NK Springen: Lars Kersten wint eerste wedstijd junioren

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

NK Springen: Lars Kersten wint eerste wedstijd junioren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-18 14:29

knhs
Springen


De eerste winnaar van het Nederlands Kampioenschap is Lars Kersten. Met Dora de Ness won de 18-jarige ruiter uit Eghel het eerste onderdeel van het NK Junioren. Rowen van de Mheen en Niels Bulthuis eindigden als twee en drie.

Lars Kersten heeft met zijn merrie Dora de Ness het eerste onderdeel van het NK springen voor junioren gewonnen, een snelheid- en wendbaarheidswedstrijd. Met de snelle dochter van Nabab de Reve reed Lars foutloos in een tijd van 70.57 seconden. “Ik heb nog niet eens hard gereden. Dora de Ness is heel snel van nature. Ik kon zelfs nog buitenom naar de dubbel”, vertelt Lars tevreden. “Ik had niet verwacht dat ik vooraan zou staan. Mijn paarden zijn nog niet zo ervaren op dit niveau en hebben pas een paar keer 1.40m gelopen.” Met zijn andere paard Genua bleef Lars ook foutloos en staat daarmee op de twaalfde plaats. “Het zijn wel allebei paarden met potentie. Dit is mijn laatste jaar bij de junioren. Bij de Young Riders rijd ik zo twee paarden die al ervaring hebben op twee- en driesterrenniveau.”

Rowen van de Mheen, die vorig jaar op het NK junioren debuteerde met brons, ging lange tijd aan de de leiding en eindigde als tweede met Q-Verdi. In de tussenstand staat hij nu op 0,26 strafpunten achter Lars. Niels Bulthuis reed Freebird naar de derde plaats.
Met 48 combinaties was de eerste rubriek van het Nederlands Kampioenschap Junioren heel goed bezet en de ruiters en amazones hadden weinig moeite met het parcours van Henk Linders.

Klik op onderstaande afbeelding voor een video: