Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:39

Janine1990 schreef:
CharmingS schreef:
Heb niet verder dan de eerste pagina gelezen.. Maar jeetje, het is voor sommige bokkers ook nooit goed genoeg.. Hadden ze hem verkocht dan was het niet goed geweest, en nu mag ie lekker met pensioen en nu hebben jullie nog steeds vanalles te zanikke.. Als jullie het allemaal zo goed weten, waarom rijden jullie dan niet op dit niveau van de sport mee.

Fijn dat dit dier mag genieten van zijn welverdiende pensioen :)


Moet je horen hoe men in Engeland denkt over de Nederlandse manier. Dan heb ik het niet over basisniveau, maar olympisch niveau. Je hoeft niet op GP niveau te rijden om wat te leren en begrijpen van stalmanagement op dat niveau.


Moet je kijken hoe de Nederlandse paardenwereld over Duitsland praat. Toch lopen er genoeg ruiters met paarden met een hoop kwaliteit. Welkom in de paardenwereld.

Hou toch op met dat zoeken naar negatieve dingen. Dadelijk als Edwardje weer wat wint op de Olympische spelen aanbidt iedereen hem weer, want wat hebben wij een geluk met iemand als hij.

Kots kots

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:44

Willen alle azijndrinkers voor mij op 20 verschillende paarden met Kwaliteit rijden? Kijken of jullie ze allemaal rijden zoals het Hoort en kunnen brengen waar ze zouden lopen als ze onder deze kwaliteitruiters lopen?

Deze mensen hebben stallen en hiervoor geldt helaas wel dat ze heel prestatiegericht moeten kijken. Ze hebben uit Undercover alles willen halen wat mogelijk is. Waarom vraag je je waarschijnlijk af? Gewoon omdat dit paard wel degelijk kwaliteit heeft voor de hogere sport en het zonde zou zijn hem niet stralende in de ring te krijgen. Helaas een hoop mislukte pogingen en misschien ook te veel onnodige pogingen, maar get a life en ga vanmiddag lekker je kennis op je eigen paard projecteren en laat deze mensen en vooral hun kunnen wat hun al meerdere malen bewezen hebben in hun waarden.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:44

Volgens mij lees jij niet goed, want de hengst wordt niet afgekraakt, maar het ging om de rijderij.

Overigens vind ik reservekampioen bij het NRPS niet echt een fantastische prestatie, en de pavocup/hengstencompetitie is een grote wassen neus.

Een WK jonge paarden is dan veel representatiever.

Tazzey
Berichten: 9503
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 12:51

GabberGill schreef:
Willen alle azijndrinkers voor mij op 20 verschillende paarden met Kwaliteit rijden? Kijken of jullie ze allemaal rijden zoals het Hoort en kunnen brengen waar ze zouden lopen als ze onder deze kwaliteitruiters lopen?

Deze mensen hebben stallen en hiervoor geldt helaas wel dat ze heel prestatiegericht moeten kijken. Ze hebben uit Undercover alles willen halen wat mogelijk is. Waarom vraag je je waarschijnlijk af? Gewoon omdat dit paard wel degelijk kwaliteit heeft voor de hogere sport en het zonde zou zijn hem niet stralende in de ring te krijgen. Helaas een hoop mislukte pogingen en misschien ook te veel onnodige pogingen, maar get a life en ga vanmiddag lekker je kennis op je eigen paard projecteren en laat deze mensen en vooral hun kunnen wat hun al meerdere malen bewezen hebben in hun waarden.


Daarvoor moet je achter je veilige scherm vandaan kruipen en toegeven dat je niet alle wijsheid in pacht hebt. Ik vrees dat dat niet gaat gebeuren, het is namelijk veel makkelijker om zonder gene te kunnen roeptoeteren. Dit is net zo'n fenomeen als je bij voetbal ziet gebeuren, "wij hebben gewonnen" en "zij hebben verloren". Het is jammer maar je ziet het overal in de maatschappij gebeuren, positiviteit delft het onderspit en negativiteit voert de boventoon.
Al zou Gal zijn paarden nu bitloos, ijzerloos, met lange manen, 24/7 in de buitenlucht zetten en iedere dag een uurtje kunstjes laten doen dan nóg weten deze mensen iets te zeuren te vinden.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:19

Coca2018 schreef:
Volgens mij lees jij niet goed, want de hengst wordt niet afgekraakt, maar het ging om de rijderij.

Overigens vind ik reservekampioen bij het NRPS niet echt een fantastische prestatie, en de pavocup/hengstencompetitie is een grote wassen neus.

Een WK jonge paarden is dan veel representatiever.


Excuse moi, dan heb ik inderdaad niet goed gelezen..en dat ben ik met je eens, mij gaat het ook om de rijderij.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:23

GabberGill schreef:
Willen alle azijndrinkers voor mij op 20 verschillende paarden met Kwaliteit rijden? Kijken of jullie ze allemaal rijden zoals het Hoort en kunnen brengen waar ze zouden lopen als ze onder deze kwaliteitruiters lopen?

Deze mensen hebben stallen en hiervoor geldt helaas wel dat ze heel prestatiegericht moeten kijken. Ze hebben uit Undercover alles willen halen wat mogelijk is. Waarom vraag je je waarschijnlijk af? Gewoon omdat dit paard wel degelijk kwaliteit heeft voor de hogere sport en het zonde zou zijn hem niet stralende in de ring te krijgen. Helaas een hoop mislukte pogingen en misschien ook te veel onnodige pogingen, maar get a life en ga vanmiddag lekker je kennis op je eigen paard projecteren en laat deze mensen en vooral hun kunnen wat hun al meerdere malen bewezen hebben in hun waarden.


Waarom bezwijkt zo"n paard dan in zo'n systeem? wat maakt dat de paarden in het systeem moeten passen en dat als ze niet passen het ten koste gaat van het paard?

Hoort dressuur er niet te zijn voor het paard? juist om hem mentaal en fysiek gezond te houden en in staat om een ruiter te dragen?

Dat is namelijk waar dressuur in mijn ogen over hoort te gaan, over eenheid, harmonie, vertrouwen en lichtheid. En natuurlijk is dat niet altijd makkelijk in situaties waar het om prestaties draait, maar er zit wel verschil in de uiteindelijke benadering.
Het moet geen veredeld circusproject worden waar iedereen hard klapt voor benen die zo ver mogelijk uitgegooid worden en de rest er niet meer toe doet.

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 13:54

Prastatiegericht.

We fokken onze paarden steeds meer voor de sport. Proberen te verbeteren en te doen. Sommige zijn te sensibel en kunnen de vele prikkels die de wedstrijdsport meebrengt niet aan. Paarden voor de dressuur worden zo scherp mogelijk gefokt wat geheel logisch is aangezien ze moeten reageren op de lichtste en fijnste hulpen. Helaas gaat het hierop ook vaak mis. Bepaalde bloedlijnen bezwijken onder een bepaalde druk en helaas zijn we soms helaas al te ver voor we het doorhebben.

Elke ruiter kan dit gebeuren. Ik denk dat zijn succesvolle momenten zeer zeker zwaarder wegen dan zijn minder succesvolle momenten.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:03

GabberGill schreef:
Prastatiegericht.

We fokken onze paarden steeds meer voor de sport. Proberen te verbeteren en te doen. Sommige zijn te sensibel en kunnen de vele prikkels die de wedstrijdsport meebrengt niet aan. Paarden voor de dressuur worden zo scherp mogelijk gefokt wat geheel logisch is aangezien ze moeten reageren op de lichtste en fijnste hulpen. Helaas gaat het hierop ook vaak mis.[b][b] Bepaalde bloedlijnen bezwijken onder een bepaalde druk en helaas zijn we soms helaas al te ver voor we het doorhebben. [/b][/b]

Elke ruiter kan dit gebeuren. Ik denk dat zijn succesvolle momenten zeer zeker zwaarder wegen dan zijn minder succesvolle momenten.


Voila..i rest my case.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:09

Citaat:
Moet je kijken hoe de Nederlandse paardenwereld over Duitsland praat. Toch lopen er genoeg ruiters met paarden met een hoop kwaliteit. Welkom in de paardenwereld.

Hou toch op met dat zoeken naar negatieve dingen. Dadelijk als Edwardje weer wat wint op de Olympische spelen aanbidt iedereen hem weer, want wat hebben wij een geluk met iemand als hij.

Kots kots


Mensen moeten eens wat minder praten, en wat meer naar zichzelf gaan kijken ;)
Iedereen heeft er wel iets over te zeggen en iedereen weet het weer beter..
Heb de mensen die iedere keer commentaar hebben over hoe het moet nog niet in de top mee zien rijden hoor, maar wel veilig vanachter je pc/telefoon commentaar hebben.. Waarom jullie commentaar niet allemaal in een mailtje zetten en misschien naar Edward/Glock sturen, dan doe je tenminste iets ipv hier maar stoer je kritiek tuffen ;)

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:09

Er is toch echt een verschil tussen kritisch zijn en enkel negatief.

Ik ben kritisch op de manier waarop Gal de paarden rijdt en traint. Denk dat er meer in had gezeten met Undercover bij een andere benadering en rijstijl. Waarom mag dat niet gezegd worden?
Moeten mensen applaus krijgen omdat ze doen wat heel veel paardenliefhebbers eigenlijk doen?


Btw, de opmerking over het oornetje was ironisch bedoeld :+
Ann de offtopic: ik vind het oprecht een gekke plek voor een wapenlogo.

Yonah

Berichten: 70
Geregistreerd: 19-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:11

Wat staan er toch nare reacties tussen..

Ben blij dat het beestje van zn pensioen kan genieten, zoals het hoort.

De beste stuurlui staan aan wal is hier best wel van toepassing :=

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:14

Dat deel spreek ik ook niet tegen hoor, maar het kan ons allemaal gebeuren. Nu wordt de manier enzo heel erg benadrukt en dat het niet altijd aan het paard ligt, maar het is het hele totaalplaatje.

Dit is menselijk aangezien paarden niet kunnen praten en hoe erg we ons ook in onze paarden proberen te verdiepen, kunnen we allemaal tegen dat moment aanlopen.

Ik vind het zelf dus erg zwak dat de manier van Glock's nu naar beneden gehaald wordt.

Er zijn namelijk paarden met dezelfde hengst als vader die heel relaxed zijn.

Er wordt ergens gezegd dat Sandreo geweldige nakomelingen heeft, maar zelf staakt en dat dus niet aan het paard ligt. Er zijn paarden die zelf heel heet zijn maar dankzij een goede moederlijn toch fijne paarden vererven.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:19

fransje23 schreef:
Er is toch echt een verschil tussen kritisch zijn en enkel negatief.

Ik ben kritisch op de manier waarop Gal de paarden rijdt en traint. Denk dat er meer in had gezeten met Undercover bij een andere benadering en rijstijl. Waarom mag dat niet gezegd worden?
Moeten mensen applaus krijgen omdat ze doen wat heel veel paardenliefhebbers eigenlijk doen?


Btw, de opmerking over het oornetje was ironisch bedoeld :+
Ann de offtopic: ik vind het oprecht een gekke plek voor een wapenlogo.


Zeker weten mag je kritisch zijn, maar zou je dit zo zelf ook tegen Edward zeggen? Of ga je dan om een selfie en handtekening vragen?
Vraag me af of je zelf ooit zo'n kaliber paard hebt gereden, maar ik geloof dat het niet zo simpel lijkt als het is. Ik denk dat deze mensen net als iedereen die op een paard kruipt zijn uiterste best doet, en dan is het niet zo leuk als je iedere keer een berg kritiek op je dak krijgt, of het nu vriendelijk bedoeld is of niet.. Deze ruiters hebben niet voor niets top begeleiding/management.

Snap nu waarom grote ruiters dit soort forums vermijden ;) Denk dat het nog wel eens leerzaam zou kunnen zijn om een topruiter actief op bokt te hebben.. Maar op deze manier zullen ze niet gaan komen als ze iedere keer een berg goedbedoelde kritiek op hun dak krijgen..

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:21

fransje23 schreef:
Er is toch echt een verschil tussen kritisch zijn en enkel negatief.

Ik ben kritisch op de manier waarop Gal de paarden rijdt en traint. Denk dat er meer in had gezeten met Undercover bij een andere benadering en rijstijl. Waarom mag dat niet gezegd worden?
Moeten mensen applaus krijgen omdat ze doen wat heel veel paardenliefhebbers eigenlijk doen?


Btw, de opmerking over het oornetje was ironisch bedoeld :+
Ann de offtopic: ik vind het oprecht een gekke plek voor een wapenlogo.

Dat wordt niet gezegd :z

Edward en Undercover zijn waarschijnlijk geen topcombie geweest, maar dat maakt edward niet slecht. Ze hebben alles geprobeerd en dat ze hem nu rust geven is goed. Wij klikken zelf ook niet met elk paard en kopen hem dan niet, maar deze ruiters kunnen dat wel. Die kunnen investeren in een paard en zullen dit ten aller tijden doen. Edward zag hier waarschijnlijk een goed paard in en dat is het ook. Hij heeft de situatie misschien onderschat en gedacht dat hij dit kon oplossen.

Op de video's van Undercover is vaak een mooi paard te zien dat straalt. Helaas is daar in de ring niks meer van over.

Hebben we dat allemaal niet een periode met onze paarden? Thuis gaat alles goed en op wedstrijdterein is jouw paard niet het paard van thuis? Teveel prikkels en te sensibel dat roep ik al 30x dat is mijn mening en dat komt doordat iedereen op dat niveau paarden zoekt die prikkelbaar zijn. Hoe heter onder het zadel hoe beter gefocust op de hulpen en hoe jammer is het als een paard dit thuis kan verwerken, maar niet met het hele circus eromheen? Iedere goede ruiter weet hoe fijn het is om een eerlijk heet paard onder zich te hebben, want als ze dat hete om gaan zetten in het willen werken met jou heb je er een gouden paard aan!

Doodzonde, maar ik denk zelf dat Undercover gewoon niet gemaakt is voor het hele circus maar wel genoeg kwaliteit heeft voor de hogere Oefeningen.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 06-06-18 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:21

GabberGill schreef:
Dat deel spreek ik ook niet tegen hoor, maar het kan ons allemaal gebeuren. Nu wordt de manier enzo heel erg benadrukt en dat het niet altijd aan het paard ligt, maar het is het hele totaalplaatje.

Dit is menselijk aangezien paarden niet kunnen praten en hoe erg we ons ook in onze paarden proberen te verdiepen, kunnen we allemaal tegen dat moment aanlopen.

Ik vind het zelf dus erg zwak dat de manier van Glock's nu naar beneden gehaald wordt.

Er zijn namelijk paarden met dezelfde hengst als vader die heel relaxed zijn.

Er wordt ergens gezegd dat Sandreo geweldige nakomelingen heeft, maar zelf staakt en dat dus niet aan het paard ligt. Er zijn paarden die zelf heel heet zijn maar dankzij een goede moederlijn toch fijne paarden vererven.


Zo mag ik graag tegengeluid horen. Lekker rustig en duidelijk 'uitgesproken'.

Goed ook dat je het totaalplaatje benaderd. En ik denk dat je op dat niveau geen 3 gelijke karakters gaat vinden, laat staan bij dezelfde ruiter. Misschien is het juist daarom dat ik zo aan deze heren twijfel. Worden de paarden niet op een individuele manier benaderd?

En als dat wel zo is, waarom lijkt het op dit bedrijf vaker te gebeuren dan bij anderen? Wel de ring in tot het mis gaat... In de ring heb je nu eenmaal meer publiek dan thuis en daar wordt de sport ook opgepikt door niet-paardenland.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:32

Wel ironisch dat de pro-Glock mensen hier allemaal toch een tikkeltje heftiger reageren dan degene die er kanttekeningen bijplaatsen. :Y)

Ik volg nu alle pagina's mee en vraag me of of er ook gewoon normaal gediscussieerd kan worden zonder te roepen dat negatievere reacties om te kotsen zijn en je er de ballen niet vanaf weet als je Charlotte Dujardin er nog niet hebt uitgereden in je leven. Niet iedereen heeft de ambitie, dan wel de middelen, om stuurlui te worden. :)*

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:46

CharmingS schreef:
Zeker weten mag je kritisch zijn, maar zou je dit zo zelf ook tegen Edward zeggen? Of ga je dan om een selfie en handtekening vragen?


Als iets mij niet interesseert zijn het selfies en handtekenigen met/van bekende mensen. :D
Ik zou inderdaad best een gesprek willen hebben en vragen waarom hij de dingen doet zoals hij ze doet.

CharmingS schreef:
Vraag me af of je zelf ooit zo'n kaliber paard hebt gereden, maar ik geloof dat het niet zo simpel lijkt als het is. Ik denk dat deze mensen net als iedereen die op een paard kruipt zijn uiterste best doet, en dan is het niet zo leuk als je iedere keer een berg kritiek op je dak krijgt, of het nu vriendelijk bedoeld is of niet.. Deze ruiters hebben niet voor niets top begeleiding/management.


Ik stel toch nergens dat het simpel is noch dat hij zijn best niet doet?
Overigens vraag ik mij af waar de berg kritiek is? Hier in Nederland krijgt hij niet zoveel kritiek toch?
Denk dat de paar posten hier geen berg zijn? Daarbij is dat sowieso part of the game.

Topbegeleiding en management zijn natuurlijk subjectief, zoveel mensen , zoveel wensen.

Elisa2

Berichten: 37133
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 14:54

Hij zelf krijgt geen kritiek, het is een super ruiter..alleen het systeem wat hij hanteert en het rijden "op druk" is hetgene wat bekritiseert wordt. Omdat paarden als ze daar niet tegen kunnen daar mentaal of fysiek op kapot gaan.

En imo hoort dressuur een paard nog steeds niet kapot te maken ongeacht het karakter van het dier.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:22

Elisa2 schreef:
Waarom bezwijkt zo"n paard dan in zo'n systeem? wat maakt dat de paarden in het systeem moeten passen en dat als ze niet passen het ten koste gaat van het paard?

Hoort dressuur er niet te zijn voor het paard? juist om hem mentaal en fysiek gezond te houden en in staat om een ruiter te dragen?

Dat is namelijk waar dressuur in mijn ogen over hoort te gaan, over eenheid, harmonie, vertrouwen en lichtheid. En natuurlijk is dat niet altijd makkelijk in situaties waar het om prestaties draait, maar er zit wel verschil in de uiteindelijke benadering.
Het moet geen veredeld circusproject worden waar iedereen hard klapt voor benen die zo ver mogelijk uitgegooid worden en de rest er niet meer toe doet.


Precies, je aanpassen aan het paard is wat mij betreft paardrijden en goed paardrijden. Waarom zijn er andere ruiters die dat uitermate goed kunnen? ( Dorothee Schneider, Isabell Werth, Carl Hester enz enz)

Het paard past niet in het systeem vind ik echt het meeste jeuk argument wat er is.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Re: Glock's Undercover officieel met wedstrijdpensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:28

Het gaat overigens helemaal niet over wat wij kunnen en als we het niet kunnen dat we geen commentaar mogen leveren.

Het gaat om het feit dat de paardensport onder de loep ligt en veel mensen de open monden, de enorme spanning in die dieren door rijderij niet meer willen zien. Er moet wel geluid komen om over 10 jaar nog te mogen paardrijden. Prima dat velen vinden dat de Glock ruiters een voorbeeld zijn, maar het gros van Nederland vind het onplezierig om naar te kijken, paardenliefhebbers en niet paardenliefhebbers ( en dit is een grote groep).
Vervolgens blijft het een feit dat Undercover niet het eerste paard is waar dit gebeurd, waardoor je best wat vraagtekens mag plaatsen over de wijze van opleiden.

Zonder actie en kritische aandacht op de wijze van trainen kun je er vergif op innemen dat de paardensport uiteindelijk geheel gaat verdwijnen.

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:34

Ik heb nergens gezegd dat ze niet in het systeem passen, maar wel dat niet ieder paard alle indrukken kan verwerken en dat niets met het rijtechnische te maken heeft.

Als jij 5x verkeerd handelt op wedstrijdterrein dan ervaart jouw paard wedstrijd als negatief. Er zal ergens een fout gemaakt zijn in het omgaan met dit paard, maar ik geloof niet dat dit onwil is geweest en dat het Edward een slechte ruiter maakt.

Dat is wat ik bedoelde. Ieder paard kan redelijk in iedere tact presteren, maar er moet wel een goede combie zijn.

Klein voorbeeld Totilas. Deed het geweldig onder Edward, Zet hem onder Matthias en je hebt een heel ander beeld van het paard.

Hieraan moet gewerkt worden. Als je de verkeerde negatieve kant op experimenteert en kijkt dan kan dat blijvende nadelige gevolgen hebben. Dit gaat niet bewust en waarschijnlijk had het op een ander paard wel geholpen, maar bij Undercover niet. Het is zonde en ik denk dat iedereen het daarover eens is, maar ik vind dat er nu bepaalde dingen gezegd worden alsof hij wel de slechte ruiter is en dat vind ik niet helemaal eerlijk.

Coca2018
Berichten: 160
Geregistreerd: 26-04-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:38

Ik denk dat er niemand gelooft dat het onwil is. Als dat zo zou zijn zou het pas echt erg worden.

Overigens zorg je ervoor dat je een goede combinatie bent op dat nivo. Dat is goed paardrijden, op dat nivo bestaat de klik niet meer, je past je als ruiter aan.

fransje23

Berichten: 15353
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:46

Het is geen verkeerde ruiter , of slecht mens, maar dat maakt hem niet onfeilbaar en perfect. Zijn manier van rijden en trainen spreekt mij niet aan en sommige paarden kunnen er niet mee uit de voeten.

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:49

Tuurlijk, maar je hebt makkelijke bewerkbare paarden en lastigere paarden. Sensibel en niet sensibel, paarden die met veel prikkels om kunnen gaan en paarden die met minder prikkels om kunnen gaan.

Ergens is undercover meerdere keren tegen een muur aangelopen en bouwt dus overal behalve op thuisbasis dusdanig veel spanning op dat hij geheel verandert. Helaas is dit het beeld wat wij vaak op tv zien en hem dus ook zo kennen en hij is zo vaak slecht gepresenteerd en dat beeld blijft in ons hoofd. Als je daarna meerdere malen niet handelt naar het paard en hij dit als negatief blijft ervaren is het na een tijdje dusdanig verpest dat het bijna onomkeerbaar is. Hij had jaren geleden al teruggetrokken moeten worden, maar ze hebben het nog een paar keer geprobeerd wat ook ergens van klasse getuigd en dat is mijn mening, want als dit paard had kunnen laten zien wat hij in zijn mars had op andere locaties dan hadden ze een topper voor de wedstrijdsport. Zodra hij thuis weer gewoon Undercover was en hun dachten dat hij het aankon brachten ze hem weer uit, maar het bleef tevergeefs.

Het is doodzonde omdat ik in Undercover zeer zeker wel een goed paard heb gezien.

GabberGill

Berichten: 5740
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-18 15:54

fransje23 schreef:
Het is geen verkeerde ruiter , of slecht mens, maar dat maakt hem niet onfeilbaar en perfect. Zijn manier van rijden en trainen spreekt mij niet aan en sommige paarden kunnen er niet mee uit de voeten.

Ben ik met je eens en dat benoem ik ook steeds. Ze zijn een andere richting ingeslagen met hem qua oplossen en deze is niet ten goede van dit paard geweest. Het is zonde, maar het paard was al te ver overprikkeld om dit te kunnen corrigeren.

Ik heb het ook niet over jullie hoor, maar ik heb een bepaald beeld van deze combie. Ik vind hem met vele paarden een hele mooie combie namelijk, met andere wat minder en met weer andere lijkt het een heel gevecht wat hij aan het houden is. Iets meer inlevingsvermogen in het paard is dan zeker op zijn plaats en daar kan ik me wel in vinden, maar wat mij qua undercover erg is opgevallen is dat hij pas een ander paard wordt op wedstrijdterrein.