Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:19

Ben erg benieuwd hoe de combinatie zich ontwikkelt. Zal vast regelmatig wat voorbij zien komen op Instagram.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:39

Hoeveel Totilas nakomelingen rijdt Edward momenteel? :+

Kendra

Berichten: 8729
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:45

Ik moet het nog allemaal zien... erg jammer voor Dinja.
Had haar nog graag een paar jaar extra met dit paard gegund.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:32

Weet je, Edward kan natuurlijk nooit met twee paarden schitteren op een EK of Olympiade. Natuurlijk de vraag welk jong talentvol paard hét paard zal worden.

Toch...
Edward zal in zijn eentje geen team kunnen vormen, dus alle talentvolle paarden in NL naar hem is niet gunstig voor een 'breed' A-kader....

Of is dat te strategisch gedacht? :Y)

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:42

immanuela29 schreef:
Elisa2 schreef:
Fijn dat hij voor Nederland behouden word, het is ongetwijfeld de beste Totilas zoon tot nog toe.


Zoals hierboven gezegd werd, vind ik ook toto Jr. toch wel wat beter. Ik vind dat ie zich al meer 'draagt' als het ware, en betere achterbeen gebruik. Maar ja, hij is wel al een jaartje ouder. Wie weet wordt dat nog een wedstrijd tussen die twee in de toekomst. :j


Toto is wat ouder, en heeft meer kracht achter van nature..ik vind Total sneller aantreden. Beide is wat voor te zeggen natuurlijk, ik ben ook heel benieuwd naar de ontwikkeling van beide hengsten.

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:44

Kelly_ann schreef:
Weet je, Edward kan natuurlijk nooit met twee paarden schitteren op een EK of Olympiade. Natuurlijk de vraag welk jong talentvol paard hét paard zal worden.

Toch...
Edward zal in zijn eentje geen team kunnen vormen, dus alle talentvolle paarden in NL naar hem is niet gunstig voor een 'breed' A-kader....

Of is dat te strategisch gedacht? :Y)


Het is natuurlijk wel zo dat op deze manier enige talentvolle paarden wel voor NL behouden blijven. Ik denk zo te lezen uit het stukje van vUytert dat er zoveel vraag was naar Total dat hij anders toch wel verkocht was. En dan heb je natuurlijk grote kans dat dat naar het buitenland zou zijn geweest en dan is het ook maar de vraag waar ze terecht komen en of je er ooit nog wat van hoort.

Faline

Berichten: 7801
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:49

Weet iemand ook of hij beschikbaar blijft als dekhengst en of de prijs dit seizoen nog het zelfde zal blijven?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:02

Faline schreef:
Weet iemand ook of hij beschikbaar blijft als dekhengst en of de prijs dit seizoen nog het zelfde zal blijven?

hadden ze bij glock geen fokkerij dan?

of anders dat het wellicht bij de familie nijhof komt voor de fokkerij,
aangezien johnson daar ook staat en de andere glock hengsten daar ook beschikbaar zijn en altijd op de hengstenshow te zien zijn :)

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:24

Kelly_ann schreef:
Weet je, Edward kan natuurlijk nooit met twee paarden schitteren op een EK of Olympiade. Natuurlijk de vraag welk jong talentvol paard hét paard zal worden.

Toch...
Edward zal in zijn eentje geen team kunnen vormen, dus alle talentvolle paarden in NL naar hem is niet gunstig voor een 'breed' A-kader....

Of is dat te strategisch gedacht? :Y)


Er zijn nog veel meer zeer getalenteerde paarden en getalenteerde ruiters en amazones.
Wat betreft Dinja, zij krijgt haar kans nog wel een paard langer door te rijden. Kijk bijvoorbeeld naar Emilie Scholtens. Zij doorliep hetzelfde traject als Dinja. Veel jonge paarden opgeleid en nu in de top aan het schitteren met Apache.

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:28

Niet alle paarden die naar Gal gaan, zullen het niveau ooit halen.
Je moet het zien als een pyramide: er is een brede basis nodig om een top te maken.

We zullen zien wat er uiteindelijk overblijft van al de aankopen.
Ik had mijn geld niet op deze hengst gezet. Blijf bij mijn mening dat Totilas een wonderkind is geweest. Hij heeft de beste merries ter dekking aangeboden gekregen, dus nogal wiedes dat er goede nakomelingen van lopen, maar heb nog niet een gezien zoals hemzelf. Het lijkt erop dat Glock er wel naarstig naar op zoek is.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 19:40

Jammer voor Dinja maar als ze goed blijft presteren en groeien zal ze misschien een goede sponsor vinden om haar te steunen in het traject naar de top. Nu krijgt ze de kans om verschillende toppaarden in de dop te rijden. Daarnaast is ze een goede ruiter, komt ze heel positief en sportief over dus ze komt er zeker en vast wel!

Edward wil ik heel veel succes en geluk toewensen met zijn nieuwe topper in de dop. Ik duim er voor dat ze een fijne en harmonieuze combinatie worden!

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:29

Dees schreef:
Niet alle paarden die naar Gal gaan, zullen het niveau ooit halen.
Je moet het zien als een pyramide: er is een brede basis nodig om een top te maken.

We zullen zien wat er uiteindelijk overblijft van al de aankopen.
Ik had mijn geld niet op deze hengst gezet. Blijf bij mijn mening dat Totilas een wonderkind is geweest. Hij heeft de beste merries ter dekking aangeboden gekregen, dus nogal wiedes dat er goede nakomelingen van lopen, maar heb nog niet een gezien zoals hemzelf. Het lijkt erop dat Glock er wel naarstig naar op zoek is.


Imo heeft dat met de leeftijd te maken..Totilas als 5 jarige was niet zo bijzonder om te zien en ik vind enkele van zijn nakomelingen op jonge leeftijd nu al beter dan hij zelf was op jonge leeftijd. Ik ben dus heel erg benieuwd wat zijn nakomelingen gaan doen als ze wat ouder zijn.

Overigens staan er ook een paar fijne en veelbelovende jonge Toto's...ik hoop voornamelijk dat ze allemaal "heel" blijven.

dresjoepie

Berichten: 2521
Geregistreerd: 23-11-13

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 07:58


Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Total U.S. verkocht aan Glock Horse Performance Center

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:07

Fijn dat het welzijn voorop staat, maar wel jammer als hij maar beperkt beschikbaar komt. Hopelijk is dat alleen tijdelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 10:13