Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS ontwikkelt app voor buitenrijden

 
Profiel   

Ik heb de route van ruiterenenmennen echt in endomondo gezet en vervolgens die route gestart en gevolgd. Dus niet op papier uitgeprint, maar gewoon op mijn telefoon gekeken waar we waren.
Was echt heel goed te doen.
Volgens mij is dat geen specifieke functie voor het betaalde abbonement van Endomondo, de optie routes valt niet onder het kopje premium op mijn app.
En als je eenmaal routes hebt toegevoegd in endomondo (dat gaat wel via de computer en niet via de app) dan kun je die routes gewoon volgen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:56 



 
Profiel   

Ik verdwaal liever dan dat ik 1 of ander apparaatje heb waar ik op moet kijken! Ik wil alleen rijden verder niets anders! Lekker alles puur
Techniek is mooi , maar volgens mij bestaat inderdaad allemaal al.
Ik ben niet vies van techniek sterker nog ik ben er gek op.
Echtrer vind ik het wel een gevaar. Ik zie te veel ruiters bezig met hun telefoon enz. en niet opletten.
Kan me welvoorstellen dat het voor training wel handig kan zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 14:26 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd of de bosvakken er ook in aangegeven staan. Indien wel zou het ideaal zijn, ipv het geprutst met de papieren kaarten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 14:40 



 
Profiel   

Maar je kunt de route dus niet in endomondo importeren? Ik heb ondertussen gevonden hoe het in Google maps moet, maar het liefst hou ik ook snelheid en tijd etc bij :)
Ik ga denk ik toch die TopoGPS app eens proberen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 15:59 



 
Profiel   

Merel_Brit schreef
Maar je kunt de route dus niet in endomondo importeren? Ik heb ondertussen gevonden hoe het in Google maps moet, maar het liefst hou ik ook snelheid en tijd etc bij :)
Ik ga denk ik toch die TopoGPS app eens proberen

Jawel dat heb ik vorig jaar gedaan met routes van ruiterenenmennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 16:28 



 
Profiel   

Als je het echt niet meer weet zou het wel handig zijn, maar ik zou echt niet op mijn schermpje gaan zitten kijken. Dan liever gesproken aanwijzingen over welke kant ik bij het volgende knooppunt op moet. Als ze dat in elkaar zouden prutsen zou ik zo'n app kopen!

Anders kijk ik liever af en toe op m'n kaart welke richting ik nu weer een poosje aan moet houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 16:34 



 
Profiel   

Hilary schreef
En op endomondo staat niet aangegeven "dit is een ruiterpad". Ook kun je bij endomondo niet zeggen "ik ben verdwaald, mijn trailer staat *klik* daar. Wijs mij de weg terug." (geen idee of dat laatste in de KNHS app wel gaat kunnen, maar het lijkt me wel handig/verstandig)


Ik gebruik zelf Sprotstracker en zie de toegevoegde waarde van de KNHS app ook niet. Je kunt toch gewoon terugrijden naar het punt waar je begonnen bent?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 16:39 



 
Profiel   

Aaah dit is super fijn! Moet je om m te gebruiken wel lid zijn vd KNHS ofzo?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 17:27 



 
Profiel   

Is er ook een app waar vrije wandelpaden op uitgelicht kunnen worden? Ik heb geen ruiterpaden in de buurt. Wel diverse vrije wandelapaden maar ik weet niet waar ze allemaal zijn en maak graag een route die daar voornamelijk overheen gaat ipv stukken over de weg.

Hoop dat je op de KNHS dan alle niet verharde wegen op kan uitlichten. Handig voor mensen die niet bij ruiterpaden wonen. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 17:31 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik heb die functie op mijn GPS horloge zitten.
Als ik een training start en ik heb mn horloge via Bluetooth verbonden met mijn telefoon, kan mijn man mij volgen via Livetrack.
Krijgt automatisch een berichtje op het moment dat ik mijn horloge start.

Hoe werkt dat dat live track....is dat ook een app?
Ik verdwaal overal dus al mijn man mee kan kijken word hij was blijer van. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 18:13 



 
Profiel   

Is een functie van Garmin.
Kun je instellen in de Garmin app.
En als je horloge en telefoon dan via Bluetooth met elkaar verbonden hebt, krijgen vooraf ingestelde personen een email met een link naar de website van Garmin met de route die je rijdt en met welke snelheid etc.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 18:39 



 
Profiel   

Mooi...Welk horloge is dat van Garmin..?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:08 



 
Profiel   

Ik heb een fenix 3.
Maar volgens mij kan het met elke garmin die je met Bluetooth kunt verbinden met de app op je telefoon (dus elke nieuwe(re) garmin).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:14 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik heb een fenix 3.
Maar volgens mij kan het met elke garmin die je met Bluetooth kunt verbinden met de app op je telefoon (dus elke nieuwe(re) garmin).

Dank je.. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:32 



 

Gypsy schreef
Als je het echt niet meer weet zou het wel handig zijn, maar ik zou echt niet op mijn schermpje gaan zitten kijken. Dan liever gesproken aanwijzingen over welke kant ik bij het volgende knooppunt op moet.


Dat bestaat ook al ;) Locus Map.. is zelfs gratis en voor zover ik getest hebt werkt het heel goed. Je zet dan routes die je als GPX opslaat erin (dus bv. via ruiterenenmennen maar er zijn ook andere opties) en dan krijg je gesproken wanneer je moet afslaan ed. Je hebt zelfs biepjes als je van de route afwijkt.

Enige waar ik daarbij nog niet uit ben is als je express van de route afwijkt (omdat die er bv. in het echt anders uitziet dan op de kaart) of je dan ook iets kan instellen dat je terug naar de route begeleidt wordt, daar ben ik nog niet uit. Maar als je braaf de route volgt werkt het prima ;)


Fijn dat ze met een app komen, maar zal vast voor enkel Nederland zijn dus dan is het voor mij niet zo handig, en ik denk dat ik hetgeen ik zoek ondertussen wel heb via horloge en andere apps.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:15 



 
Profiel   

LocusMap helpt je wel terug naar de route, ik weet niet hoe het zit als je verderop weer op de route wilt komen, bijvoorbeeld omdat je een stukje moet afsnijden oid.
Ik navigeer soms met OsmAnd, daar staan onze ruiterpaden redelijk goed op. Ik mis ook een aantal paden. App werkt via OpenStreetMap-achtig iets, dus wie weet valt er nog wat te bewerken, dat weet ik eigenlijk niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:46 



 
Profiel   

Ben inderdaad ook wel benieuwd wat voor extra's dit kan opleveren.
Gebruik nu gratis met veel plezier samsung health. Daar zit ook paardrijden als sport bij met heel veel mogelijkheden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:28 



 
Profiel   

GPS coƶrdinaten is een super idee. Een jaar of 15 geleden stond ik eens bij een orientatierit op een stopplaats en daar werd in het gedrang om met paard bij het eten te komen een meisje van haar paard geschopt. Been gebroken...kiepte zo van haar paard af (flauwgevallen). Eer de ambulance ons gevonden had in het veld waren we zowat een uur verder, terwijl we aan het begin van de weg al een paar mensen op de uitkijk hadden gezet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 20:18 



 
Profiel   

Ik ben zo benieuwd! Hoop dat het een goede aanvulling van Endomundo is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 20:33 



 
Profiel   

wat endomondo niet heeft is dat je kunt registreren per paard, dat zou fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 21:17 



 
Profiel   

Arabesk schreef
wat endomondo niet heeft is dat je kunt registreren per paard, dat zou fijn zijn.

Eens :j
Ik heb voor mijn pony's een account aangemaakt, track de route met mijn eigen account en tag dan wie er verder mee waren. Niet ideaal, maar het werkt.

Edit: wbt gps: op de Utrechtse Heuvelrug staan knooppunten. De gps-cooƶdinaten van elk knooppunt zijn bekend bij de hulpdiensten (net als de nummers van de routepalen van de MTB-routes).
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 21:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen