Rechtbank wijst letselschade zaak af

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 10:51

Zet dat mens op een hobbelpaard alhoewel die ook nog te moeilijk zal zijn.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:09

Tulandro schreef:
pien_2010 schreef:
Zo gaat dat dus. Je helpt iemand met een paard te zoeken, je adviseert doe deze maar niet. Je bent er veel tijd aan kwijt, je krijgt er € 40,-- (ongeveer omgerekend) voor, dus een schijntje voor terwijl je er twee dagen mee bezig bent geweest en dan als klap op de vuurpijl word je leven overhoop gehaald doordat je ook nog een aanklacht aan je broek krijgt. Dit soort dingen duren altijd lang, zijn niet leuk en geeft veel ergernis en verdriet. Wat een nare ondankbare klant zeg. Verschrikkelijk gewoon dit soort mensen.

Een vriendin van mij heeft ooit 3!! dagen met iemand door Frankrijk gereden met eigen auto en trailer erachter, op zoek naar een goede merens. Gevonden. Toen ze thuis kwamen en paard had afgeleverd kreeg ze € 100,-- :oo . Soi er waren geen afspraken gemaakt, maar dit is natuurlijk wel heel erg weinig. De klant vond het hobby van mijn vriendin en met moeite legde ze er nog wat bij toen mijn vriendin de onkosten uitlegde alleen al aan benzine, terwijl alleen al de benzine het 2-3 dubbele was. Daar moest ik gelijk aan denken toen ik dit verhaal las. Sommige mensen zijn gewoon hele nare mensen.


Ik vind het persoonlijk nog vreemder om hier géén afspraken over te maken en dan 100 euro te weinig te vinden. Als jij een betaalde dienst wil leveren, dan spreek je dat van te voren af. En anders ga je er vanuit dat het een vriendendienst is


Ik ga bij dit soort dingen in ieder geval uit van brandstof vergoeden. Daar bovenop 100 euro is netjes, want je auto slijt meer dan alleen het brandstofgebruik, maar is niet per se nodig als er niets is afgesproken. Minder dan brandstofverbruik is gewoon onbeschoft als dat niet van tevoren is afgesproken.

Anoniem

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:12

Gaat het serieus om een paard van 200 pond? Omdat ie anders naar de slacht zou gaan?

Terwijl ze zelf alle adviezen weg heeft gewuifd van het begin af aan.

Die dacht 'nee heb je, ja kun je krijgen?'

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:34

Voor al het geld dat ze nu kwijt is aan het voeren van deze onzinnige rechtszaak had ze waarschijnlijk een leuk paard kunnen kopen :+

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:41

Achaiah schreef:
Voor al het geld dat ze nu kwijt is aan het voeren van deze onzinnige rechtszaak had ze waarschijnlijk een leuk paard kunnen kopen :+


Die gaat haar advocaat vast niet betalen want: zijn schuld dat ze niet in gelijk gesteld wordt.
En dan de advocaat aanklagen.

Hahaha wat een enorme muts zeg.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 11:53

In het VK zal het ook niet doe de zorgverzekering zijn denk ik? Ik heb zelf wel eens de vraag gekregen bij een gebroken enkel of er een partij was die ze aansprakelijk konden stellen. Ik weet niet in hoeverre je er zelf zeggenschap over hebt. Ook arbeidscontracten melden dat wel eens.

Als het wel eigen keuze is vind ik het onbegrijpelijk

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:08

Zorg is gratis in Engeland dus zal alleen het gekwetste ego van madam zijn, straks is de instructeur aan de beurt omdat hij haar niet verteld had waar het knopje zat, ben wel benieuwd wat er nu met het paard is gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:19

De staleigenaar moet misschien ook nog zelf haar eigen juridische kosten betalen 8)7 . Daar ben je mooi klaar mee...
Van horse and hound, Ms Ferguson is de staleigenaar en Ms Warner is de koper van het paard:
Citaat:
Changes in the rules to personal injury claims mean that Ms Ferguson could still be left footing the bill for her own legal costs, however.

Qualified One-Way Costs Shifting (QOCS) applies, meaning that even when a personal injury claim is successfully defended, the defendant will not be able to recover their legal costs unless the claim is a fraudulent.

In this case, Ms Warner was not found to be fraudulent, but her claim is being funded by way of a conditional fee agreement, which provides for a success fee — wording that was used under the old rules. A costs hearing is therefore scheduled for January where the judge will decide whether or not the claimant will have to pay the defendant’s legal costs.


http://www.horseandhound.co.uk/news/court-case-thrown-out-personal-injury-claim-638466#PsYEVmWKYL1oW383.99

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 12:22

Dat klinkt als een heel ongezond systeem :oo

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:44

In Nederland betaalt ook ieder zijn eigen kosten als het op een rechtszaak aankomt.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:45

Nikass schreef:
In Nederland betaalt ook ieder zijn eigen kosten als het op een rechtszaak aankomt.


Dat klopt niet. Dat verschilt per zaak, de rechter kán de verliezer veroordelen in de kosten maar dat gebeurt niet altijd.

Anoniem

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:58

Zeker in zaken met een duidelijke slachtoffer en dader gebeurt dat vaak. :j

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:00

Ook niet altijd.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:06

Tazzey schreef:
Nikass schreef:
In Nederland betaalt ook ieder zijn eigen kosten als het op een rechtszaak aankomt.


Dat klopt niet. Dat verschilt per zaak, de rechter kán de verliezer veroordelen in de kosten maar dat gebeurt niet altijd.


Ja maar dit gebeurt maar heel zelden, bijvoorbeeld als iemand steeds opnieuw zaken blijft aanspannen tegen dezelfde persoon.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 17:02

Zo zelden gebeurt dat niet. Ik weet hoe de rechtspraak werkt, ik heb er slechts 6 jaar voor gestudeerd. ;)

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:07

Ik raad iedereen aan een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110688
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:08

Nou idd, onze rechtsbijstand heeft al zoveel goede dingen voor ons gedaan!
Het is fijn als het niet nodig is, maar als het wel nodig is, dan is het super dat het er ook is.

Nikass

Berichten: 16702
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:15

Tazzey schreef:
Zo zelden gebeurt dat niet. Ik weet hoe de rechtspraak werkt, ik heb er slechts 6 jaar voor gestudeerd. ;)


Je bent niet de enige die ermee te maken heeft :)*

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 23:16

Dan zou je moeten weten dat het niet zo zwart wit is. :o

JoyCiej007

Berichten: 17415
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 03:27

anjali schreef:
Ik raad iedereen aan een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.


Ik zeker niet.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:45

Het is echt zo dat,alhoewel je zelf keurig en rechtvaardig meent te leven,je toch door iemand anders zomaar in een belachelijk probleem getrokken kunt worden.En heel zeker al als je in de paardenwereld zit,dat zie je nu wel aan dit topic.En dan krijg je enorme stress die wel verlicht wordt als je door een rechtsbijstandverzekering in elk geval niet ook nog een hoop juridische kosten moet gaan maken omdat je door een ander onterecht wordt aangevallen.

Mer1980

Berichten: 18834
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:36

Mijn rechtsbijstand verzekering heeft zich de voor de rest van mijn leven al terugverdiend een keer of 10 := dus ik zal nooit iemand adviseren het niet te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 13:56

JoyCiej007 schreef:
anjali schreef:
Ik raad iedereen aan een rechtsbijstandverzekering af te sluiten.


Ik zeker niet.


Waarom niet als ik vragen mag?

Ik heb er zelf geen, maar vraag me wel eens af of ik er niet een moet afsluiten. Ben wel lid van een vakbond voor een evt arbeidsconflict.

anjali
Berichten: 15083
Geregistreerd: 25-07-15

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:19

@MarieAnne: Dan heb je in elk geval al iets.Maar aanvallen kunnen uit onverwachte hoeken komen.

Tazzey
Berichten: 9504
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Re: Rechtbank wijst letselschade zaak af

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:32

Een rechtsbijstand verzekering is erg belangrijk. Absoluut afsluiten, hopelijk heb je hem nooit nodig maar als je het nodig hebt ben je blij dat je het gedaan hebt.