Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Menwagen valt om, twee personen naar ziekenhuis

 
Profiel   

RTV Drenthe
Overige
Ingezonden door Mariska_28


Vier inzittenden zijn vanmiddag uit een menwagen geslingerd op de Vrijheidslaan in Valthermond.

Door onbekende reden sloegen de paarden voor de wagen op hol. Twee van de inzittenden die uit wagen werden geslingerd, moesten met verwondingen naar het ziekenhuis.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 07:54 



 
Profiel   

Hm, is me een tijdje geleden ook overkomen. Algemene hilariteit op de spoed :')
Maar soit, hopelijk niemand permanente schade en komen de paardjes ook weer goed. De mijne begint nu pas weer een beetje mentaal te bekomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-05-18 08:19 



 
Profiel   

Mennen is een ontzettend mooie sport, maar blijft wel riskant.
Hopelijk loopt het goed af voor alle betrokkenen.

Afgelopen week nog een op hol geslagen span opgevangen, samen met een oplettende automobilist en buurman.
Gelukkig hadden die menner en paarden niets en waren ook geen andere weggebruikers betrokken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-18 03:31 



 
Profiel   

senna21 schreef
Mennen is een ontzettend mooie sport, maar blijft wel riskant.


Beetje raar... Het is echt niet riskanter dan paardrijden hoor...

Hoop ook dat alle verwondingen meevallen en ook de paarden snel weer bekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:35 



 
Profiel   

lovehaffie schreef
senna21 schreef
Mennen is een ontzettend mooie sport, maar blijft wel riskant.


Beetje raar... Het is echt niet riskanter dan paardrijden hoor...

Hoop ook dat alle verwondingen meevallen en ook de paarden snel weer bekomen

Dat is het imo wel degelijk... erop kan je een paard nog bijv omtrekken, heb je je benen en je zit erbij... voor de wagen heb je dat allemaal niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:40 



 
Profiel   

Lovehaffie, ik snap de redenering wel. Ik ben toch echt sneller uit het zadel gesprongen en heb mijn paard bij de teugels aan de zijkant (omtrekken, geruststellen), dan dat ik uit een menwagen gesprongen en naar voren gerend ben. Daarnaast, als ik van mijn paard val hangt er niks achter en kan het paard snel wegkomen zonder rekening met breder/langer zijn te moeten houden.
Natuurlijk hoort een paard net zo makkelijk gerust te stellen te zijn, maar toch zijn het vluchtdieren en gaat het soms fout.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:41 



 
Profiel   

Maar op de wagen heb je meestal goede remmen, en die heb je op het paard niet.
Ongeluk is hier vlakbij gebeurd zie ik nu, hoop dat de mensen geen schade/angsten eraan over houden....

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:58 



 
Profiel   

Dat klopt zeker Nynkster, en veel ervaring met mennen heb ik ook niet, maar is het niet ook zo dat, ookal staat de wagen stil, het paard deze nog steeds scheef of zelfs om kan gooien met bewegingen? Al staat die wagen nog zo sterk op de rem, ik vertrouw het een paard toe dat ding in blinde paniek toch nog wel flink te bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:00 



 
Profiel   

Tja met de fiets kan je ook vallen.
Heel erg vervelend maar zo'n enorme risico sport is het nou ook weer niet.
Je werkt met dieren dus een ongeluk zit in een klein hoekje maar dat geldt voor elke deelnemer in het verkeer.

Heel veel sterkte voor de gewonden

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:06 



 
Profiel   

Ja als paard wild genoeg is zullen ze de wagen best door de remmen heen kunnen trekken, al helemaal 2 van die grote beesten. Maar met genoeg geweld wil de wagen natuurlijk best kiepen
Ik moet wel zeggen dat ik het trouwens echt een domme regel vind dat menners op de rijbaan moeten. Op deze weg is ook een fietspad wat mij persoonlijk altijd meer aantrekt. Ik rijd echt altijd op het fietspad als die er is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:09 



 
Profiel   

In ons geval was het ook een opeenstapeling van (beginners)fouten. Onder het zadel voel ik spanningsopbouw heel goed, op de bok heeft mijn vriend een hoop gemist.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:35 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Maar op de wagen heb je meestal goede remmen, en die heb je op het paard niet.
Ongeluk is hier vlakbij gebeurd zie ik nu, hoop dat de mensen geen schade/angsten eraan over houden....

Als een span echt gaat heb je geen klote aan je remmen, echt niet... trekken ze dwars doorheen

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 13:40 



 
Profiel   

Dag allen,

Ik ben 1 van de inzittenden. We waren bijna weer thuis van een super fijn ritje. De paarden deden het supergoed. We werden ingehaald door een auto, die reed over een blikje en dat blikje kwam vervolgens tegen 1 van onze paarden aan waardoor ze op hol sloegen. Doordat 1 paard ineens uit alle kracht aanzette, kwam de wagen uit balans en is gaan slingeren, tenminste we denken dat dit 1 vd oorzaken is waardoor de wagen uiteindelijk kantelde. Remmen werken inderdaad onvoldoende om een in paniek geraakt paard/paarden te stoppen. Naar omstandigheden maken we het goed. Veel schaafplekken en kneuzingen en een hersenschudding. De paarden hebben gelukkig niets. We droegen allen een cap en die zijn helemaal stuk, wat als we die niet gedragen hadden? Een wijze les, draag ook op de menwagen altijd een cap, dat is (nog) niet vanzelfsprekend. Ik heb ook regelmatig met alleen een petje op de wagen gezeten, maar na deze ervaring, ga ik zonder cap de wagen niet meer op. Hoe kort het ritje ook is of hoe betrouwbaar de paarden ook zijn. Een ongeluk zit in een klein hoekje.. Binnenkort zullen we met hulp en geduld de paarden weer inspannen, maar dat gaat vast goedkomen. Jaren geleden deelde ik de mening om liever op een paardenrug te zitten dan erachter. Ik dacht ook dat het op het zadel veiliger zou zijn. Nu we inmiddels ook een aantal jaren ervaring hebben met mennen, kom ik daarop terug. Paardensport is een prachtige sport en of je er nu opzit of erachter, als je pech hebt ben je aan de beurt. Onder het zadel gebeuren evengoed ongelukken. Wij laten ons er niet door weerhouden om op pad te gaan met ons mooie span.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 18:41 



 
Profiel   

Schrikken Sietske! Gelukkig zijn jullie er nog redelijk goed Af gekomen. Op naar een goed herstel en hopelijk nog veel ritjes zonder ongelukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 19:04 



 
Profiel   

Sietske Ik heb er nooit aan gedacht om cap op te zetten bij het mennen. Goed dat je het even deelt, en fijn dat er alweer een fijn ritje is geweest. Dit was gewoon puur pech hebben.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-18 04:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen