Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:39

pvdbosch schreef:
Ze had die motorrijder wel eens even om zijn naam+tel nr kunnen vragen om m later fatsoenlijk te kunnen bedanken. Had heel anders af kunnen lopen.


De betreffende vrouw heeft op het filmpje van dumpert gereageerd op hun Facebook pagina. Daarin schreef ze dat ze door de schrik en alles het was vergeten te vragen en ze hoopte via Facebook nog in contact te kunnen komen met de motorrijder.

Isabonny

Berichten: 4358
Geregistreerd: 04-06-07
Woonplaats: ut zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 15:55

Pff, ook ooit 1 keer meegemaakt dat paard over straat op de loop ging. Ik was op weg naar manege (rit van ca. 1 uur), het vroor en ik had ijskoude tenen. Was dus laatste stuk afgestapt om voeten weer wat warm te lopen. Rukt hij zich opeens los en rende alleen over straat naar de manege, dwars door dorp. Ik heb geroepen, geroepen en rende er uiteraard ook achteraan. En toen...of hem opeens inviel dat ik met hem mee moest :') , stopte hij, draaide zich een kwart slag met zijn hoofd hoog in zijn nek, blies een keer en bleef hij staan wachten en kon ik hem zo pakken. Stond ook te trillen op mijn benen. En uiteraard stopt dan ineens een politiewagen naast je en vraagt: Gaat het? :') .

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110678
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 16:13

Telpeva schreef:
pvdbosch schreef:
Ze had die motorrijder wel eens even om zijn naam+tel nr kunnen vragen om m later fatsoenlijk te kunnen bedanken. Had heel anders af kunnen lopen.

Misschien is dat er al uitgeknipt voordat het online kwam, zulke persoonlijke info zet je niet neer op internet.


Dat dacht ik ook :D Ik zou op mijn blote knietjes gaan uit dankbaarheid.
Of hem tenminste iets leuks nasturen. Een foto van haar paard ofzo :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:03

Ik kan heel goed begrijpen dat de ruiter daar even niet aan dacht. Ze bedankt hem ook, maar je ziet dat t paard nog onrustig is. Op dat moment denk je maar aan 1 ding. Paard veilig op stal zetten.

Je merkt/hoort ook aan de rijder van de scooter dat hij iets heeft van geen dank.. uiteraard wel super dat hem probeert op te sporen

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:09

Heb het filmpje gezien en weet precies waar het is.. Rijd hier zelf ook vaak. Paard is op hol geslagen op een ruiterpad naast een weg in Wassenaar.. Paard ging echt precies in een vierkant, zo dat ' ie op het laatste moment bijna op de snelweg zat... Echt hulde voor deze scootterrijder!!! Had niet veel gescheeld..
Laatst bijgewerkt door MyHorseGirl op 12-03-18 17:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:10

Ik ben verliefd. Ik kreeg trouwens erge flashbacks bij het zien van het filmpje. ( Tris heeft ook zoiets uitgehaald )

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:10

Wow, ik voel de paniek gewoon die er zowel bij die vrouw als paard op dat moment was. Wat een mazzel dat die scooter/motorrijder haar kon helpen, gevalletje juist plaats juiste tijd (naja of juist verkeerde plaats verkeerde tijd anders was haar paard niet weg gerend :') )

Super goed gehandeld _/-\o_

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:44

Wow wat een heerlijke actie! Ik hield echt mijn hart vast bij het zien van dit filmpje.
En die motorrijder lijkt wel een “paardenman”. Praat zo rustig en kalm tegen het paard.

Kan me voorstellen dat mevrouw ontzettend dankbaar was. Vind dat ook uit haar reactie blijken.
Nogmaals hulde voor die man!

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 17:49

Haha, dat had ik dus kunnen zijn...mijn paard ging net ook zo over straat alleen zat ik er nog op....en mijn pony is weleens ontsnapt en liep langs de snelweg in volle galop...heb me niet bedacht, ben voor een auto gesprongen (nee, niet op de snelweg natuurlijk, een autoweg ernaast), deur opengetrokken: Rijden! Mijn pony is ontsnapt...kwam nieteens in die kerel op om te weigeren volgens mij, zo verbouwereerd was ie..draaide om en sjeesde achter de pony aan. Maar deze motorrijder maar 1 woord voor: HELD!!

hagelslag
Berichten: 9023
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:26

Die man verdient een lintje.
Zo hee wat geniaal

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 18:45

Zo wat als hij er niet was... dan had ze dr paard nooit kunnen bijhouden en was ie misschien wel nog verder weggeweest... Held! En jeetje zo over de weg en elke auto die langs kwam riep ik hardop AUTO! maar dat ging gelukkig goed!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:09

pvdbosch schreef:
Ze had die motorrijder wel eens even om zijn naam+tel nr kunnen vragen om m later fatsoenlijk te kunnen bedanken. Had heel anders af kunnen lopen.

Dat zal ze zelf nadien ook gedacht hebben..

Alaskan

Berichten: 229
Geregistreerd: 18-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:13

IMJ schreef:
pvdbosch schreef:
Ze had die motorrijder wel eens even om zijn naam+tel nr kunnen vragen om m later fatsoenlijk te kunnen bedanken. Had heel anders af kunnen lopen.

Dat zal ze zelf nadien ook gedacht hebben..


Gelukkig zijn ze weer met elkaar in contact gekomen (ga ik ten minste vanuit, allebei hebben ze gereageerd onder hetzelfde facebook bericht :P )!

Napie

Berichten: 9075
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:30

Zo ben ik ooit achter mijn tweespan pony's aangegaan. Omgeslagen en ik van de kar af en de pony's dwars door de stad naar huis. Ben achterop een fiets gesprongen bij een jongen die zich helemaal de bliksem heeft gefietst voor drie km. Pony's gevonden en helaas die jongen nooit kunnen bedanken.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:32

Alaskan schreef:
Gelukkig zijn ze weer met elkaar in contact gekomen (ga ik ten minste vanuit, allebei hebben ze gereageerd onder hetzelfde facebook bericht :P )!

Dat is tof!

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:36

Wat een held!!! *\o/* u

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 19:48

Inderdaad een held! Super dat hij zo wilde helpen maar wel eng zeg! Maar gelukkig is het goed afgelopen :)

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:11

Echt top van die man!

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 20:50

Wat een geweldige man _/-\o_ Wat moet die vrouw een stress gehad hebben, mijn hart zat al in mijn keel bij alleen het zien van dit filmpje. Gelukkig is het allemaal met een sisser afgelopen.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:26

Wat een topper, die man.
Hij schatte de situatie al heel snel juist in. Ik vermoed zeker dat hij bekend is met paarden.
Hopelijk heeft Walter niet al te veel spierpijn overgehouden aan dit avontuur.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:36

Zo, wat een achtervolging!

Godzijdank zijn er mensen zoals hij...

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: Scootterrijder helpt met vangen van op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:45

Gedeelte van het filmpje met de actie was vanavond te zien in Editie.nl :j
Super hulp van de man. +:)+

Groet Karin.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 21:47