Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-18 23:04

ad
Overige
Ingezonden door bokker JPitty

Manegehouder Jos Zonneveld uit Baarn is het zat. De parkeerplaatsen bij zijn bedrijf worden in de ochtend en middag steevast bezet gehouden door ouders van leerlingen van het Baarnsch Lyceum.

Uit protest blokkeerde hij vanochtend de zijingang van de school met vijf enorme balen graskuil. Zonneveld zegt grote last te ondervinden van ouders die hun kinderen dagelijks met de auto naar school brengen en bij zijn bedrijf parkeren. ,,En dat zijn er tientallen. Soms moeten ze gewoon op elkaar wachten om hier het terrein op te kunnen. Alsof het om openbare parkeerplekken gaat in plaats van eigen terrein’’, aldus de ondernemer met zijn bedrijf tegenover de school.

,,De bordjes met ‘privéterrein’ worden stelselmatig genegeerd en wanneer Zonneveld ouders aanspreekt op hun parkeergedrag kan hij in sommige gevallen een grote mond krijgen. ,,Voor mijn klanten is soms niet eens een plekje vrij’’, schetst hij het probleem.

Onverschillig
Zonnevelds boosheid spitst zich ook toe op de rector van het Baarnsch Lyceum, die in zijn ogen veel te onverschillig reageert. Rector Henk van Ommen snapt de overlast, maar zegt niets te kunnen doen. ,,Dit speelt al jaren en steeds wijzen wij nieuwe ouders erop om op onze eigen parkeerplekken te parkeren. Maar dan moeten de kinderen 250 meter lopen. Ik ben niet bevoegd om handhavend op te treden.’’

Van Ommen heeft de gemeente gevraagd om te bemiddelen. ,,Als de balen niet verdwijnen, dan moet mogelijk toch de politie komen.’’

Goof

Berichten: 28760
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:07

Is dit parkeerprobleem voorpaginanieuws omdat het woord 'graskuil' erin voorkomt ofzo?

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:09

Goof schreef:
Is dit parkeerprobleem voorpaginanieuws omdat het woord 'graskuil' erin voorkomt ofzo?



zoiets vroeg ik me ook al af

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:10

Goof schreef:
Is dit parkeerprobleem voorpaginanieuws omdat het woord 'graskuil' erin voorkomt ofzo?


Of 'manegehouder'

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26215
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:11

Dit betreft een manegehouder die boos is, want zijn eigen klanten kunnen niet eens meer op het terrein van de manege parkeren...

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:20

Voor zover ik weet bestaat voorpagina nieuws niet meer en is dit algemeen nieuws. Snap niet wat daar mis mee zou zijn.
Het is geen krant maar een paardensite.

Sizzle

Berichten: 35665
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:21

Gaat de rector de politie bellen omdat de buurman stro op zijn eigen oprit heeft staan :o?
:')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:27

1) wie wordt er op de middelbare school nou nog door zijn ouders gebracht en 2) stel je voor, je kinderen zouden maar 250 meter moeten lopen :')

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:28

Gewoon al die koters met de fiets naar school. Ze worden er maar verwend van als ze worden gechauffeerd door pappie en mammie.

Vind 't wel een goede actie van de balen kuil eigenlijk.

theadora99

Berichten: 3630
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:28

Sizzle schreef:
Gaat de rector de politie bellen omdat de buurman stro op zijn eigen oprit heeft staan :o?
:')

Nee, omdat iedereen op zijn erf parkeert zet hij stro op de parkeerplaats van de school :)*

tamary

Berichten: 29166
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:29

Sizzle schreef:
Gaat de rector de politie bellen omdat de buurman stro op zijn eigen oprit heeft staan :o?
:')

Nee, die balen blokkeren de zijingang van de school.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:30

Fenrir schreef:
1) wie wordt er op de middelbare school nou nog door zijn ouders gebracht en 2) stel je voor, je kinderen zouden maar 250 meter moeten lopen :')


Als docent kan ik je zeggen: je zou ervan schrikken.... :')

Maflinger_S
Berichten: 12152
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:32

He? Het gaat hier om een lyceum, dus om kinderen vanaf 11-12 jaar? Die kunnen toch gewoon fietsen?

Ik geef de goede man groot gelijk dat hij strobalen zo plaatst dat de ouders de auto's niet meer op zijn erf kunnen parkeren tijdens het droppen van hun kinderen. Het is zijn erf tenslotte.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:32

Ik vind het een terecht protest van de manegehouder. School moet toch iets beter zijn best doen om parkeerproblemen te voorkomen. En kom op zeg 250 meter lopen, nou nou wat een eind. :')

Manegehouder kan ook bv even paar dagen zijn eigen erf met stroomdraadje afzetten. Moeten zijn klanten even draadje open en erf oprijden draadje dicht. Eens zien hoe snel directeur de boel ok heeft

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:42

Op het Baarnsch Lyceum zitten ook leerlingen van omliggende dorpen. Er worden inderdaad vaak kids gebracht met bijvoorbeeld slecht weer.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37233
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:43

Ja en? Ik moest toch echt 16 km fietsen door weer en wind om op school te komen. Ben ik niet slecht van geworden. Nu er bijna geen schoolgym meer is 500 m per dag lopen is alvast iets beweging toch hihi

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:44

Chiave schreef:
Op het Baarnsch Lyceum zitten ook leerlingen van omliggende dorpen. Er worden inderdaad vaak kids gebracht met bijvoorbeeld slecht weer.

:)* Daarom willen ze natuurlijk bij Zonneveld parkeren.

Leeeeet the sun shine :)ddd

Veulen84

Berichten: 10877
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: Manegehouder in Baarn boos om auto’s op zijn erf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:58

Ik snap die manegehouder wel. Die school staat op een gigantisch terrein. Maar ze hebben alleen parkeerplaatsen aan de hele andere kant. Die zij-ingang is meer ingericht voor fietsers. Maar dan denk ik als school kun je ook je best doen en bv een kiss-and-ride strook bij die ingang maken.

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 23:59

Zonneveld ligt echt precies tegenover het Baarnsch Lyceum, dus ik snap inderdaad dat ouders even parkeren om hun kind af te kunnen zetten. Ik moest inderdaad ook 16 kilometer door weer en wind, maar als mijn fiets het begaf of ik werd terug naar huis geblazen door de wind, dan werd ik gebracht... Ik begrijp het wel, dat kids gebracht worden, soms.

vevina
Berichten: 1640
Geregistreerd: 27-10-09
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:00

karuna schreef:
Ja en? Ik moest toch echt 16 km fietsen door weer en wind om op school te komen. Ben ik niet slecht van geworden. Nu er bijna geen schoolgym meer is 500 m per dag lopen is alvast iets beweging toch hihi

Ik denk dat het hier in dit topic niet gaat over dat jij vroeger naar school moest fietsen. Als ouders geen problemen hebben met brengen/halen wie ben jij om daar commentaar op te leveren?

Ik vind het een goede actie van de manege, hopelijk leren de ouders ervan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:03

Dus die rector gaat de politie bellen om die balen stro.......de manege houder zou de politie moeten bellen wanneer die rottige ouders met hun grote mond op zijn terrein staan.

En inderdaad, tjongejonge die kindertjes zouden maar 250 meter moeten lopen naar de parkeerplaats poehpoeh dat is nogal wat hoor na een hele dag in de schoolbanken zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:05

vevina schreef:
karuna schreef:
Ja en? Ik moest toch echt 16 km fietsen door weer en wind om op school te komen. Ben ik niet slecht van geworden. Nu er bijna geen schoolgym meer is 500 m per dag lopen is alvast iets beweging toch hihi

Ik denk dat het hier in dit topic niet gaat over dat jij vroeger naar school moest fietsen. Als ouders geen problemen hebben met brengen/halen wie ben jij om daar commentaar op te leveren?

Ik vind het een goede actie van de manege, hopelijk leren de ouders ervan!


ze geeft toch ook geen commentaar op het brengen van de kinderen door de ouders, maar op dat de kinderen 250 meter moeten lopen van en naar de parkeerplaats. En als zij commentaar wilt leveren mag dat toch? Wie ben JIJ dan om te zeggen dat zij dit niet mag?

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:06

Kan die manegehouder niet gewoon geld eisen als ze daar gaan parkeren? Krijgt ie er tenminste nog wat voor. :+

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:08

puppy1128 schreef:
Kan die manegehouder niet gewoon geld eisen als ze daar gaan parkeren? Krijgt ie er tenminste nog wat voor. :+

Kan 'ie een uitzendkracht betalen die daar met een hooivork de parkerende ouders van het erf weert :Y)

Ineke2

Berichten: 33098
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-18 00:13

Ik vind het wel een goede actie van die manegehouder.
De houding van de rector vind ik nogal slap als die dat werkelijk zo gezegd heeft.