Tim Lips niet naar WK Tryon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14105
Geregistreerd: 20-04-16

Tim Lips niet naar WK Tryon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 17:48

*knhs
Eventing

Afbeelding
Tim Lips en Bayro. Foto door aniek1985

Regerend Nederlands Eventingkampioen en Olympisch kaderlid Tim Lips heeft aangegeven niet beschikbaar te zijn voor deelname aan het WK in Tryon in september dit jaar. Zijn afwezigheid heeft een zeer blijde oorsprong, Lips en partner Emma verwachten rond het WK hun eerste kind.

Onderstaand het bericht dat vandaag door Tim Lips verspreid werd.

Tim Lips en zijn vriendin Emma zijn in verwachting van hun eerste kindje. De Olympisch eventing ruiter is uiteraard dolgelukkig met het blije nieuws. Het wordt beschuit met roze muisjes, want de ouders in spe weten inmiddels ook al dat ze een dochter krijgen.

‘Emma en ik zijn ongelofelijk blij,’ vertelt Tim vrolijk. ‘Tegelijkertijd vinden we het natuurlijk ook super spannend. Tot nu toe verloopt de zwangerschap goed, hopelijk blijft dat zo en mogen we haar in september verwelkomen.’

Door de aanstaande komst van de kleine heeft Tim wel een sportief gezien moeilijke beslissing moeten nemen. ‘Emma is 20 september uitgerekend, kortom vlak na het WK in Tryon. Ik wil niet het risico nemen de geboorte van mijn eerste kindje te moeten missen. Bovendien zou ik constant met mijn gedachten bij Emma zijn en mij niet 100 procent kunnen focussen op de sport. Dat betekent dat ik heb besloten niet naar het WK te gaan. Dat is heel jammer, maar mijn dochter is belangrijker. Ik wens het Nederlandse team immens veel succes en ga het vanuit huis, wie weet al met baby op de arm, op de voet volgen.’