Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Vraag het teamlid: Amanda

 
Profiel   

* Bokt.nl
Bokt community

In "Vraag het teamlid" stellen we maandelijks een aantal vragen aan een teamlid, zodat jullie een beeld krijgen van de persoon achter het kleurtje. Hebben jullie een teamlid over wie je meer wil weten? stuur dan een pb naar Banjer.

Deze maand in "Vraag het teamlid": hoofd NieuwsRedactie Amanda. Heb je altijd al willen weten hoe een dag er voor haar uitziet, waarom zij en Jim de overstap naar western hebben gemaakt of wat haar grootste blunder was? Hieronder lees je het.

[ img ]
Amanda en Jim. Foto door Verity.


* Hoe lang ben je al teamlid?
Ik heb dit jaar mijn 10-jarig jubileum :D
Begonnen als mod, dit heb ik een paar jaar gedaan. Daarna overgestapt naar de Bezwaarcommissie. Ook erg leuk om de andere kant te bekijken. En nu alweer een paar jaar het paarse kleurtje van de Nieuwsredactie.

* Wat is het leukst aan teamlid zijn?
Het is ontzettend leuk om vrijwilliger te zijn op een forum waar je ook voor je plezier zit. Het is inhoudelijk leuk, maar ook geef je een stukje terug aan Bokt, wat er toch maar gratis voor iedereen is. Het team is ontzettend leuk, er heerst een goede sfeer achter de schermen. En ook voor de schermen is het leuk om je steentje bij te dragen. Ik heb inmiddels in verschillende teams gezeten en elk team heeft zijn charme. Zowel in personen als in taken op Bokt.

* Wat is je grootste blunder?
Pfoe, ik heb er wel een paar gemaakt :+
De bekende zijn toch wel als mod een pb willen sturen, maar deze per ongeluk open in het topic zetten. Toch l*llig met een Officiële Waarschuwing (OW). Of per ongeluk een bericht verwijderen door stomweg op een van de vele knopjes klikken. Met gelukkig Bart die dat weer terug kan zetten :+

* Kan je omschrijven hoe een dag als NR lid eruit ziet?
Dat is heel wisselend. Momenteel heb ik het privé erg druk met een nieuwe baan en wat oude zaken in de Randstad afronden, dus Bokt staat op een wat lager pitje.
Wat ik meestal als eerste doe is een rondje bijlezen op de teamfora. Kijken of er nog nieuws is voor mij vanuit teamleden, de laatste updates, enz. Daarna een rondje nieuws zoeken en links achter de schermen plaatsen of als ik tijd heb meteen op VN zetten. En dat doe ik ook verspreid over de dag, wanneer ik tijd heb. Momenteel help ik ook met de organisatie voor Horse Event, dus ook daar ben ik vaak mee bezig. Contact met clinicgevers, overleg op het teamforum voor Horse Event, enz.

* Ben je ook wel eens op Bokt als gewone gebruiker? Oftewel: is Bokt voor jou alleen "werk" of ook nog wel leuk tijdverdrijf?
Ook zeker nog tijdverdrijf. Ik vind het topic van de Endomondo Challenge waarbij we zoveel mogelijk kilometers buiten rijden, wandelen of mennen met de paarden erg leuk en het topic [BRT] [HK][FOTO] Wat zie je op buitenrit? Met foto.. Vergelijkbaar met de Facebookpagina 'As seen through horses ears'. Erg leuk om te zien waar iedereen rijdt en dat Nederland toch echt wel hele mooie plekjes kent.
Verder lees ik ook graag op VS en natuurlijk de westernfora.

* Welke gebeurtenis op Bokt is jou altijd bijgebleven?
Toch wel Dorine. Dat was zo bijzonder. Heel verdrietig uiteraard. Maar ook bijzonder hoe Bokkers die elkaar nog nooit hadden gezien, elkaar niet in het echt kenden, er zo onvoorwaardelijk voor elkaar waren en elkaar steunden. Bokt is inmiddels wel een stuk groter, maar ook nu zie je dat nog gebeuren. Als er iets met iemand gebeurt staat er een hele groep klaar voor steun en advies. Mooi :j

[ img ]
Amanda en Jim. Foto door Verity.

* Je doet werk voor een paardenforum. Wat is jouw relatie met paarden?
Ik ben begonnen met verzorgpony's toen ik een jaar of 11 was. De opa van een vriendinnetje was handelaar en had wat pony's in het dorp op een weiland gezet. Daar heb ik op leren rijden. Mijn lieveling was Tara, een half Arabiertje. Zij is later verkocht en jaren later vond ik haar via Bokt. Ik heb haar toen nog een keer opgezocht, heel leuk!
Na Tara zijn er nog tig verzorgpony's en paarden geweest. Rhapsody, die later verkocht is aan de manege, fjord Winnie, Kasmeria, Tyrano, Partout en natuurlijk Ramona zijn wel de paarden die het meest zijn bijgebleven. Ook heb ik in een verzorgpaardloze periode nog een tijdje op manege Flemming gereden. Ramona is van mijn beste vriendin en zij besloot op een gegeven moment te verhuizen. Voor mij helaas te ver weg. Toen was ik het zat, elke keer die paarden die verkocht werden of weg gingen en besloot ik er zelf 1 te zoeken. Jim was de eerste die ik zag op Marktplaats, maar veel te jong. Dus veel andere pony's bekeken, maar die waren het niet. Dus toch maar naar Jim gaan kijken, hij stond in de buurt. En dat was wel een klik. Nog een keer gekeken, laten keuren (waar de veearts nog zei: "weet je het zeker? Hier heb je wel wat werk aan....") en toen was hij van mij :oo
En het eerste jaar had ik inderdaad mijn handen vol. Maar langzamerhand werd hij steeds meer mijn vriendje en nu is hij niet meer weg te denken :+:
Na een jaar of 5 was hij het paard wat ik eigenlijk 5 jaar eerder had willen kopen: een jaar of 8, verkeersmak, trailermak. Helemaal relaxt zal hij nooit worden, maar we kennen elkaar inmiddels goed en weten hoe we met elkaar om moeten gaan :D
Ook wij hebben dit jaar ons 10-jarig jubileum. 5 augustus 2018 is hij officieel 10 jaar van mij.
Ramona is overigens nog steeds van mijn beste vriendin en heb ik tijdens haar zwangerschappen nog wel gereden. Een van de paarden waar ik ontzettend veel van geleerd heb, zowel qua gedrag (MERRIE!!) als rijtechnisch (Z1).

* Jij en Jim hebben de overstap van dressuur naar western gemaakt. Hoe ben je tot deze beslissing gekomen?
Toen ik Jim kocht wilde ik vooral buiten rijden. Dit was staatsgevaarlijk, dus ging ik toch terug de bak in. Ik reed altijd dressuur, dus dat deed ik met Jim ook. Voor een 3,5 jarige stond hij stevig in zijn schoenen en op zijn benen en we gingen af en toe plat door de bocht door de bak omdat hij qua gedrag nogal zijn eigen plan trok. Later begreep ik dat het puur wantrouwen in de ruiter was, door eerdere ervaringen. Dus nam hij gewoon zelf de leiding. Na een verhuizing naar een stal waar hij 24/7 buiten kon staan, werd hij een stuk braver en konden we echt vooruit. De stal was vlakbij een stal waar ze dressuurwedstrijden organiseren, dus vroeg ik een startkaart aan. Ik ging voor de eerste keer in mijn leven op wedstrijd :))
Onze eerste wedstrijd was een groot succes. Meteen winst. De wedstrijd erna scoorden we zelfs 2x in de 190 :oo.
Dat het niet van mij was en ik alleen nog maar kon sturen met een blok beton in mijn handen, zag niemand.
Met les lukte het niet dit op te lossen. Hij hield zich zo strak en vast en vocht echt tegen mijn hand. Via diverse instructeurs (we hebben er wat versleten...), kwam ik bij Noor Tanger terecht. Daar leerde ik pas echt loslaten en wauw, wat ging Jim lopen! Geen spanning, geen gehang, geen getrek. Klassieke dressuur werd het. Helaas niet met Noor, want dat was afstand-technisch niet te doen. En een andere instructeur was er niet in de buurt. Dus weer terug naar de oude en binnen een paar weken weer een hangerig paard. Mijn laatste wedstrijd in de L1 was de druppel. Ik had een super fijn en relaxt paard. Onze eerste wedstrijd waar we echt samen werkten in ontspanning. Een heel fijn gevoel na afloop. Resultaat: 2x bijna verlies. Ik begreep er niks van. Als ik ontspannen rond reed, reed ik bijna verlies. Was er geen land mee te bezeilen, pompte hij zich op en zette hij zijn nek erop, reed ik dikke winst. Zo wilde ik geen wedstrijd rijden.
Een aantal bokkers, waaronder Ibbel, had al vaker gezegd: waarom ga je geen western rijden?
Voor mij een totaal onbekende tak van sport. Maar via via kwam ik in contact met Jessica (niet van Bokt). Zij reed reining met haar quarter en ik mocht dat een rondje proberen. Geweldig! Daarna van haar een paar lessen gehad met Jim en na een paar weken had ik een totaal ander paard. Meewerkend, ontspannen, enthousiast, graag werken. Ik heb meteen alles wat Engels was verkocht en een westernzadel laten passen. En dat doen we nu nog steeds. Inmiddels wel 4 zadels verder :+
We zijn gaan lessen bij Paulette Zorn en Karel Bauer en hebben ook al wat shows gereden. De ene succesvoller dan de andere. Jim kan het allemaal wel, maar mentaal heeft hij het nog best zwaar op vreemd terrein en kan compleet neurotisch worden. Vorig jaar veel gestart om te kijken of dat hielp, maar niet echt. Dit jaar nog niet gestart vanwege de verhuizing, maar in september wil ik het toch nog eens proberen. Lukt het niet, ook goed. Dan worden we professionele boscrossers :D
Lessen bij Karel doen we nog steeds overigens en bakrijden ook. Want ik wil hem wel soepel en getraind houden, geen scheef paard krijgen. Maar daarnaast maken we ook gemiddeld 40km per week in het bos. Heerlijk!
Oh ja en voor de afwisseling hebben we ook nog een clinic Working Equitation gedaan en TREC. En soms springen we. Als ik genoeg moed heb verzameld. Met westernzadel. Het is een uitdaging :D

[ img ]
Amanda en Jim genieten tegenwoordig van dit prachtige uitzicht.

* Je bent onlangs verhuisd van het westen naar de Veluwe. Zijn Jim en jij al helemaal gewend? Was de verhuizing makkelijk? Kunnen de katten wennen in hun nieuwe huis?
Jaaaa, beste keuze ooit :+:
Het is hier prachtig! Jim heeft een super stal in een Hit Actief, pal aan het bos. Leuke paarden in de groep, leuke stalgenoten en een prachtige omgeving. Wat wil je nog meer? :D

De verhuizing was best een projectje. Ik bedacht vorig jaar zomer dat ik naar de Veluwe wilde. Stappenplan: huis verkopen, huis kopen, stal zoeken, werk zoeken. En daar wilde ik 1-2 jaar voor uittrekken. Dus begin oktober mijn huis te koop gezet met het idee: we zien het wel. Zaterdag stond het op Funda en dinsdag een week later had ik een goed bod :oo
Tsja, wat doe je dan.... Huizen bezichtigen in verschillende dorpen langs de Veluwezoom. En huis 1 was het. Dat voelde goed. In diezelfde week op vrijdag een bod gedaan en dat werd geaccepteerd. Zo had ik dus in 3 dagen mijn huis verkocht en een nieuwe gekocht. In die tijd ook nog een relatie met mijn vriend begonnen. Verder geen chaos ofzo :D
28 december was de overdracht en 3 januari was ik verhuisd. Het huis was af, dus daar hoefde ik niks aan te doen. Ik heb een verhuisbedrijf ingehuurd met code geel zijn we die dag verhuisd. Dankzij het verhuisbedrijf is het allemaal soepel verlopen. En inmiddels woon ik er alweer bijna een half jaar. Mijn vriend woont al ongeveer hier, want de afstand werd wat lastig. Ook heb ik sinds een paar maanden een nieuwe baan in Harderwijk. Dus ipv de geplande 1-2 jaar is alles binnen een half jaar gerealiseerd. En nu even bijkomen en genieten :j
Met de katten gaat het ook goed. Solo was snel gewend, Kiora trekt gewoon haar eigen plan (koningin) en alleen Pip heeft echt wel last van de stress gehad. En eigenlijk nog steeds. Ze kan erg slecht tegen verandering. Maar het komt wel goed. Ze laat steeds meer de oude Pip zien, dus dat komt wel goed. Ze heeft gewoon wat langer de tijd nodig. En dat krijgt ze ook.

* Naast paarden en fotografie ben je ook dirigent. Hoe ben je dit geworden? En welk(e) instrument(en) speel je zelf?
Ik speel al net zo lang saxofoon als dat ik met paarden bezig ben. Een leven zonder muziek is ondenkbaar voor mij. Vanuit de muziekvereniging waar ik speelde werd ik gevraagd om het jeugdorkest te dirigeren en met een paar dirigeerlesjes ben ik dat gaan doen. Dat was zo leuk, dat ik me heb aangemeld voor de basisopleiding HaFaBra-directie en die opleiding heb ik vorig jaar afgerond. Al tijdens mijn studie ben ik gevraagd om een projectorkest in Dreischor te leiden, werd ik de vaste dirigent van Luctor et Emergo in Renesse en later ook van Kunst na Arbeid in Dordrecht, beiden fanfare-orkesten. Door de verhuizing ben ik in Renesse gestopt, maar in Dordrecht blijf ik voorlopig nog werken. En wie weet komt er in de toekomst wel weer een 2e orkest op de Veluwe bij. Zou leuk zijn. Zelf speel ik ook weer wat meer en heb ik een leuk orkest in Didam gevonden.

* Wil je nog iets kwijt aan de Bokkers?
Wees lief voor elkaar.
Dat klinkt heel zweverig, maar ik merk dat de wereld harder wordt. Zeker de online wereld, waar vaak vanuit wat meer anonimiteit wat hard wordt gereageerd. Soms is het beter om niet te reageren. Of denk even aan de toon. Het lijkt steeds meer de trend om alles maar te moeten zeggen, gewoon omdat het kan. Maar waarom? Dat is echt niet altijd nodig. Houd jezelf eens een spiegel voor en vraag je af of het wel echt nodig is.

En op persoonlijk vlak: volg je hart, maak je dromen waar. Zorg dat je gelukkig bent, met grote maar ook ook zeker de kleine dingen in het leven. Je hebt maar 1 leven, het is kostbaar. Dus maak er wat van.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 20:26 



 
Profiel   

Mooi stukje :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 21:41 



 
Profiel   

_/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 21:47 



 
Profiel   

Mooi stukje Amanda :)!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 21:52 



 
Profiel   

Amandaaaa :wave: wij moeten echt weer eens "meeten" je werkt gewoon in Harderwijk!
Mooi stuk heb je geschreven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-18 22:43 



 
Profiel   

mooi geschreven!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 05:09 



 
Profiel   

Leuk stukje om te lezen! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 05:42 



 

Leuk om te lezen Amanda :j

Gezien je advies aan anderen (waar ik het zó mee eens ben!) vind je de nieuwe campagne van Loesje vast ook leuk om te zien :) https://www.loesje.nl/start-campagne-ze ... s-aardigs/

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 10:08 



 
Profiel   

Mooi stukje Amanda :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 10:58 



 
Profiel   

Leuk Amanda! Niet veel verassingen, want na jaren via Bokt, Facebook en soms IRL heb ik een aardig beeld van je. Leuke meid ben je! En je hebt je droom waargemaakt: naar de Veluwe verhuizen. Ben ik stiekem wel een beetje jaloers op... O:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 11:35 



 
Profiel   

Leuk dat het goed met je gaat. Verrassend snel kan het leven gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-18 15:42 



 

Avonturier Amanda :D
Leuk stuk om te lezen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-06-18 19:42 



 
Profiel   

Bedankt allemaal!

justkid schreef
Amandaaaa :wave: wij moeten echt weer eens "meeten" je werkt gewoon in Harderwijk!
Mooi stuk heb je geschreven.

Jaaa, ik rij elke dag vlak langs :D
We moeten zeker eens afspreken, met of zonder paard!


Blijheid schreef
Leuk om te lezen Amanda :j

Gezien je advies aan anderen (waar ik het zó mee eens ben!) vind je de nieuwe campagne van Loesje vast ook leuk om te zien :) https://www.loesje.nl/start-campagne-ze ... s-aardigs/

Bedankt voor de tip! Interessant!


Duke schreef
Leuk Amanda! Niet veel verassingen, want na jaren via Bokt, Facebook en soms IRL heb ik een aardig beeld van je. Leuke meid ben je! En je hebt je droom waargemaakt: naar de Veluwe verhuizen. Ben ik stiekem wel een beetje jaloers op... O:)

Thanx :*
Verhuizen naar de Veluwe is zeker een aanrader :j :D
Kan het iedereen aanbevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-18 08:50 



 
Profiel   

Leuk stukje Amanda!
Aangezien je in de organisatie van Horse Event zit, is er al duidelijk wanneer je je kan opgeven voor de Horse Agility clinic van Justine? Zou er graag aan meedoen. Heb ook al bericht gestuurd, geen reactie gehad.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-18 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen