Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Nederlands dressuurteam derde in Nations Cup Compiègne

 
Profiel   

knhs
Dressuur

[ img ]
Adelinde Cornelissen met Zephyr. Foto door aniek1985

Het Nederlandse dressuurteam is achter Zweden en Denemarken op de derde plaats geëindigd in de FEI Nations Cup in het Franse Compiègne. In het CDI3* was er een dubbele overwinning voor Hans Peter Minderhoud met Glock’s Dream Boy in de Grand Prix en de Special en won Adelinde Cornelissen met Zephyr de Kür op Muziek.

Bondscoach Rien van der Schaft kijkt met een goed gevoel terug op de Nederlandse resultaten in Compiègne. “Over de resultaten in de landenwedstrijd ben ik heel tevreden. Alle vier de combinaties hebben goed gereden. We hadden even gehoopt om tweede te worden, maar het werd een derde plaats achter de Denen met een klein verschil. Met dit team was dit denk ik het hoogst haalbare. Ook in de driester en bij de jeugd is er fantastisch gereden. Ik weet niet hoe vaak ik het Wilhelmus gehoord heb. Dus over het algemeen heel tevreden.”

Dit jaar is de klassering van de ruiters in de Grand Prix, de Grand Prix Special en de Kür op Muziek bepalend voor de plaatsing in de landenwedstrijd. In voorgaande edities werden de percentages opgeteld. De zes hoogste klasseringen per team tellen mee. Nederland eindigde op een totaal van 39 punten. Hiervoor telden de achtste en vijfde plaats van Hans Peter Minderhoud met Zanardi in de Grand Prix en de Kür op Muziek, de negende (Grand Prix) en vierde plaats in de Special van Diederik van Silfhout met Four Seasons en de elfde (Grand Prix) en zesde (Kür) plaatsen van Patrick van der Meer en Zippo.

Volgende week is in het Deense Uggerhalne de tweede FEI Nations Cup dressuur waar Nederland met een team aan de start komt.

Minderhoud en Cornelissen winnen bij CDI3*
Hans Peter Minderhoud won met zijn tienjarige hengst Glock’s Dream Boy zowel de Grand Prix als de Grand Prix Special van het driesterren CDI dat in Compiègne werd verreden. De combinatie is voor bondscoach Van der Schaft een van de gegadigden voor het komende WK in september. “Ik vond dat ze dit weekend beter waren dan een paar weken geleden in Nieuw en Sint Joosland. De punten waren wat lager, maar het is altijd moeilijk om de percentages van verschillende wedstrijden te vergelijken. Ik vond de scores sowieso wat aan de lage kant in Compiègne. Het moet nog wel iets beter, maar daar wordt aan gewerkt door Hans Peter en zijn trainer Nicole Werner. Het is in ieder geval een combinatie met potentie en of het goed genoeg is voor het WK dit jaar gaan we zien”, aldus Van der Schaft.

Adelinde Cornelissen werd met Zephyr in de Grand Prix tweede achter Minderhoud en won op zaterdag de Grand Prix Kür op Muziek. Hierin eindige KNHS Talententeamlid Denise Nekeman met Boston STH op de tweede plaats. In hun tweede internationale Grand Prix-start eindigde Nekeman en haar hengst op de zevende plaats.

Het was Oranje boven in Compiegne waar de Nederlanders de lichte tour en alle jeugdrubrieken domineerden, zowel bij de pony's, de junioren, de Children als de Young Riders. Onderstaand vind je de link naar alle uitslagen.

Uitslag FEI Nations Cup CDIO5* Compiègne (Frankrijk)
1. Zweden, 15 pnt
2. Denemarken, 39 pnt
3. Nederland, 43 pnt
Hans Peter Minderhoud, Zanardi (v.Rubels), Grand Prix 8e, Kür 5e
Diederik van Silfhout, Four Seasons (v.Fürst Piccolo), Grand Prix 9e, GP Special 4e
Patrick van der Meer, Zippo (v.Rousseau), Grand Prix 11e, Kür 6e
Katja Gevers, Thriller (v.Gribaldi), Grand Prix 17e, GP Special 9e

Uitslag CDI3* Grand Prix
1. Hans Peter Minderhoud, Glock’s Dream Boy (v.Vivaldi), 71.457%
2. Adelinde Cornelissen, Zephyr (v.Jazz), 70.652%
5. Tommie Visser, Vario Hippique’s Vingino (v.Polansky), 68.413%

Uitslag CDI3* Grand Prix Kür op Muziek
1. Adelinde Cornelissen, Zephyr (v.Jazz), 76.035%
2. Denise Nekeman, Boston STH (v.Johnson), 73.260%
6. Marlies van Baalen, Ben Johnson (v.Johnson), 71.500%

Uitslag CDI3* Grand Prix Special
1. Hans Peter Minderhoud, Glock’s Dream Boy (v.Vivaldi), 71.213%
2. Anne Sophie Serre (Fra), Vistoso de Massa (v.Maestro JGB ), 70.596%
3. Jeroen Devroe (Bel), Hyrano (v.First Junior), 69.362%

Klik hier voor alle uitslagen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-18 21:50 



 
Profiel   

Worden de andere uitslagen ook gedeeld van de wedstrijden daar?
Volgens mij hebben de jongere ruiters daar ook gereden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-05-18 22:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 2 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen