Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Provincie Zuid-Holland: natuurgebieden toegankelijker maken

 
Profiel   

Persbericht
Recreatie

[ img ]
Ruiterpad Overlanden Hollands Diep, nabij Strijensas. Foto door Amanda

In november hebben VVD, PvdA, PvdD en PVV een motie ingediend om natuur- en recreatiegebieden beter toegankelijk te maken voor ruiters. Onderdeel hiervan is het opzetten van een meldpunt, zodat ruiters knelpunten en ontbrekende schakels in de route kunnen melden.

Mirjam Nelisse (VVD) vindt het belangrijk dat er een goed beeld ontstaat van de knelpunten en ontbrekende schakels in de ruiterroutes: "Nu kunnen ruiters hun weg soms niet vervolgen omdat een natuurgebied niet voor ruiters toegankelijk is. Dat moet beter!"
Anne Koning (PvdA) benadrukt dat het meldpunt vooral belangrijk is omdat ruiters bij gebrek aan ruiterpaden soms het fietspad gebruiken: "Dat levert ergernis op, maar kan ook tot gevaarlijke situaties leiden."
Carla van Viegen (PvdD) wijst erop dat het belangrijk is dat wordt gemeld als de kwaliteit van de ruiterpaden onvoldoende is: "Kwalitatief goede ruiterpaden zijn van belang voor het welzijn van paarden."
"Een ontspannen buitenrit begint bij een veilig en goed onderhouden routenetwerk", besluit Tessa Dulfer (PVV).

Tussen februari en juni wordt de zogenaamde Health Check uitgevoerd: een brede consultatie onder recreanten die paardrijden, wandelen, fietsen en varen. Ruiters die een idee of knelpunt willen inbrengen, kunnen dat doen via het klantcontactcentrum van de provincie (zuidholland@pzh.nl).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:42 



 
Profiel   

Nieuwsredactie schreef
Persbericht
...
"Een ontspannen buitenrit begint bij een veilig en goed onderhouden routenetwerk", besluit Tessa Dulfer (PVV)...


En hier komt een klein knelpuntje... want dat onderhouden wordt steeds vaker bij de gebruikers neergelegd. En dat is prima. Als je een beetje een netwerk hebt, is dat nog wel te regelen qua sponsoring en financiering. Maar dan de aansprakelijkheid... Daar loopt het bij ons nu dus spaak voor de ruiterroute in het Bentwoud. Niemand wil z'n handen branden, ook Staatsbosbeheer niet, maar ze willen wel dat wij het gaan beheren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:53 



 
Profiel   

Aansprakelijkheid als in: het pad is slecht en daardoor heeft mijn paard nu een peesblessure, dus ik claim dat bij degene die het pad moet onderhouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 18:17 



 
Profiel   

LBLGypsyCobs schreef
Aansprakelijkheid als in: het pad is slecht en daardoor heeft mijn paard nu een peesblessure, dus ik claim dat bij degene die het pad moet onderhouden?

Yup. Er zit een kuil in het pad. Paard breekt been. Moet worden afgemaakt. Verzekering gaat verhaal halen bij beheerder. Dat soort dingen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:47 



 
Profiel   

Duke schreef
LBLGypsyCobs schreef
Aansprakelijkheid als in: het pad is slecht en daardoor heeft mijn paard nu een peesblessure, dus ik claim dat bij degene die het pad moet onderhouden?

Yup. Er zit een kuil in het pad. Paard breekt been. Moet worden afgemaakt. Verzekering gaat verhaal halen bij beheerder. Dat soort dingen.

dan vind ik het niet gek dat men het niet wil onderhouden... zulke dingen zijn namelijk niet te voorkomen op een zandpad. Belachelijk :n

Dan ben ik wel blij met ons deel van Zuid Holland.
Er zijn al redelijk wat stukken natuur die mooi aan elkaar verbonden zijn. Ondanks de grote stad.
De uithof, madestein, ockenburg, duinen en strand... je kan er de hele dag als je zou willen.

Alleen aan de kant waar mijn stal dan weer zit helaas net niet. (Maasdijk) Terwijl die mogelijkheden er qua bos wel zijn, maar die zijn jammer genoeg in ander beheer of pas net in gemeente beheer. Wel zijn er bij ons in de buurt veel klachten over paarden op de weg... dus mogelijk ging er wel verandering in komen.
Net naast ons in Naaldwijk hebben ze al wel nieuwe ruiterpaden aangelegd, dus dat is al heel fijn.
Als ze dat even doortrekken naar het staelduinse bos en het gemeentelijke weide gebied tussen Maasdijk en Maassluis ben ik helemaal gelukkig :Y)

Maar voor nu is het prima te doen, wil ik echt ver rijden pak ik de trailer en rij ik binnen 25 minuutjes naar Den Haag. Maar het zou wel lekker zijn als we bij stal iets minder door het dorp hoeven te tuffen met onze poepzakjes in de aanslag :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 07:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen