Bixiedag in [plaats] op 2 mei afgelast *Update*

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14033
Geregistreerd: 20-04-16

Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-18 12:27

knhs
Overige

Afbeelding
Foto: persbericht KNHS

De Bixiedag in Ermelo op woensdag 2 mei kan helaas niet doorgaan. Het KNHS-terrein is gewoon té nat geregend. We vinden het vreselijk voor alle kinderen en pony's die zich zo verheugd hebben op morgen en we doen er alles aan om het programma alsnog te laten plaatsvinden op maandag 7 mei. Houd de website van de KNHS in de gaten voor het laatste nieuws!

Update
De Bixiedag in Ermelo die oorspronkelijk op woensdag 2 mei zou zijn is verplaatst naar maandag 7 mei!
Het programma blijft identiek. Ook zijn er extra startplekken vrijgemaakt voor de Bixiedag tijdens Endurance Alive op vrijdag 11 mei in Ermelo!

Het observatiemoment voor het WK Jonge Dressuurpaarden 2018 dat op maandag 7 mei plaats zou vinden op het Nationaal Hippisch Centrum verplaatst vanwege de Bixiedag naar de locatie van de Nunspeetse Ruiterclub.

Toelichting verplaatsing Bixiedag
Het KNHS-terrein is gewoon té nat door de zeer extreme regenval van afgelopen nacht om de Bixiedag op 2 mei door te laten gaan. Het evenement naar binnen verhuizen was helaas geen oplossing, de indoorhallen maakten al onderdeel uit van het programma (ponyspelen en voltige) en zijn qua oppervlakte maar een klein gedeelte van het terrein. Daarnaast zit het probleem ook met name in het parkeren. Het parkeerterrein is drijfnat en het is daardoor onverantwoord om hier met auto's en trailers te parkeren. We vinden het vreselijk voor alle kinderen en pony's die zich zo verheugd hebben op hun deelname aan de Bixiedag en daarom is er met man en macht gewerkt om het programma alsnog te laten plaatsvinden op maandag 7 mei. We zijn ons ervan bewust dat niet alle kinderen dan nog vakantie hebben, maar een eerder alternatief is niet mogelijk, omdat donderdag 3 t/m zondag 6 mei een grote internationale voltigewedstrijd wordt gehouden op het centrum.
Laatst bijgewerkt door Daihyo op 01-05-18 21:27, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Update toegevoegd

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:38

Jammer, wel goed dat ze het aflasten.
Alleen kunnen ze het dan net zo goed helemaal aflasten. Alle kinderen moeten maandag weer naar school, misschien een enkele niet maar heel Nederland verder.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:39

amado7 schreef:
Jammer, wel goed dat ze het aflasten.
Alleen kunnen ze het dan net zo goed helemaal aflasten. Alle kinderen moeten maandag weer naar school, misschien een enkele niet maar heel Nederland verder.

Nee hoor, hier in het westen is een flink deel gewoon nog vrij dan.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:39

O serieus? Dacht heel Nederland. Excuses dan :)

Las ook op Facebook dat iedereen schreef dat ze dan weer naar school moesten, en hier in [plaats] (Regio midden) is overal de vakantie alweer afgelopen.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:47

Hier ook, dit is de eerste week.
Volgende week ook vrij en dan zitten we ook nog met de pony's op de Veluwe toevallig

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:52

amado7 schreef:
O serieus? Dacht heel Nederland. Excuses dan :)

Las ook op Facebook dat iedereen schreef dat ze dan weer naar school moesten, en hier in Ermelo (Regio midden) is overal de vakantie alweer afgelopen.


Klopt, de meivakantie duurt meestal maar 1 week. Al kunnen sommige scholen twee weken vakantie geven, maar dat ligt weer aan andere vrije dagen/studiedagen van het personeel etc. :)

Wel jammer voor de kids, maar ik vind het een verstandig besluit om het af te lassen en te verzetten naar de 7e.

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:54

amado7 schreef:
O serieus? Dacht heel Nederland. Excuses dan :)

Las ook op Facebook dat iedereen schreef dat ze dan weer naar school moesten, en hier in Ermelo (Regio midden) is overal de vakantie alweer afgelopen.

Hier niet hoor, wij hebben nog gewoon een tweede week (wij wonen in Uddel en gaan in Apeldoorn naar school).

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:55

Huh wat apart dan _O-

rijpaarden
Berichten: 52
Geregistreerd: 11-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:56

waarom dan niet indoor door laten gaan?

Anoeska27

Berichten: 5846
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Meerveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:57

rijpaarden schreef:
waarom dan niet indoor door laten gaan?

Ik denk omdat morgen de beoordeling van de hengstenselectie is en dan de hele ochtend de binnenbaan, de losrijhal en de longeercirkels bezet zijn.

NienSCHaap

Berichten: 7604
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:28

Anoeska27 schreef:
rijpaarden schreef:
waarom dan niet indoor door laten gaan?

Ik denk omdat morgen de beoordeling van de hengstenselectie is en dan de hele ochtend de binnenbaan, de losrijhal en de longeercirkels bezet zijn.


Ja vaak zijn er indoor ook gewoon evenementen dus naar binnen verplaatsen is dan geen optie.

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:46

Daarbij mag een wedstrijd niet zomaar van locatie verplaatst worden.

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:54

Peelie schreef:
Daarbij mag een wedstrijd niet zomaar van locatie verplaatst worden.

Maar dit is een bixiedag, geen wedstrijd....

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 13:58

Ook een evenement mag niet zomaar verplaats worden ivm vergunningen.

Rivjenn

Berichten: 4021
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Bergen NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 14:11

Coconut schreef:
Klopt, de meivakantie duurt meestal maar 1 week. Al kunnen sommige scholen twee weken vakantie geven, maar dat ligt weer aan andere vrije dagen/studiedagen van het personeel etc. :)

Wel jammer voor de kids, maar ik vind het een verstandig besluit om het af te lassen en te verzetten naar de 7e.


Hier de meeste scholen twee weken.
Maar sommige hadden vorige week en deze week en wij deze week en volgende week.
Mei vakantie mogen scholen zelf invullen dacht ik.
Wel jammer voor de bixiedag maar op dit soort banen krijg je glijpartijen dus niet verantwoord

Bonnelover

Berichten: 1535
Geregistreerd: 11-11-03
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 15:10

Onlangs vond er een variant van de Bixiedag plaats in Exloo. Wellicht een idee om het hierheen te verplaatsen?

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 17:40

amado7 schreef:
O serieus? Dacht heel Nederland. Excuses dan :)

Las ook op Facebook dat iedereen schreef dat ze dan weer naar school moesten, en hier in Ermelo (Regio midden) is overal de vakantie alweer afgelopen.


Hier in Ermelo hebben de basisscholen 2 weken vakantie.

Ik vind het eerlijk gezegd een afgang. Heb je zo een grote, dure accommodatie en kan zoiets niet doorgaan. Kunnen ze niet improviseren? Terrein is groot zat.

We zitten hier ook op zandgrond en heb zelf echt nooit modder of plassen die lang blijven staan.

Amado7

Berichten: 10728
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 18:57

Nou blijkt dat ik het niet helemaal goed weet :+ Onze basisschool in [plaats] iig niet en vele van facebook ook niet :+

Maar ik hoop dat de meeste kunnen, ze geven mooi weer op voor volgende week! :)

parador

Berichten: 843
Geregistreerd: 23-06-10

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:18

Daar heb je dan zo'n groot duur terrein voor ! Kunnen ze de bixie niet gewoon in een gedraineerde rijbak organiseren .

Getup

Berichten: 8274
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:25

Je hebt er behoorlijk wat bakken voor nodig...

En jammer,maar helaas. Al vind ik t maar raar dat ze zo'n dramatische bodem hebben daar. Kun je beter in bijvoorbeeld De Peelbergen rijden!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 23:27

Je en ik dacht altijd dat het gras daar gedraineerd was.. nodig een spoeling nodig dus!

Ik las overigens dat het parkeren vooral drama zou worden, dat is ook op gras. Ik snap niet waarom ze dat niet bestraten..

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 00:22

Ik zag ook foto's van plassen op het gras, maar kan me niet voorstellen dat dit niet op tijd droog is, aangezien wij hier op zandgrond zitten en nooit lang natte grond hebben.

Jolandeee, Hier de buurt kinderen en op stal zijn allemaal 2 weken vrij, deze en volgende week. 2 verschillende scholen, maar geen idee welke. Misschien dat sommige scholen hun losse dagen anders verdelen.

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 00:39

Hier in Brabant zijn ze aan de 2e week bezig, maandag beginnen zelfs de landelijke examens voor het voortgezet onderwijs.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: Bixiedag in Ermelo op 2 mei afgelast *Update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 00:54

Apart he?! Middelbare school is wel anders. Maar hier zijn mensen zelfs op vakantie met de kinderen.

Ik vond op fb de reactie van het KNHS wel wat apart, maar goed........het is denk ik niet belangrijk genoeg.