus achter de loodlijn.
Vroegah kreeg je met neus achter de loodlijn subiet onvoldoendes.
...en neus achter de loodlijn kan een compensatie zijn voor gebrek aan buikspieren (wat hoort bij bekkenkanteling en schoftlift).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 13:23 



 
Profiel   

Stoep loopt wel degelijk scheef
Maar als jij elke stoep als horizon ziet...

Edit
Foto rechtgetrokken met de stoep. Rare foto geworden niet?
[ img ]

Vind die standfoto van total us redelijk schokkend. Dat die achterhand zoveel lager is dan het schoft

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 13:32 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Teletekst: GP paarden zijn meestal geen fokhengsten, een goede ruiter kan een hoop. Maar voor een fokhengst is het belangrijk wat hij doorgeeft. Hoe functioneler gebouwd, hoe makkelijker het is voor een paard om de gewenste bewegingsvormen uit te voeren.


GP paarden laten zien dus de romprichting niet bergop hoeft te zijn

Top 10 wbfsh 2017 waren 5 GP hengsten en 1 PSG , dus GP paarden kunnen zeker ook fokhengsten zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 13:40 



 
Profiel   

Sommige mensen hebben gewoon een brilletje nodig +:)+ of een keer fotograferen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 13:53 



 
Profiel   

Teletekst schreef
Elisa2 schreef
Teletekst: GP paarden zijn meestal geen fokhengsten, een goede ruiter kan een hoop. Maar voor een fokhengst is het belangrijk wat hij doorgeeft. Hoe functioneler gebouwd, hoe makkelijker het is voor een paard om de gewenste bewegingsvormen uit te voeren.


GP paarden laten zien dus de romprichting niet bergop hoeft te zijn

Top 10 wbfsh 2017 waren 5 GP hengsten en 1 PSG , dus GP paarden kunnen zeker ook fokhengsten zijn


Dat heb ik ook nooit beweerd, dat paarden met een neerwaartse romprichting geen GP kunnen lopen. Sowieso is het allerbelangrijkste dat ze in beweging de schoft goed omhoog kunnen brengen.

Het enige wat ik zeg, dat alles wat een paard van nature heeft je er niet in hoeft te rijden. ;) En bij een fokhengst kun je niet kritisch genoeg zijn. Aangezien de meeste nakomelingen niet bij profs terecht zullen komen en je wel wilt blijven verbeteren in de fokstapel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 16:42 



 
Profiel   

Nu staat ie bij Glock en gaat Edward hem rijden

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 20:07 



 
Profiel   

Zag het net ja :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 20:20 



 
Profiel   

Tjonge - hoeveel nakomelingen van Totilas heeft EG inmiddels op stal...?

(Toch wel een apart voordeel van een dekhengst rijden - later rijd je op zijn kinderen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 20:27 



 
Profiel   

Typhoon schreef
Nu staat ie bij Glock en gaat Edward hem rijden
Jammer voor Dinja.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-02-18 20:31 



 
Profiel   

Riel schreef
Typhoon schreef
Nu staat ie bij Glock en gaat Edward hem rijden
Jammer voor Dinja.

En voor de fokkers. Hopelijk blijft hij beschikbaar. En bij voorkeur bij v Uytert, zonder een mega dekgeld verhoging. Of verdwijnt hij ook achter de dikke Glock-deuren als zoveelste speeltje. En zien we hem de komende jaren zelden meer terug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-18 11:32 



 
Profiel   

Verkoop verandert weinig aan de reden waarom hij maar een 100+ merries dekte en geen 400....

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-02-18 21:05 



 
Profiel   

Elisa2 schreef
Sorry, maar dat vind ik dikke onzin..de meeste hengsten bij het KWPN worden met een schuine/ scheve horizon gefotograveerd omdat ze vaak een juist een neerwaartse romprichting hebben. {vaak in combi met een korte rug en lang achterbeen zodat ze vooral stuwend bewegen ipv dragend}

Zoals hier bij Desperado overduidelijk het geval is:
[ Afbeelding ]

Voor een paard met zo'n romprichting zal het altijd moeilijker zijn om opwaarts te bewegen met de schoft te rijzen in de beweging.

[ Afbeelding ]
Bij Total zie je dat ze de horizon niet aan hebben hoeven passen, omdat hij veel evenwichtiger is gebouwd en geen neerwaartse romprichting heeft. Voor zo'n paard is het veel makkelijker om van nature opwaarts te bewegen met de schoft omhoog, zeker in combi met een goed achterbeengebruik.

Eigenlijk is Desperado veel evenwichtiger gebouwd dan Total U.S. De achterkant van Total U.S. past niet bij de voorkant lijkt het wel.

P.S. Desperado staat helemaal horizontaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 00:33 



 
Profiel   

[ img ]


De horizon (= oranje lijn) is recht, de stoep loopt schuin naar achteren weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 00:43 



 
Profiel   

KahluaB schreef
[ [url=m/K9sShV.png]Afbeelding[/url] ]

;(


Arm dier :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 02:37 



 
Profiel   

[ img ]

Tja..hij loopt zoals ie gebouwd is..{in dit geval dus stuwend en neerwaarts zoals z'n romprichting is} waar ik overigens niet mee wil zeggen dat het een slechte hengst is, want dat vind ik niet. Maar ik zie liever een paard die van nature dragend en met de schoft omhoog kan bewegen zodat de beweging omhoog gaat ipv de grond in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-02-18 10:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 40 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen