Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Kirsten Brouwer en Foundation winnen ZZ-Zwaar Rucphen

 
Profiel   

SR voor KWPN
Dressuur

[ img ]
Foundation hier nog onder Franka Loos. Foto bokker Charlotte http://www.picturepure.nl

In Rucphen bracht Kirsten Brouwer de KWPN-hengst Foundation R&R (v.United) voor de tweede keer van start in het ZZ-Zwaar. Met succes, want met ruim 70 procent was het resultaat alweer drie procent hoger dan de voorgaande keer.

“Ik denk echt dat Foundation R&R een paard wordt dat naar dikke scores kan lopen”, stelt een enthousiaste Kirsten Brouwer die de hengst recent overnam van voormalig stalamazone Franka Loos. “Ik heb Foundation R&R als vijfjarige een paar maanden gereden en destijds liep hij ook mee in de Pavo Cup waar hij negende werd. Daarna nam Franka hem weer over en ik zit er pas sinds een paar maanden op.”

Afgeleid
​“Het is een paard met veel toekomstperspectief. Foundation R&R kan in alle gangen hoog scoren. Naast zijn goede stap, draf en galop laat hij in de training al veel aanleg voor piaffe zien en zijn wissels zijn heel mooi groot van de grond af. In de proeven zitten nog net wat teveel slingers. Het moet zeker nog strakker en meer bevestigd. In Rucphen was hij in de pirouette, contragalop en de wissel toch nog even afgeleid en dat kost dan toch veel punten.”

Selecties
Het duo bereidt zich voor op de selecties voor het Nederlands kampioenschap. Brouwer neemt de achtjarige hengst bewust mee in het ZZ-Zwaar, want haar kampioenspaard Sultan des Paluds (v.Soliman) komt van start in de Lichte Tour. “Het is zeker een paard voor later”, sluit de amazone af.

Kwaliteitsvolle stap
De United-zoon Foundation werd in het voorjaar van 2013 als driejarige goedgekeurd voor de dekdienst. Het fokproduct van de familie Naber uit Vredenheim viel in het verrichtingsonderzoek met zijn kwaliteitsvolle stap (9) en goede galop (8). De hengst stamt af van de ster preferente prestatiemerrie Wiana (v.Jazz), die op haar beurt uit de moeder van de KWPN-hengst Redford (Krack C x Ferro) komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen