Nederlands kampioen Schuttert kijkt uit naar CSI Eindhoven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14036
Geregistreerd: 20-04-16

Nederlands kampioen Schuttert kijkt uit naar CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 09:23

Bokt.nl / Persbericht
Springen

Afbeelding
Frank Schuttert op Go Easy de Muze, VDL Groep-topman Wim van der Leegte en CSI Eindhoven-voorzitter Peter Slaats. Foto: Digishots


Het CSI Eindhoven van 10 tot en met 13 mei staat met vette letters in de agenda van kampioenen. De kersverse Nederlands kampioen springen Frank Schuttert is van de partij. Als het een herhaling wordt van twee jaar geleden toen Schuttert ook al Nederlands kampioen werd en direct aansluitend de VDL Groep Grote Prijs van Eindhoven won, dan tekent hij ervoor.

Echter hoopt Frank Schuttert wel op een andere nasleep, want na zijn topprestaties in 2016 werd zijn paard Go Easy de Muze verkocht. Dit jaar is het Beautiful Red die het in Eindhoven moet gaan doen. “Ze is nog jong, pas negen jaar en heeft nog nooit een CSI3* Grote Prijs gesprongen. Eindhoven zal haar eerste zijn, al is het NK in Mierlo qua niveau zeker niet minder dan Eindhoven. Ze heeft laten zien dat ze het kan. Ik kijk er naar uit”, vertelt Frank Schuttert.

Als Nederlands kampioen is hij al verzekerd van een startticket in de 1.55m Grote Prijs op zondag 13 mei. Dat biedt perspectieven. “Ik ga de merrie op de eerste dag in een lagere rubriek starten en dan kijk ik wel verder. Ik hoef de voorkwalificaties in elk geval niet verplicht te rijden.”

Beautiful Red mag een toekomstpaard genoemd worden. Eén die volgend jaar misschien wel aan de deur klopt voor het Europees kampioenschap. “Als ze de lijn van afgelopen jaar doortrekt, dan is het zeker mogelijk. Maar het is altijd maar afwachten of ze er dan nog is. Er is altijd vraag naar zulke paarden. Ik houd me er niet mee bezig. Zolang ze er is, geniet ik er van.”

CSI Eindhoven is volgens Frank Schuttert een waardevol evenement in zijn concours- en opleidingsschema. “Vanwege de schitterende graspiste. De paarden zien er veel, dat moeten ze toch leren. Maar het is sowieso een super mooi concours. Gezellig, met veel publiek én ook nog eens in Nederland. Dan wil je extra je best doen. Ik ben er nog niet helemaal overuit of ik de Derby op de zaterdag rijd. Die is heel mooi in Eindhoven. Moeilijk, maar geen killer zoals die van Hamburg en Hickstead waarbij er haast te moeilijke vragen aan paard en ruiter gesteld worden. In Eindhoven is de Derby best technisch en heb je een moedig, maar toch ook attent en voorzichtig paard nodig.”

Behalve Frank Schuttert rijdt ook Ben Schröder, de nummer drie op het NK springen, mee in Eindhoven. Topruiters Jeroen Dubbeldam, Gerco Schröder, Jos Lansink, Willem Greve en CSI Eindhoven-bestuursleden Leopold van Asten en Eric van der Vleuten staan bijvoorbeeld op de lijst, maar ook Lisa Nooren, Sanne Thijssen, Johnny Pals, Michel Hendrix, Wout-Jan van der Schans, Piet Raijmakers, Henk van de Pol en Bianca Schoenmakers. Stevige concurrentie vanuit het buitenland zal de Nederlandse ploeg op scherp zetten.

CSI Eindhoven aan de Karpendonkse plas is dagelijks gratis toegankelijk en begint op Hemelvaartsdag, donderdag 10 mei, met de Ladies Day met rubrieken tot en met 1.50m niveau. Bekijk het programma hier: www.csi-eindhoven.nl.

Zinzi_jewel

Berichten: 8801
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Nederlands kampioen Schuttert kijkt uit naar CSI Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 22:47

Joepie
Mooie start lijst