Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Michel Hendrix beste Nederlander in de Peelbergen

 
Profiel   

Bokt.nl / KNHS
Springen

[ img ]
Michel Hendrix met One Man. Foto: Marjoow


Voor de Duitse Katrin Eckermann is een deelname aan een CSI op het Equestrian Centre de Peelbergen zelden niet de moeite waard. Dat bewees de amazone vanavond in de afsluitende 1.45m ranking proef van de Spring Tour, waarin ze voor de derde keer een zege in een Grote Prijs bemachtigde in Kronenberg. De beste Nederlander in deze proef werd Michel Hendrix met Baileys op plaats vier.

Maar liefst 21 van de 56 deelnemers bemachtigden een barrageticket. Toch hielden slechts zeven combinaties het hout boven in het slotstuk met parcoursbouwwerk van de Duitse Christoph Johnen. De in Grubbenvorst woonachtige Braziliaan Yuri Mansur sprong de eerste nulronde met Vitiki (v. Valentino) in 48.77 seconden. Scott Brash volgde met een rustige barragerit. Met Cooper vd Heffinck-ruin Hello Jefferson klokte de wereldberoemde Brit 57 seconden rond, goed voor een zevende plaats.

Baileys in vorm
Na eveneens een foutloze ronde van Zweed Frederik Spetz met Ustinov-telg Dustin was Michel Hendrix aan de beurt. De Limburger was samen met zijn toppaard Baileys goed in vorm. De Indoctro-ruin finishte na een vloeiende rit in 50.49 seconden. “Dit paard heeft na Den Bosch even pauze gehad. Wat ik hier wilde doen is gelukt en dat is een goede voorbereiding treffen voor het NK in Mierlo. Deze barrage reed ik dan ook niet om te winnen, vierde worden is een mooi extraatje. Het is een top afsluiting van deze Spring Tour, want het waren drie weken waarin heel mooie sport te zien was.”

Hattrick |
Ook de nummer vijf in deze Grote Prijs reed niet voor de zege, maar wel een net rondje. Teddy van de Rijt kwam met haar Itcho Van ’t Ruytershof (v. Lorz Z) door de finish in 53.55 seconden. Katrin Eckermann ging daarentegen onvervalst voor de winst. Met de negenjarige Calido I-merrie Caleya wist de Duitse, mede door een knap gelukte draai naar de laatste hindernis, de snelste tijd te rijden in 45.61. Haar landgenoot Mario Stevens probeerde de tijd nog te verbeteren, maar zijn voorzichtig springende Landano Old (v. Lord Pezi) verloor steevast boven de sprong kostbare seconden en kwam niet verder dan 47.75.

Familie winst
“Ik kom hier altijd graag rijden, maar toch moet je het iedere keer maar weer voor elkaar zien te krijgen”, begint de winnares. “Ik heb deze overwinning grotendeels te danken aan mijn vader Otmar. Hij heeft dit paard sinds haar vijfde opgeleid. Hij zei een tijdje geleden: ‘Dit paard moet je eens proberen’. Daar ben ik maar wat blij mee. Dit is pas mijn tweede CSI met haar, dus deze zege is echt een familie winst.”

Eerder in de week waren er al Nederlandse overwinningen voor Maikel van der Vleuten, Kristian Houwen, Rowen van de Mheen en Gabriel Coumans.
Je leest er alles over op www.peelbergen.eu

Voor alle uitslagen kijkt u op: https://online.equipe.com/nl/competitions/23678

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:31 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen