Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Gemeente Putten gaat toch buitenbak HV Putten herstellen

 
Profiel   

De Puttenaer
Overige


Door een foutje van de gemeente Putten is de buitenbak van het Hippisch Verband Putten (HVP) niet in 2017 vervangen. De fout wordt alsnog op korte termijn hersteld. De Puttense gemeenteraad gaat unaniem akkoord met het voorstel hiervoor 90.000 euro uit te trekken.

De vervanging van de buitenbak was opgenomen in het sportaccommodatieplan. Maar zonder daarvoor financiële middelen beschikbaar te stellen. Mede omdat de gemeente wil kijken of van sportpark Putter Eng een open sportpark kan worden gemaakt. De accommodatie van het hippisch verband moet daarvoor mogelijk worden verplaatst. Los hiervan had de buitenbak echter gewoon vervangen moeten worden maar per ongeluk was dat in het onderhoudsplan van de gemeente doorgeschoven naar 2019.

Ook werd gesproken over twee buitenbakken waarvoor bedragen van 75.000 en 15.000 euro in het onderhoudsplan stonden. In de praktijk gaat het echter om één buitenbak. Bestuurslid Aart Zoet van HPV gaf eerder in de commissie Samenleving nog eens hoe in welke slechte staat de buitenbak verkeert. Over de vervanging waren goede afspraken gemaakt met toenmalig wethouder Ard Kleijer. Groot was de verbazing dan ook dat het onderhoud ineens pas in 2019 op het programma bleek te staan.

Het water staat het hippisch verband, zo zegt Zoet, inmiddels bijna tot aan de lippen. De buitenbak verkeert in een bijzonder slechte staat en regelmatig heeft men wateroverlast. Negen van de tien keer is de buitenbak niet te gebruiken. Zakt het water al weg, dan blijft een laag slib achter waardoor de kans op val- en glijpartijen groot is. Het verband heeft veiligheid van de deelnemers hoog in het vaandel staan en deze kan men momenteel de deelnemers niet bieden.

De slechte kwaliteit van de buitenbak maakt ook dat wedstrijden moesten worden geannuleerd omdat niet aan de eisen van de Koninklijke Nederlandse Hippische Sportbond kan worden voldaan. Dat betekent verlies aan inkomsten maar ook ontbreekt hierdoor een stukje reclame als het gaat om het laten zien wat een schitterende accommodatie de vereniging verder heeft. Voor buitenwedstrijden mag echter niet worden uitgeweken naar binnen.

Wethouder Gerbert Priem gaf aan de accommodatie zelf te hebben bezocht. Hij is hiervan onder de indruk gekomen, ook wat betreft de plaatsing van zonnepanelen. Hij prijst de bijdrage welke door het hippisch verband aan de Puttense gemeenschap wordt gegeven. Het verband is in verband met de mogelijke verhuizing wel verzocht een installatie aan te brengen welke verplaatsbaar is. De kosten van een dergelijke verplaatsing zijn bij zowel de gemeente als het hippisch verband nog niet bekend. Gekozen is voor een eb- en vloedsysteem dat een lange levensduur heeft maar ook gemakkelijk is te verplaatsen.

Overigens kan het onderzoek naar een mogelijke verplaatsing nog wel enige jaren op zich laten wachten. Naast het open sportpark wordt hierbij ook gekeken naar mogelijkheden voor woningbouw in deze omgeving.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 07:55 



 
Profiel   

€90.000,- voor een buitenbak? Ik heb aardig wat offertes gezien, maar niet één van 90K B-) B-) 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:22 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
€90.000,- voor een buitenbak? Ik heb aardig wat offertes gezien, maar niet één van 90K B-) B-) 8)7


Hahahaha daar gaan weer een aantal mensen lekker van op vakantie :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:46 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
€90.000,- voor een buitenbak? Ik heb aardig wat offertes gezien, maar niet één van 90K B-) B-) 8)7

Het gaat om 2 buitenbakken waarvan 1 ontzettend groot en waar veel wedstrijden worden gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:47 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
€90.000,- voor een buitenbak? Ik heb aardig wat offertes gezien, maar niet één van 90K B-) B-) 8)7





Toch eens beter om je heen kijken.

Mijn 20x60 baan was al 50.000.
Meeste rijverenigingen hebben al gauw formaat 2 buitenbanen. Dan kom je zo aan de 90.000

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 18:16 



 
Profiel   

De bak bij hv is ontzettend groot :D Geen 20 x 60 bak

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 19:58 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
€90.000,- voor een buitenbak? Ik heb aardig wat offertes gezien, maar niet één van 90K B-) B-) 8)7

Dat kost het al wel snel als je het laat doen en hoe groter hoe duurder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 20:08 



 
Profiel   

Even iets heel anders... dus die vereniging krijgt gewoon nieuwe bak van de gemeente!?
Zo zeg! Dat zouden veel verenigingen wel willen ja..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 20:14 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Even iets heel anders... dus die vereniging krijgt gewoon nieuwe bak van de gemeente!?
Zo zeg! Dat zouden veel verenigingen wel willen ja..



Als de locatie van de gemeente is en het in het bestemmingsplan is opgenomen is het vrij logisch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 20:39 



 
Profiel   

Sjolvir schreef
Even iets heel anders... dus die vereniging krijgt gewoon nieuwe bak van de gemeente!?
Zo zeg! Dat zouden veel verenigingen wel willen ja..

Het is grond van de gemeente en er wordt ook gebruik van gemaakt voor andere dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 21:20 



 
Profiel   

Ik weet niet precies welke bak vervangen gaat worden (of dat ze het samen 1 bak noemen en het enkel door hekjes verdeeld wordt), maar het gaat echt over gigantische bakken.

http://www.hippischverbandputten.nl/hip ... commodatie
Citaat
Daarnaast twee ruime buitenbakken met een oppervlakte van resp. 3.000 en 3.500 m2. Achter de grote buitenbak grenst nog een kleinere bak (1.400 m2) die o.a. dienst doet als inspringbak.


Voor de duidelijkheid: een 20x40 bak is 800m2 en een 20x60 bak 1200m2. Het gaat dus om bakken van resp. ±50x60m, 50x70m en 20x50m (qua oppervlakte, of ze precies deze vorm hebben weet ik niet).

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 01:51 



 
Profiel   

Oei dat zijn wel grote banen ja. Inderdaad iets anders dan het 20 x 40 bakje wat ik aan ga leggen. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 08:51 



 
Profiel   

Zolang voetbalvelden bijna overal door belastinggeld worden gefinancierd mag de paardensport ook weleens profiteren...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-18 13:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 13 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen