Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ineke2

Berichten: 33120
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 14:10

Peetstap schreef:
Mooi internetpraat allemaal, maar zet wedje uit dat de meeste in reallife nog niet eens de hufter durven aan te spreken die parkeerd op een invalide parkeerplek bij je eigen supermarkt omdat ie te lui is paar meter verder te lopen met zijn kratje bier.

Moedig dat deze man wel aktie onderneemt.

Heb ik wel gedaan, bijna klappen gehad daardoor, maar heb heel hard geroepen dat er NU politie moest worden gebeld.
Dat hielp... als nog politie bijgeweest en de beste man heeft een bekeuring gehad en heb zelf aangifte gedaan van bedreiging.
Dat betekend dat de man nu bekend is bij de politie bij een eventueel volgend incident.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 17:53

NatasjavE schreef:
Wat netjes zou zijn als de school iemand bij die parkeerplaats zou zetten als verkeersregelaar met het verzoek aan ouders verderop te parkeren. Als je dat regelmatig een paar keer in de week doet dan is het zo over. Wel regelmatig herhalen.

Dat dus

de school veroorzaakt overlast, lossen ze maar op ook. Gemeente heeft al allerlei aanpassingen geprobeerd te maken om gevaarlijke situaties op de weg te voorkomen en daarom draaien die schurft ouders dat parkeerterrein op. Wordt tijd dat de school zijn verantwoording neemt.

Als de school nou gewoon even een 'kiss and ride' straatje aanlegt op hun EIGEN terrein....... Blijkbaar is er behoefte aan.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:17

Eilatan schreef:
Als de school nou gewoon even een 'kiss and ride' straatje aanlegt op hun EIGEN terrein....... Blijkbaar is er behoefte aan.


Exact, en daar is echt wel plek voor op dat terein

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:50

Eilatan schreef:
NatasjavE schreef:
Wat netjes zou zijn als de school iemand bij die parkeerplaats zou zetten als verkeersregelaar met het verzoek aan ouders verderop te parkeren. Als je dat regelmatig een paar keer in de week doet dan is het zo over. Wel regelmatig herhalen.

Dat dus

de school veroorzaakt overlast, lossen ze maar op ook. Gemeente heeft al allerlei aanpassingen geprobeerd te maken om gevaarlijke situaties op de weg te voorkomen en daarom draaien die schurft ouders dat parkeerterrein op. Wordt tijd dat de school zijn verantwoording neemt.

Als de school nou gewoon even een 'kiss and ride' straatje aanlegt op hun EIGEN terrein....... Blijkbaar is er behoefte aan.



Nou de school zorgt niet voor overlast, dat zijn nog altijd de ouders. School gaat er wel veel te laks mee om, dat dan weer wel.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:53

Een school heeft helemaal niets te beslissen over een kiss&ride strook oid, dat ligt allemaal bij de gemeente.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:54

xxCYNNxx schreef:
Eilatan schreef:

Dat dus

de school veroorzaakt overlast, lossen ze maar op ook. Gemeente heeft al allerlei aanpassingen geprobeerd te maken om gevaarlijke situaties op de weg te voorkomen en daarom draaien die schurft ouders dat parkeerterrein op. Wordt tijd dat de school zijn verantwoording neemt.

Als de school nou gewoon even een 'kiss and ride' straatje aanlegt op hun EIGEN terrein....... Blijkbaar is er behoefte aan.



Nou de school zorgt niet voor overlast, dat zijn nog altijd de ouders. School gaat er wel veel te laks mee om, dat dan weer wel.


Dus als de bezoekers van een kroeg midden in de nacht bij het sluiten de straat op gaan, ruzie zoeken, herrie schoppen en de buurt wakker maken, is de kroeg ook niet verantwoordelijk?

Natuurlijk wel.

Net als deze school.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 18:59

ergens verantwoording voor dragen is niet geheel hetzelfde als overlast veroorzaken. Ik neem aan dat de school niet tegen de ouders heeft gezegd dat ze gerust lekker asociaal bij de overburen mogen parkeren.
Dus nee; school veroorzaakt geen overlast.
Dragen zij wel enige verantwoordelijkheid over hoe die ouders zich gedragen; ja dat weer wel....net als met een kroeg.

Overigens is de vergelijking met een kroeg wat krom, aangezien daar nog geestverruimende middelen om de hoek komen kijken, die door de kroeg verstrekt wordt. In die zin is een kroeg dus veel meer verantwoordelijk voor wat hun klanten doen dan dat een school dat is met aso ouders; ik neem aan dat ze nuchter hun kind afzetten en dus bij hun volle verstand zijn.
Laatst bijgewerkt door xxCYNNxx op 21-02-18 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:08

Goof schreef:
Een school heeft helemaal niets te beslissen over een kiss&ride strook oid, dat ligt allemaal bij de gemeente.


Volgens mij kan een school echt wel redelijk wat bepalen over hoe ze hun terrein inrichten. Bestemmingsplan kan van invloed zijn, maar 'helemaal niets' te beslissen lijkt me onzin.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:10

Shadow0 schreef:
Goof schreef:
Een school heeft helemaal niets te beslissen over een kiss&ride strook oid, dat ligt allemaal bij de gemeente.


Volgens mij kan een school echt wel redelijk wat bepalen over hoe ze hun terrein inrichten. Bestemmingsplan kan van invloed zijn, maar 'helemaal niets' te beslissen lijkt me onzin.


Het terrein van de school zelf zou al makkelijk kunnen.

Maar stel dat dat niet zou kunnen kunnen ze er op zijn minst om vragen bij de gemeente.

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:13

Maar dat is het punt, het is het terrein van de gemeente ;)
Parkeerplaatsen bij scholen zijn gewoon openbare parkeerplaatsen van de gemeente. Tenzij het een priveschool betreft met eigen grond inderdaad.
De laatste middelbare school waar ik werkte had, gezien het aantal personeelsleden, een relatief kleine parkeerplaats en collega's parkeerden nog wel eens langs de heg of netjes op de stoep (waarbij ze niemand in de weg stonden), maar er werd gewoon gecontroleerd en ik heb ook echt wel mee gemaakt dat collega's parkeerboetes hadden gekregen.

Daarbij heeft deze school zoals ik het lees een prima parkeerplek, dus zij bieden ruimte voor ouders om te parkeren. Het is makkelijk om te roepen 'wow, echt asociaal van die school', maar een school kan moeilijk ouders beboeten. Informeren en aansturen, prima, maar het zijn echt de ouders zelf die zo asociaal zijn om de makkelijkste weg te kiezen.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:35

Goof schreef:
Maar dat is het punt, het is het terrein van de gemeente ;)


Oh, een semantisch spelletje. Maar volgens mij niet waar.

Citaat:
Het is makkelijk om te roepen 'wow, echt asociaal van die school', maar een school kan moeilijk ouders beboeten.


Ik vind scholen vaak best makkelijk in het bedenken waarom ze vooral niets kunnen doen. Maar mij lijkt het niet zo moeilijk eigenlijk.

Zet bijvoorbeeld iemand neer bij de zijingang die iedereen zonder fiets naar de hoofdingang stuurt.
Ga een paar keer als directeur of conrector bij de ingang staan en spreek de ouders rechtstreeks aan.
Noteer de leerlingen en haal die later uit de klas om een gesprek met hen te hebben.
Geef als school duidelijk aan dat je alle acties vanuit de manegehouder om bijvoorbeeld de politie in te schakelen om auto's af te laten slepen volledig ondersteunt.
Etc.

Als je als school besluit dat je dat soort dingen niet wenselijk vindt en je maakt je er druk over, dan is er echt heel veel te doen. ("Maar dat kost moeite!" Ja.)

En de school kan dus opperen om vanuit de ouderbijdrage een toegangspoort bij de manege te plaatsen. Lijkt me ook wel een leuke manier om wat leven in de brouwerij te brengen 8-)

Goof

Berichten: 28799
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:37

Ja tuurlijk ben ik het met je eens dat je er tijdelijk iemand neer kan zetten om ouders aan te spreken. Dan moet er wel iemand beschikbaar zijn, maar dat zou moeten lukken.
Aan de andere kant; als de ouders al niet gevoelig zijn voor het aanspreken door de manegeeigenaar, vraag ik me af in hoeverre zij gevoelig zijn voor een 'aanmaning' door een concierge.

Shadow0

Berichten: 43505
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:42

Goof schreef:
Aan de andere kant; als de ouders al niet gevoelig zijn voor het aanspreken door de manegeeigenaar, vraag ik me af in hoeverre zij gevoelig zijn voor een 'aanmaning' door een concierge.


Precies de reden dat ik nadrukkelijk schreef 'directeur of conrector', niet congierge. Daar moet je als directeur dus zelf een aantal keer staan. En als je er niet zelf kunt staan, dan zet je er iemand neer die de leerlingen kent, en dan bel je vervolgens als directeur later alsnog de ouders.

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:49

Goof schreef:
Maar dat is het punt, het is het terrein van de gemeente ;)
Parkeerplaatsen bij scholen zijn gewoon openbare parkeerplaatsen van de gemeente. Tenzij het een priveschool betreft met eigen grond inderdaad.
De laatste middelbare school waar ik werkte had, gezien het aantal personeelsleden, een relatief kleine parkeerplaats en collega's parkeerden nog wel eens langs de heg of netjes op de stoep (waarbij ze niemand in de weg stonden), maar er werd gewoon gecontroleerd en ik heb ook echt wel mee gemaakt dat collega's parkeerboetes hadden gekregen.

Daarbij heeft deze school zoals ik het lees een prima parkeerplek, dus zij bieden ruimte voor ouders om te parkeren. Het is makkelijk om te roepen 'wow, echt asociaal van die school', maar een school kan moeilijk ouders beboeten. Informeren en aansturen, prima, maar het zijn echt de ouders zelf die zo asociaal zijn om de makkelijkste weg te kiezen.


Baarns lyceum is een priveschool. Een hele dure ook. Waar bv onze koning, z'n moeder en haar zussen op gezeten hebben.
Nogmaals, die school heeft een gigantisch terrein. Dit is vooral gemakzucht. Of een gebrek aan lef om deze ouders aan te spreken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 19:57

Shadow0 schreef:
Goof schreef:
Aan de andere kant; als de ouders al niet gevoelig zijn voor het aanspreken door de manegeeigenaar, vraag ik me af in hoeverre zij gevoelig zijn voor een 'aanmaning' door een concierge.


Precies de reden dat ik nadrukkelijk schreef 'directeur of conrector', niet congierge. Daar moet je als directeur dus zelf een aantal keer staan. En als je er niet zelf kunt staan, dan zet je er iemand neer die de leerlingen kent, en dan bel je vervolgens als directeur later alsnog de ouders.


Ook een concierge kan prima de ingang van het terrein blokkeren en enkel manege/pension klanten doorlaten.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:42

Nies_ schreef:
IHN schreef:
zelfde probleem vroeger gehad bij tankstation waar ik werkte...alles vol met mensen die gingen shoppen en geen zin hadden om parkeergeld te betalen...de huurauto's die terug zouden komen konden dus niet geparkeerd worden..zag ik het en liep erheen om er wat van te zeggen kon ik een grote mond krijgen...heb toen dus de huurauto's die binnen kwamen ervoor geparkeerd, sleutels vd huurauto's in de kluis gemikt...kon geen kip weg...stonden ze te kijken...sorry jongens..dat wordt lopen. Morgen 8 uur zijn we weer geopend. Fijne avond nog.
Mensen moeten hun fatsoen eens een keer houden.

En? Succesvolle actie? Vind hem in ieder geval geniaal. Ik zou daar weleens bij willen zijn. :') En dan vooral zien hoe chagrijnig zevde volgende dag hun auto komen halen.


Eentje had zelfs de politie gebeld...die mij vervolgens verzocht de auto's weg te rijden zodat ze eruit konden...sorry...gaat niet...sleutels in kluis baas niet bereikbaar. Tja..dan houdt het op...volgende dag waren ze goed sjacherijnig dus.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 16:26

Ineke2 schreef:
Peetstap schreef:
Mooi internetpraat allemaal, maar zet wedje uit dat de meeste in reallife nog niet eens de hufter durven aan te spreken die parkeerd op een invalide parkeerplek bij je eigen supermarkt omdat ie te lui is paar meter verder te lopen met zijn kratje bier.

Moedig dat deze man wel aktie onderneemt.

Heb ik wel gedaan, bijna klappen gehad daardoor, maar heb heel hard geroepen dat er NU politie moest worden gebeld.
Dat hielp... als nog politie bijgeweest en de beste man heeft een bekeuring gehad en heb zelf aangifte gedaan van bedreiging.
Dat betekend dat de man nu bekend is bij de politie bij een eventueel volgend incident.


Stoer , je bent een van de weinige die zijn rechtvaardigheidsgevoel in de praktijk durft aan te spreken. +:)+

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:22

Veulen84 schreef:
Baarns lyceum is een priveschool. Een hele dure ook. Waar bv onze koning, z'n moeder en haar zussen op gezeten hebben.
Nogmaals, die school heeft een gigantisch terrein. Dit is vooral gemakzucht. Of een gebrek aan lef om deze ouders aan te spreken.

Dan denk ik dat we hier dus de reden hebben dat de directeur zich als een slappe zak opstelt 8-)
Dit soort scholen worden vaak voorzien van "kadootjes" door ouders/oud leerlingen (alumni), en ik vermoed dat hij daarom deze ouders absoluut niet tegen de haren in wil strijken <<)

Christiene
Berichten: 7723
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 17:27

Een hek voor de ingang van de manege of slagboom en klanten een pas geven. Of klanten kunnen hem zelf openen.
Die ouders gaan echt niet uitstappen om een hek te openen.

Esplendido
Berichten: 3134
Geregistreerd: 09-08-11

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 20:02

Baarnsch lyceum is geen privéschool. Het is een gewone middelbare school. Er is wel sprake van een vrijwillige ouderbijdrage maar dat is op heel veel scholen.

Goede actie van de manege eigenaar en ik hoop dat de school strenger op gaat treden tegen ouders die op deze manier overlast veroorzaken.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 08:53

Christiene schreef:
Een hek voor de ingang van de manege of slagboom en klanten een pas geven. Of klanten kunnen hem zelf openen.
Die ouders gaan echt niet uitstappen om een hek te openen.


Waarom zou de manege houder onkosten moeten maken voor het probleem van de school? DE school moet gewoon de ouders aanspreken en toezicht zetten bij aanvang / einde schooltijden. En ik vind de gemeente ook laks dat ze niet meedenken aan een oplossing, zij kunnen best van tijd tot tijd bij de schoolspits een boa neer zetten, die bekeuringsgerechtig is. Even van te voren een aankondiging in de lokale krant dat er boetes uit gedeeld gaan worden en mensen ontdekken spontaan dat er pootjes zitten onder hun kinderen en dat ze best 100 meter kunnen lopen.

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:02

Esplendido schreef:
Baarnsch lyceum is geen privéschool. Het is een gewone middelbare school. Er is wel sprake van een vrijwillige ouderbijdrage maar dat is op heel veel scholen.


Het is inderdaad geen privé school maar het is ook zeker geen doorsnee middelbare school.
Ik vind dat de school ook voor een slagboom mag zorgen als ze de ouders kennelijk niet in het gareel krijgen.
Aan de andere kant werkt het misschien ook al met gewoon een draadje/lint die je voor de inrit spant.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:14

Juf Ank even laten komen, dan komt het helemaal goed

meggiemeg

Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:39

bridgetF schreef:
Even van te voren een aankondiging in de lokale krant dat er boetes uit gedeeld gaan worden en mensen ontdekken spontaan dat er pootjes zitten onder hun kinderen en dat ze best 100 meter kunnen lopen.

_/-\o_ geweldig!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 09:54

Ik denk dat de mamma's en papa's juist vinden dat hun kroost heilig is en ze het recht hebben om daar te staan, immers de maatschappij moet rekening houden met kinderen en hun ouders.