Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Overijverig paard springt parcours tijdens losgooien

 
Profiel   

*RTV Oost
Overige
Ingezonden door meerdere bokkers
[ img ]
Incredible C. springt een hindernis tijdens het losgooien


Het paard Incredible C. mag even de benen strekken in de binnenbak bij stal Wilten in Nieuwleusen, maar in plaats van even rustig een rondje te stappen kiest de merrie ervoor om zelf het parcours te gaan oefenen. "Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt", vertelt staleigenaar Roy Wilten. "Ik maak heel veel video's, maar dit ga ik nooit meer meemaken."

Het parcours is niet onbekend voor de 5-jarige Incredible C. "Ik heb dit parcours met haar geoefend onder het zadel", vertelt Roy. Maar toen de ruiter het paard alleen haar gang liet gaan in de bak sprong ze uit zichzelf de juiste volgorde. "Helaas was ik daarvoor te laat met filmen, maar ze sprong gewoon hetzelfde parcours."

Volgens Roy is Incredible C. een paard dat graag speelt. "Ze moet echt haar ei kwijt kunnen, in de stapmolen raakt ze haar energie niet kwijt. Ik heb veel meer videomateriaal maar heb er in geknipt. Tussen het springen door was ze aan het rennen, rollen en dan maakte ze weer een sprongetje. Ze was gewoon echt aan het spelen."

De video werd in de nacht van maandag op dinsdag gedeeld op de facebookpagina van de stal en wordt flink gedeeld en bekeken. De video is al meer dan 93.000 keer bekeken. "Ik maak meer video's en die worden ook altijd wel goed bekeken, maar deze gaat hard en ik denk dat de teller nog wel even doortikt."

Bekijk hier de video.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:30 



 
Profiel   

Leuk paard doet die van mij nou nooit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:34 



 
Profiel   

Grappig ook om te zien dat ze een duidelijke voorkeur heeft voor een sprong. Die lage zijn niet goed genoeg <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:42 



 
Profiel   

Leuk ook om te zien dat ze echt zoveel plezier heeft in het springen :D <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:46 



 
Profiel   

Jammer dat die het eerste niet gefilmd heeft! Was wel leuk geweest om te zien dat de merrie alles in juiste volgorde sprong :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 14:53 



 
Profiel   

Oh, wat een leuk parcours! Met die draaiende molens enzo, daar wil ik ooit wel keer rondje springen over zoiets leuks (wel op mijn hoogte, lees... laagte.. dan).
En ach als paard moet je toch iets leuks doen met je vrijetijd, die van mij had waarschijnlijk gekeken of je het kunstgras kon eten en vervolgens de wieken van de molen gesloopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:03 



 
Profiel   

Grappig :D die van ons staat altijd tussen de crosshindernissen in de wei. De wal gaan ze nog wel op. Maar ze springen nooit wat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:27 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Oh, wat een leuk parcours! Met die draaiende molens enzo, daar wil ik ooit wel keer rondje springen over zoiets leuks (wel op mijn hoogte, lees... laagte.. dan).
En ach als paard moet je toch iets leuks doen met je vrijetijd, die van mij had waarschijnlijk gekeken of je het kunstgras kon eten en vervolgens de wieken van de molen gesloopt.


Haha, die van mij ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:28 



 
Profiel   

grappig hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:29 



 
Profiel   

De hoogte van de bruine hindernis en 'boomstam' (allebei naast de windmolen) veranderen regelmatig, dan vraag ik me toch af hoe spontaan dit echt is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:34 



 
Profiel   

Haha wat leuk :D Die lijkt er echt lol in te hebben!

Mijn tinker springt ook wel eens hindernissen voor de lol, maar nooit een heel parcours :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:38 



 
Profiel   

"...in de stapmolen kan ze haar energie niet kwijt..."

Jezus, gooi dat arme paard gewoon op de wei of een winterpaddock, zoals het hoort.

Wel leuk dat ze het parcours in de juiste volgorde sprong!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:40 



 
Profiel   

Er staan af en toe wel en geen strobalen tussen de molen en de boomstam, viel mij ook op.

Het mooiste dat ik ooit gezien heb is een loslopend paard dat over een balk sprong die iemand aan het wegdragen was om een hindernis op te ruimen. Die knul schrok zich het schompus :)) Paard kwam opeens van achteren vandaan langs hem over die balk zeilen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:44 



 
Profiel   

[quote="GamblersCup"]"...in de stapmolen kan ze haar energie niet kwijt..."

Jezus, gooi dat arme paard gewoon op de wei of een winterpaddock, zoals het hoort.

Nou idd, welk paard wel?!
Geloof er niet zo in, paard springt het hele parcours en daarna als ze het willen filmen niet meer, slechts steeds dezelfde hindernissen willekeurig...
Veel paarden die dit doen trouwens..

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:49 



 
Profiel   

Heel spontaan vind ik het ook niet eigenlijk. Zag ook plots een persoon staan naast de boomstam hindernis waardoor de merrie over de hindernis moet gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 15:58 



 
Profiel   

Bokt moet ook wel altijd wat te zeuren hebben. :roll:

Heel leuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 16:02 



 
Profiel   

Lekker spelen en springen

Mijn verzorgpaard, fokmerrie Irma La Douce, de moeder van KWPN dekhengsten Pion en Luitenant Generaal, deed dat vroeger ook altijd. mooie herinneringen. Alleen koos zij haar eigen parcours. Sommige hindernissen sprong ze heen en dan kort draaien en dan weer terug van de "verkeerde kant. Even rollen en hup weer verder springen. Die was altijd bezig met rare sprongen. Pion had het springtalent niet van een vreemde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 16:44 



 
Profiel   

Super leuk toch die van mij zou dat ding mollen omdat hij eraan gaat zitten.

dat gezeur altijd!
Denk eerder dat de strobalen voor de veiligheid zijn zodat ze niet tussen de wieken en de boomstammen door kan springen. En de persoon staat er idd even maar beweegt zich niet paard kan gewoon omkeren en anders kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 16:58 



 
Profiel   

Als dit nieuws is hebben wij allemaal wel elke dag een filmpje wat bijzonder genoeg is

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 17:01 



 
Profiel   

Dit zijn gewoon momenten die achter elkaar zijn geplakt. Wel leuk dat ze springt, maar niet heel bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 17:05 



 
Profiel   

Withers schreef
De hoogte van de bruine hindernis en 'boomstam' (allebei naast de windmolen) veranderen regelmatig, dan vraag ik me toch af hoe spontaan dit echt is?

Precies. De hindernissen staan ook vrij dicht op elkaar dan springt een paard er nogal snel over als je wat klikt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 17:06 



 
Profiel   

Zohee, dat was inderdaad INCREDIBLE! Paard doet zijn naam alle eer aan...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 17:10 



 
Profiel   

Grappig, ik weet ook niet in hoeverre dit paard het uit zichzelf doet want ik zag ook een persoon staan die de vrije weg blokkeerde.

Maar ik weet wel dat als ze het springen leuk vinden dat sommige paarden spontaan gaan springen inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 18:22 



 
Profiel   

na, bitloos, hoofdstelloos, boomloos, zadellood, ruiterloos...

ze gaven aan dat er geknipt en geplakt was en zo deze video tot stand was gekomen, omdat ze het vaker doet als ze los mag in de rijbaan. ze rolt, draaft wat rond en springt af en toe.
Alleen de keer dat ze het parcours compleet sprong waren ze te laat met filmen vandaar deze video, neem aan als 'bewijs' dat ze zonder druk springt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 18:49 



 
Profiel   

Hier ook wel paarden gehad die dat doen bij losgooien.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-02-18 18:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 41 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen