Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ploegende paarden maken moestuin voedselbank zomerklaar

 
Profiel   

rtv noord
Overige

Een jaar geleden deed één paard al het werk, nu ploegden drie paarden de moestuin van stichting Toentje in het Oosterparkwijk in Groningen om.

Dat gebeurde vrijdagmorgen. Op de tuin worden groenten gekweekt voor de voedselbanken in Groningen. Die kunnen nu weer ingezaaid worden. Om te beginnen andijvie en sla.
'Het gaat fantastisch, vorig jaar hebben we meer dan 3200 kilo kunnen wegbrengen, dat zijn meer dan 15.000 porties', zegt Jos Meijers van Toentje.

Inspiratie voor anderen
'De grond is goed, de locatie is mooi. Er komen steeds meer tuinen voor de voedselbank. Jammer genoeg is het nog steeds nodig, maar we zijn blij dat we anderen inspireren.'

Een jaar geleden deed Eite Oosterveld met zijn Hongaarse trekpaard het werk, deze keer kreeg hij hulp van Derk Fokkens met twee shires, een Engels paardenras.
Oosterveld geniet ervan. 'En het is ook mooi voor de buurt dat er iets te beleven valt.'

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 00:28 



 
Profiel   

Wat een mooi initatief.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 07:22 



 
Profiel   

Nou zeker! Mooi gezicht ook, prachtige paarden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 07:24 



 
Profiel   

Op zich leuk als je als nieuwsredactie berichten uit de lokale media overneemt, maar misschien is het voor Nederlanders en Belgen van buiten de Ommelanden handig om uit te leggen dat met 'Stad' Groningen bedoeld wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 08:01 



 
Profiel   

Heel mooi initiatief!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 08:33 



 
Profiel   

Zo'n mooi span van Derk, je komt ze ook overal tegen waar er te ploegen valt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:03 



 
Profiel   

Prachtig span, zo mooi om te zien hoe relaxed die paarden werken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:09 



 
Profiel   

He wat leuk Derk en zijn shires hier te zien. :D
En uiteraard, top initiatief!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:27 



 
Profiel   

Schitterend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:32 



 
Profiel   

Wat een ontzettend gaaf idee! Alleen al ontzettend leuk om te zien, niet alleen voor paardenliefhebbers maar sowieso, hoe vaak zie je nou zomaar een span ouderwetsch ploegende paarden, en het is ook nog eens heel mooi voor de voedselbank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:40 



 
Profiel   

oomens schreef
Op zich leuk als je als nieuwsredactie berichten uit de lokale media overneemt, maar misschien is het voor Nederlanders en Belgen van buiten de Ommelanden handig om uit te leggen dat met 'Stad' Groningen bedoeld wordt.


Precies :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:45 



 
Profiel   

Jaaa super goed dit van Jos!
En de ploegende paarden zien er goed uit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 09:48 



 
Profiel   

oomens schreef
Op zich leuk als je als nieuwsredactie berichten uit de lokale media overneemt, maar misschien is het voor Nederlanders en Belgen van buiten de Ommelanden handig om uit te leggen dat met 'Stad' Groningen bedoeld wordt.

Bedankt, ik heb het aangepast in Groningen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 10:06 



 
Profiel   

Awh, mooi om te zien!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 10:31 



 
Profiel   

Mooi om te zien.
Prachtige paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 10:36 



 
Profiel   

Goed initiatief, vraag me dan wel weer af of de mensen die eten halen bij de voedselbank, ook helpen om de groenten te telen of alleen komen om hun handen op te houden.

Geen geld voor eten klinkt voor mij als geen werk en dus wel tijd om andere zaken te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 11:10 



 
Profiel   

Je komt niet zomaar bij de voedselbank terecht hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 11:15 



 
Profiel   

fleurtjeuh schreef
Je komt niet zomaar bij de voedselbank terecht hoor


Dat zeg ik toch ook niet..
Maar als je er niet voor kunt betalen, waarom zou je er dan niet gewoon een beetje werk voor doen? Dat werkt al eeuwen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 11:27 



 
Profiel   

Wauw wat gaaf :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 11:38 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Goed initiatief, vraag me dan wel weer af of de mensen die eten halen bij de voedselbank, ook helpen om de groenten te telen of alleen komen om hun handen op te houden.

Geen geld voor eten klinkt voor mij als geen werk en dus wel tijd om andere zaken te doen.


Zegt veel over jou dat je dit denkt bij het zien van zo'n mooi initiatief/filmpje

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:34 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Goed initiatief, vraag me dan wel weer af of de mensen die eten halen bij de voedselbank, ook helpen om de groenten te telen of alleen komen om hun handen op te houden.

Geen geld voor eten klinkt voor mij als geen werk en dus wel tijd om andere zaken te doen.

Nou, niet iedereen bij de voedselbank zit de hele dag thuis te zitten. Sommige mensen werken gewoon, al dan niet in deeltijd, maar zitten in de schuldsanering oid en hebben daarom geen geld. Daarnaast ook nog genoeg mensen die gewoon niet kunnen werken vanwege gebrekkige gezondheid.

Daarnaast ligt het ook maar net aan de organisatie van voedselbanken of ze het überhaupt vragen en willen, bv om de privacy van de mensen die eten halen te respecteren. Er zijn er inderdaad die schaamteloos de klauwtjes ophouden maar ook nog genoeg mensen die het heel erg vinden dat ze bij de voedselbank langs moeten...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:45 



 

Wat een mooi initiatief! :) En ik vind het prachtig hoe de meneer van de paarden over zijn dieren spreekt. Heel liefdevol.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:13 



 
Profiel   

Ik krijg ineens zin om het ook 'ns te proberen met mijn haffie. Snel kijken op marktplaats staan er best wel wat ploegen te koop. Maar tja.. denk dat ik eerst ergens advies moet vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 16:10 



 
Profiel   

Wat een prachtig initiatief is dit zeg, een moestuin voor de voedselbank <3 En dan met de ploegende paarden, geweldig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 17:05 



 
Profiel   

palousa_boy schreef
Goed initiatief, vraag me dan wel weer af of de mensen die eten halen bij de voedselbank, ook helpen om de groenten te telen of alleen komen om hun handen op te houden.

Geen geld voor eten klinkt voor mij als geen werk en dus wel tijd om andere zaken te doen.

Mijn broer moest naar de voedselbank om zijn kinderen en zichzelf eten te kunnen geven toen zijn hebberige aanstaande ex loonbeslag had laten leggen. Fulltime baan, fulltime vechtscheiding en fulltime zorg voor 2 kinderen. Dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan tuinieren.

Mooi initiatief dit _/-\o_ !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 21:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 26 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen