Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:00

NinaCharlie schreef:
CharmingS schreef:
Pony loopt waarschijnlijk al jaren los door die duinen, waarom nu opeens zo'n heisa over maken :o


Omdat wanneer dit dier ooit eens op een plek komt waar auto’s rijden en iemand niet op tijd kan remmen of uitwijken en op slag dood is men zich afvraagt waarom die pony al jaren losliep en iedereen er om lachte. Het zal een familielid of goede kennis zijn zeg. Ik ken de omgeving verder niet maar als ik de reacties hier lees is het druk en dus niet geheel ongevaarlijk.

Dus een pony die word aangereden, is erger dan een kat?

Hoeveel katten lopen niet gevaar bij drukke wegen.

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:01

Huh? Wat voor woorden leg je me nou in mijn mond? _O- Over katten heb ik niks gezegd. Het topic gaat ook niet over katten.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:28

Iris had altijd een vriendinnetje die aan een kuurpen vast stond, daar bleef ze (bijna) altijd bij. Ze loopt vaak los, maar heeft wel een eigen hoekje met veel andere dieren, ook geitjes. Ze is vooral deze tijd van het jaar op pad, als er weinig lekkers te vinden is in de duinen. Moet je zo'n diertje nou vast zetten, na al die jaren vrijheid? Haar baasje kiest ervoor om dat niet te doen.

Ze loopt weinig langs de zeeweg, of in het drukke dorp. Ze komt over een duin gewandeld en loopt zo een woonwijk in, kans op een aanrijding is nihil. En zelfs als ze midden in het dorp loopt; moet je als automobilist niet gewoon op het verkeer letten? Een fietser is al gauw sneller dan een stappende Shet van 30 die een blokje om is.

Iris is gewoon een vrije geest, die doet wat ze zelf wil. En Derpers houden daarvan.

Lusitano

Berichten: 2895
Geregistreerd: 13-09-02
Woonplaats: Wormerveer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:39

Wat grappig, ik kom haar regelmatig tegen als we gaan hardlopen met de honden in de tuintjes bij Egmond aan Zee.
Ze staat overigens niet alleen maar met een aantal geitjes. Het is wel fijn voor haar dat ze af en toe rond kan lopen als ze dat wilt.
Zo ver als de zeeweg zal ze waarschijnlijk niet lopen. (ik zou het eerder eng vinden omdat het ook een honden losloopgebied is )

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:46

Wicky schreef:
. Moet je zo'n diertje nou vast zetten, na al die jaren vrijheid? Haar baasje kiest ervoor om dat niet te doen.

Ze loopt weinig langs de zeeweg, of in het drukke dorp. Ze komt over een duin gewandeld en loopt zo een woonwijk in, kans op een aanrijding is nihil. En zelfs als ze midden in het dorp loopt; moet je als automobilist niet gewoon op het verkeer letten? Een fietser is al gauw sneller dan een stappende Shet van 30 die een blokje om is.

Iris is gewoon een vrije geest, die doet wat ze zelf wil. En Derpers houden daarvan.



Wow.

Oke ik heb zin om met 90 km per uur door de straat te rijden. Gevaarlijk? Wel nee kinderen horen tenslotte op de stoep te lopen niet op de weg en ik let toch wel op.

Waarom? Omdat IK dat wil en ik ben een vrije geest.

Wicky
Berichten: 935
Geregistreerd: 17-07-05
Woonplaats: Egmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:01

Onali schreef:
Oke ik heb zin om met 90 km per uur door de straat te rijden. Gevaarlijk? Wel nee kinderen horen tenslotte op de stoep te lopen niet op de weg en ik let toch wel op.

Waarom? Omdat IK dat wil en ik ben een vrije geest.


Een stappende Shet gaat echt geen 90 km per uur hoor. Dat dier wandelt het eerste groene parkje in en eet. Wordt gelokt door mensen met suikerklontjes en appels. Er is helemaal geen echt gevaarlijke situatie, iedereen heeft plezier ervan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:12

Wicky schreef:
Iris is gewoon een vrije geest, die doet wat ze zelf wil.

:D
Misschien moeten ze zo'n bord plaatsen in Egmond, maar dan met een shetlander.

Afbeelding

Anoniem

Re: Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:16

Ik vind het ook niet verantwoord, maar ga daar verder niet over uit.

Ik vind d'r wel een heerlijk vrolijk koppie hebben :D

Christiene
Berichten: 7719
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:20

CharmingS schreef:
Boeee!! hoeveel van jullie gooien je kat in de ochtend wel niet de deur uit..

Een kat of een pony voor de auto scheelt een hoop kwa schade aan auto en mensen.... En dan nog appels met peren vergelijken. :j

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:20

haha wat leuk, schattige pony en lekker eigenwijs

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:34

Wicky schreef:
Onali schreef:
Oke ik heb zin om met 90 km per uur door de straat te rijden. Gevaarlijk? Wel nee kinderen horen tenslotte op de stoep te lopen niet op de weg en ik let toch wel op.

Waarom? Omdat IK dat wil en ik ben een vrije geest.


Een stappende Shet gaat echt geen 90 km per uur hoor. Dat dier wandelt het eerste groene parkje in en eet. Wordt gelokt door mensen met suikerklontjes en appels. Er is helemaal geen echt gevaarlijke situatie, iedereen heeft plezier ervan.



Het is wel degelijk gevaarlijk, niet enkel voor het dier, maar ook voor mensen. Als het ongevaarlijk was mochten we namelijk allemaal onze dieren vrij los laten lopen ;)
Ipv daarvan betalen we allemaal stalling voor onze dieren, zodat niet alleen zij veilig staan, maar ook weggebruikers veilig over straat kunnen.

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:40

Haha wat leuk! Ik kom haar ook wel eens tegen in de duinen. Vroeger inderdaad met een maatje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:38

love_western schreef:
NinaCharlie schreef:

Omdat wanneer dit dier ooit eens op een plek komt waar auto’s rijden en iemand niet op tijd kan remmen of uitwijken en op slag dood is men zich afvraagt waarom die pony al jaren losliep en iedereen er om lachte. Het zal een familielid of goede kennis zijn zeg. Ik ken de omgeving verder niet maar als ik de reacties hier lees is het druk en dus niet geheel ongevaarlijk.

Dus een pony die word aangereden, is erger dan een kat?

Hoeveel katten lopen niet gevaar bij drukke wegen.

Niet minder erg, maar bij een aanrijding met een pony heb je wel wat meer schade dan bij een aanrijding met een kat. Niet alleen gevaarlijk voor de pony, ook erg gevaarlijk voor het overige verkeer.

Het zou niet mijn ding zijn, en hoewel het allemaal super leuk is, is het niet echt meer van deze tijd. Je pony kan niet erg veilig los rond sjouwen zonder toezicht.

NathalietjeB

Berichten: 17288
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: ergens

Re: Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:51

Iris <3 ze ziet er verdomd goed uit voor 30, kan t wel grappig vinden dat ze een ommetje maakt door derp.
En meestal staat ze binnen no time weer in t duin.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:23

Christiene schreef:
CharmingS schreef:
Boeee!! hoeveel van jullie gooien je kat in de ochtend wel niet de deur uit..

Een kat of een pony voor de auto scheelt een hoop kwa schade aan auto en mensen.... En dan nog appels met peren vergelijken. :j


Dus omdat een kat minder schade aanricht is het appels met peren vergelijken? Onzin, het zijn alle 2 levens. En ja er zitten risico's aan verbonden, maar die zitten er ook aan als jou paard in een keer door de draad heen gaat en de grote weg op rent.. Jullie denken allemaal dat dat stukje stroomdraad echt je paard tegen houd als het wil gaan..

beetje22

Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Re: Pony Iris gaat regelmatig aan de wandel door Egmond aan Zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:13

Wat een grappig verhaal! Lijkt me leuk; een buurt-shet! <3 ;)