Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Bram Chardon wint in Saumur

 
Profiel   

knhs
Aangespannen rijden

[ img ]
Bram Chardon. Foto door Amanda

Voor de menners stonden er dit weekend in het Franse Saumur en Duitse Lahden belangrijke wedstrijden op het programma. Met een magistrale overwinning in Saumur onderstreepte Bram Chardon zijn kwaliteiten. Bij de tweespannen greep Stan van Eijk hier de winst.

Chardon junior ging al in de dressuur direct goed van start en groeide verder in de wedstrijd. Met overwinningen in de marathon en vaardigheid was er geen twijfel wie de beste was dit weekend. Hij liet verschillende toppers achter zich waaronder de Amerikaan Chester Weber. Voor collega teamlid Koos de Ronde was er pech dit weekend. Twee van zijn paarden kregen koorts en hij moest na de dressuur de strijd staken. Daardoor was Nederland ook uit de strijd in het landenklassement.

Super generale
“Mijn eerste overwinning in een CAIO wedstrijd”, laat Bram trots weten. “In de dressuur ging het al zoals ik had gehoopt. Het was een degelijke foutloze proef, het kan nog wat spectaculairder, maar voor nu goed. In de marathon ben ik niet te gek van start gegaan. Saumur is echt een hele zware wedstrijd en je weet dat je aan het einde nog iets over moet hebben. Op een gegeven moment kreeg ik een seintje dat ik wat op moest schalen en dat lukte super. Na de marathon had ik een minimale voorsprong op Chester Weber, maar hij kreeg voor mij al strafpunten in de vaardigheid. Daardoor had ik wat speling, maar voor je gevoel wil je natuurlijk gewoon foutloos rijden en dat is gelukt. Echt een super generale voor Aken dit. Samen met mijn vader en Koos de Ronde zit ik daar in het team.” Naast winst in deze prestigieuze wedstrijd levert deze topprestatie ook de nodige bonuspunten op voor het klassement dat gedurende het outdoorseizoen wordt opgemaakt voor de Indoor Wereldbeker.

Overige strijd

In Saumur deed Stan van Eijk het ook meer dan uitstekend door bij de tweespannen de overwinning te grijpen.
In Duitsland deden Theo Timmerman met een derde plaats en Mark Weusthof met een vijfde plek het ook goed. Antonie ter Harmsel werd hier vierde bij de tweespannen.

Kijk hier voor alle uitslagen van Saumur.

Kijk hier voor alle uitslagen van Lahden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-06-18 22:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen