Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:43

damian23 schreef:
NatasjavE schreef:
Edit: over doorrijden na een ongeval. Ook niet handig. Ik had mij in iedergeval even persoonlijk bij het slachtoffer gemeld om te kijken of je kan helpen en je telefoonnummer achter te laten.(je zal waarschijnlijk toch echt even verzekeringszaken moeten uitwisselen)


Ik had vermoedelijk in emotie ook achter mijn paard aangegaan.

Ze weten toch wie het is, dus er zal echt wel enige uitwisseling van informatie zijn geweest.
Anders kan er ook geen boete gegeven worden aan deze ruiter.
En ja ik ging ook achter het paard aan, er zijn al mensen bij dus het is niet zo dat je een slachtoffer hulpeloos achterlaat.
Ik zou de boete daaromtrent dus ook echt aanvechten. Dat loslopende paard is nog onveiliger daar niets aan te doen.


Sarah_Elise schreef:
Wij reden in hetzelfde stuk bos afgelopen zaterdag en zijn ook tussen de mountainbikers terecht gekomen met onze aanspanning. Niet chill en we probeerden dan ook snel weer van de wedstrijdroute af te komen. Helaas werd er niet aangegeven dat er een wedstrijd was, anders hadden we een ander stuk bos gepakt om te mennen. Nu was het even aanpassen en opletten om niet nogmaals tussen de mountainbikers te komen.

Wij hadden overigens ook bijna een botsing, mountainbiker zag ons op de een of andere manier pas op het laatste moment. Zat blijkbaar naar de grond te kijken oid. Gelukkig ging het goed. Op een ander stuk hebben we even gewacht tot de groep voorbij was, maar kwam er later nog een groepje achter ons. Paard is heel braaf maar steeds inhalende mountainbikers maakt de situatie niet veiliger. Dus toen hebben we een stuk meegegaloppeerd in hun tempo. Mountainbikers ervoor waren al een flink eind verder en die achter ons hoefden dan niet in te halen. Zodra het kon zijn we afgeslagen.

Denk dat een deel voorkomen kan worden door bij de hekken al duidelijk neer te zetten dat er een mountainbikewedstrijd is. Als je weet dat je paard hier slecht tegen kan en mogelijk op hol slaat, kun je er toch al wel iets rekening mee houden. Wij kwamen er later pas achter dat het een wedstrijd betrof i.p.v. gewoon een groepje die we random tegenkwamen.


Duidelijk dus.
Als je in de route bent is het dus pas duidelijk.
Zeer slechte organisatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:43

damian23 schreef:
NatasjavE schreef:
Edit: over doorrijden na een ongeval. Ook niet handig. Ik had mij in iedergeval even persoonlijk bij het slachtoffer gemeld om te kijken of je kan helpen en je telefoonnummer achter te laten.(je zal waarschijnlijk toch echt even verzekeringszaken moeten uitwisselen)


Ik had vermoedelijk in emotie ook achter mijn paard aangegaan.


ja inderdaad, ik denk dat ik dat ook had gedaan. En NatasjavE:Er staat dan ook nergens dat de ruiter niet eerst bij het slachtoffer is gaan kijken. Dat is dus ook alweer een aanname. Er staat dat ze zag dat er al hulp bij was. Wie weet heeft ze er wel naast gestaan? Gewoon een heel onvolledig bericht dit nieuws.

Karl66

Berichten: 29749
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:56

Wat is er onvolledig aan het verhaal dat de vrouw is aangehouden en dat er proces verbaal tegen haar is opgemaakt? Natuurlijk moet ze nog voor de rechter verschijnen, maar voor de politie die ter plekke aanwezig was, was het verhaal blijkbaar duidelijk genoeg.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:15

Sarah_Elise schreef:
Wij reden in hetzelfde stuk bos afgelopen zaterdag en zijn ook tussen de mountainbikers terecht gekomen met onze aanspanning. Niet chill en we probeerden dan ook snel weer van de wedstrijdroute af te komen. Helaas werd er niet aangegeven dat er een wedstrijd was, anders hadden we een ander stuk bos gepakt om te mennen. Nu was het even aanpassen en opletten om niet nogmaals tussen de mountainbikers te komen.

Wij hadden overigens ook bijna een botsing, mountainbiker zag ons op de een of andere manier pas op het laatste moment. Zat blijkbaar naar de grond te kijken oid. Gelukkig ging het goed. Op een ander stuk hebben we even gewacht tot de groep voorbij was, maar kwam er later nog een groepje achter ons. Paard is heel braaf maar steeds inhalende mountainbikers maakt de situatie niet veiliger. Dus toen hebben we een stuk meegegaloppeerd in hun tempo. Mountainbikers ervoor waren al een flink eind verder en die achter ons hoefden dan niet in te halen. Zodra het kon zijn we afgeslagen.

Denk dat een deel voorkomen kan worden door bij de hekken al duidelijk neer te zetten dat er een mountainbikewedstrijd is. Als je weet dat je paard hier slecht tegen kan en mogelijk op hol slaat, kun je er toch al wel iets rekening mee houden. Wij kwamen er later pas achter dat het een wedstrijd betrof i.p.v. gewoon een groepje die we random tegenkwamen.


Ik heb dit 2 jaar geleden ook meegemaakt. Rijd vaak in dat stuk bos en een paar mountainbikers kom ik altijd wel tegen. Geen probleem, echter kruisden we 2 jaar geleden een pad waar honderden (!) mtb'ers in hoog tempo over heen reden.

Gelukkig kon ik paard in bedwang houden, al was ze behoorlijk over de zeik.

1. Er was niet gecommuniceerd dat er een mtb-wedstrijd was
2. De wedstrijdroute was niet afgesloten
3. We hebben naderhand een mail gestuurd naar de organisatie met de tip om de volgende x aan te geven dat de wedstrijd gereden wordt, zodat mogelijke confrontaties of ongelukken voorkomen kunnen worden

Blijkbaar hebben ze laatste punt opgepakt, maar als ruiters vervolgens eigenwijs zijn en na het advies om een andere route te nemen toch doorrijden dan heeft beter communiceren dus geen zin... :x

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:26

Ik loop regelmatig wedstrijden door het bos, maar de hele route afsluiten is geen optie. Soms zijn er wel vier routes, met afstanden van soms wel in de 50km of meer. Dat is geen doen voor de organisatie. En hoe geef je aan dat er een wedstrijd is? Tja, de start en finish zijn aangegeven, maar er kan moeilijk bij elke ingang in het bos een bord staan. Soms is de route wel aangegeven met linten, dus als je dat als ruiter ziet, zou je er rekening mee kunnen houden dat er misschien een wedstrijd is.

En dan loop ik alleen nog maar. Op de fiets zijn de afstanden nog groter.
Enige is dat de wedstrijdleiding bijvoorbeeld een vrijwilliger bij de kruising met een ruiterpad kan zetten om naderende ruiters te waarschuwen.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:39

laetitia schreef:
1. Er was niet gecommuniceerd dat er een mtb-wedstrijd was


Dat riepen de amazones die mij met een zweep probeerden te meppen hier in onze vallei ook.
Toch was het wel degelijk gecommuniceerd, alleen niet aan hen persóónlijk.
Opgehangen bij het gemeentehuis en op alle andere publicatieborden.
Gepubliceerd in een dagblad en regionale suffertjes.
Gepubliceerd op de website van de Gemeente.

Verder is ´afgesloten´ een begrip wat je onmogelijk letterlijk kan nemen. Zelfs bij de TdF is het overovergrote deel van de route ´afgesloten´ via communicatiemedia.
Op minder profi niveau kan je dat helemáál verwachten.
Hooguit een tijdelijk hek op kruisingen met snelverkeer.
Verder linten en vrijwilligers met een hesje, onder toezicht/verantwoordelijkheid van Politie en betrokken burgermeester(s).
Dat zíjn de afsluiters.
Daar moet je dan wel naar luisteren!!!
Tja en dan nóg doorrijden want zíj zijn op een rit.

Goede opmerking eerder over fietspaden trouwens. Perfect voorbeeld +:)+

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:54

Reden dat ze de man niet zomaar in de benen hebben geholpen kwam omdat hij net gerevalideerd was van breuken in zijn rugwervels, dus het zekere voor het onzekere. Ambulance had gewoon moeite om zo ver het bos in te komen. Ruiters was gevraagd door verkeersregelaars of aanwijzers om niet daar te rijden ivm met de wedstrijd. Dit hebben ze genegeerd.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:02

Bokt is soms ook om je te _O-
Klaar als een klontje dat de amazone fout zat, mét een ongeluk als gevolg.
Maar op één of andere manier ( fantaseer er maar op los) is het tóch de schuld van de verongelukte fietser... :roll:

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:12

Huertecilla schreef:
laetitia schreef:
1. Er was niet gecommuniceerd dat er een mtb-wedstrijd was


Dat riepen de amazones die mij met een zweep probeerden te meppen hier in onze vallei ook.
Toch was het wel degelijk gecommuniceerd, alleen niet aan hen persóónlijk.
Opgehangen bij het gemeentehuis en op alle andere publicatieborden.
Gepubliceerd in een dagblad en regionale suffertjes.
Gepubliceerd op de website van de Gemeente.

Verder is ´afgesloten´ een begrip wat je onmogelijk letterlijk kan nemen. Zelfs bij de TdF is het overovergrote deel van de route ´afgesloten´ via communicatiemedia.
Op minder profi niveau kan je dat helemáál verwachten.
Hooguit een tijdelijk hek op kruisingen met snelverkeer.
Verder linten en vrijwilligers met een hesje, onder toezicht/verantwoordelijkheid van Politie en betrokken burgermeester(s).
Dat zíjn de afsluiters.
Daar moet je dan wel naar luisteren!!!
Tja en dan nóg doorrijden want zíj zijn op een rit.

Goede opmerking eerder over fietspaden trouwens. Perfect voorbeeld +:)+


Ik ben het met je eens dat er wél geluisterd dient te worden naar de "verkeersregelaars".
Die kwamen deze ruiters tegen en zij besloten de waarschuwing in de wind te slaan (erg dom!).

Ik heb destijds echter nergens vrijwilligers, afzetlinten of wat maar kan duiden op een wedstrijd gezien.

Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.
Als ik toen een hesje of lint of desnoods een routebord was tegen gekomen, was ik absoluut de andere kant op gegaan. Zo wijs ben ik dan wel ;-)

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:17

Idd, dat dus, laetitia.

Ik ken echt zat van dit soort lokale evenementen die echt niet ergens staan aangekondigd behalve op de website vd organisatie.

Je weet pas dat het is als je het tegenkomt en dan moet je er naar handelen.
En wat deze ruiters gedaan hebben is niet op de juiste manier van handelen, maar ik snap ook nog steeds dat ze achter het paard zijn aan gegaan als die nog los liep en er al wel mensen bij het slachtoffer zijn.
Je wilt immers de kans zo klein mogelijk maken dat er nog meer slachtoffers komen.

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:20

Kuggur schreef:
Bokt is soms ook om je te _O-
Klaar als een klontje dat de amazone fout zat, mét een ongeluk als gevolg.
Maar op één of andere manier ( fantaseer er maar op los) is het tóch de schuld van de verongelukte fietser... :roll:


Mag hopen van niet?

Zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal en het stuk is een beetje apart geschreven, maar het is inderdaad wel apart dat fietsers hier de schuld krijgen. Moet toch een manier komen zodat iedereen zulke wedstrijden etc. mee kan krijgen (of mensen hier dan naar luisteren is de tweede vraag natuurlijk).

Juut

Berichten: 6900
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:22

Ook ik maak het mee dat ik overvallen wordt met grote mountainbike-wedstrijden. Gelukkig zie ik dat dan op weg naar het bos: veel auto's met fietsenrekken, veel mountainbikers op weg naar bos, of in het bos ook routes uitgezet. Balen van de geplande rit, maar in dat geval draai ik toch maar om.

Deze groep werd aangesproken door wedstrijdorganisatie. Ze hadden kunnen vragen hoe de wedstrijd-route liep, en wat het meest veilige alternatief is. Een ander van de groep (of 2) had bij slachtoffer kunnen blijven terwijl eigenaar en de rest achter paard aan ging. Heb er ook alle begrip voor dat je je paard zo snel mogelijk achterna wilt...

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:26

laetitia schreef:
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.


Lang niet altijd twee te rechtvaardigen.

Nogmaals, je hebt als burger ook een plicht om je te informeren én een eigen verantwoordelijkheid.

Er is in NL een heldere set eisen mbt informatie waaraan een organisator aantoonbaar moet voldoen voor vergunning wordt afgegeven.

Hier in de vallei zou de 4e een internationale mtb wedstrijd zijn geweest doch door slecht weer is die naar de 18de verzet.
Ik ben deelnemer én help bij de organisatie. We gebruiken kilometers lint, honderd spuitbussen markeerverf, 200 kilo gips en vele tientallen bordjes om de route te markeren voor iedereen.
Guardia Civil, Politie, Proteccion Civil en vrijwilligers; in totaal zo´n 200 sterk geven aanwijzingen.
Toch zijn er elk jaar blindgangers die op de bon gaan.

Ik weet zéker dat van de circa 1200 Britten in de betrokken gemeentes er geen 50 op de hoogte zijn. Zelfs niet als de route over het pad voor hun huis langs komt.
Zíen de aanplakbiljetten niet eens, ook die op de kruisingen van de betreffende paden niet.
De spaanstalige pagina van de gemeent kunnen ze niet lezen als ze al willen weten dat die bestaat.
Het zijn nét ruiters _O-

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:26

NB. dat het ook anders kan zie je aan de jaarlijkse internationale menmarathon die ook in dat stuk bos wordt georganiseerd.

Daar staan op knooppunten mensen met hesjes aan en zijn stukken afgezet met lint. Je moet er niet aan denken als dat niet gebeurt en er een wandelaar een pad oversteekt en onder een vierspan paarden terecht komt...

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:33

Laetitia schreef:
Er zitten altijd 2 kanten aan een verhaal.


Huertecilla schreef:
Lang niet altijd twee te rechtvaardigen.

Dat klopt, maar er ontstaat dan wel enige nuance...

Citaat:
Nogmaals, je hebt als burger ook een plicht om je te informeren én een eigen verantwoordelijkheid.

Er is in NL een heldere set eisen mbt informatie waaraan een organisator aantoonbaar moet voldoen voor vergunning wordt afgegeven.

Hier in de vallei zou de 4e een internationale mtb wedstrijd zijn geweest doch door slecht weer is die naar de 18de verzet.
Ik ben deelnemer én help bij de organisatie. We gebruiken kilometers lint, honderd spuitbussen markeerverf, 200 kilo gips en vele tientallen bordjes om de route te markeren voor iedereen.
Guardia Civil, Politie, Proteccion Civil en vrijwilligers; in totaal zo´n 200 sterk geven aanwijzingen.
Toch zijn er elk jaar blindgangers die op de bon gaan.


Daar schrijf je het al, jullie gebruiken dus diverse middelen om de route te markeren. Dat is bij deze MTB wedstrijd dus níet het geval.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:41

Lianne schreef:
ja inderdaad, ik denk dat ik dat ook had gedaan. En NatasjavE:Er staat dan ook nergens dat de ruiter niet eerst bij het slachtoffer is gaan kijken. Dat is dus ook alweer een aanname. Er staat dat ze zag dat er al hulp bij was. Wie weet heeft ze er wel naast gestaan? Gewoon een heel onvolledig bericht dit nieuws.


Inderdaad een aanname :)

Maar als er echt uitwisseling was geweest van gegevens dan lijkt mij een proces verbaal voor doorrijden ongegrond. (En dat verwacht ik niet)

Uiteraard zou ik ook achter mijn paard aangegaan zijn. Maar dan had ik aan mijn vrienden gevraagd naar het slachtoffer te gaan.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 12-03-18 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:41

Marije_jiplover schreef:
Ik ken echt zat van dit soort lokale evenementen die echt niet ergens staan aangekondigd behalve op de website vd organisatie.


Nógmaals; dat is NIET zo.
Er is, helemáál in NL, een heldere set voorwaardes mbt informatie waaraan een organisatie aantoonbaar moet voldoen voor er vergunning wordt afgegeven.
Die voorwaardes zijn er echter wel gebaseerd op gebaseerd dat de burger zich informeert en aanwijzingen/signalen (en dat zijn ook bordjes, linten, markeerverf etc) opvolgt.

Indien er hier een manege aan de route zou zijn, zou die direct geïnformeerd worden. Die behoren hun klanten te informeren.
De verschillende maneges hier in de regio echter worden niet allemaal aangeschreven. Daar zijn de verschillende bulletins/media voor. Het is hun plicht zich te informeren en vervolgens hun klanten op de hoogte te stellen.

@Laetitia; wij markeren bij lange na niet elke meter, niet elke in-/uitrit op de 60 kilometer onverhard. De bewoners dienen zich ook ZÉLF te informeren. Zo staan er op verschillende publiciteitszuilen in het dorp aanplakbiljetten. Dan heb ik het nog niet eens over de officiele publicatieborden van de gemeente. Die zijn bedoeld als algemeen vangnet van info.
In NL zijn daar ook regels over.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:49

Alaskan schreef:
Kuggur schreef:
Bokt is soms ook om je te _O-
Klaar als een klontje dat de amazone fout zat, mét een ongeluk als gevolg.
Maar op één of andere manier ( fantaseer er maar op los) is het tóch de schuld van de verongelukte fietser... :roll:


Mag hopen van niet?

.

Oeps, dat betekent inderdaad terminaal nietwaar? Mijn nederlands wordt er niet beter op met de jaren in het buitenland....

connie64
Berichten: 1333
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:06

damian23, rijd jij wel eens ONAANGEKONDIGD op een fietspad of openbare weg?

echt, wat een vreemde reaktie vind ik dit.....
Je woont in noord holland en ik neem aan dat jij ook niet direkt een ruiterpad op kan?

Nogmaals, als een fietser een ruiter van zijn of haar paard rijdt op de een of andere manier, nounou, dan gaan we tekeer met zn allen......Nederland is druk en klein en veel mensen die allemaal hun eigen hobby hebben.

Dus, als er iemand op een ruiterpad wil mountainbiken, wat ik helemaal snap omdat dat lekker rul zand is (!) strijk dan eens over je hart netzoals anderen ook eens over hun hart strijken als jij aangedenderd kom met je paard!
Hier op bokt staat toevallig een topic over een brommer of motor rijder die achter een weggelopen paard gaat......hoe fijn is dat!! De beste man gaat toch ook niet moeilijk doen over het feit dat dat paard op het fietspad loopt zonder aankondiging.

Overigens heb ik zelf zeer nare ervaringen meegemaakt tijdens het buitenrijden, ik woon in zeeuws vlaanderen en we hebben ongeveer 2 km aan ruiterpad. Verder op gevaarlijke boerenweggetjes (en vul de rest maar in)

Dus ik begrijp echt dat er hier en daar frustraties zijn over en weer.

BigOne
Berichten: 38252
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:17

In Nederland moet elke activiteit worden aangevraagd bij de gemeente. Deze aanvragen en afgegeven vergunningen worden gepubliceerd in huis aan huis en plaatselijke weekbladen. Elke burger word geacht op de hoogte te kunnen zijn van deze zaken, dus ook de manege had kunnen weten dat er afgelopen weekend een erg groot evenement was gepland. En had er dus bij het uitgeven van de routekaarten rekening mee kunnen houden. Het zelfde wanneer iemand te laat bezwaar maakt tegen een aangevraagde vergunning, een dag te laat is jammer dan, men had het kunnen weten. Dit was geen klein evenement, er deden blijkbaar honderden mountainbikers mee.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:20

bigone schreef:
In Nederland moet elke activiteit worden aangevraagd bij de gemeente. Deze aanvragen en afgegeven vergunningen worden gepubliceerd in huis aan huis en plaatselijke weekbladen. Elke burger word geacht op de hoogte te kunnen zijn van deze zaken, dus ook de manege had kunnen weten dat er afgelopen weekend een erg groot evenement was gepland. En had er dus bij het uitgeven van de routekaarten rekening mee kunnen houden. Het zelfde wanneer iemand te laat bezwaar maakt tegen een aangevraagde vergunning, een dag te laat is jammer dan, men had het kunnen weten. Dit was geen klein evenement, er deden blijkbaar honderden mountainbikers mee.


Volstrekt helder.
Bedankt voor de bevestiging Bigone.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:22

bigone schreef:
In Nederland moet elke activiteit worden aangevraagd bij de gemeente. Deze aanvragen en afgegeven vergunningen worden gepubliceerd in huis aan huis en plaatselijke weekbladen. Elke burger word geacht op de hoogte te kunnen zijn van deze zaken, dus ook de manege had kunnen weten dat er afgelopen weekend een erg groot evenement was gepland.



Als dat zo is en dat het in de plaatselijke bladen heeft gestaan is dat weer heel slecht van de Cantharel.

eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:26

Bedankt voor de toelichting Bigone, dit wist ik niet.

Houd voortaan de gemeentepagina in de gaten van plaatselijke krant :)

Sarah_Elise

Berichten: 886
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:39

Dit was waarschijnlijk geen gemeentelijke aangelegenheid hoor. Bovenstaand verhaal geldt misschien wel voor bijvoorbeeld een hardloopwedstrijd in Apeldoorn, maar het bos is (in dit geval) van Staatsbosbeheer en daar zal toestemming gevraagd zijn, niet bij de gemeente, die heeft er niets over te zeggen.

Overigens vinden dit soort evenementen wel vaker plaats, ik ben bijvoorbeeld bekend met Cycle for Hope oid en dat wordt veel duidelijker aangegeven.

Ik kan me trouwens al wel wat beter indenken hoe het voor die ruiters geweest moet zijn. Zij zijn niet bekend in het bos en als er dan gezegd wordt dat je je op een wedstrijdroute bevindt, waar ga je dan heen? Je hebt alleen je kaartje dus het is een heel stuk lastiger om een andere route te pakken.

Ik ben het er sowieso mee eens dat de communicatie beter had gekund. Zowel mijn vader als ik zijn altijd behoorlijk goed bekend met wat er speelt in gemeente Apeldoorn en lezen vrij veel nieuws. Zelfs eenmaal (per ongeluk) op de wedstrijdroute was het voor ons niet duidelijk dat het een wedstrijd betrof. Tja.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:43

Karl66 schreef:
Wat is er onvolledig aan het verhaal dat de vrouw is aangehouden en dat er proces verbaal tegen haar is opgemaakt? Natuurlijk moet ze nog voor de rechter verschijnen, maar voor de politie die ter plekke aanwezig was, was het verhaal blijkbaar duidelijk genoeg.


Juridisch gezien was ze geen bestuurder (paard was er zonder ruiter vandoor gegaan) en is dus ook niet doorgereden na een ongeluk. Ik vind het een beetje een vage publicatie.

Bij het hotel was de wedstijd niet bekend en de ruiters waren daar te gast en lezen het plaatselijke suffertje daar niet. Je hebt niet eens een kaartje bij je want je rijdt op nummers die op een armbadje hebt staan.