Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Harrie Smolders derde in Rolex Grote Prijs The Dutch Masters

 
Profiel   

knhs
Springen

[ img ]
Harrie Smolders en Emerald. Foto: Arnd Bronkhorst / FEI

Harrie Smolders is met zijn toppaard Emerald derde geworden in de Rolex Grand Prix van The Dutch Masters – Indoor Brabant. “Veel sneller kon ik vandaag niet”, legt Smolders uit. Laatste starter Niels Bruynseels won de met 800.000 euro hoogst gedoteerde Grote Prijs van ons land. Jur Vrieling en Maikel van der Vleuten eindigden als nummers 5 en 6.

Het werd een zinderende finale van The Dutch Masters -Indoor Brabant the horse show met 13 combinaties in de barrage van de Rolex Grand Prix. Daaronder vier Nederlanders. Marc Houtzager beet het spits af een deed een zeer goede poging. Aan de finish moest de regerend Nederlands kampioen met Sterrehof’s Calimero vier strafpunten noteren, goed voor de 11e plaats.
Jur Vrieling was als derde starter de eerste foutloze in de barrage en nam de leiding met VDL Glasgow vh Merelsnest in een tijd van 39.89, waarmee hij vijfde werd. Het was de Duitser Marcus Ehning die de leiding nam in 37.80. Direct daarna reed favoriet Harrie Smolders met Emerald slechts 0.09 seconden langzamer dan Ehning. Laatste starter Niels Bruynseels was nog 0.7 seconden sneller dan Ehning en nam de hoofprijs mee naar Vlaanderen. Daarvoor was Maikel van der Vleuten foutloos gebleven met Idi Utopia om als zesde te eindigen.

Harrie Smolders was na afloop tevreden met de derde plaats. “Meer zat er vandaag niet in. Ik had niet sneller gekund. Naar de laatste hindernis moest ik een beetje terugnemen om Emerald toch goed op het achterbeen te krijgen. Het was fantastische sport.”
Smolders, die in grootse vorm verkeert de laatste maanden lijkt op weg om de nummer 1 positie op de wereldranglijst van Kent Farrington over te nemen. “Daar ben ik niet mee bezig. Als de ranking mijn prioriteit was dan had ik mijn toppaarden Don en Emerald geen rust gegeven. Het komt zoals het komt.”

Het was voor de Nederlandse springsport een succesvol evenement. Voorafgaand aan de Rolex Grote Prijs won Gerco Schröder met Glock’s Debalia de accumulator wedstrijd. Zaterdagavond waren Maikel van der Vleuten (Arrera C) en Johnny Pals (Chat Botte du Rouisseau) nummers 1 en 2 in de hoofdrubriek over 1.55m.

Uitslag Rolex Grand Prix The Dutch Masters Indoor Brabant Horse Show, 1.60m
1.Niels Bruynseels (Bel), Ganzia de Muze (v.Malito de Reve), 0 – 0, 37.10 sec
2.Marcus Ehning (Dui), Coronado NRW (v.Cornet Obolensky), 0 – 0, 37.80 sec
3.Harrie Smolders (Lage Mierde), Emerald (v.Diamant de Semilly), 0 – 0, 37.89 sec
4.Jur Vrieling (Holwierde), VDL Glasgow vh Merelsnest (v.Nabab de Reve), 0 – 0, 39.89 sec
5.Maikel van der Vleuten (Someren), Idi Utopia (v.Quasimodo Z), 0 – 0, 40.90 sec
6.Marc Houtzager (Rouveen), Sterrehof’s Calimero (v.Quidam de Revel), 0 – 4, 40.94 sec

Klik hiervoor de volledige uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 12:21 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen