[VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14047
Geregistreerd: 20-04-16

[VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-18 14:22

nos
Overige

Afbeelding
Foto: © Hippo Foto - Dirk Caremans / FEI

Na een vlucht van vijf uur is woensdagmiddag een vliegtuig met 53 paarden geland op Maastricht Aachen Airport.

De warmbloedpaarden verblijven de komende maanden in ons land om de hitte in Koeweit te ontvluchten. Daar kunnen ze dan niet worden bereden. Door de lagere temperaturen kunnen ze in ons land wel in beweging blijven.

Het was voor de paarden goed te doen in de lucht, vertelt Martijn Peters van de stal waar de dieren naartoe gaan. "Je kunt beter in een vliegtuig vervoerd worden dan in een auto. In de lucht hebben we geen rotondes of stoplichten."

Na de landing in Limburg zijn de paarden in het dierenhotel op het vliegveld medisch gecontroleerd. Daarna gingen ze naar de stal in het dorp Maria Hoop. Vanuit daar worden ze in heel Nederland ingezet voor de fokkerij en de springsport.

'Hoop dat heel Limburg gaat hinniken'
Vorig jaar was er ook al een aantal paardenvluchten op Maastricht Aachen Airport. In juni wordt een nieuwe lading verwacht.

Dat is geen toeval, vindt Jan Janssen van Stichting Limburg Paardensport tegen 1Limburg. "Ik denk dat Limburg dé paardenprovincie van Nederland is. Dat komt door onze uitstekende faciliteiten en ons paardensportbeleid."

"Ik ben heel blij dat we de afgelopen jaren een dynamiek op gang hebben gebracht waarin ik altijd zeg: ik hoop dat heel Limburg gaat hinniken", vertelt Janssen. "Het is een mooie sport en het is een mooi en edel dier. Als het dan ook nog werkgelegenheid oplevert dan maakt ons dat heel gelukkig."

Klik op de afbeelding hieronder voor een video:

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:43

Doen heel veel Nederlanders ook in de winter, die vertrekken dat seizoen lekker naar Florida..

Wel fijn voor de paarden, lijkt me niks daar met 45 graden of hoe warm het er ook mag zijn :P

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:56

Slim ingespeeld op deze markt

KimD

Berichten: 20419
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 15:08

Hahahahaha! Ze hebben er een mooi verhaal van gemaakt. _O-

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:24

Maar 5 uur vliegen? De wereld is kleiner dan ik dacht! Hoop dat de paardjes snel gewend zijn hier!

MukiwaCobs
Berichten: 1401
Geregistreerd: 24-08-09
Woonplaats: Ergens in Limburg

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:53

Hee leuk weer wat paarden in de buurt :)
Maria-hoop word nog eens bekend :+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:09

Zo ken ik een stal met de zomer gevuld met paarden en ruiters uit VAE/dubai

Getup

Berichten: 8278
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 20:30

Dat zijn ( letterlijk) gouden klanten.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 03:08

Getup schreef:
Dat zijn ( letterlijk) gouden klanten.

Echt waar? Letterlijk... :roll:

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:49

Haha ja letterlijk!
En dan willen ze hier de paardensport KAPOT maken,die geweldige dierenactivisten, die betweters. Bhabha

pien_2010

Berichten: 43305
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 12:53

Leuk voor Limburg. Goed gedaan!

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-18 20:32

Ik werk op MAA Export Cargo en heb er helaas weinig van meegekregen, de collega's van Import hebben hier vooral mee te maken gehad. Mijn vriend werkt op het platform en heeft ze gelost (in het filmpje zag ik hem op de highloader staan :') ) uit het vliegtuig. Er stond ook een suuuuper leuk pony'tje bij met een attitude.

We krijgen troueens wel vaker paarden mee op een vlucht, voornamelijk Export.

Blijft altijd leuk! Vooral veel van die 'stoere' mannen bij ons die bang zijn voor paarden :')

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 10:36

Pensionstal waar wij staan hebben we ook een zomer de paarden van een of andere sultan gehad. Die grooms waren vooral erg grappig, hele dag een grote dure zonnebril op, en met slippertjes onder de design rijbroek gewoon de bak in lopen (nou ja lopen, het was meer een soort schrijden) om de mest te ruimen. Ik heb er geregeld met verbazing naar gekeken. Hele aardige mensen wel, en ook altijd in voor een praatje. Alles was nieuw trouwens, zadels en hoofdstellen in vliegen deden ze niet aan bijvoorbeeld. Ze kochten gewoon alles ter plekke nieuw.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 16:25

SusanH schreef:
Alles was nieuw trouwens, zadels en hoofdstellen in vliegen deden ze niet aan bijvoorbeeld. Ze kochten gewoon alles ter plekke nieuw.


WOW dat is....... ik heb er geen woorden voor.... :wow:

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-18 19:05

SusanH schreef:
Pensionstal waar wij staan hebben we ook een zomer de paarden van een of andere sultan gehad. Die grooms waren vooral erg grappig, hele dag een grote dure zonnebril op, en met slippertjes onder de design rijbroek gewoon de bak in lopen (nou ja lopen, het was meer een soort schrijden) om de mest te ruimen. Ik heb er geregeld met verbazing naar gekeken. Hele aardige mensen wel, en ook altijd in voor een praatje. Alles was nieuw trouwens, zadels en hoofdstellen in vliegen deden ze niet aan bijvoorbeeld. Ze kochten gewoon alles ter plekke nieuw.

Ja ik heb daar ook vaak met volle verbazing naar gekeken.
En sommigen die gaan rijden... oh oh oh. Dat dat goed gaat?!? Vaak zijn het hele brave paarden met een enorm groot hart.

Wij hebben er zelfs 1 op stal waar ik gewerkt hebt. Die zijn paard gewoon achter laat.
Het hele jaar door staat hij bij ons op stal, wordt getraind en gaat soms mee op wedstrijd. En die man komt dan in de zomer hier 2 maanden trainen en wedstrijd rijden en gaat daarna weer terug zonder paard.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-18 08:12

Dat rijden ging heel goed hoor. Die sultan bij ons op stal kon echt wel rijden :j

lisselotje
Berichten: 711
Geregistreerd: 02-10-06

Re: [VIDEO]53 paarden uit Koeweit vieren de zomer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 09:14

niet goedkoper een binnenbak te creeeren met airco, dan de paarden over te vliegen?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-18 14:05

Stallen moeten dan ook met airco paarden kunnen niet naar buiten en ze kunnen geen wedstrijden rijden.