Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Van de Mheen en Coumans concurrentie de baas De Peelbergen

 
Profiel   

Persbericht
Springen

[ img ]
Rowen van de Mheen met Elrado. Foto door Equitext.

Rowen van de Mheen begon donderdag aan zijn eerste outdoor op een CSI bij De Peelbergen. Zijn debuut pakte uitstekend uit, want de 18-jarige ruiter wist met Elrado (v. Eldorado van de Zeshoek) de winst te bemachtigen in de Midden Tour 1.40m. Op de graspiste verlengde Gabriel Coumans zijn abonnement op het winnen van de GP-kwalificatie op donderdag.

Coumans uit Deurne maakte vandaag met zijn zege in de 1.40m GP-kwalificatieproef een kwartet met alle keren dat bij de rubriek op naam schreef. Maar liefst vier keer stond hij bij een CSI op De Peelbergen vooraan op donderdag met Coco Blue de Lui (v. Mr. Blue). Hij verwees vandaag Daniel Meech uit Nieuw-Zeeland met Corlensky-merrie Fine naar de tweede plaats. Dennis van den Brink nam de derde plaats voor zijn rekening met Doreusa (Tangelo van de Zuuthoeve) met slechts 0.13 seconden meer op de teller dan de nummer twee.

Voorbereiding “Ik heb al vaker een indoor hier op De Peelbergen gereden en dat beviel prima, maar outdoor wil het ook goed lukken”, lacht Van de Mheen. Met de negenjarige Elrado nam de Junioren-ruiter gecalculeerd risico dat zich uitbetaalde in een tijd van 63.15. “We hebben dit paard als vierjarige gekocht, zelf opgeleid en zich rustig laten ontwikkelen. Dit concours is vooral als voorbereiding op het NK in Mierlo, maar daarna hoop ik hem wat meer in te zetten op twee- en driesterren concoursen.”

Presteren Van de Mheen heeft door de jaren heen een geduchte reputatie als jeugdruiter opgebouwd, toch blijft hij bescheiden. “De concurrentie is op een concours als dit niet alleen heel sterk, maar ook veelvuldig aanwezig. Anders als bij de jeugd waar het deelnemersveld beperkt is. Vandaag winnen is mooi, maar ik vind het nog teveel om te zeggen dat ik me kan meten met de senioren. Ik kom natuurlijk om te presteren, dat wel, maar dat is altijd de insteek”.

Top vijf In de 1.40m GP-kwalificatie klokte de Zweedse Frederik Spetz zevenhonderdste van een seconde meer dan Van de Mheen met de door Stal Hendrix verkochte Janou. De For Pleasure-merrie, voorheen onder Tim Hendrix, finishte op haar beurt bijna een halve seconde vlugger dan Drop Shot VM. Onder Kristian Houwen werd de Kannan-merrie derde. Leon Thijssen bezette de vierde plaats met KWPN’er Eligius (64.19), terwijl Duitser Niels Carstensen met Sandro Gold (v. Sandro Boy) de top vijf compleet maakte (66.02).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 12:03 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen