Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS-Hartog Lucerne Trophy Saasveld voor Amber van Marle

 
Profiel   

Bokt.nl / Persbericht
Springen


Ermelo (KNHS) – In Saasveld stond er zondag 4 februari een dag voor KNHS-Jeugdcompetities springen op het programma. Als eerste gingen de combinaties in de KNHS-Hartog Lucerne Trophy van start. Het was Amber van Marle die met Zebrano aan het langste eind trok.

In de KNHS-Hartog Lucerne Trophy is een competitie voor Z en ZZ ponycombinaties waarbij de manier van rijden van de ruiters een belangrijk rol speelt. Jurylid deze dag was Arjen Vos. Vos zag bijna 30 combinaties aan zich voorbij komen. “Over het algemeen was het zeker niet slecht. Het was een mooi parcours en er werd met verstand gereden. Ik vind het goed dat ruiters hier aan meedoen en ik wil dat graag positief beoordelen.” In de tweede manche, toen de tijd ook ging meespelen, ontstonden er duidelijk meer fouten. Vos: “Ik vind het belangrijk dat de kinderen ook snel leren rijden, maar nu waren er veel iets te gretig waardoor er veel fouten ontstonden en het klassement behoorlijk door elkaar gehaald werd.”

De meeste punten voor de rijstijl kon Vos kwijt aan Rens Bongers met pony Bonjour l’ámour. In de tweede omloop, waarin de beste 16 uit de eerste manche aan de start kwamen, moest deze combinatie genoegen nemen met de zevende plaats waarmee ze uiteindelijk tweede werden. Met een vijfde plaats in de eerste manche en een tweede plek in de tweede omloop trok Amber van Marle met Zebrano aan het langste eind.

Miranda Keus was met Mik’s De Roodwilligen Duke de beste in de tweede omloop, samen met haar 15e plaats uit de eerste manche was dat goed voor de achtste plaats in de eindstand.

Uitslag KNHS-Hartog Lucerne Trophy Saasveld
1. Amber Van Marle – Zebrano, 5 +2 = 7 punten
2. Rens Bogers - Bonjour l'amour, 1 + 7 = 8
3. Isabelle Roepel – Breitling, 3 + 5 = 8

Kijk hier voor meer informatie over de KNHS-Hartog Lucerne Trophy

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 13:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen