Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paard rent mountainbiker omver tijdens marathon in Apeldoorn

 
Profiel   

Waarom toch doorrijden terwijl je erop aangesproken bent...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 22:31 



 
Profiel   

Debbie00 schreef
Waarom toch doorrijden terwijl je erop aangesproken bent...


Dat kan je hier duidelijk lezen op deze draad. De regels gelden niet voor héél veel amazones. Dan nog niet eens omdat ze die niet kennen.
Het is echt stuitend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 22:37 



 
Profiel   

Ik ben, geloof ik, best blij met de organisaties hier in het bos... Als er een MTB-toertocht is (er is één keer per jaar een soort sponsorrit die allerlei paden neemt en verder nog wat losse dingetjes), wordt dit altijd via FaceBook aangekondigd. Of ze ook posters ophangen en stallen informeren, weet ik eigenlijk niet, zal ik eens navragen. Meestal merk je overigens wel dat dit ook van mond-tot-mond gaat.
Idem overigens richting de MTB'ers: als de endurance hier door het bos gaat, wordt dit altijd aangekondigd in de FB-groep van de MTB'ers.
Duidelijkste wat ik tegenkwam was cani-cross: op elke kruising met ruiter-, MTB- of wandelroute stonden bordjes met de datum van de cross.

Qua toegang tot paden is het hier zo geregeld dat ruiters en menners op de paardenpaden mogen komen, niet op wandel/fiets/mtb paden. MTB mag op MTB en fietspad. Wandelaars mogen overal. Kom je buiten het voor jou toegestane pad, dan riskeer je een boete (ruiters krijgen eerst een waarschuwing, tweede keer binnen een jaar betrapt levert een bekeuring op, ik meen 90 euro).
De paden staan hier overigens wel duidelijk aangegeven; de MTB'ers hebben een aantal routes, die hebben duidelijke bordjes en vermelden ook dat er een kruising met een ruiterpad is. De MTB'ers betalen een kleine bijdrage (vignet, kost 7,50 per jaar) om dit in stand te houden. Voor de ruiters staan de paden ook duidelijk aangegeven, de kruisingen met de mtb niet (maar: paarden hebben voorrang).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 22:43 



 
Profiel   

Als je zo duidelijk wordt aangesproken is doorrijden wel dom ja.

En wbt eventing ik weet er alles van ik help geregeld mee als vrijwilliger bij dergelijke evenementen. Hoe een MTB route loopt geen idee. Dacht dat dat misschien ook wel hetzelfde rondje maar dan een paar keer was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:03 



 
Profiel   

Huertecilla schreef
Ongelooflijk hier.

Je zou om een verbod op paardrijden in de openbare ruimte gaan vragen.

Die conclusie heb ik wel vaker in dit soort topics gemeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:13 



 
Profiel   

Albert schreef
NatasjavE schreef
Het lijkt inderdaad handiger als het parcours duidelijker wordt afgezet.


Er stond een verkeersregelaar van de organisatie die zei dat ze zo het parcours van een mtb-wedstrijd opreden en verzocht hen een andere route te nemen, hoe duidelijk wil je het hebben????


Er was ook een bokker met een aanspanning op de wedstrijd route....het was dus wel mogelijk om aanwijzingen te missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:19 



 
Profiel   

Maar deze ruiters zijn aangesproken door een verkeersregelaar van de organisatie en even later nog door een fotograaf, door het niet opvolgen van de aanwijzingen hebben ze gewoon een zwaar ongeluk veroorzaakt om zich daarna, al scheldend, uit de voeten te maken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:40 



 
Profiel   

Albert schreef
Maar deze ruiters zijn aangesproken door een verkeersregelaar van de organisatie en even later nog door een fotograaf, door het niet opvolgen van de aanwijzingen hebben ze gewoon een zwaar ongeluk veroorzaakt om zich daarna, al scheldend, uit de voeten te maken.


Wat een stomme wijven... schande voor de paardensport!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:48 



 
Profiel   

Wat ongeloofelijk balen dat het zo afloopt. Dat gun je niemand.
Nou moet ik wel zeggen dat bij ons ze twee keer per jaar een grote mountenbike wedstrijd organiseren. Ze informeren wel maar niet echt volledig. Regelmatig gehad dat de route die ze opgeven niet klopt met de route die ze nemen waardoor je toch ineens midden in een wedstrijd zit.
Of dat je er gewoon niet omheen kan! Omdat ze alleen maar ruiter route nemen. Dan kom je aan en zeggen ze je mag hier nier verder ga maar er omheen, vervolgens krijg je een boete omdat je niet op de ruiterroute rijd.
Dus helaas ook veel frustraties hier. De organisatie al meerdere malen aangesproken maar helaas heeft dat nog geen zin gehad.jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:57 



 
Profiel   

journalisten....
ooit stond er een stukje in de krant dat een jeugdige een vrouw bewust van de fiets had gereden en er vandoor was gegaan, dat de grenzen dicht gegooid waren en dat bromfietser er toch tussen uit was gegaan en na een klopjacht opgepakt was...
in werkelijkheid: jongen valt van de bromfiets tegen een fietser, die komt lelijk te val. Ze was onderweg met een groepje, bromfietser heftig geschrokken is naar huis gestuurd door omstanders.
Uur later politie aan de deur en die heeft netjes verteld dat een volgende keer de plaats van het ongeluk niet mag verlaten.
Hij is opgeroepen en de rechter was heel verbaasd dat hij persoonlijk was gekomen, normaliter krijg je een waarschuwing en hoef je niet te komen. De getuigen hadden exact hetzelfde verklaard als de bromfietser.
Hoe ik het weet? was mijn broertje die op de bromfiets reed.

Moraal, zal allemaal minder heftig zijn dan de krant doet geloven.

Ik ben het ermee eens dat er beter geïnformeerd moet worden als er wedstrijden zijn in recreatie gebieden, voorkomt een hoop ellende

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 00:12 



 
Profiel   

Albert schreef
Maar deze ruiters zijn aangesproken door een verkeersregelaar van de organisatie en even later nog door een fotograaf, door het niet opvolgen van de aanwijzingen hebben ze gewoon een zwaar ongeluk veroorzaakt om zich daarna, al scheldend, uit de voeten te maken.

Hun vakantieplek wist van niks, ruiters kenden bos niet, vrijwilligers mogelijk ook niet en dan maar zien dat je een alternatieve route vindt. Vraag is dan zijn de ruiters doorgereden, of stomweg verkeerd gereden (omleiding verkeerd) en weer op de wedstrijdroute terecht gekomen. Niet handig van een organisatie om als je een wedstrijd deels over zo'n bewegwijzerde route legt dan geen omleiding incl. wegwijzers te maken. Bordje met voor knooppunt ruiterroute volg lintjes kleur zus vangt hoop op. Lijkt mij toch dat dat bij andere wedstrijden over openbare wegen ook gedaan wordt, zelfs bij wegwerkzaamheden doen ze dat hier overal. Zeker als er dus kennelijk zat paden zijn in dat gebied, dat die misschien te smal zijn voor zoveel gebruikers tegelijkertijd en er dus voor bredere paden gekozen is, is een ding, maar dan zal je daar ook naar de gevolgen moeten kijken voor de gewone gebruikers van die paden en zeker in een toeristisch gebied waar mensen op de meest onverwachte plekken opduiken en de weg niet weten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 00:57 



 
Profiel   

Alane schreef
journalisten....
ooit stond er een stukje in de krant dat een jeugdige een vrouw bewust van de fiets had gereden en er vandoor was gegaan, dat de grenzen dicht gegooid waren en dat bromfietser er toch tussen uit was gegaan en na een klopjacht opgepakt was...
in werkelijkheid: jongen valt van de bromfiets tegen een fietser, die komt lelijk te val. Ze was onderweg met een groepje, bromfietser heftig geschrokken is naar huis gestuurd door omstanders.
Uur later politie aan de deur en die heeft netjes verteld dat een volgende keer de plaats van het ongeluk niet mag verlaten.
Hij is opgeroepen en de rechter was heel verbaasd dat hij persoonlijk was gekomen, normaliter krijg je een waarschuwing en hoef je niet te komen. De getuigen hadden exact hetzelfde verklaard als de bromfietser.
Hoe ik het weet? was mijn broertje die op de bromfiets reed.

Moraal, zal allemaal minder heftig zijn dan de krant doet geloven.

Ik ben het ermee eens dat er beter geïnformeerd moet worden als er wedstrijden zijn in recreatie gebieden, voorkomt een hoop ellende


Dit dus. Als mensen nu eens gingen begrijpen dat de pers er niet is om de waarheid te verkondigen maar om nieuws te verkopen, (desnoods maken ze nieuws zoals de meesten nog wel weten van 6 jaar geleden de rhinopneumonie), zou de wereld al een stuk vrediger zijn. We waren er niet bij, we weten niet hoe het tegen die mensen is gezegd dat ze niet door konden, zoals is aangekaart kan het ook zijn dat ze later alsnog per ongeluk op de route terecht zijn gekomen. En toch worden er weer mensen, in dit geval de ruiters, veroordeeld aan de hand van een, door de pers geschreven, stukje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 01:11 



 
Profiel   

Ik was een tijdje terug op zondag ook een buitenritje aan het maken toen ik er achter kwam dat er een wedstrijd was.
Gelukkig was ik al het gebied uit eer de eerste rijders in dat stuk bos kwamen maar ik wist ook van niks.
Woon in Belgie en de wedstrijd was vanuit Nederland georganiseerd en ze kwamen bij ons een stuk de grens over.
[ img ]no mud , no glory :') en die daar achter, keep smiling :D

Als de damens waren aangesproken waren ze echt fout en ik hoop dat de fietser er niks aan over houdt.
Dat ze achter het paard aan gegaan zijn snap ik dan wel en dat de andere ruiters ook liever vertrokken voordat er nog meer ongelukken gebeuren , ook.

Ben toch wel benieuwd wat het verhaal van de ruiters is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 01:15 



 
Profiel   

Kuggur schreef
Huertecilla schreef
Ongelooflijk hier.

Je zou om een verbod op paardrijden in de openbare ruimte gaan vragen.

Die conclusie heb ik wel vaker in dit soort topics gemeld.


En er wordt nóg gewoon doorgemutst.
Het is echt een schokkend risico.
De gootste belanghebber bij het stoppen van dit levensgevaarlijke onbenul te paard in de openbare ruimte is de paardensport zelf. Maar nee 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 01:44 



 
Profiel   

Albert schreef
Maar deze ruiters zijn aangesproken door een verkeersregelaar van de organisatie en even later nog door een fotograaf, door het niet opvolgen van de aanwijzingen hebben ze gewoon een zwaar ongeluk veroorzaakt om zich daarna, al scheldend, uit de voeten te maken.


Dat is inderdaad oliedom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 07:48 



 
Profiel   

Hilary schreef
Ik ben, geloof ik, best blij met de organisaties hier in het bos... Als er een MTB-toertocht is (er is één keer per jaar een soort sponsorrit die allerlei paden neemt en verder nog wat losse dingetjes), wordt dit altijd via FaceBook aangekondigd. Of ze ook posters ophangen en stallen informeren, weet ik eigenlijk niet, zal ik eens navragen. Meestal merk je overigens wel dat dit ook van mond-tot-mond gaat.


Nee dat doen ze niet.


Tijd geleden was er ook een mtbwedstrijd over de ruiterpaden hier. Stalgenootje reed nietsvermoedend over het pad toen er ook ineens een troep mtb-ers aankwam.
Dit heeft ze toen gemeld op zowel de FB groep van de ruiterpaden alsook die van de mtb.

Bleek nou, ze hadden slechts aankondigingen geplaatst vanaf 1 kant. Terwijl het gros van de ruiters dus via de andere kant het bos inkomen.
Ze dachten dat een ruiterpad ook éénrichtingsverkeer was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:16 



 
Profiel   

bruintje123 schreef
Lughnassadh schreef
Buiten dat, ik woon in de ene gemeente en mijn paard staat in een andere. En ook bij ons in het bos wordt er wel eens een wedstrijd georganiseerd. Maar omdat het een andere gemeente betreft lees je er hier niets over.

Precies.
En hoe ik woon ga je binnen 2 kilometer een gemeentegrens over, ook dan staat er niets in je plaatselijke blad.


Citaat
Dat geld ook voor mijn paarden. Ik ga maar eens een abonnement vragen van de Baarnse huis aan huisbladen geloof ik.


Uhm, jullie zijn op de hoogte van het bestaan van internet, right?
Gemeentes zetten dit soort dingen ook gewoon op hun website.
Voorbeeldje (omdat Baarn genoemd werd): https://www.baarn.nl/document.php?m=56&fileid=44551&f=ce4413437fe27a738c16eed641728c4f&attachment=0&c=31239

Het is niet zo ingewikkeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:23 



 
Profiel   

Ja zijn we.
Maar je gaat niet bij elke buitenrit eerst internet afspeuren.
Kom op zeg.
Organisatie moet maar een duidelijke route markeren.

Nu zijn deze dames tegen aanwijzingen in gegaan, blijkt.
Maar misschien hebben ze ook wel geprobeerd de aanwijzingen op te volgen maar kwamen ze door de onduidelijke bewijzering weer op de route terecht.
Net zoals een bokker ook gebeurde.
1 ding is zeker duidelijk was het daar dus niet.
Iets wat de organisatie voor een volgende keer wel mee mag nemen.
Imo zit daar de fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:31 



 
Profiel   

Net als wat Bruintje zegt.
Hoe vaak ga je kijken of er een wedstrijd is georganiseerd?
Ik sta aan het bos, moet ik dat elke dag checken? Volstaat 1 keer in de week/ maand?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:39 



 
Profiel   

Het ging vooral over de opmerkingen dat paard in andere gemeente stond, waardoor er geen enkele mogelijkheid was om aangekondigde evenementen in de omgeving te kunnen zien, omdat mensen het krantje van die gemeente niet krijgen. Daar is dus een simpele oplossing voor :)
Of je daar tijd in wil steken moet je helemaal zelf weten, maar als je dat op internet niet wil, dan wil je het waarschijnlijk in het krantje ook niet en dan moet je dat niet afschuiven op het feit dat knollie in een andere gemeente staat.

Ik vind het overigens verbazend dat mensen allerlei goedpratende argumenten gaan verzinnen die 'misschien wel aan de orde waren maar niet in het artikel staan'. Soms zit de ruiter gewoon fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:46 



 
Profiel   

Het artikel klopt duidelijk niet.
Niemand hoeft na een ongeval enkele uren op een ambulance te wachten.
Dat artikel is met flink wat drama geschreven duidelijk vanuit de kant van de fietsers.
Daarmee zeg ik niet dat de dames niet fout zijn, maar zonder hun verhaal zou het wel eens heel anders geweest kunnen zijn. En die kant mag ook belicht worden.
Zeker omdat de bewegwijzering onduidelijk was en dat is zeker gezien er nog iemand op de route is gekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:59 



 
Profiel   

De eigenaren van de Cantharel hadden het zeker kunnen weten. Aanvraag vergunning en verkrijgen van de vergunning , allemaal openbaar. Maar hier zal wel gebeuren at er altijd gebeurt, zolang het niet om en vergunning voor jezelf gaat leest het gros van de mensen de gemeentelijke berichten niet en dat is niet slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:52 



 
Profiel   

Nezzie schreef


Ik kan deze link helaas niet openen.

Een aantal zaken worden hier overigens goed gecommuniceerd door de boswachter.

Wanneer Vuurol(een of ander festival) en wanneer de jacht is.

Ik melde het meer omdat ik zelf me er niet van bewust was dat sommige instanties het alleen in een streekblad plaatsen. Ik zei overigens niet dat er geen enkele manier was om er achter te komen.

Denk wel dat het van dergelijke organisaties een stuk aardiger zou zijn om iets breder te informeren
En ja dan zullen er nog steeds lieden zijn die van niks wisten.


Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 13-03-18 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:00 



 
Profiel   

bigone schreef
De eigenaren van de Cantharel hadden het zeker kunnen weten. Aanvraag vergunning en verkrijgen van de vergunning , allemaal openbaar. Maar hier zal wel gebeuren at er altijd gebeurt, zolang het niet om en vergunning voor jezelf gaat leest het gros van de mensen de gemeentelijke berichten niet en dat is niet slim.


Ik denk zeker dat dit ook een taak is die de Cantharel op zich hoort te nemen. Ze krijgen klanten vanuit heel het land. En het is inderdaad wel zo aardig om mensen dan voor die dag een andere route te adviseren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:03 



 
Profiel   

Wonderbaarlijk toch hoe de menselijke geest werkt.

Als het andersom was geweest: een moutainbiker had zich, na diverse waarschuwingen, op een paarden evenement begeven, en had daar een ernstig ongeluk veroorzaakt en was vervolgens doorgereden, dan was het hier hel en verdoemenis geweest voor de betreffende moutainbiker.

Maar nu het "een van ons" is (iemand die ook paard rijdt), kan het bijna niet haar fout geweest zijn, en proberen we het op alle manieren goed te praten: had men (de organisatie, de Cantharel, of wie dan ook) de route maar beter moeten aangeven/aankondigen, of beter nog, helemaal daar niets organiseren.

Ik denk dan: je hebt gewoon een eigen verantwoordelijkheid en je kunt altijd iets onverwachts tegen komen.
Als daar iemand staat die je verteld dat je niet verder kunt, dan draai je toch om? (en rijd je terug zoals je daar gekomen bent)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 6 [ 144 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen